Strona 10 z 24

: pn sty 11, 2010 18:55
autor: marcinkoz2910
miś fazi, mistrzostwo świata masz u mnie duże piwo :) dzięki za pomoc :bigok:

: wt sty 12, 2010 00:01
autor: afera73
miś fazi miałes racje 9 pin znajduje sie w dolnym rzędzie spalanie pokazuje natomiast mam jeszcze jeden problem mianowicie temperatura zewnętrzna podłączyłem 2 przewody tak jak na rysunku przedstawionym na pierwszej stronie niestety sprawdziłem 3 czyjniki temperatury i na wszystkich to samo pokazuje od 17 do 22 stopni raczej niemozliwe aby wszystkie 3 były uwalone macie moze jakis pomysł co może byc nie tak ?

: wt sty 12, 2010 11:42
autor: miś fazi
nie wiem jakie masz te czujniki temperatury , jeśli nie oryginał tylko jakieś badziewie to wszystko możliwe że tak pokazują , ja kupiłem w ASO za 104 zł :blush: i działa bez problemu a na podróbkach pokazywało mi datę z zeszłego roku , sprawdź jeszcze czy jak odepniesz całkowicie czujnik , to czy omija Ci funkcję temperatury , czy wyskakują poziome kreseczki na wyświetlaczu

[ Dodano: 12 Sty 2010 10:48 ]
albo się kolego pomyliłeś w podpinaniu kabelków czujnika do skrzynki przekaźników , bo jest faktem że tam się można łatwo pomylić , więc jeśli po odpięciu czujnika , będzie pokazywało jakąś wartość temperatury , to masz coś źle podpięte

: wt sty 12, 2010 13:28
autor: afera73
Odpiołem wczoraj czujnik temperatury i mfa nieomijało mi tej funkcji atomiast temoeratura zaczeła spadac iaz spadła do -30 stopni puzniej odpiołem akumulator i po ponownym podłaczeniu akumulatora juz bez czyjnika temperatury zaczeło mi tę funkcje omijac .

: wt sty 12, 2010 14:02
autor: miś fazi
więc teraz po ponownym podpięciu dobrego czujnika , jak dalej będziesz miał takie problemy , to albo coś masz pomylone , albo masz coś nie tak w samych zegarach

[ Dodano: 12 Sty 2010 13:03 ]
ale stawiam na badziewne czujniki , choć masz ich trzy :bajer:

[ Dodano: 12 Sty 2010 13:18 ]
jak chcesz sprawdzić na 100 procent czy to czujnik , to kup sobie w sklepie mały potencjometr ( opornik o zmiennej rezystencji ) w granicach 800 om , podepnij nóżkę środkową do jednego kabla czujnika a nóżkę skrajną , obojętnie którą , do drugiego kabla , przy zmianie suwaka potencjometru , powinna się zmieniać wartość temperatury na wyświetlaczu , oczywiście będzie pokazywać herezję , ale będziesz wiedział że instalacja i zegar jest ok

: wt sty 12, 2010 14:23
autor: afera73
Ok jezcze bede sprawdzał zobaczymy co z tego wyjdzie no tak czujniki są ze sklepu napewno nie są to orginały tylko jakies zamienniki narazie wielkie dzieki za odpowiedzi

: pt sty 15, 2010 00:53
autor: squal2001
Witam!

Czy podczas zmiany zegarów traci się przebieg auta? Dużo aukcji na allegro podaje przebiegi, więc dało mi to do myślenia ;) Z góry dzięki za odpowiedź.

Edit: Jeżeli było już w tym temacie to bardzo przepraszam, ale sporo stron już się porobiło ;)

: pt sty 15, 2010 08:13
autor: crashmax
Oczywiscie kazdy zegar ma swoj przebieg

: pt sty 15, 2010 21:38
autor: squal2001
crashmax, dzięki za info.

Myślałem, że może przebieg jest wyświetlany na podstawie danych z komputera ;) Jest jakaś możliwość ustawienia przebiegu? Wizja posiadania MFA jest super, ale jak skutkiem ubocznym jest nieprawdziwy przebieg to trochę lipa przy ewentualnej sprzedaży auta (zwłaszcza jak się okazyjnie nabędzie licznik mający np. 100k km więcej niż realny przebieg samochodu, albo podejrzanie mały :jezor: ).

: pt sty 15, 2010 22:16
autor: Rydzu
squal2001, w tym kraju przerobienie przebiegu to nie jest duży problem. Jak większość modyfikacji. Chwała ci za to że chcesz w nowym liczniku dać taki sam przebieg jak miałeś w tym wymieniany, bo zazwyczaj robi się to zupełnie inaczej.

: sob sty 16, 2010 15:50
autor: miś fazi
więc po paru rozmowach na priv z kolegą SEBA 123 doszliśmy , dlaczego po założeniu u niego MFA nie działała kontrolka grzania świec żarowych , okazało się że kolega zdobył wiązkę do licznika z MFA ale do silnika benzynowego i brak jest w niej jednego przewodu od 20 pinu zegara do 8 pinu wtyczki przekaźników , po dołożeniu tego kabelka wszystko działa , więc zakładając MFA do diesla , trzeba zwrócić uwagę czy nie brakuje nam tego kabelka w wiązce którą mamy

: ndz sty 17, 2010 13:17
autor: YoZeT
miś fazi ja do swojego tdi tez załozyłem wiazke z 1.8 bezyny i u mnie kontrolka świeci normalnie, a jak mialem licznik z tej 1.8 bezyny to zamiast swiec zapalała sie kontrolka od katalizatora
chyba ze jak niema katalizatora to niema tego jednego przewodu :-k

: ndz sty 17, 2010 16:25
autor: koloko
Zacytuje sam siebie, o brakującym przewodzie pisałem parę postów wcześniej:
koloko pisze:Mam parę uwag co do montażu przy silniku 1Z:
- Trzeba uważać na wiązkę skrzynka bezpieczników <-> Licznik, wersja z benzyny nie ma przewodu od kontrolki grzania świec, trzeba dosztukować (licznik PIN 20 - kość U1, PIN 8 )

: wt sty 19, 2010 09:15
autor: afera73
witam koledzy znowu jednak niedoszłem co i jak z czujnikiem temperatury zwnętrznej , czujnik jest w 100 % sprawny sprawdzałem go w aucie z orginalną instalacją spod mfa a umnie po wpięciu w skrzynke bezpieczników dwóch przewodów tak jak na rysunku na pierwszej stronie temperatura zewnętrzna i tak pokazuje zle 17 stopni podczas jazdy spadając do 12 stopni zrobiłem również tak jak zaproponował mi miś fazi podpiołem mały potencjometr lecz przy zmianie suwaka niedzieje sie nic na na wyswietlaczu mfa temperatura sie niezmienia niewiem juz co jest nie tak mój vw to tdi 1z wspomne iż zegary oraz instalacje posiadam z AFN