Strona 10 z 23

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: śr lut 16, 2011 22:13
autor: ...radek...
zalozylem juz przednie szybki i jestem w trakcie podlaczania tylu. przod wszystko pieknie ladnie, ale juz przy tyle pojawiaja sie schody. podswietlenie przysisku caly czas swieci, a szybki chodza owrotnie tzn., naciskam w gore ida w dol, a naciskajac w dol do gory. zarowno z drzwi jak i z konsoli srodkowej. musialem cos sknocic bo wiazke robilem sam, moze ktos wie co podpialem zle??? i jeszcze jedno czy do tego miejsca zaznaczonego strzalka mam podpiac staly plus???

Obrazek

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: czw lut 17, 2011 00:52
autor: michalqqr
...radek... pisze:podswietlenie przysisku caly czas swieci,
jest po zapłonie z tego co pamiętam ;)
...radek... pisze:naciskam w gore ida w dol, a naciskajac w dol do gory.
w obu drzwiach ? jedyne co mi do głowy na razie przychodzi to pomylone kable sterujące z przełączników
...radek... pisze:i jeszcze jedno czy do tego miejsca zaznaczonego strzalka mam podpiac staly plus???
tak

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: czw lut 17, 2011 18:35
autor: ...radek...
juz nie mam nerwow. sprawdzalem wedlug schematu i wszystko jest ok. a nadal szyby chodza odwrotnie. :banghead: :banghead: :banghead:


pozmienialem bieguny na przelacznikach i chodzi jak powinno, z tym, ze po jednokrotnym nacisnieciu w dol szyba nie idzie cala na dol, tylko odwrotnie po nacisnieciu w gore idzie cala do gory, ale to juz maly szczegol. no i z kluczyka tylko sie otwiera, a juz sie nie zamyka. :bajer:

Re: Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 11:31
autor: Marcinus29
Zakupiłem zestaw elektrycznych szyb i podłączyłem a podnośniki nie dają życia.Wrzucam zdjęcie moich kabli:

Obrazek

Znalazłem opis:

Wypust Czerwony z Żółtym Paskiem to........ stały "+"
Wypust Czarny z Białym Paskiem to............ "+" ze stacyjki
Wypust Niebieski z Szarym Paskiem to......... Podświetlenie przycisków
Wypust Brązowy z Białym Paskiem to........... Czujnik otwartych drzwi-------------Brak tego przewodu

Wszytko podłączone oprócz żółto-brązowego którego nie znalazłem w opisie ?
Zostaje jeszcze czarno-zielony ale to doczytałem ze to moduł komfortu od szyberdachu wiec nie trzeba podłączać.
Napięcie jest po przełączaniu kluczyka tez podświetlenie działa ale siłowniki oba milczą ?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 13:06
autor: golfer_1984
Marcinus29, a masę podpiąłeś??

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 13:12
autor: Marcinus29
Masę podpiąłem ale w tych przelotkach z lewej strony i z prawej.Jak na tym zdjęciu:

Obrazek

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 13:32
autor: golfer_1984
Marcinus29, podprować do żółto-brązowego plus z aku na próbę, jak zadziała to problem rozwiązany :grin:

Re: Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 14:15
autor: Marcinus29
golfer_1984 pisze:Marcinus29, podprować do żółto-brązowego plus z aku na próbę, jak zadziała to problem rozwiązany :grin:
Ok thx jutro przetestuje i dam znać xD

Re: Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz kwie 17, 2011 15:31
autor: mariachi
Marcinus29 pisze:Zakupiłem zestaw elektrycznych szyb i podłączyłem a podnośniki nie dają życia.Wrzucam zdjęcie moich kabli:

Obrazek

Znalazłem opis:

Wypust Czerwony z Żółtym Paskiem to........ stały "+"
Wypust Czarny z Białym Paskiem to............ "+" ze stacyjki
Wypust Niebieski z Szarym Paskiem to......... Podświetlenie przycisków
Wypust Brązowy z Białym Paskiem to........... Czujnik otwartych drzwi-------------Brak tego przewodu

Wszytko podłączone oprócz żółto-brązowego którego nie znalazłem w opisie ?
Zostaje jeszcze czarno-zielony ale to doczytałem ze to moduł komfortu od szyberdachu wiec nie trzeba podłączać.
Napięcie jest po przełączaniu kluczyka tez podświetlenie działa ale siłowniki oba milczą ?
jak wyciągniesz licznik zobaczysz listwę w kolorowymi gniazdami do tych i innych wtyczek, wpinasz kolor w kolor i nic nie musisz ciągnąć, brązową masę w słupku po lewej str od pedałów i tyle., nie musisz ciągnąć żadnych kabli

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pn kwie 18, 2011 20:08
autor: Marcinus29
Walka wygrana tak jak kolega golfer_1984, pisał na próbę do zasilana i szybki działają.Natomiast mariachi, widziałem wcześniejsze posty na temat tych gniazd tylko nikt nie napisał że jest ich 6 a ja wcześniej wyjąłem tylko jedną część.W drugiej części znalazł się przewód żółto-brązowego który wpiąłem i szybki śmigają niestety tylko storna kierowcy bo drugi podnośnik uszkodzony mechanicznie.Tylko jedno mnie zastanawia jak otworze drzwi bez kluczyka mogę zamknąć i otworzyć szybki.Jak zamknę drzwi to już nie,muszę wtedy w stacyjce przekręcić.Czy tak powinno być ?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pn kwie 18, 2011 21:53
autor: mariachi
Marcinus29 pisze:Tylko jedno mnie zastanawia jak otworze drzwi bez kluczyka mogę zamknąć i otworzyć szybki.Jak zamknę drzwi to już nie,muszę wtedy w stacyjce przekręcić.Czy tak powinno być ?

raczej nie.
ale otwarcie drzwi ma wpływ na działanie szyb a konkretnie:
- na zapłonie szyby chodzą normalnie, same się opuszczają i zamykają po jednym wciśnięciu.
- gdy wyłączę zapłon lub nawet wyjmę kluczyk ze stacyjki gdy drzwi są ciągle zamknięte szyby dalej działają ale już nie automatycznie, trzeba trzymać wciśnięty przycisk
- otwarcie jakichkolwiek drzwi powoduje że szyby przestają działać aż do kolejnego włączenia zapłonu
-gdy wyłączę zapłon przy otwartych drzwiach szyby od razu przestają działać

To kwestia podłączenia, jak swapowałem szyby u siebie na początku coś źle podłączyłem i mogłem się bawić szybami cały czas aż do zamknięcia auta , co w sumie było dobre ;)

Golf wogóle ma ciekawe mechanizmy, np mając włączony zapłon nie działa centralny zamek gdy chce się zamknąć auto drugim kluczem, ale działa gdy zamyka się go wciskając bolca. Albo gdy zamkniesz auto z kluczyka gdy tylko chcesz otworzyć drzwi ciągnąc za bolec wewnątrz centralny od razu go ciągnie spowrotem, takie zabezpieczanie żeby złodziejowi trudniej było otworzyć auto. Można to sprawdzić zamykając auto z otwartą szybą.

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: wt kwie 19, 2011 21:22
autor: emoce
Witam,

Trochę odkopię temat, ale nurtuje mnie jedna rzecz na która nie znalazłem odpowiedzi w tym temacie, być może po prostu przeoczyłem. Po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem dawcę "zestawu" elektrycznych szyb dla mojego golfa. Problem w tym, że niby wszystko jest bo 4 siłowniki, 4 przełączniki w boczki + jeden w deskę, 4 wiązki w drzwi, ale brak wiązki centralnej idącej progami do bezpieczników. Gość krzyczy za zestaw 440zł, pytanie czy da się jakoś dorobić, taką wiązkę lub przerobić tą którą mam teraz tj. z oryginalnym centralnym zamkiem?

Re: Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: wt kwie 19, 2011 22:20
autor: mariachi
emoce pisze:Witam,

Trochę odkopię temat, ale nurtuje mnie jedna rzecz na która nie znalazłem odpowiedzi w tym temacie, być może po prostu przeoczyłem. Po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem dawcę "zestawu" elektrycznych szyb dla mojego golfa. Problem w tym, że niby wszystko jest bo 4 siłowniki, 4 przełączniki w boczki + jeden w deskę, 4 wiązki w drzwi, ale brak wiązki centralnej idącej progami do bezpieczników. Gość krzyczy za zestaw 440zł, pytanie czy da się jakoś dorobić, taką wiązkę lub przerobić tą którą mam teraz tj. z oryginalnym centralnym zamkiem?
zapomnij, ta wiązka w pewnych miejscach składa się z dobrych kilkunastu, jak nie kilkudziesięciu kabli. Zobacz sobie ile kabli wchodzi do jednego podnośnika. To nie są proste podnośniki do których tak jak w niektórych autach wchodzą dwa przewody. Z samą przekładką wiązki jest kupę roboty, prawie cały środek do rozebrania, decha aut.

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: śr kwie 20, 2011 01:06
autor: michalqqr
mariachi pisze:decha aut.
to się kolega myli ... spokojnie da radę to zrobić bez wyciągania deski i nawet dobrze pospinać ;)