Strona 9 z 40

: śr mar 18, 2009 20:23
autor: Xabingo
Baryla, widzę, że masz 10 lat - to od ilu lat teraz prawko dają?

A przecież każda wiązka jest taka sama i MFA powinno działać.
Jedynie wyróżnia się zegary na 1 i 2 wtyczki.

: śr mar 18, 2009 20:47
autor: Baryla
Xabingo, do 18 :)

Co do wiązki to na 1 kość od licznika z mfa i od licznika bez mfa są na 100% różne.

: śr mar 18, 2009 20:57
autor: tauka
Baryla, ja miałem normalnie wpięte zegary z MFA i to przy silniku 1.3 i wszystko działało. I wiązki nie zmieniałem.

: śr mar 18, 2009 21:08
autor: Baryla
tauka, ja zakładałem tylko raz zegary i już mam dosyć, całość kosztowała mnie grubo ponad 200zł. A o wiązce powiedział mi gościu który zna się trochę na rzeczy i pomógł mi ze wszystkim.

: śr mar 18, 2009 23:34
autor: tauka
No to ciekawe. Jak postudiujesz troszkę pinouty to się dowiesz że w wiązce z MFA jest po prostu kilka kabli więcej.

: sob mar 21, 2009 08:40
autor: Baryla
tauka, to powiedz mi dlaczego jak jest niby tylko kilka kabli więcej to z licznika robi się choinka? A na wiązce od mfa jest wszystko ok?


Wczoraj zakładałem mfa przy innym mkII, licznik na 1 wtyk i miał tak samo wiązkę bez mfa i po podpięciu robiła się choinka. Zakupiliśmy wiązkę od mkII z mfa i działa elegancko.
Czyli moja teoria potwierdza się.

: ndz kwie 05, 2009 08:51
autor: wasiak
powtórzę się z pytaniem które już padli kilka razy ale po przeczytaniu całego wątku jakoś nie znalazłem odpowiedzi

gdzie się podłącza kable od czujników temp zew i oleju??
do których kostek w listwie bezpieczników
nie chce nic na krotko podłączać

drugie pytanko
jak w serii idzie wezyk od podcisnienia??

: ndz kwie 05, 2009 09:10
autor: Baryla
wasiak, jeżeli masz golfa po 89 to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 pozycja nr 21 i foto nad nią.

A nie masz fabrycznie instalacji? U mnie była zwinięta pod pompą hamulcową, a od temperatury oleju wisiał sobie luźno kabelek.

MFA

: sob kwie 11, 2009 21:29
autor: Jarekxxx
Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???

[ Dodano: 11 Kwi 2009 21:56 ]
Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???

: ndz kwie 12, 2009 22:02
autor: Baryla
Jarekxxx pisze:Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???
odpal samochód, skasuj wskazania i wtedy jedź. U mnie w zimie przy ruszeniu takim lekkim wyskakiwało koło 50 litrów, ale przy normalnej jeździe na trasie spadło do 8.5
Najlepiej jedz i skasuj wtedy wskazana. Spada nawet poniżej 4 :)
Jarekxxx pisze:Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???
z prawej strony nic nie wchodzi. Wężyk podciśnienia idzie od kolektora ssącego do licznika lewą stroną.

Podłączenie MFA

: pn kwie 13, 2009 11:03
autor: Jarekxxx
Baryla-z tego co widzę to wchodzi!!! Co to za pokrętło???

Re: Podłączenie MFA

: śr kwie 15, 2009 07:40
autor: mariogo
Jarekxxx pisze:Baryla-z tego co widzę to wchodzi!!! Co to za pokrętło???
To chyba 16V ten twój silnik co??

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 07:41 ]
Jarekxxx pisze:Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???

[ Dodano: 11 Kwi 2009 21:56 ]
Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???
Podłączałeś wężyk podciśnienia do zegarów??

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 07:46 ]
Coś napiszę na temat podłączenia wężyka podciśnienia. Bez znaczenia jaki kto ma silnik benzynowy MOŻNA podłączyć MFA lub np. EKONOMIZER. Wężyk musi byc wpięty PRZED zaworem zwrotnym będącym zamontowanym na przewodzie od kolektora do serwa. Można stosować trójniki lub wykorzystać fabryczne ZAŚLEPIONE króćce. Generalizując węzyk musi być wpięty TAM gdzie jest PODCIŚNIENIE jakie panuje w kolektorze ssącym bo to ze zmianą TEGO ciśnienia wiąże się zmiania wskazań MFA. Bez tego podłączenia(wężyka) MFA pokazuje głupoty( spalanie powyżej 20L)

Podłączenie MFA

: śr kwie 15, 2009 09:54
autor: Jarekxxx
Tak, 16V. Wężyk miałem podłączony,tylko był słabo zamocowany na komp. i na części (nie wiem co to) przy filtrze.Wszystko działa,tylko nadal nie wiem co to za zielone pokrętło-rys.wyżej

Re: Podłączenie MFA

: czw kwie 16, 2009 07:28
autor: mariogo
Jarekxxx pisze:Tak, 16V. Wężyk miałem podłączony,tylko był słabo zamocowany na komp. i na części (nie wiem co to) przy filtrze.Wszystko działa,tylko nadal nie wiem co to za zielone pokrętło-rys.wyżej
Jarekxxx czy to jest KR czy PL??