Strona 10 z 53

: pt wrz 19, 2008 16:00
autor: smokatsu84
1.
GTO pisze:-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN
Czy ecu z silników o oznaczeniu "2E" różni się jakoś od tych wymienionych ? Czy każdy nadaje się do 16v ?

2.
GTO pisze:w DIGI nowszych , np. z MK3 istanieje dowolna konfiguracja limitera obrotow i map zaplonu i paliwa.
to dotyczy ecu z 2E tak ?

3. Czy wtryski, krokowiec i przepustnica z PB/PF bedą działały z tym nowszym ecu ? Czy muszę mieć komplet ? Mam instalke z "PB" ale okazało się że ecu mam po h@#$u.

Dzięki za uświadomienie: Marek74, GTO zanim rozebrałem wszystko.

Pozdrawiam

Sam sobie odpowiadam : :hmm:

Ad.1
Pinami , przepustnica jest inna z tego co się zorientowałem z TPS-m , każdy podejdzie do 16v

Ad.2
Tak.

Ad.3
Na pewno przepustnica jest potrzebna z tym owym TPS-m (czujnik położenia)

Co do mojej instalki to jest z PF sądząc po numerze ecu 037 906 022 E
(http://www.corrado-club.ca/tech/vwecucodes.htm), na 25 pin-ów no i powinna podejść bez problemu .
Czy ktoś może mi to jeszcze potwierdzić ?

Proszę o ewentualne poprawienie mądrzejszych ode mnie :pub:

: czw paź 16, 2008 11:17
autor: Sołtys77
Ma ktoś rozpiske pinout z K-Jetronia (na początku tematu Kusy niby miał ale na maila i to było 2 lata temu a teraz nie zagląda na forum).
Podłanczam Digi 2 do 9A i to ma zastąpić starą instalacje z JH (K-Jet) - wyjąłem już wiązke i ona była podłączona do drugiej wiązki (z kabiny) w 3 miejscach: cewka i dwie wtyczki (na podwójnych przewodach)... no i teraz nie wiem jak to się ma do podłączenia wiązki z digi. Czy muszę coś ciągnąć nowego czy podłanczam do tej wiązki drugiej która jest w samochodzie?

Ps. Fajny schemacik jest w tym temacie do DIGIFANT 1 z rozpiską (fotka wiązki z opisem) - przydałoby się tez do DIGI2 :bajer: A może było tylko część fotek się nie otwiera już :(

Edit:

smokatsu84
dzięki za linka ale chyba z tego za wiele nie skorzystam bo z rosyjskim jakoś u mnie kiepsko a gdybym miał to tłumaczyć ze slownikiem to chyba mój samochód już dawno bedzie słuzył jako pojemnik na konserwy :otepienie: czarna magia dla mnie, a samochód od dwóch tygodni stoi w garażu .... nawet nie wiem jak tam coś mam znaleźć :cry:

: czw paź 16, 2008 13:02
autor: smokatsu84
odsyłam do słynnej stronki http://volkswagen.msk.ru/ powinieneś tam znaleźć wszystko :bajer:

wklejasz adres strony w google translate i masz nawet po polskiemu :pub:

http://translate.google.com/translate?u ... l=ru&tl=pl

Pozdrawiam
Dawid

: czw paź 16, 2008 21:53
autor: Sołtys77
Co do wcześniejszego linku, wypowiedziałem się wyżej. Dzięki za linka z tłumaczeniem teraz to juz coś kumam ;)

Komp - wtyk jest na 25 pinów
Obrazek Obrazek

A teraz rebus ... bo nie wiem jak to wszystko podłączyć. Czytałem juz inne fora ale jakoś nadal mam zamęt w głowie. Wiązka wygląda tak:
Obrazek
I teraz tak... część kabelków wiem gdzie idą a resztę oznaczyłem literkami A,B,C,D,E,F - może ktoś pomoże mi w odgadywaniu?
To są wtyki które juz wiem jak połączyć ( to akurat proste)
Obrazek
A teraz reszta z silnika:
Obrazek Obrazek
czyli czujniki ciśnienia i temperatury oleju/wody - oznaczyłem je cyferkami 1-6. W poprzednim silniku trochę to inaczej wygladało i było to głównie podpięte pod wiązke, która jest poprowadzona do kabiny (ona pozostała nadal nie ruszona). Do tej wiązki była podpieta tez wiązka z JH (mechanicznego wtrysku) dwiema wtyczkami (po dwa piny każda) i teraz się zastanawiam czy w tej z DIGI tez coś ma być tam podłączone?
A tak wogóle to mam pod maską jeszcze sporo wytczek, które nawet wdcześniej nie były podłączone ... może któreś z nich teraz trzeba podłączyć?

Zapomniałem jeszcze że jest coś takiego jak czujnik położenia wału (stukowy) - ale narazie nie wim gdzie on bedzie wpięty (jutro zobaczę jeszzcze raz może znajde)

To co mi się udało ustalić (ale nie na 100% bo może się to jeszcze zmienić):

A - wtyczka na switche (położenie przepustnicy)
B - ISV (krokowiec)
C - wtryski (źle jest to na zdjęciu oznaczone - tam gdzie było jest KNOCK SENSOR)
D - masa
E - jeden kabel (brązowy) to masa, a drugi nie znalazłem jeszcze ale chyba masa na modół
F - czujnik temp. cieczy

a teraz reszta czujników na silniku - wiem od czego są ale nie wiem dokońca gdzie się je podłancza, bo do tych czujników z wiązki DIGI przychodzi tylko jedna wtyczka (niebieska) od temp. wody (F), a reszta powinna być z wiązki z "auta" (ale wytki w 9A są inne niż JH i nie wiem do końca co i gdzie) :
1 - olej (ciśnienie? niech ktoś podpowie)
2 - olej (ciśnienie? niech ktoś podpowie)
3 - temp. wody
4 - temp. wody ... tu chyba przyjdzie wtyczka z DIGI (F)
5 - nie wiem
6 - juz wiadomo - do MFA
7 - i jeszcze jest 7 (pod 5) którego nie widać na fotkach i o nim zapomniałem - wygląda tak samo jak 3 ale jest koloru brązowego (to akurat nie ma znaczenia)

Zostały jeszcze kable które są ucięte przy module - jest ich 5 w kolorach:

czarny-zółty ... ustaliłem że jest od +12 z głównego przekaźnika
różowy (albo wyblakły czerwony) ... nie wiem do czego bo nie znalazłem zakończenia we wtykach
czerwono-biały ... nie wiem do czego bo nie znalazłem zakończenia we wtykach
czerwono-zielony ... sygnał rozrusznika (gdzieś czytałem że można to olać)
czerwono-zółty ... sterowanie przekaźnikiem pompy

ciekawi mnie dlaczego te kable były obcięte i zaizolowane (nie były nigdzie podpięte) - czy one są potrzebne?

: ndz paź 19, 2008 23:55
autor: toffic
Sołtys77 pisze:Zostały jeszcze kable które są ucięte przy module - jest ich 5 w kolorach:

czarny-zółty ... ustaliłem że jest od +12 z głównego przekaźnika
różowy (albo wyblakły czerwony) ... nie wiem do czego bo nie znalazłem zakończenia we wtykach
czerwono-biały ... nie wiem do czego bo nie znalazłem zakończenia we wtykach
czerwono-zielony ... sygnał rozrusznika (gdzieś czytałem że można to olać)
czerwono-zółty ... sterowanie przekaźnikiem pompy

ciekawi mnie dlaczego te kable były obcięte i zaizolowane (nie były nigdzie podpięte) - czy one są potrzebne?
no te kable podpinasz do wiązki z digi :bigok: biało-czerwony to grzanie sondy,czerwony (albo różowy jak napisałeś) to + do wtrysków

: pn paź 20, 2008 09:22
autor: Sołtys77
toffic pisze:no te kable podpinasz do wiązki z digi biało-czerwony to grzanie sondy,czerwony (albo różowy jak napisałeś) to + do wtrysków
Ale te kable są we wiązce z digi (czyli tej do kompa) i chyba trzeba je wpiąć w wiązke od auta (czyli pod przekaźniki) niestety nie mam schematu z mojego scirocco (ale poszukam jeszcze od golfa MK1 - może to będzie to samo). Reszta kabli i wtyczek podłączona ... niestety nie ma zasilania na pompki paliwa i nie zapala mi się kontrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka.
Obrazek Obrazek
czy w module jest ważne jak jest podpiety pin 1 i 4 czy mogą one być zamienione - chodzi mi o to że mam 1 do cewki a 4 do + a na schemacie z digifanta jest odwrotnie.

Edit:
Dziś udało mi się uruchomić pompę paliwa (na krótko podpięłem pod sygnał ze stacyjki) podpiełem też zasilanie do kompa i na wrtyski - czyli te ucięte kable w mojej instalacji mam zrobione. Były pierwsze próby odpalania ale niestety nie ma iskry - z samej cewki wychodzi ale z aparatu nie.

Edit 2:
Coż nie było łatwo ale z pomocą kolegi który ma u siebie w Sicrocco zrobionego SWAPa z 2E na Digi2 - rozpracowaliśmy kabelki do końca. Trochę trzeba było podorabiać do istniejącej wiązki, i po podłączeniu wkońcu usłyszałem piersze dźwięki silnika - choć na krótko bo odpala i gaśnie.

Edit 3:
Silnik już gada - przyczyna ze gasł błacha ... kabelek od ISV się oberwał.
Natomiast teraz troche głupieja mu obroty - nieraz 2000 nieraz 800 (pewnie kwestia regulacji albo źle podpiete węże podciśnień) ale już jeździ :okej:
I brak mu mocy do 4tys. obrotów, później idzie już nieźle - regulacja zapłonu nic nie daje, podmiana przepływki też nic :otepienie:

: wt paź 28, 2008 20:22
autor: mustang877
Sołtys77, ja tez mam zamiar wstawiac digi 2 do 9a tylko jest to digi z silnika pf. podejdzie ona do mego 9a czy beda jakies problemy?

: wt paź 28, 2008 22:01
autor: Sołtys77
mustang877 pisze:Sołtys77, ja tez mam zamiar wstawiac digi 2 do 9a tylko jest to digi z silnika pf. podejdzie ona do mego 9a czy beda jakies problemy?
Ja specem nie jestem więc zabardzo wypowadać się nie będę - ale moja instalacja jest z PB co za tym idzie jest taka sama jak w PF więc powinno pasować. Dorobić będziesz musiał listwe wtryskową (albo zakupić z 1.8 20V i przerobić) i nie wiem jak wygląda sprawa z przepustnicą bo ja kupywalem wszystko w kpl.
Tu masz temat na innym forum gdzie opisywałem tez moje poczynania (w sumie to samo ale trochę dodane)

A tak przy okazji jak już coś piszę: w poprzednim silniku miałem LPG i teraz też to podłączyłem ale niestety nie ma wolnych obrotów (odrazu gaśnie po puszczenieu gazu) - jedyna metoda aby go utrzymać na obrotach to wsadzić cos w przepływomierz aby odciągnac klapę i wtedy juz ma obroty na jałowym. Natomiast jak działa na benzynie to unoszenie klapki ma skutki odwrotne - czyli jak się klapę odciągnie to zaraz gaśnie albo spada z obrotów. Co jest?

: wt paź 28, 2008 22:53
autor: toffic
Sołtys77 pisze:I brak mu mocy do 4tys. obrotów, później idzie już nieźle - regulacja zapłonu nic nie daje, podmiana przepływki też nic :otepienie:
Wg mnie źle switche podpięte

: śr paź 29, 2008 00:18
autor: mustang877
Sołtys77 pisze:Dorobić będziesz musiał listwe wtryskową (albo zakupić z 1.8 20V i przerobić)
wlasnie jestem w trakcie toczenia rurek do listwy wtryskowej. mogłby ktos podac jakie wymiary powinny miec te rurki tzn. chodzi mi o srednice ,dlugosc, i grubośc scianki?
skad wy braliście wymiary? bo nie wiem jak sie do tego zabrac...

: pt paź 31, 2008 19:52
autor: Sołtys77
toffic pisze:Wg mnie źle switche podpięte
Switche nic do tego nie miały - bo i tak żaden z nich nie jest załączony w tym przedziale obrotów.
mustang877 pisze:jakie wymiary powinny miec te rurki
W tym nie pomogę bo ja kupiłem w kpl. a niechcę teraz tego rozbierać - jak będę wymieniał wtryski to wtedy zmierzę - o ile ktoś wcześneij tutaj nie poda wymiarów.

A co do tego że mój silnik kulał w śerdnim zakresie to wina chyba jest dwóch wtrysków w których obsuwają się plastikowe końcówki i nie ma wtedy dobrego rozpylania. Na LPG chodzi normalnie.
A zgazem tez były przeboje ;) bo nie chciał chodzić na wolnych - pomogło przełożenie BLOSa przed przepływomierz :chytry:
A tak to wygląda po złożeniu:
Obrazek
choć jeszcze będzie troche pracy aby to wszystko uporządkować.

: śr lis 26, 2008 00:31
autor: piter22
no to wkoncu moze mi ktos powie czy digi II bedzie smigalo w 16V??

: czw lis 27, 2008 10:32
autor: Sołtys77
piter22 pisze:no to wkoncu moze mi ktos powie czy digi II bedzie smigalo w 16V??
Przecie wyżej pisze!... ja mam DIGI2 w 9A i lata to dobrze.
Poczytaj cały temat i bedziesz wiedział chyba wszystko - ja jak to zakladałem to zielonego pojęcia nie miałem jak to zrobić i jakoś się udało mi samemu.

: pn gru 01, 2008 10:06
autor: CSR_GTI
To teraz pytanko odemnie:

Golf 16v g60 limited... on byl na DF-1 tak?

Skoro tak to czy da sie użyć sterownika z tego 16vG60 do zwykłego 16v tak żeby nie trzeba było tego stroić?