Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
Dziś po raz pierwszy w życiu wymieniałem klocki w aucie. Z uwagi na fakt, że nie miałem żadnego pojęcia jak to zrobić zacząłem szukać na tym forum, jednak dostarczone informacje okazały się niepełne i niesatysfakcjonujące, stąd ten wątek.
Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:
Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.
1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.
6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.
7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie )
9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.
10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy
11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.
Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:
Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.
1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.
6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.
7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie )
9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.
10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy
11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 16:50 przez LeonN, łącznie zmieniany 1 raz.
dodam tylko, że imbus 7 jest dosyć ciężko dostępny (w typowych zestawach jest 6 a następnie 8 ) można zamiast niego użyć torxa 45, świetnie pasuje.
poza tym warto przeczyścić i nasmarować prowadnice klocków (blaszki) i tłoczki (te elementy, które wykręca się w/w imbusem)
poza tym warto przeczyścić i nasmarować prowadnice klocków (blaszki) i tłoczki (te elementy, które wykręca się w/w imbusem)
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 17:47 przez paczu, łącznie zmieniany 2 razy.
- ...radek...
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
- Lokalizacja: krakóVW
Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
W GII były oryginalnie zaslepki tych tulejek w których są sruby zacisku? Bo coś nie moge znalezc i chyba zamowie uniwersalne z Alledrogo.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
Dziś też ''samodzielnie'' z bratem zmienialiśmy klocki z tyłu i był problem z odkręceniem jarzma w prawym kole dało radę odkręcić tylko górną śrubę i to po odcięciu kawałka klucza inbusowego ''8'' bo oryginalny się po prostu giął , dolnej śruby nie dało się , a w kole lewym ten inbus już nie pasował był tak jakby za mały , Tak więc oryginalnie jaka powinna być numeracja tej śruby bo chcę kupić lepsze inbusy najlepiej na ''terkotkę'' wprawdzie mam inbusy i troxy na terkotkę ale nie na 1/2 tylko 3/4 chyba więc nie siłowałem się nimi bo by się złamały.
Seat Mii 1.O CHYA
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
Do wymiany klocków nie trzeba odkręcać jarzma, wystarczy odkręcić sam zacisk.
Korozja łba śruby zmniejszyła wpust pod klucz, trzeba oczyścić.
Oryginalnie N90740301, jest to śruba M10 więc wpust 8.
Napęd klucza 3/4 jest większy niż 1/2, masz pewnie 3/8 cala.
I nie troxy tylko torxy
The quieter you become, the more you are able to hear...
Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
Nie znam się ale jarzmo chciałem odkręcić w celu lepszego wyczyszczenia miejsca gdzie wchodzą prowadnice - stary smar itp. nawet pryskając tam jakimś penetratorem dobrze się nie wyczyści , przydała by się jakaś szczotka drucianka w kształcie szczotki do rzęs które mają kobiety albo jakiś wycior ? no fachowcy mają swoje sposoby ,ja wziąłem się za to pierwszy raz, a tak dawałem zarobić mechanikom Na dniach mam zamiar wymienić samodzielnie(już zamówione) tuleje metalowo gumowe w belce , bo jedna stuka -zobaczymy czy poradzę.
Seat Mii 1.O CHYA
Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
do czyszczenia gniazd w jarzmie to kupujesz środek do czyszczenia hamulców, psikasz tam, szmatka bawełniana przez śrubokręt, taki grubszy i jedziesz, demontaż jest zbędny da się tak nawet porządnie doczyścić miejsce po którym pracuje klocek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości