Strona 10 z 18

: sob mar 13, 2010 15:40
autor: dogu18
koledzy chciałem poprawić swoją odmę i kupiłem waż i filierek na odeme i połączyłem zezem dól z separatorem a górny wężyk zastąpiłem filterkiem.

wszystko fajnie tylko jedna duże ale.

przez ten filierek zachlapało mi calą komorę:/

powiedzcie co radzicie??

: sob mar 13, 2010 17:44
autor: robi6
Damian3942
Wiesz chyba to jednak nie uszczelka
sprawdzilem dzis na spokojnie ,w plynie nie ma oleju i w oleju plynu ,przeczyscilem odme ,odpalilem i nadal kopci na bialo
sprawdzilem jeszcze raz filtr powietrza i znow jest w nim olej az mokro
co moze byc jeszcze za przyczyna?
Objawy ktore opisales nie wystepuja

: sob mar 13, 2010 23:05
autor: Damian3942
robi6, może kopci przez to że jest zimno? tj normalne po rozgrzaniu dobrym silnika przestanie (ale zawsze coś tam będzie się kurzyć na takiej pogodzie) a co do oleju w filtrze to dziwna sprawa bo nie ma jak sie tam dostawać może zrób foto i osobny temat bo to juz nie podchodzi pod odmę...


ps. sprawdziłeś wąż idący od pokrywy zaworów czy jest drożny?

dogu18, bo ci "syf" w tym wężyku zamarzł i gdzieś musiało wywalić :) weź i zrób sobie dwie malutkie dziureczki (2-3mm) w jakimś starym korku olejowym i zakręć go i załóż odmę tak jak powinna byc ja już jeżdżę tak od stycznia i nic mi się nie dzieje oprócz tego że auto jest nie ekologiczne :helm:

: sob mar 13, 2010 23:17
autor: dogu18
dogu18, bo ci "syf" w tym wężyku zamarzł i gdzieś musiało wywalić :) weź i zrób sobie dwie malutkie dziureczki (2-3mm) w jakimś starym korku olejowym i zakręć go i załóż odmę tak jak powinna byc ja już jeżdżę tak od stycznia i nic mi się nie dzieje oprócz tego że auto jest nie ekologiczne :helm:[/quote]

nie miało czasu zamarznąć bo założyłem to i po 100km które zaraz przejechałem miałem silnik upaprany przez ten filterek

: ndz mar 14, 2010 08:45
autor: robi6
Waz mam drozny

: ndz mar 14, 2010 12:36
autor: Damian3942
dogu18, ja też tak myślałem ze nie miało prawa nic zamarznąć... a jednak zamarzło zawsze możesz spróbować

: ndz mar 14, 2010 23:13
autor: robi6
Ponawiam pytanie,skad jest ten olej w filtrze powietrza ?
odma czysta

: pn mar 15, 2010 09:56
autor: dogu18
robi6 pisze:Ponawiam pytanie,skad jest ten olej w filtrze powietrza ?
odma czysta
nie w filtrze powietrza tylko w filterku (takim malutkim stożku) zamontowanym na krućcu w pokrywie zaworów.

a nie miało czasu zamarznąć bo jak to złożyłem to od razu się przejechałem i wychlapało olej tym filterkiem

mam nadzieje za nie było to za bardzo zawiłe:P

pozdrawiam

: pn mar 15, 2010 10:52
autor: robi6
dogu18 pisze:
robi6 pisze:Ponawiam pytanie,skad jest ten olej w filtrze powietrza ?
odma czysta
nie w filtrze powietrza tylko w filterku (takim malutkim stożku) zamontowanym na krućcu w pokrywie zaworów.

a nie miało czasu zamarznąć bo jak to złożyłem to od razu się przejechałem i wychlapało olej tym filterkiem

mam nadzieje za nie było to za bardzo zawiłe:P

pozdrawiam

Ale ja pytałem o moj problem a nie twój :grin:

: pn mar 15, 2010 14:07
autor: dogu18
sory nie zauważyłem :jezor: :grin:

[ Dodano: 15 Mar 2010 17:12 ]
mimo wszystko ja jednak mam problem:/ wróciłem do stanu oryginalnego. i co dziś mam zachlapany silnik w okolicach bagnetu:/ nie wiem teraz czy to odma(jak dmuchnę w odmę to jest przelot...) czy po prostu nie dosunąłem bagnetu do końca i jakimś cudem mi wychlapało olej tamtędy:/ sam już nie wiem:/

: ndz mar 21, 2010 23:37
autor: p8pepe
Panowie, po długich bojach wreszcie dotarłem do źródła falujących obrotów w 1.3 NZ. Ogólnie: odma. A konkretnie to zawór regulujący ciśnienie oleju.

Teraz powstaje pytanie, jaki wpływ na silnik ma brak tego zaworu/niesprawny zawór (w tej chwili tymczasowo opary z odmy wędrują do atmosfery... :))?
Czy służy on tylko temu aby zapobiec przedostawaniu się nadmiarowego powietrza do dolotu czy też faktycznie reguluje ciśnienie oleju?

U mnie ten zawór nie stawia żadnego oporu, stąd w skrzyni korbowej zamiast ciśnienia w przybliżeniu atmosferycznego, tworzyło się podciśnienie, co z kolei, za sprawą lewego powietrza, skutecznie rozstrajało pracę silnika...

: pn kwie 05, 2010 22:13
autor: PRUSAK
teraz mi powiedzcie ja mam silnik 2G i chce odmę wywalić a trójnik zaślepiając i dać filtr stożkowy ... d to rade doradźcie mi jak to zrobić co zaślepić a gdzie umieścić filtr

:bajer:

: pt kwie 09, 2010 00:51
autor: Mac_Abra
dogu18 pisze:mimo wszystko ja jednak mam problem:/ wróciłem do stanu oryginalnego. i co dziś mam zachlapany silnik w okolicach bagnetu:/ nie wiem teraz czy to odma(jak dmuchnę w odmę to jest przelot...) czy po prostu nie dosunąłem bagnetu do końca i jakimś cudem mi wychlapało olej tamtędy:/ sam już nie wiem:/
to by było co najmniej dziwne, bo raczej już jest za ciepło, żeby odma zmarzła :helm: a dużo wywalił tego oleju?
p8pepe pisze:Panowie, po długich bojach wreszcie dotarłem do źródła falujących obrotów w 1.3 NZ. Ogólnie: odma. (...) U mnie ten zawór nie stawia żadnego oporu, stąd w skrzyni korbowej zamiast ciśnienia w przybliżeniu atmosferycznego, tworzyło się podciśnienie, co z kolei, za sprawą lewego powietrza, skutecznie rozstrajało pracę silnika...
i przy okazji pewnie zasysa wręcz te gazy i inne syfy do dolotu... ? Według mnie regulator POWINIEN przepuszczać po pierwsze tylko w jednym kierunku a po drugie jednak jakąś określoną wartość ciśnienia - tak dobraną, żeby nie zakłócała pracy układu dolotowego. Bardzo możliwe również, że to nawet działa w ten sposób, ale dopóki silnik jest w miarę nowy i w dobrej kondycji ;) Pytanie co się dzieje np wraz ze wzrostem ilości przedmuchów w silniku itp.
robi6 pisze:Ponawiam pytanie,skad jest ten olej w filtrze powietrza ?
odma czysta
Ale jak to jest w ogóle możliwe, że masz olej w filtrze powietrza??? :shock:

: sob kwie 17, 2010 19:47
autor: damiano1987
Panowie po wszystkich walkach i meczarniach z dziwnymi obrotami biegu jałowego oraz odma postanowiłem ja przerobic :)

Najpierw wyciagnałem ten kruciec plastykowy wraz z kolankkiem nr 10 na rys w pierwszym poście, co idzie do przewodu powietrza przepustnicy i zaślepiłem go korkiem od cisowianki troche ucietym :D oraz silikonem żeby nie łapał lewego powietrza. Nastepna czynnościa było dosztukowanie kawałka węża gumowego około 20cm co by szedł do filtra powietrza od reduktora (nr 9) oraz wycięcie dziury w puszce dolnej od filtra powietrza. W ta dziurke wstawiamy kruciec (posmarowany silikonem) co wyjelismy go z przewodu dolotu powietrza i wraz z dosztukowanym kawałkiem węża :) popuszczamy opaski, nakładamy wężę, ustawiamy zeby mialo rece i nogi i czekamy az silikon zastygnie i gotowe :pub: Przy pracy przydaje sie nóż, silikon czerwony oraz śrubokręt płaski :grin:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek