[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
I ja tez mam tempo - w tym miejscu chcialbym podziekowac Gitner, za wielka pomoc w okielznaniu przleacznika szyb elektrycznych, ktory posluzyl u mnie za sterowanie tempo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Adamm czekam na fotki, wrzuce je razem ze schematem.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Gitner pisze:
Przerobilem MFA u siebie tak ze tempo zalaczam na manetce przelacznikiem z 2 na 1. Gdy osiagne wymagana predkosc przesuwam na chwile "z 1 w lewo". Wystarczy polaczyc kolor w kolor i czarny z bialym zmostkowac po stronie kostki tempomatu.
Wczoraj był montaż manetki MFA, podłączyłem zgodnie z wytycznymi i oto jakie były wskazania bloków na załaczonym tempo
wcisniete sprzeglo - blok 2- 100 blok 3- 101001
wcisniety hamulec - blok 2- 001 blok 3- 011001
z 1 w lewo blok 3-001101
wciskajac przycisk MFA czyli SET nie bylo zmian, PYTANIE - co moze byc przyczyna takich roznic w blokach porownujac do opisu na stronie 1.
TEMPOMAT mi nie ZADZIAŁAŁ
***1.9TDI***120PS***250NM***
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
A zmostkowales czarny z bialym? Nie zadzialal bo masz zle wskazania blokow. Proponuje najpierw podlaczyc tempo na zwyklych wlacznikach dla testow, porownamy wskazania z blokow.
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 11:42 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Tak tez zrobilem, z tym ze nie dawalem wlacznika ani przelacznikow dzwonkowych tylko zwarlem czarny z bialym i dolanczalem czerwony a potem niebieskiGitner pisze:Proponuje najpierw podlaczyc tempo na zwyklych wlacznikach dla testow
-VICTORIA !!! DZIAŁA
Tempo dziala na tak zmontowanym ukladzie, teraz pozostaje mi tylko dojsc do tego co jest nie tak w podlaczeniu manetki MFA-
swoja droga to mam zamysl zeby zamontowac 2 mikrostyki w panelu poniewaz i tak ciagle trzymam reke na biegach a manetke wykorzystam tylko do zalaczania tempo
***1.9TDI***120PS***250NM***
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Przeciez pisalem w pierwszym poscie ze w manetce MFA bialy z czarnym ma byc zmostkowany..
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Mialem zmostkowany czarny z bialym ale widocznie cos nie tak jest z manetkom skoro na kabelkach dziala poprawnie, manetke sprawdze miernikiem i sie okaze co bylo nie tak - dla mnie wazne ze ogolem dziala a teraz to juz kosmetyka z przelacznikami i podlaczeniemGitner pisze:Przeciez pisalem w pierwszym poscie ze w manetce MFA bialy z czarnym ma byc zmostkowany..
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 19:02 przez lucunio, łącznie zmieniany 1 raz.
***1.9TDI***120PS***250NM***
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Tzn tak, nie podpinaj bialego z kostki do manetki, tylko z kostki od razu wpinaj bialy w czarny i te oba ida razem do manetki.. jak nie dasz rady to rozkrece kolumne i zrobie fotke.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
I oto mi chodziło, ze łączymy z kostki przy bezpiecznikach czarny z bialym i jako jeden przewod łaczymy z CZARNYM od manetki tempomatu zas NIEBIESKI !!! od manetki tempomatu pozostaje luzem czyli nie laczymy go z zadnym z przewodow.Gitner pisze:nie podpinaj bialego z kostki do manetki, tylko z kostki od razu wpinaj bialy w czarny i te oba ida razem do manetki..
Mysle ze ta wymiana postow zazegna wszelakie watpliwosci co do podlaczenia kostki tempomatu z manetka MFA.
[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 17:14 ]
Oto fotki z moich dzialan operacyjnych montarzu tempo:
- to wiazka przewodów łaczaca manetke ze wtyczka:
-kolory kabelkow wychadzacych z manetki,
- podlaczenie wiazki przewodow pod kabelki z manetki NIEBIESKI pozostaje wolny!!!
Bialy z manetki Laczymy z ( 2 )niebieskim ze wtyczki z tempo,
Czerwony z manetki z ( 3 )czerwonym ze wtyczki z tempo,
Czarny z manetki idzie do zmostkowanego ( 1 )czrnego z (4 )bialym z wtyczki tempo
- wtyczka tempomatu przy bezpiecznikach widac kolejno kolory jak i numery przewodów od ( 1 ) do ( 4 )
Moze sie komus przyda i na gotowo bez problemow mozna montowac - dodam ze teraz to sie czuje jakbym mial pólautomatyczna skrzynie biegów
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 17:16 przez lucunio, łącznie zmieniany 2 razy.
***1.9TDI***120PS***250NM***
Witam.
Jestem już w trakcie trzeciego tygodnia testowania tempomatu.
Jest to sprzęt taki który naprawde się przydaje. Podstawowa sprawa to redukcja w spalaniu.
Znalazłem tez małe techniczne niedociągniecie, chociaż tak naprawde to tylko mój wymysł... bo tempomat działa dobrzw w 100%
A chodzi ogolnie o testy.
1) odcinek prostej drogi i włączony tempomat, powiedzmy na prędkości 110km/h
Auto zachowuje się idealnie i jedzie z tą samą prędkością i automatycznie mniej pali.
2) odcinek drogi z wzniesieniami i zjazdami z górki(np. wiadukty)
Auto gdy podjeżdza automatycznie przyspiesza żeby nie stracić prędkości, co wiąże się ze wzrostem spalania, a gdy zjeżdzamy z górki bez tempomatu to automatycznie silnik ma lżej i mniej pali a gdy tempomat jest włączony nadal utrzymuje tą samą prędkość...
Jeszcze raz podziękowania dla Gitner i MKIII
Jestem już w trakcie trzeciego tygodnia testowania tempomatu.
Jest to sprzęt taki który naprawde się przydaje. Podstawowa sprawa to redukcja w spalaniu.
Znalazłem tez małe techniczne niedociągniecie, chociaż tak naprawde to tylko mój wymysł... bo tempomat działa dobrzw w 100%
A chodzi ogolnie o testy.
1) odcinek prostej drogi i włączony tempomat, powiedzmy na prędkości 110km/h
Auto zachowuje się idealnie i jedzie z tą samą prędkością i automatycznie mniej pali.
2) odcinek drogi z wzniesieniami i zjazdami z górki(np. wiadukty)
Auto gdy podjeżdza automatycznie przyspiesza żeby nie stracić prędkości, co wiąże się ze wzrostem spalania, a gdy zjeżdzamy z górki bez tempomatu to automatycznie silnik ma lżej i mniej pali a gdy tempomat jest włączony nadal utrzymuje tą samą prędkość...
Jeszcze raz podziękowania dla Gitner i MKIII
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Devil84 pisze:Znalazłem tez małe techniczne niedociągniecie,
To podziel sie tym spostrzezeniem?
A jak u ciebie jest z "dzwonkiem" hamowania, bo u mnie to tylko zapamietywanie predkosci a hamowac trzeba hamulcem.
Ogołem to bardzo ciekawy temacik a jego wykorzystanie daje wiecej frajdy z jazdy.
Takze składam podziekowania dla:
Gitner i MKIII
za porady i zawarte tytaj info
***1.9TDI***120PS***250NM***
Juz się podzieliłem tym, nawet dokładnie opisałem w dwóch podpunktach.lucunio pisze:To podziel sie tym spostrzezeniem
A co do dzwonka chamowania to takowy nie istnieje.
mam kumpla co ma orginalny tempomat w mk3 i tam jest przicisk włączenia i dwa typu "dzwonek" jeden z nich włącza ustaloną prędkość i można nim tez przyspieszyć, a ten drugi to RESUME czyli jak właśnie musisz nacisnąć pedał hamulca to on służy do powrócenia ostatniej zapamiętanej prędkości.
Czyli tempomat złożony przez naszych forumowych kolegów to idealne odzwierciedlenie oryginalnego tempomatu.
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Po juz prawie miesiecznym uzytkowaniu tempomatu zauwazyłem ze
1 - wciskajac "dzwonek" przyspieszenia gofer ma wiekszego buta a nizeli trzymajac noge do dechy na pedale przyspieszenia odczuwalne to staje sie przekraczajac granice 3tys obr/min.
2 - Jest mozliwe wyrzycenie biegu podczas jazdy na tempomacie bez wciskania sprzegla
widac wtedy nagly wzrost obrotow o srednio 100 do 300 obr/min jednakze pochwili ECU sam zauwaza ze nie ma ciagu- tzn obciazenia i obroty spadaja do wartosci nominalnej ok 950obr/min
TO TAK Z MOICH WŁASNYCH SPOSTRZEŻEN, nadal jestem zwolennikiem jazdy na tempo tam gdzie sie tylko da.
Ostatni wynik przy jezdzie na klimie i uzywaniu tempo miasto / trasa przejechalem 565km i zatankowalem 36l DREDNIO to ok 6,4 l /100km co uwazam za bardzo dobry wynik dodam ze nie jezdze za ekonomicznie
1 - wciskajac "dzwonek" przyspieszenia gofer ma wiekszego buta a nizeli trzymajac noge do dechy na pedale przyspieszenia odczuwalne to staje sie przekraczajac granice 3tys obr/min.
2 - Jest mozliwe wyrzycenie biegu podczas jazdy na tempomacie bez wciskania sprzegla
widac wtedy nagly wzrost obrotow o srednio 100 do 300 obr/min jednakze pochwili ECU sam zauwaza ze nie ma ciagu- tzn obciazenia i obroty spadaja do wartosci nominalnej ok 950obr/min
TO TAK Z MOICH WŁASNYCH SPOSTRZEŻEN, nadal jestem zwolennikiem jazdy na tempo tam gdzie sie tylko da.
Ostatni wynik przy jezdzie na klimie i uzywaniu tempo miasto / trasa przejechalem 565km i zatankowalem 36l DREDNIO to ok 6,4 l /100km co uwazam za bardzo dobry wynik dodam ze nie jezdze za ekonomicznie
***1.9TDI***120PS***250NM***
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Luciunio mozesz mi wyjasnic 2pkt? Nie wciskasz sprzegla przy wrzucaniu z biegu na luz? Przeciez to juz skrzynia polautomat Ponownie bieg chyba juz wrzucasz ze sprzeglem
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości