Golf IV - wycieraczki
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Golf IV - wycieraczki
Oring jest tam pod spodem. Sciagamy to zabezpieczenie ala omega i nie wybijamy na sile tylko psikamy odrdzewiaczami itp. Ruszamy trzpieniem i mozolnie pomalu wybijamy go z obudowy alu. Czyscimy, smarujemy i bedzie latac kilka lat kolejnych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Golf IV - wycieraczki
A powie mi ktoś, jak ściągnąć ramie wycieraczek ? Na pierwszej stronie pisze, żeby
No i ja tak robię, ale to nie chce iść, ciągnę nawet na siłe. Czy te wycieraczki mogą mieć jakieś zabezpieczenie ? Mam golfa z 2003 rokugreg pisze:że lekko naciskamy tuż przy osi wycieraczki a następnie pociągamy i tak kilkakrotnie aż zejdzie ramię z osi.
Golf IV - wycieraczki
Odkrec nakretke i tu przy zawiasie co odciagnac mozesz ramie od szyby lapiesz i raz do siebie raz w strone szyby naciskasz i musi sie zluzowac. Zawsze mozna sie wspomoc mlotkiem gumowym oraz popsikac odrdzewiaczem. Poza naretka nie ma nic wiecej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Golf IV - wycieraczki
Wyjąłem wczoraj ten mechanizm z samochodu, chce zdjąć oring, ale nie wiem jak to zrobić. Kręci się w koło...
Re: Golf IV - wycieraczki
Musisz pchnąć oba brzegi jednocześnie i wtedy wypchniesz. Jak będziesz pchał z jednej strony tej "zawleczki" to będzie się obracać
Re: Golf IV - wycieraczki
Witam,
nie chce robić offtopa dlatego tylko krótkie pytanie bądź prosiłbym o przekierowanie do odpowiedniego tematu jeśli jest, bo ja nie znalazłem.
Czy schemat działania opisany przez grega z pierwszej strony pasuje również do golfa 6?
Chodzi mi o zdjęcie tego plastiku z podszybia. Rynienka, podważenie od strony pasażera?
Czy lepiej postąpić inaczej?
Najprawdopodobniej zatarty silniczek do którego chce się dostać, bo wycieraczki żyją i reagują, ale tylko "ledwo co". Z pomocą ręki i wd bądź na ślizgu płynu spryskiwaczy czasem zrobią jeden cykl, ale bardzo rzadko.
Pozdro i z góry dzięki
nie chce robić offtopa dlatego tylko krótkie pytanie bądź prosiłbym o przekierowanie do odpowiedniego tematu jeśli jest, bo ja nie znalazłem.
Czy schemat działania opisany przez grega z pierwszej strony pasuje również do golfa 6?
Chodzi mi o zdjęcie tego plastiku z podszybia. Rynienka, podważenie od strony pasażera?
Czy lepiej postąpić inaczej?
Najprawdopodobniej zatarty silniczek do którego chce się dostać, bo wycieraczki żyją i reagują, ale tylko "ledwo co". Z pomocą ręki i wd bądź na ślizgu płynu spryskiwaczy czasem zrobią jeden cykl, ale bardzo rzadko.
Pozdro i z góry dzięki
Re: Golf IV - wycieraczki
Witam,
mam problem z mechanizmem wycieraczek golf iv 2000r, HB.
Mechanizm w zasadzie jest sprawny wycieraczki pracują i zbierają, ale ostatnio odkryłem luz na jednej z wycieraczek. Konkretnie na tej przed fotelem kierowcy, która zaczęła lekko "skakać" podczas swojej pracy. Odginając wycieraczkę "do pionu" pociągnąłem za nią kilka razy i występuje tam ewidentny luz.
Rozebrałem podszybie, ściągnąłem ramiona wycieraczek i odkryłem kilka rzeczy:
1.mechanizm jest mocno pordzewiały, gorzej wygląda trzpień wycieraczki kierowcy
2.na wycieraczce kierowcy brakowało plastikowej podkładki która powinna znajdować się pod gumową osłonką
3.trzepień wycieraczki kierowcy ma jakby luz ( załączam 2 filmy które udało mi się nagrać )
https://www.youtube.com/watch?v=J0srzE9 ... yACnKpqzuk
https://www.youtube.com/watch?v=2_Lslk4 ... GggLHdvpk4
Mam pytanie, jak najlepiej naprawić tę usterkę? Występuje tam jakaś podkładka której u mnie nie ma, lub coś innego?
Jazda z takimi wycieraczkami nie wchodzi w grę, bo za słabo zbierają jakby nie miały docisku + hałas i skakanie gumy po szybie.
Wiem, że jak wezmę się za rozbieranie tego, to czeka mnie operacja reanimacji całości tylko nie jestem pewny czy da się jakoś zgubić ten luz na trzpieniu.
Nie chcę się naszarpać, aby okazało się na końcu, że luz pozostał, a tylko nasmarowałem sobie mechanizm.
1. Mogę kupić nowy mechanizm + przekładka silniczka. ( od firmy z Krosna Skodimex za ok 90zł, który podobno działa ok)
2. Jakiś inny zamiennik z alle. ( + przekładka silniczka) natomiast czytałem, że tam trzeba robić jakieś podmianki ramion... ceny już od 38zl do 60zł.
3. poszukać używanego ori. Natomiast jestem od tego daleki, bo kupie podobny stan do tego co mam, lub taki który i tak będzie trzeba rozbierać i smarować itd.
Jeśli ktoś miał podobnie, proszę o informacje.
CASIO 322
mam problem z mechanizmem wycieraczek golf iv 2000r, HB.
Mechanizm w zasadzie jest sprawny wycieraczki pracują i zbierają, ale ostatnio odkryłem luz na jednej z wycieraczek. Konkretnie na tej przed fotelem kierowcy, która zaczęła lekko "skakać" podczas swojej pracy. Odginając wycieraczkę "do pionu" pociągnąłem za nią kilka razy i występuje tam ewidentny luz.
Rozebrałem podszybie, ściągnąłem ramiona wycieraczek i odkryłem kilka rzeczy:
1.mechanizm jest mocno pordzewiały, gorzej wygląda trzpień wycieraczki kierowcy
2.na wycieraczce kierowcy brakowało plastikowej podkładki która powinna znajdować się pod gumową osłonką
3.trzepień wycieraczki kierowcy ma jakby luz ( załączam 2 filmy które udało mi się nagrać )
https://www.youtube.com/watch?v=J0srzE9 ... yACnKpqzuk
https://www.youtube.com/watch?v=2_Lslk4 ... GggLHdvpk4
Mam pytanie, jak najlepiej naprawić tę usterkę? Występuje tam jakaś podkładka której u mnie nie ma, lub coś innego?
Jazda z takimi wycieraczkami nie wchodzi w grę, bo za słabo zbierają jakby nie miały docisku + hałas i skakanie gumy po szybie.
Wiem, że jak wezmę się za rozbieranie tego, to czeka mnie operacja reanimacji całości tylko nie jestem pewny czy da się jakoś zgubić ten luz na trzpieniu.
Nie chcę się naszarpać, aby okazało się na końcu, że luz pozostał, a tylko nasmarowałem sobie mechanizm.
1. Mogę kupić nowy mechanizm + przekładka silniczka. ( od firmy z Krosna Skodimex za ok 90zł, który podobno działa ok)
2. Jakiś inny zamiennik z alle. ( + przekładka silniczka) natomiast czytałem, że tam trzeba robić jakieś podmianki ramion... ceny już od 38zl do 60zł.
3. poszukać używanego ori. Natomiast jestem od tego daleki, bo kupie podobny stan do tego co mam, lub taki który i tak będzie trzeba rozbierać i smarować itd.
Jeśli ktoś miał podobnie, proszę o informacje.
CASIO 322
Re: Golf IV - wycieraczki
Co ma luz podłużny do pracy wycieraczek. Ale to i tak ten mechanizm trzeba raz na kilka lat (tak że 5 to max) rozebrać i tam nawalić smaru oczewiscie po wyczyszczeniu. No w rdzy i we wodzie to nie będzie to pracować poprawnie. Ja w swoich autach to mechanizmy wycieraczek przód i tył rozbieramy zaraz po zakupie auta. Dmuchawę, wszystkie zawiasy, zamki a nawet mechanizm wybieraka zmiany biegów na skrzyni. W błocie, wodzie to długo nie uświadczysz sprawnego działania.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości