Strona 2 z 10

: sob lut 07, 2009 14:45
autor: bradley
Dla potomnym wstawiam screen z tdi timing i wczorajszego ustawiania kata wtrysku w moim 1Zcie.
Przed ustawianiem wynosil ok 18-19. Nieocenionym narzedziem okazal sie drewniany kijek, ktorym pchalo sie pompe i trzymalo, a druga osoba dokrecala srubki.
W chwili tego pomiaru silnik byl zagrzany do ok 100C wg vaga.
Przy temp. 90 stopni kat wynosi 46 - precyzyjny :hmm: i wraz ze zmiana temp paliwa ladnie egzystuje na niebieskiej linii \:D/

Obrazek

: pn maja 25, 2009 19:32
autor: ryger
a ja mam pytanie bo już sam nie wiem. Jedni piszą, że kąt powinien zawierać się pomiędzy 049-051 a inni znów, że najlepiej jest jak punkt żółty jest na niebieskiej linni a niepowinien wychodzić między zieloną a czerwoną. Stąd moje pytanie: jak naprawdę być powinno??
Pozdrawiam

: pn maja 25, 2009 19:42
autor: mivhal_f
jesli punkt zolty bedzie na niebieskiej linii to bedzie wartosc w przedziale 049-051(ew tym co na poprzedniej stronie na rysunku podal damcio151)

: pn maja 25, 2009 19:56
autor: wtct
Troche na temat kąta pączątku wtrysku poczytałem, bardzo dobry artykuł napisany jest tutaj: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html#e8.

"Egzystowanie" na środkowej linni jest raczej mitem, bo w zależności od temperatury kąt wtrysku prawie wogóle się nie zmienia. Co więcej "porada" aby ustawiać kąt wtrysku przy temp. 90st. to też jest przesadzone, bo silnik może mieć 90st. a paliwo 10st., zaś w TDI Timing mamy górną i dolną linnię w zależności od temperatury paliwa.

Powiedzmy sobie wprost, temp. paliwa zależy w głownej mierze od czasu jazdy. Dlatego dobrze jest po takiej jeździe sprawdzić, czy kąt mieści się miedzy górną a dolną linnia, aby nie dochodziło np. do przegrzania silnika.

W dołączonym artykule jest jasno powiedziane, dla lepszej wydajności całego silnika jest tak ustawić kąt wtrysku aby był lekko przyśpieszony "slighty advanced ". Wtedy zimny silnik lepiej zapala, zaś przy dużym obciążeniu nie będzie miał problemu ze spaleniem dużej dawki paliwa.

Pozdrawiam
Wojtek

: wt lip 14, 2009 14:52
autor: zipek135
Czytałem coś o tych katach basic settings i mesaure blocks i juz sam nie wiem zobaczcie na moje logi:
tu przed wcisnieciem normal settings http://img20.imageshack.us/img20/4140/p ... ormals.jpg


a tu po:
http://img20.imageshack.us/img20/2946/p ... lsetti.jpg


Niedługo będę ustawiał kąt wtrysku (wymieniam pasek) i powiedzcie którym tu sie sugerować ? Po wcisnieciu change to normal settins czy przed ? Teraz mam za późny ? W którą stronę się przyspiesza ? Pod obroty silnika ? (lewo?)

: wt lip 28, 2009 21:09
autor: kosmos5
wWitam, nabyłem AFNa i +VAGa i po wymianie zabrałem sie za spr wyprzedzenia wtrysku i... mam zonka poniewaz w TDItiming nie widac wogole żółtej lini:/ i zauwazylem ze w grupie 000 na pozycji 9 mam wartosc ok 3-21 w zaleznosci od temp:/ a z tego co juz wyczytałem powinno byc od 91 do 201!! wiecie od czego takie dziewne mam wskazania?pozdrawiam

Mój passat ma takie wartości silnik 1,9TDI 94 rok

: sob lis 07, 2009 19:07
autor: Sikor83
Ja mam jakiegoś innego VAG-a proszę zerknijcie na te wartości czy zmieniać bo też ciężko pali zimny?
http://img81.imageshack.us/i/ktwtryskupassat.jpg/

: pn lis 09, 2009 16:14
autor: Rafiti
A jak to zrobić w silniku 1Y ? :helm:

: pt lis 13, 2009 19:57
autor: munior
A jak to zrobić w silniku 1Y ?
Tak samo jak w AAZ na zegar...

: śr lis 18, 2009 19:50
autor: daruhe
czy w AHF robi sie to w ten sam sposób?

: śr lis 25, 2009 21:09
autor: marcin999
Ja mam u siebie slighty advanced czyli dobrze? Kąt cały czas się zmienia w granicach 51 do 56-58
http://img21.imageshack.us/img21/3045/k ... 112009.jpg

[ Dodano: 11 Sty 2010 09:29 ]
Czy może mi ktoś powiedzieć czy kąt w zakresie 71-74 jest ok czy mam go zmieniać. On jest teraz opóźniony czy przyśpieszony? Wczesniej mialem tj w poście wyżej 56, a teraz po wymianie rozrzadu i popychaczy delikatnie się zmienił.
Silnik trochę inaczej pracuje ciężko mi określić bo wymieniłem tez popychacze i już nic nie stuka, ale chodzi tj głośniej. Co do odpalania to nie wiem bo nie ma mrozów, ale chyba spaliny nie śmierdzą aż tak jak wcześniej.
Dzieki za odpowiedzi.

: ndz sty 24, 2010 13:46
autor: bungart
Mój problem z kątem wtrysku rozpoczął się wraz z wymianą paska rozrządu w moim 1Z. Wymieniłem pasek w lato, więc było ciepło i silnik palił bez problemu. Gdy jednak przyszły zimniejsze dni silnik za długo kręcił. Nie wiedząc jeszcze, że to ten kąt wtrysku sprawdziłem: akumulator, świece, czujnik wody i wszystko było OK. W końcu doszedłem do tego, że po zmianie paska rozrządu może przestawić się kąt wtrysku. Jak macie VAGa to widać to fajnie na wykresie w: [01-Engine] -> [Meas. Blocks - 08] -> 000 -> [Basic Settings] -> [TDI Timing]. U mnie kąt wtrysku był za późny i pokazywało wartość 0, a na wykresie w ogóle nie było żółtej linii, która wskazuje wartość kąta wtrysku.
Aby ustawić ten kąt trzeba popuścić 3 śruby mocujące pompę i minimalnie przestawić ją albo w stronę silnika (gdy za późny kąt wtrysku – wskazania na VAGu poniżej 49-51) albo do siebie (gdy za wczesny kąt wtrysku – wskazania na VAGu powyżej49-51). Oczywiście najpierw należy rozgrzać silnik do temp. 90 stopni, a wskazania na VAGu koniecznie sczytywać na zablokowanych nastawach tzn. Basic Settings.
Wyżej opisana procedura dotyczy oczywiście pomp rotacyjnych (silniki 1.9TDI 90 lub 110KM), a nie pompowtryskiwaczy (PD) lub common rail (CR) :hehe:
Jak ktoś potrafi, to może kąt wtrysku ustawiać na słuch :D Znam mechanika, który ustawia na ucho i to z pozytywnym skutkiem...

: śr mar 24, 2010 19:57
autor: JohnyTrucker
Ja dzis ustawialem wlasnie u siebie robilem to pierwszy raz i tak jak mowisz "na słuch" i golfik chodzi az milo:)

: śr mar 24, 2010 21:32
autor: daruhe
u mnie mechanik ustawiłna 71;/