Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » pt lis 13, 2009 16:06

oldstaszek pisze:Tego typu kłopot występuje w wielu autkach.
Ostatnio kolega mechanik przetestował preparat do czyszczenia przepustnic jaki mu dałem.
Użył go w czterech autkach i z dobrym skutkiem.Osobiście wcześniej użyłem do gaźnika w swoim i OK.
Mogl bys podac nazwe tego preparatu , bez reklamy na pw :D

Ja mam tak ze falujom ale i pedal gazu pracuje sam dodaje sobie gazu . (silnik 1,6 AKL )

Czy w takim przypadku przepustnica jest do czyszczenia czy moze to cos inego


Niema jak to stary dobry VW !

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt lis 13, 2009 18:03

Jak wcześniej pisałem - jest preparat.
Czyszczenie przepustnicy tradycyjnie(opis na początku) w wielu przypadkach nie daje spodziewanego rezultatu - dlaczego?Otóż każda ma tzw. obejście powietrza dla biegu jałowego.Przeczyszczenie tego kanału jest dość kłopotliwe jako że ma szereg załamań i niewielką średnicę.Bywa że po prostu brud zostaje lub bardzo szybko znowu zamyka otwór(resztkami) i znowu falowanie...Preparat nie wymaga demontażu przepustnicy a jedynie jej odsłonięcie od strony wlotowej celem spryskania.Uruchomienie silnika i jego krótki okres pracy wysysa resztówki preparatu wraz z brudem w tym i z labiryntów.Odpada konieczność ponownego wprowadzania przepustnicy do sterownika.
Uszkodzona przepustnica po czyszczeniu nie zmieni swojej pracy - wówczas najprawdopodobniej wymiana... :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt lis 24, 2009 09:34

W MK4 w wielopunkcie przepustnica nie ma obejścia dla biegu jałowego.. nie ma takiej potrzeby, komputer dobiera uchylenie przepustnicy na podstawie danych z czujników regulując bieg jałowy. Takie kanały i dysze wolnego to mogą być w gaźniku lub jednopunkcie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

bombaj82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 15, 2009 12:17
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Post autor: bombaj82 » wt lis 24, 2009 13:31

..panowie ;| rozumiem ze jest -10, wsiadacie do auta, odpalacie..i *#cenzura#*! ?? ;| .. z tego co wiem i z tego jak mnie uczyli...auto ktore stoi na dworzu, lub nawet stoi w garażu, po odpaleniu go, nie można garować od razu..warto poczekać 1min aż jednak silnik nabierze choć ...drobno wyższej temperatury ;| .. czyż nie mam racji? nie wiem..
mam golfa i do poczatku jak go mam to tak robie. Kiedys sobie spróbowałem tak jak wy to opisujecie..hmmm... odpalam na zimnym (po nocnym postoju) i go muli.. (wystarczy raz gazu mocniej wcisnac i jest ok), albo po odpaleniu..normalnie odczekam sobie 1min ( zanim radia zapne, pasy itp itd..) wsteczny i jeździ jak ta lala ;p chyba ze sie nie rozumiemy i zapodalem temat z innej bajki ;p
pozdrawiam


bArT

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt lis 24, 2009 17:26

Przepustnica sterowana elektronicznie to wrażliwy układ, zarysowanie powierzchni gardzieli lub klapki, ruszanie klapka podczas jej czyszczenia (zwlaszcza w wiekowej przepustnicy) nie pozostaje bez wpływu na jej parametry lub poprawność działania mechanizmu sterującego. Każda operacja czyszczenia wymaga skasowania wartości wyuczonych i adaptacji ze zrozumiałych względów - usuwająć nagar powodujemy zwiększenie zakresu ruchu klapki, "zwiększamy średnicę otworu" przy takim samym kącie uchylenia jak przed czyszczeniem. Dodatkowym problemem może być potencjometr na pedale gazu. W wersji ze sterowaniem linką, należy zadbać o regulację naciągu linki. Przy szczelnym dolocie, sprawnym układzie zasilania w paliwo, sprawnej przepustnicy i pozostałych czujnikach możemy mieć jedynie bardziej nerwowe reakcje silnika przy zimnym silniku z powodu większej dawki paliwa i oczekiwania na rozgrzanie lambdy (układ nie jest jeszcze w stanie regulacji)
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:31 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr lis 25, 2009 00:24

to tak teoretycznie a tak praktycznie przepustnica nie jest papierowa mi przy gazie kiedyś kilka razy klapo mixer dobrze w nią prztpier... przy strzale w kolektor ssący ślady dobre zostały na klapie i dalej długo jeździła bez zarzutu , umyłem też tych przepustnic wiele w swoim czasie i zazwyczaj nie było problemu kilka przypadków było co trzeba byłą ją wymienić ale nie ma rzeczy nie ziszczalnych... jak to w życiu



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lis 25, 2009 09:14

Oczywiście miałem na mysli zarysowania krawędzi klapki lub gardzieli w okolicy klapki. Ja spotkałem się z uwaleniem z powodu szarpania się z klapką - jakiemuś uszkodzeniu uległ mechanizm sterowania klapką - był luz w określonej pozycji - uszkodzenie przekładni sterującej kątem uchylenia i luzem na lince w innym przypadku, po zdjęciu nogi z gazu przepustnica za sprawą sprężyny dobijała w pozycji zamknięte i potrafiła odskoczyć z powrotem. Po za tym niewiele osób wymienia uszczelkę pod przepustnicą przy jej zdejmowaniu - to też potrafi namieszać (sam się na tym przejechałem).


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

slava11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:36
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: slava11 » śr lis 25, 2009 20:07

Witajcie Jestem po czyszczeniu przepustnicy oraz adaptacji vag-com'em 311.2 i niby do pewnego momentu wszystko ok no wlasnie ale brakuje tego ok a dokladnie adaptation ok czy to oznacza ze adaptacja nie zakonczyla sie sukcesem? wartosci napiec 4,2V i 3,73V w gornym lewym rogu caly czas przeskakuje jakas wartosc cos obok none:failed 3,9 zmiennie z 4,2 aler wciaz brak potwierdzenia adaptation ok co wy na to? aha mam problemy z czujniekim temp niby skasuje po ponownym sprawdzeniu bledu nie ma ale za czas jakis ten sam blad pojawia sie znowu a co do czujnika temp sprawdzalem w sklepie koszty wymiany i niby wg. etki powinien byc zielony a tym czasem pod maska widac niebieski. Help me



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr lis 25, 2009 22:43

może być wina po stronie czujnika auto do adaptacji powinno mieć jakąś tam temperaturę (nagrzane) jak wali błąd z czujnika, czujnik uszkodzony , lub połączenie na obwodzie komp-czujnik



krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » sob gru 05, 2009 21:31

autko gasło przy wrzucaniu na luz, skorzystałem z porady i dzięki Wam wyczyściłem i przepływomierz i przepustnicę i teraz suuuper :)
dziękuję bardzo i ze swojej strony dodam jeszcze, że ja nie zdejmowałem obu osłon silnika (1.6 AKL) bo wystarcza tylko ta z logo VW :)

edit:
miałem też problem z namierzeniem uszczelki a jest ona po prostu tak schowana w obudowie, że raczej niemożliwe jest ją zgubić więc jak ktoś - jak ja - miał problemy ze znalezieniem jej na początku - to niech się nie martwi bo na 99% ona jest :bajer:
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 21:39 przez krupik, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 06, 2009 00:00

Dopowiem do swojego wcześniejszego postu a dotyczącego preparatu jaki zapodałem fotką. Mechanik jaki tym czyści przepływomierze i przepustnice obchodzi się bez ponownej adaptacji - po prostu nie ma potrzeby demontażu.Wystarczy odsłonić wlot...aha - czyszczenie "mechaniczne" nie usuwa brudów w zakamarkach i nie daje pełnej płynności ruchu/ występują "zacięcia"... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

wilson8811
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 13:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: wilson8811 » ndz gru 06, 2009 13:56

Witam panowie. Prosze was o pomoc. Mam taki problem z moja 4 1.6 sr AKL ze falowaly mi obroty przed czyszczeniem przepustnicy i na benzynie i na gazie, wyczyscilem ja i obroty wskoczyly na okolo 2000 i nic w dol. Pojechalem do mechanika zeby zaadoptowac przepustnice. Zaczal to robic az w koncu stwiedzil ze sie nie da bo gdzies ciagnie lewe powietrze. ale nie chce mi sie w to zabardzo wierzyc. A na desce rozdzielczej swieci mi poduszka czy ona ma wplyw na bledy na silniku?? a czy auto ma bledy na silniku to nie wiem trzeba by to sprawdzic. Mam jeszcze pytanko czy miedzy przepustnica a kolektorem plastikowym powinna byc jakas uszczelka???.....Pomóżcie . Z gory bardzo dziekuje



Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » ndz gru 06, 2009 14:30

Kupiłem taki preparat w spreju ( inny niz. na zdjęciu wyżej), rozgrzałem silnik, aby opary szybciej odparowaly, zdjąłem gumowy wąz psiknąlem do wewnątrz:przepustnicy odczekałem kilka minut i odpaliłem:D

Po chwili powtórzyłem czynność, założyłem gumowy wąz i uruchomiłem silnik.
Silnik chodzi jak należy, nie gasnie na skrzyżowaniu obroty niefaluja.
Obeszło Sie bez demontażu i adaptacji przepustnicy:D

Preparat jest do czyszczenia przepustnicy i gaźników koszt 12 zl:D niewiele trzeba, aby wyczyścić przepustnice wystarczy jeszcze na 30 takich zabiegow :D


Niema jak to stary dobry VW !

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » śr sty 13, 2010 11:06

czy uszkodzona przepustnica może mieć wpływ na duże spalanie? Mechanik wyczyścił i zaadaptował ją na nowo ale stwierdził, że jest uszkodzona, tak samo wyszło po podłączeniu do kompa także w innym serwisie. Mam silnik 1.4 nie jeżdzę dużo a wydaje mi się że pali sporo, niemal widzę jak wskazówka opada w dół :( a czy jeżeli to nie wina przepustnicy to czy mogą to być świece?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości