Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 19:20

JayT pisze:Oj, zastosowałem powyżej skrót myślowy "zawsze" i się zemściło
Chodziło mi właśnie o to, że napięcie jest tam po włączeniu zapłonu i nie ma sensu separować linii X od czarno-białego przewodu.
no własnie, na razie błędów nie znalazłem w tym układzie, pojeżdże parę dni, zobaczymy.
Może trosdzę jasność postojowek się obniżyć, bo jak zmierzyłem diodki ciut napięcia biorą, jakieś 0,2 Volta, ale to chyba bez znaczenia, posprawdzam czy się nie grzeją przy dłuższej jeździe i napiszę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » wt maja 01, 2007 19:37

fajnie wiec ten chemacik bedzie dzialal???

a moze ktos go opisac???

np. co to ta linia X???

chodzi mi o numery (ktore to??) w przelaczniku???


**** Białe auto to zmora ****

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 01, 2007 20:51

ok, faktycznie krótkie są zasilane przez "X" a pozycyjne bez kluczyka (prosto z akumulatora) więc masz prawidłową separację, jasność pozycyjnych jest bez znaczenia bo i tak ich w dzień nie widać (przednie nie musiałyby się świecić a tyłu nie widać).

wystarczyłyby 2 diody od "czarno-biały" do prawa i lewa pozycja, daje to separację i niższy spadek napięcia (0,2 V to dobre diody, zwykłe krzemowe dają 0,7 V spadku)

zamiast "czarno-biały" można by jeszcze wpiąć sie bezpośrednio w przewód "krótkich" po przełączniku świateł i nie byłoby możliwości jazdy na "długich" przez zapomnienie bo kontrolki "długich" też nie widać w dzień (błysk nadal by działał)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 21:13

wojteks pisze:wystarczyłyby 2 diody od "czarno-biały" do prawa i lewa pozycja, daje to separację
tak ale wtedy trzeba by odciąć kable pozycyjnych od włącznika, a ja chciałem żeby włącznik świateł działał normalnie.
wojteks pisze:zamiast "czarno-biały" można by jeszcze wpiąć sie bezpośrednio w przewód "krótkich" po przełączniku świateł i nie byłoby możliwości jazdy na "długich" przez zapomnienie bo kontrolki "długich" też nie widać w dzień (błysk nadal by działał)
slusznie, wtedy długie trzeba by załączać włącznikiem, pomyślę, może tak zrobię właśnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 01, 2007 21:21

Paweł Marek pisze:wojteks napisał/a:
wystarczyłyby 2 diody od "czarno-biały" do prawa i lewa pozycja, daje to separację

tak ale wtedy trzeba by odciąć kable pozycyjnych od włącznika, a ja chciałem żeby włącznik świateł działał normalnie.
ale dlaczego trzeba by odcinać kable, przecież separacja oryginalnej instalcji zaczyna się we włączniku, diody podają zasilanie na prawą i lewą pozycję, to zwarcie pozycji przy wyłaczniku nie jest potrzebne

mam zamontowane lampy "dzienne" Helli (dedykowane do MK3) i użyłem tylko 2 diód, wszystko działa prawidłowo, diody 1A wystarczają (akurat nie miałem 5A)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 21:57

No masz swiętą rację. Ale przynajmniej wspólnie wykombinowaliśmy jak to naprawdę łatwo zrobić.
Zostaje mała zaleta wmontowania trzeciej diody: przu ustawieniu włącznika w pozycji "wyłączony" postojówki również gasną przy włączonym rozruszniku, czyli 30 Wat więcej dla rozrusznka, chyba faktycznie bez znaczenia. Jakbym teraz robił to zrobiłbym na dwóch.
Dzięki za te uwagi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 01, 2007 22:10

ale przecież tu chodzi o przełącznik w pozycji "WYŁĄCZONE", diody podają zasilanie na pozycyjne (separacja prawa/lewa) i do tego krótkie bezpośrednio a wszystko zasilane z "X" więc przy załączeniu rozrusznika wszystko gaśnie (pozycja i krótkie).

Oby więcej dyskusji na forum przynosiło jakieś konkretne rozwiązania.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 22:21

Chylę czoło, masz rację. Troszkę przekombinowałem z trzecią diodą.

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 10:25 pm ]
Przekombinowałem dlatego, bo na tym zakichanym schemacie z książki : Volkwagen Golf i Vento" jest wewnętrzny schemat włącznika, i wygląda tam jakby prawe i lewe postojówki były zwarte, a to bez sensu bo nie byłoby separacji


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 01, 2007 22:30

Paweł Marek pisze:Chylę czoło, masz rację. Troszkę przekombinowałem z trzecią diodą.
ale dałeś jakiś nowy, dobry pomysł a w czasie dyskusji został dopracowany do najprostszej/najtańszej/najłatwiejszej do wykonania postaci

teraz jeszcze by kolorki przewodów podać dla tych co nie mają naszej wiedzy o elektryce samochodowej i jakieś przykładowe typy diod żeby było "kawa na ławę"



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » wt maja 01, 2007 22:36

wiec jakto bedzie juz na koniec wygladalo???

mozna schemat z odpowiednimi nr stykow???bo nie wiem jak to ugryzc

to kiedy sie beda one wlaczaly??? pouruchomieniu??

nie wszyscy sa tacy obstukani!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt maja 01, 2007 22:39 przez ttettrusek, łącznie zmieniany 1 raz.


**** Białe auto to zmora ****

greg

Post autor: greg » wt maja 01, 2007 22:37

to tak na zakończenie Paweł Marek, zrób, zapisz kolory zrób fotki i do FAQ z tym



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 22:37

Kolory do lini X i do świateł sa na schemacie. Postojówki to szaroczerwony i szaroczarny (ten drugi na 90 procent). Upewnie się jeszcze i dopisze.
Co do diod więcej nie napiszę, nie znam się . Poszedłem na giełdę, poprosiłem o 5 Amperowe i tyle wiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
el_tommo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: el_tommo » wt maja 01, 2007 22:41

Bardzo fajny schemacik i także nie widzę powodu aby miał nie działać.

Sam chciałem takie coś zamontować jednak zmieniłem koncepcję.
Chcę zrobić tak aby przy włączniku w pozycji świateł mijania, po wyłączeniu zapłonu gasły także postojówki.
Będzie to może troszkę bardziej skomplikowane ale chodzi mi głównie o okres zimowy (kiedy np będziemy chcieli nagrzać w aucie bez włączania świateł)
Półśrodkiem jest pewnie zastosowanie wyłącznika z linii X ale strasznie nie lubię niefabrycznych wyłączników w aucie (no chyba że jakiś wpasuję w ten seryjny i będzie sie komponował).


Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 22:44

ttettrusek pisze:to kiedy sie beda one wlaczaly??? pouruchomieniu??
przy wylączonym włączniku mijania lub drogowe oraz pozycyjne zaświecą się po przekręceniu kluczyka, zgasną na moment działania rozrusznika, oraz zaświeca ponownie gdy auto zapali, a dokładniej gdy kluczyk z poworotem cofnie się do pozycji włączonego zapłonu.l

Wojteks może zamieścisz poprawiony schemat z dwoma diodami, mogę to też ja zrobić, z zaznaczeniem że to Twój pomysł, ale dopiero będę mógł pojutrze.

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 10:49 pm ]
Fotoporadę zrobię jak będę montował żonce w GTI, bo w swoim mam już wszystko poizolowane, nie będzie widać. Nie robiłem fotek bo sam montaż wydał mi sie prosty. Kolory kabli zostały podane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości