Strona 9 z 17

Dziwny dźwięk przy uruchomieniu

: ndz maja 02, 2010 12:20
autor: Jack81
Witam wszystkich. U mnie przy uruchomieniu występuje dziwny dźwięk, jakby jakiś kompresorek pompował ciśnienie, czy to N75 wydaje taki dźwięk?
Dźwięk jest cały czas, nie znika po jakimś czasie tylko zostaje zagłuszony przez silnik po jego uruchomieniu.

: pt maja 07, 2010 19:11
autor: kamel19899
witam
mam podobny problem.
Otóż moja przygoda wygląda tak:
auto zaczeło mi wchodzic w tryb awaryjny(vw bora 110km ahf) więc wyjąłem turbine i ja przeczyściłem, okazało sie że grucha jest do wymiany poniewaz puszczala powietrze, wymieniłem, dwa dni było ok i zonk znow łapie notlauf. Po uruchomieniu silnika sztanga nie jest wciagana, przeczyściłem n75 podłączyłem i znów to samo, sprawdziłem napięcie na n75 i na zapłonie wyszło mi 5.2V a na odpalonym 5.8V co o tym sądzicie??co jeszcze pozostało do sprawdzenia bądź ?? z góry dzieki za opinie i podpowiedzi
pozdrawiam kamel19899

[ Dodano: 07 Maj 2010 19:46 ]
logi
Grupy: 003,011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/kamel19899_12153.html

: sob maja 08, 2010 19:16
autor: antojuja
po pierwsze zbyt krotkie te logi ale widac ze turbo pozno wstaje i przeplywka dziwnie sie zachowuje, weze podcisnienia dobrze poskladales? nie sa dziurawe? podepnij vag i zobacz jakie ewentualnie bledy wypluwa

: sob maja 08, 2010 23:06
autor: kamel19899
antojuja pisze:po pierwsze zbyt krotkie te logi ale widac ze turbo pozno wstaje i przeplywka dziwnie sie zachowuje, weze podcisnienia dobrze poskladales? nie sa dziurawe? podepnij vag i zobacz jakie ewentualnie bledy wypluwa

błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?

: wt maja 18, 2010 12:02
autor: jacekPlacekkk
PaNOWIE JAK sprawdizć czy N75 działa poprawnie w 1Z AHU (90kM)

czasmi mam wrażenie ze przymuli po 120 na godzinne, może po prostu tak ma być? że dalej już nie idzie jak szalony, ogólnie czasem jedzie ładnie do 160 a czasem ma duży problem ze 180 na godzinne....
??nie mam porównania z innym Tdi,

Ciekawi mnie ten temat zaworka, warto go przeczyścić,? wiem jeszcze że Przepływka tnie dawke paliwa w wyższych obrotach,

: wt maja 18, 2010 13:57
autor: Sztomel
kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?
pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.

: pn maja 24, 2010 11:11
autor: kamel19899
Sztomel pisze:
kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?
pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.
ok dzieki za pomoc:) podłączyłem tak jak napisałeś i wciągało gruche, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia i wyczyściłem ten zaworek pomiedzy sterow nikiem n75 a servo bo okazało sie ze byl zapchany i wszystko wróciło do normy :) dzięki za pomoc
pozdrawiam kamel19899

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: sob lip 31, 2010 12:46
autor: cobra27
A zajmował się ktoś może tego typu zaworkiem: http://www.eter-mot.info/?1738,zawor-eg ... -906-283-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Właśnie mi padła turbinka w AJM i przy okazji chciałbym albo wyczyścić jak się da albo wymienić, ale zależało by mi na reanimacji...

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: sob lip 31, 2010 17:19
autor: adriane69k
Witam wszytkich

MAm te same objawy jak wy odcina mi moc przy 3000obrotow

Wymienilem przeplywomierz i nic
Wyczyscilem egr bylo dobrze przez 1 dzien
Wiec pozniej pomyslalem ze to egr wiec go wymienilem
i nie wiem co teraz mam robic gdzie szukac przyczyny ... a juz bylo tak pieknie jak jezdzil :ssssss


DZieki za pomoc z gory pozdrawiam

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: śr sie 25, 2010 23:07
autor: Tofik90
Dzięki wielkie za poradnik !
Zanim zacząłem grzebać przy N75 to miałem notlaufa przy 3 tys obrotów, teraz jak wymieniłem zepsutą sprężynkę w tym zaworku to śmiga aż miło :)

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: pt sie 27, 2010 18:33
autor: Shmatan
Przeczyściłem N75 - szału nie ma dalej, ale przed zabawą miał mocną utratę mocy w okolicach 3.5k, a teraz do 4.1-4.2 leci równo (potem niestety dalej opada). Na moim "odcinku pomiarowym" prędkość końcowa wzrosła z 120 na 130km/h (czyli jakieś 10km/h mniej niż przed rozpoczęciem się tych całych problemów z silnikiem)

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: sob wrz 04, 2010 19:40
autor: przemlin
Czy jeśli po odpaleniu zawór N75 wciąga sztange tzn ze jest sprawny?

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: pt wrz 10, 2010 16:05
autor: jacekPlacekkk
a ja mam pytanie, pewnie głupie, bo po odpaleniu czasami słychać cykanie z zaworka N75, myślałem że to z alternatora ale nie... hym tak powinno być?

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

: sob wrz 11, 2010 18:04
autor: GeGi
jesli masz silnik 1Z (tdi 90km) to tak, nie przejmuj sie, tak ma byc.