Strona 2 z 3

: ndz paź 21, 2007 12:05
autor: yolmen
wkoncu wymienilem termostat po twojemu czyli wyjecie pompy wodnej , te zapinki na weze po poroniony pomysl ciezko schodzily , i 3 godziny walczylem z zapieczona sruba w kolanku ostatecznie szlifiera kontowa wyszlifowalem boczki zeby klucz 8 mozna bylo wyykrecic. Plyn chlodniczy w zasadie czarny przelalem przez filtry i bibulki i wlalem spowrotem ze 1,5litra starego i 2,5 nowego petrygo. w kazdym badz razie FAQ sie przydalo dzieki

: czw lis 01, 2007 02:32
autor: guti
sam udzielalem sie w pomocy dla kolegi Quatro :P wiec wiem ze lepiej zdjac alternator i pompe jak sie czołgac pod autem ( w przypadku jak nie mamy kanału )

: pt maja 02, 2008 19:57
autor: kleki
Ja wymieniałem spod brzucha, nawet auta nie unosiłem. Nawet poszłoby bez oporu, ale urwałem jedną śrubę M6... :grrr: Trzeba było zabrać pompę do domu i wykrętakami zaatakować śrubę. Pół dnia zeszło, ale się udało. Nic na siłę!

: śr gru 10, 2008 01:41
autor: marianek59tm
Witam.
Mam mały problem wymieniałem silnik przy swoim mk2 i zapomniałem sobie narysować jak i gdzi mają iść wszystkie węże od układu chłodniczego.Masz moze jakiś schemat???Albo wiesz jak to wszysto ma być???Z góry dziękuje.

: wt kwie 14, 2009 17:46
autor: rafq
Zdejmując obudowę pompy i termostatu (metoda od góry) trzeba się liczyć z wymianą uszczeleczki między obudową a blokiem silnika, u mnie była z deka wysłużona. Oring praktycznie ten sam co pod termostat. Autko: jetka '90 1.8 gaźnik

Re: [MK2] Wymiana termostatu

: czw paź 28, 2010 00:34
autor: matrix77
witam koledzy.ja mam tez golfa 2-1,6 51kw,chciałem wymienic termostat ale sie troche przeraziłem jesli chodzi o wymiane jego,mam wszystko tak jak kolega na fotkach ale mam filtr powietrza nad pokrywą zaworów a nie przed silnikiem jak na fotkach,ale moje pytanie w takim razie takie:termostat mam w pompie wody jak na fotkach?Bo generalnie wszystko sie zgadza pompa wody jest nad pompą wspomagania kruciec mam z 2woma czujnikami,ale rurki wchodza 3 od wody,od pompy mam tez 3y rury ,czyli wnioskuje ze termostat jest w pompie.ostatnio wymieniałem pompe wspomagania bo mi piardła i nie kupujcie pompy nowej do tego konkretnie modelu bo kosztuje chore pieniądze do 1000zł,to jest jakas porażka,ale mam mądrego gościa w sklepie z częśiami i pompa wody jest dokładnie ta sama co SKODA FELICJA 1,9d pasuje idealnie i wspomaganko chodzi jak ta lala.To tak apropo wspomagania jak by komus padło,a i kosztuje nówka 260zł tyle zapłaciłem z 2miesiące temu :).a co do termostatu jak by mi ktos powiedział co i jak bym był wdzięczny,ewentualnie moge pojechac jak ktos z wawki i wymienic sie poglądami na temat golfa :),moim zdaniem zajebisty samochód :.pozdrawiam i czekam na jakąś odpowiedz ,ewentualnie moje gg 7739549 .Dzieki z góry pozro.

[MK2] Wymiana termostatu

: pn gru 13, 2010 01:46
autor: kisiellos
kiedy wymienia sie termostat jak ma sie kanal to konieczne jest zlanie plynu?:)

[MK2] Wymiana termostatu

: pt gru 17, 2010 01:37
autor: guti
kisiellos pisze:kiedy wymienia sie termostat jak ma sie kanal to konieczne jest zlanie plynu?:)
nie , nie musisz.. i tak Ci sie na głowe wyleje z chłodnicy jak odłaczysz wąz od kolanka gdzie jest termostat , a pozniej jak wyciagniesz sam termostat to wyleje Ci sie na głowe płyn z silnika :)

Re: [MK2] Wymiana termostatu

: pt sty 06, 2012 14:09
autor: Michal_jrg
Witam

Wiem,że stary wątek ale muszę odkopać

kupiłem termostat Wahler, powiedzieli mi, że będzie odpowiedni do Golfa II 1.8 90KM, niestety różni się nieco od starego, rzućcie okiem spece (po lewej oczywiście nowy) :

Obrazek

może jednak bedzie dobry? nie mam termometru żeby sprawdzić przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać.. proszę o poradę

Michał

[MK2] Wymiana termostatu

: pt sty 06, 2012 17:40
autor: hunterek
jesli wymiarami nie bedzie kolidowal to powinien byc ok. poprostu musisz go wlozyc :)

[MK2] Wymiana termostatu

: pt sty 06, 2012 18:48
autor: mirag
to samo miałem w borze ;) też się dowiedziałem że wahlera jest troszkę inny jak wykręciłem stary termostat ;) ale nic się nie przejmuj ;) wkręć nowy będzie gites :D u mnie zero problemów a już z 10tys km zrobiłem

Re: [MK2] Wymiana termostatu

: ndz sty 22, 2012 10:27
autor: CrocodileReggae
Czy jedyna potrzebna uszczelka przy wymianie to ta na rant termostatu?
Ta która trzyma z obydwu stron? Z płaskimi bokami (nie jak makaron :) )?

W golfiku mamy uszkodzona okazała się również obudowa termostatu - wewnętrzny pierścień dociskający termostat się rozwarstwił - kolanko, króciec o numerze 055 121 121 F - koszt febi w granicach 12zł.

Jak robicie w sobotę wieczorem - a macie motoryzacyjne plany na niedziele - to warto go kupić przed wymianą.

Oczywiście urwała mi się jedna ze śrubek (patrząc od spodu z prawej - od strony węża) - termostat był z 6 miesiąca 87 roku więc nigdy nie odkręcany.
Nie posiadam gwintowników więc przewierciłem na wylot - nie jest wygodnie ale da się skręcić.

Re: [MK2] Wymiana termostatu

: śr sty 25, 2012 10:32
autor: jjaworskyy
Chyba w momencie kiedy wywalamy pompe wody to trzeba dokupić uszczelke pompy, dobrze myśle?

[MK2] Wymiana termostatu

: pn lut 25, 2013 20:12
autor: 92krystian
Nie polecam odkręcenia pompy a tym bardziej w dieslu, właśnie skończyłem wymianę i zacząłem tym sposobem ale po zdjęciu alternatora okazało się że są 2 śruby pod pompą wtryskową i chyba nie da się tam dostać bez odkręcenia pompy wtryskowej, a od spodu bez problemu, wystarczy odkręcić 2 śruby:)