[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Cześć, niestety w temat jest niemiłosiernie wielki, tematy bardzo często się powtarzają, a i tak dużo osób nie wie jak podłączyć szyby u siebie, bo nie mają schematu i piszą do mnie często na grupie na fb, zatem aby w końcu zebrać to wszystko w jednym miejscu przygotowałem zestawienie wszystkich spotkanych przeze mnie modułów centralnego i komfortu i proszę o wpięcie go w pierwszy post w temacie. Zestawienie uwzględnia różne wersje nadwozia, Golfa 4 i Bore i wnosi kilka nowych schematów, o których tu nikt nie pisał - chociażby opis kostek jak z przodu jest elektryka, a z tyłu korba.
Link do zestawienia: http://car.fordsoft.eu/wp-content/uploa ... %81w-2.pdf
Co do kodowania funkcji, to zestawienie dla modułu 1C znajdziecie tutaj: http://car.fordsoft.eu/tutorials/modul- ... e-funkcje/
Link do zestawienia: http://car.fordsoft.eu/wp-content/uploa ... %81w-2.pdf
Co do kodowania funkcji, to zestawienie dla modułu 1C znajdziecie tutaj: http://car.fordsoft.eu/tutorials/modul- ... e-funkcje/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Widziałeś mk4 w takiej konfiguracji?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Widziałem w Octavii, Leonie i Passacie B5 na module 1C0959799A, a sporo osób szuka, dlatego w jednym pliku ogólnie, jak były G4 takie też, to będzie, jak nie, to i tak innym się przyda.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn kwie 27, 2020 07:16
- Lokalizacja: Paprykarnia ZS
- Auto: Golf 4 14/75
- Silnik: AXP
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Pacjent to Golf 4, szyby na korby. Chciałbym założyć elektryczne podnoszenie szyb pasażera i kierowcy. Układ nie będzie współpracował z CAN. Jakie części mechaniczno elektryczne muszę dokupić.
Silniczki z CAN działają bez CAN.
Oprócz silniczków z przekładnią co jest potrzebne. Ktoś wie co jeszcze będzie potrzebne, mam na myśl części mechaniczne.
Jak działa mechanizm stop szyby. Są krańcówki czy jakiś moduł stosuje po przekroczenia pewnej wartości prądu.
Nigdy nie rozbierałem drzwi.
Silniczki z CAN działają bez CAN.
Oprócz silniczków z przekładnią co jest potrzebne. Ktoś wie co jeszcze będzie potrzebne, mam na myśl części mechaniczne.
Jak działa mechanizm stop szyby. Są krańcówki czy jakiś moduł stosuje po przekroczenia pewnej wartości prądu.
Nigdy nie rozbierałem drzwi.
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Jesteś zbyt leniwy by przeszukać temat w którym dodajesz posta?qbek10 pisze: ↑wt kwie 28, 2020 10:11Pacjent to Golf 4, szyby na korby. Chciałbym założyć elektryczne podnoszenie szyb pasażera i kierowcy. Układ nie będzie współpracował z CAN. Jakie części mechaniczno elektryczne muszę dokupić.
Silniczki z CAN działają bez CAN.
Oprócz silniczków z przekładnią co jest potrzebne. Ktoś wie co jeszcze będzie potrzebne, mam na myśl części mechaniczne.
Jak działa mechanizm stop szyby. Są krańcówki czy jakiś moduł stosuje po przekroczenia pewnej wartości prądu.
Nigdy nie rozbierałem drzwi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn kwie 27, 2020 07:16
- Lokalizacja: Paprykarnia ZS
- Auto: Golf 4 14/75
- Silnik: AXP
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Masz rację przeprasza.
Jestem już po lekturze całego wątku i ze względu na pomysł montażu tylko szyb elektrycznych z przodu i bez lusterek wybrałem wersję montażu nieoryginalnego. W międzyczasie na horyzoncie pojawił się golf złom z wszystkimi niezbędnymi częściami , nawet w identycznym kolorze. Czy jak przełożę wnętrza wszystkich drzwi i okablowanie, a moduł komfortu podłączę pod +12V i pod zapłon to to drzwi i szyby ruszą, czy jednak nowy moduł komfortu będę musiał połączyć z zegarami.
Jestem już po lekturze całego wątku i ze względu na pomysł montażu tylko szyb elektrycznych z przodu i bez lusterek wybrałem wersję montażu nieoryginalnego. W międzyczasie na horyzoncie pojawił się golf złom z wszystkimi niezbędnymi częściami , nawet w identycznym kolorze. Czy jak przełożę wnętrza wszystkich drzwi i okablowanie, a moduł komfortu podłączę pod +12V i pod zapłon to to drzwi i szyby ruszą, czy jednak nowy moduł komfortu będę musiał połączyć z zegarami.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
W ramach testu szyby można ruszyć bez komfortu. Aby działało prawidłowo i żeby nie kombinować, to komfort musi być...A to czy musi mieć połączenie z licznikiem zależy od modułu komfortu- schematy podłączeń są w temacie. Starsze komforty nie miały takiego połączenia, nowsze miały- licznik do tego musi też być odpowiedni. Można powiedzieć, że chodzi o rocznik auta...Ale nowy komfort można włożyć do starszego auta...wszystko zależy od chęci...wszystko też jest w tym temacie napisane.
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Witam.
Jest tu jeszcze jakieś życie, bo temat dość wiekowy.
Prześledziłem cały wątek i tak pomyślałem że i w moim Gustawie to ogarnę 1.9 DTI 3D rocznik lipiec 99 więc chyba bez CAN (acz kolwiek wpatrując się w licznik w słońcu witać "ikonki" otwartych drzwi, niezapiętych pasów, kluczyka i chyba jeszcze coś) szyby i lustra manual.
Więc tak.
Wiązka drzwi.
Na początek zdemontowałem obicie drzwi aby sprawdzić jakie mam wiązki. Od strony pasażera 1J0 971 121AQ czyli bez wtyczki na silniczek za to na dwa wtyki wpięte przy podłodze w słupek. Strona kierowcy nie wiem jakie oznaczenie wiązki brak etykiety, też dwa wtyki
https://zapodaj.net/a97e704df2fbc.jpg.html
Czyli wiązki do wymiany, (tylko jakie bo od groma ich jest jak patrzyłem. Ta by się nadała 1J0 971 121R tylko to PP, a jakie będzie oznaczenie LP?) nową podpinanam wg. schematu ze strony pierwszej przerabiam na jeden wtyk. Czy przewody z wtyku likwidowanego będą później do czegoś wykorzystywane/podpinane do innych wtyk/kostek? Bo łącznie mam ich po 5 w każdej z kostek.
Przy wiązkach mam jeszcze taki mały wolny wtyk na 2 piny nie wiem do czego on jest, bo ten szeroki na 4 piny chyba jest od głośników.
https://zapodaj.net/e8b9df0baaae4.jpg.html
Silniczki.
Np. takie 1J1959801C i 1J1959802C i teraz tak, czy muszę ściągać blachy z drzwi aby zamontować silniczek, czy wystarczy odkręcić korbki i dać silniczki? Bo blachę mam przy głośniku na jednym nicie i musiałbym go rozwiercać. Chociaż nie wiem czy nową wiązkę przecisnę nie ściągając tych blach. Czy silniczki mają coś wspólnego ze sterowaniem/składaniem luster, bo jak pamiętam z tego wątku to chyba tak. Jakie takie silniczki mają oznaczenia 1J.. i? Jak je rozróżnić?
Moduł.
Nie wiem co to jest dokładnie pod kierownicą (pewnie moduł od centralnego) na dwa wtyki. Szary i zielony. Nie wiem jak tam się do tego dobrać, aby to wykręcić i sprawdzić nr
https://zapodaj.net/6a36ab25e3077.jpg.html
Jak dobrze pamiętam z wcześniejszych wpisów to to, że jedna z tych kostek będzie pasować bez przeróbek do modułu komfortu. Mowa jest oczywiście o MK 1J0 959 799AH, bo na taki bym wymieniał. Która to wtyczka?
Mam też jeszcze zamontowane takie ustrojstwo
https://zapodaj.net/05c289b79f1ae.jpg.html
Gdzie czerwony przewód podpięty do plusa przy przekaźnikach, brązowy i czarny do masy
https://zapodaj.net/41e8fab7991d3.jpg.html
Niebieski i biały w wiązkę drzwi ale nie bezpośrednio do kostki tylko gdzieś tam w drzwi razem z wiazka, pomarańczowy rozdzielony na dwa i progiem puszczone gdzieś na tył auta, a różowy i żółty zaizolowany. Czy te przewody też będę musiał gdzieś na nowo przepinac (biały, niebieski i pomarańczowy czyba tak, bo myślę że to na zamek idzie) Czy raczej będzie tak, że jak dobrze Mk podepnę na dwa wtyki to te Maxicar będę mógł wymontować.
Czekam na podpowiedzi rady i pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam
Jest tu jeszcze jakieś życie, bo temat dość wiekowy.
Prześledziłem cały wątek i tak pomyślałem że i w moim Gustawie to ogarnę 1.9 DTI 3D rocznik lipiec 99 więc chyba bez CAN (acz kolwiek wpatrując się w licznik w słońcu witać "ikonki" otwartych drzwi, niezapiętych pasów, kluczyka i chyba jeszcze coś) szyby i lustra manual.
Więc tak.
Wiązka drzwi.
Na początek zdemontowałem obicie drzwi aby sprawdzić jakie mam wiązki. Od strony pasażera 1J0 971 121AQ czyli bez wtyczki na silniczek za to na dwa wtyki wpięte przy podłodze w słupek. Strona kierowcy nie wiem jakie oznaczenie wiązki brak etykiety, też dwa wtyki
https://zapodaj.net/a97e704df2fbc.jpg.html
Czyli wiązki do wymiany, (tylko jakie bo od groma ich jest jak patrzyłem. Ta by się nadała 1J0 971 121R tylko to PP, a jakie będzie oznaczenie LP?) nową podpinanam wg. schematu ze strony pierwszej przerabiam na jeden wtyk. Czy przewody z wtyku likwidowanego będą później do czegoś wykorzystywane/podpinane do innych wtyk/kostek? Bo łącznie mam ich po 5 w każdej z kostek.
Przy wiązkach mam jeszcze taki mały wolny wtyk na 2 piny nie wiem do czego on jest, bo ten szeroki na 4 piny chyba jest od głośników.
https://zapodaj.net/e8b9df0baaae4.jpg.html
Silniczki.
Np. takie 1J1959801C i 1J1959802C i teraz tak, czy muszę ściągać blachy z drzwi aby zamontować silniczek, czy wystarczy odkręcić korbki i dać silniczki? Bo blachę mam przy głośniku na jednym nicie i musiałbym go rozwiercać. Chociaż nie wiem czy nową wiązkę przecisnę nie ściągając tych blach. Czy silniczki mają coś wspólnego ze sterowaniem/składaniem luster, bo jak pamiętam z tego wątku to chyba tak. Jakie takie silniczki mają oznaczenia 1J.. i? Jak je rozróżnić?
Moduł.
Nie wiem co to jest dokładnie pod kierownicą (pewnie moduł od centralnego) na dwa wtyki. Szary i zielony. Nie wiem jak tam się do tego dobrać, aby to wykręcić i sprawdzić nr
https://zapodaj.net/6a36ab25e3077.jpg.html
Jak dobrze pamiętam z wcześniejszych wpisów to to, że jedna z tych kostek będzie pasować bez przeróbek do modułu komfortu. Mowa jest oczywiście o MK 1J0 959 799AH, bo na taki bym wymieniał. Która to wtyczka?
Mam też jeszcze zamontowane takie ustrojstwo
https://zapodaj.net/05c289b79f1ae.jpg.html
Gdzie czerwony przewód podpięty do plusa przy przekaźnikach, brązowy i czarny do masy
https://zapodaj.net/41e8fab7991d3.jpg.html
Niebieski i biały w wiązkę drzwi ale nie bezpośrednio do kostki tylko gdzieś tam w drzwi razem z wiazka, pomarańczowy rozdzielony na dwa i progiem puszczone gdzieś na tył auta, a różowy i żółty zaizolowany. Czy te przewody też będę musiał gdzieś na nowo przepinac (biały, niebieski i pomarańczowy czyba tak, bo myślę że to na zamek idzie) Czy raczej będzie tak, że jak dobrze Mk podepnę na dwa wtyki to te Maxicar będę mógł wymontować.
Czekam na podpowiedzi rady i pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
zacznijmy od tego, że masz wersję "korbotronik" z centralnym zamkiem. Moduł pod kierownicą, wiązki drzwi do wywalenia ale i ... blacha drzwi bo masz wersje z korbkami przymocowanym na stałe a nie odkręcanymi. Wtyczkę którą trzymasz w palcach - bez patrzenia na kolory przewodów to stawiam, że to będzie od syczka obok lusterka, bo obok niego widzę wtyczkę od lusterka. Dodatkowy moduł to od dodatkowego pilota i alarmu (diody zaporowe wskazują, ze te dwa pomarańczowe przewody są dolutowane do przewodów kierunkowskazów).
Zanim zaczniesz szukać kompletu dla siebie - mała rada. Decyzja na dziś - czy będziesz zmieniać licznik na immo 3 - jeśli tak - możesz włożyć moduł 1C0,, jeśli nie to moduł 1J0. Następne w kolejności - szukaj na szrocie dawcy, najlepiej nie anglika celem wyjęcia z niego wiązki z auta i z drzwi ( wiązka z 5 drzwiowego ma krótsze przewody od zamka - trzeba przedłużyć), bo tak naprawdę to trochę przewodów do dołożenia (zasilania i masy dla silniczków szyb, CAN). Musiałbym pogrzebać w piwnicy - może takową wyciętą wiązkę mam. Ale najważniejsze - jaki moduł komfortu - potem dumasz dalej
Zanim zaczniesz szukać kompletu dla siebie - mała rada. Decyzja na dziś - czy będziesz zmieniać licznik na immo 3 - jeśli tak - możesz włożyć moduł 1C0,, jeśli nie to moduł 1J0. Następne w kolejności - szukaj na szrocie dawcy, najlepiej nie anglika celem wyjęcia z niego wiązki z auta i z drzwi ( wiązka z 5 drzwiowego ma krótsze przewody od zamka - trzeba przedłużyć), bo tak naprawdę to trochę przewodów do dołożenia (zasilania i masy dla silniczków szyb, CAN). Musiałbym pogrzebać w piwnicy - może takową wyciętą wiązkę mam. Ale najważniejsze - jaki moduł komfortu - potem dumasz dalej
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Czym więcej się dowiaduje w tym temacie tym więcej rodzi się pytań.
Licznik na immo3 ładnie wygląda, kusząca propozycja, no ale też cena takiego licznika nie mała. Czy mógłbym włożyć na początek moduł 1C0, silniczki etc podłączyć najpierw szyby, lustra, a dopiero kiedyś tam w przyszłości dorzucić ten licznik? Czy podpięcie takiego licznika, tego całego CAN, chodzi mi o kabelkologie jest do ogarnięcia dla kogoś z minimalna wiedzą elektromechaniki? Bo jak rozumie to więcej jest podpinana kabli przy 1C0 niż 1J0.
Tak ta mała wtyczka jest zaczepiona koło lusterka, ale jest wolna. Natomiast z trójkąta lusterka wychodzą dwa kabelki (przez kogoś chyba dołożone) i łącza się zapewne w głośniku drzwi bo tam wchodzą. Natomiast ta druga kostka (4 piny) gdy ją wypne to przestaje grać głośnik.
Odnośnie blachy i korbki to korbka jest odkręcana, są to 3 śruby torx, ale blachę od strony kierowcy bym wymieniał że względu na bezproblemowy montaż klamki i panelu sterowania szybami. Dawce bym już miał na 1J0, ale tu wiązka do wymiany bo chyba nie pełna jest
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Prawą stronę blachy też bym miał z wiązka i chyba dobrą
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Wrzucając te komplety blach pewnie dużo uprościło by mi sprawę z całym montażem.
Licznik na immo3 ładnie wygląda, kusząca propozycja, no ale też cena takiego licznika nie mała. Czy mógłbym włożyć na początek moduł 1C0, silniczki etc podłączyć najpierw szyby, lustra, a dopiero kiedyś tam w przyszłości dorzucić ten licznik? Czy podpięcie takiego licznika, tego całego CAN, chodzi mi o kabelkologie jest do ogarnięcia dla kogoś z minimalna wiedzą elektromechaniki? Bo jak rozumie to więcej jest podpinana kabli przy 1C0 niż 1J0.
Tak ta mała wtyczka jest zaczepiona koło lusterka, ale jest wolna. Natomiast z trójkąta lusterka wychodzą dwa kabelki (przez kogoś chyba dołożone) i łącza się zapewne w głośniku drzwi bo tam wchodzą. Natomiast ta druga kostka (4 piny) gdy ją wypne to przestaje grać głośnik.
Odnośnie blachy i korbki to korbka jest odkręcana, są to 3 śruby torx, ale blachę od strony kierowcy bym wymieniał że względu na bezproblemowy montaż klamki i panelu sterowania szybami. Dawce bym już miał na 1J0, ale tu wiązka do wymiany bo chyba nie pełna jest
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Prawą stronę blachy też bym miał z wiązka i chyba dobrą
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Wrzucając te komplety blach pewnie dużo uprościło by mi sprawę z całym montażem.
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
problemem jest to, że moduł 1C0 otrzymuje z licznika info o włączonej stacyjce a moduł 1J0 otrzymuje analogowo czyli przewodem z prądem. W związku z tym - wymiana za jednym zamachem jeśli ma być 1C0.. Jakby blachy były z wiązkami to by uprościło - bez wiązek to średnio . Przykładowe wiązki
https://allegro.pl/oferta/instalacja-wi ... 7508844584
https://allegro.pl/oferta/vw-golf-iv-wi ... 8898098199
ta wiązka centralna jest pod moduł 1J0
https://allegro.pl/oferta/wiazka-instal ... 9362049850
a ta pod moduł 1C0
https://allegro.pl/oferta/wiazka-instal ... 8814891197
https://allegro.pl/oferta/instalacja-wi ... 7508844584
https://allegro.pl/oferta/vw-golf-iv-wi ... 8898098199
ta wiązka centralna jest pod moduł 1J0
https://allegro.pl/oferta/wiazka-instal ... 9362049850
a ta pod moduł 1C0
https://allegro.pl/oferta/wiazka-instal ... 8814891197
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Widok tych wiązek centralnych mnie przeraża nie mówiąc już o tym że musiałbym to sam robić. Blachę wraz z wiązką miałbym może jedna na razie lewą
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Sugeruje się tu nr silniczka i myślę że to jest raczej pod CAN.
Piszesz, że uprościło by sprawę mając blachy i wiązki drzwi. Gdyby miał drugą blachę z wiązką i z silniczkiem to co mi jeszcze potrzeba nie licząc modułu 1C0 i co musiałbym ewentualnie przerabiać podłączać? Jak wyglądał by zakres pracy? Co rozbierać gdzie dostawać się?
https://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-Fenst ... ect=mobile
Sugeruje się tu nr silniczka i myślę że to jest raczej pod CAN.
Piszesz, że uprościło by sprawę mając blachy i wiązki drzwi. Gdyby miał drugą blachę z wiązką i z silniczkiem to co mi jeszcze potrzeba nie licząc modułu 1C0 i co musiałbym ewentualnie przerabiać podłączać? Jak wyglądał by zakres pracy? Co rozbierać gdzie dostawać się?
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
odpowiedzi są na 1 stronie
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw sie 06, 2020 20:58
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Golf 4 1.9 TDI
- Silnik: ALH
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Cześć wszystkim , również planuje przeróbkę swojego golfa , jestem na etapie szukania części Czy podczas montażu mogę liczyć na czyjeś wsparcie?
Po drugie tak jak pisze szukam części więc jak bym ktoś takowe posiadał proszę o kontakt
Po drugie tak jak pisze szukam części więc jak bym ktoś takowe posiadał proszę o kontakt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości