Gdzie znajduje się brzęczyk? W wersjach licznikowych skalowanych do 220km/h pod licznikiem centralnie na środku przymocowany małą blaszką.
W wersjach do 260km/h znajduje się wewnątrz licznika wlutowany w płytkę.
Brzęczyk nie występuje jako część zamienna, zatem w serwisie jej nie otrzymamy. Możemy go pozyskać kupując na Allegro najtańszy licznik od anglika i wylutować. Trzeba zwrócić jednak uwagę bo występują 2 rodzaje brzęczyków !
Jak wyciągnąć licznik ?
W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI WYCIĄGAMY KLUCZYK I ODŁĄCZAMY (-) UJEMNĄ KLEMĘ AKUMULATORA JEST TO BARDZO WAŻNE! LICZNIK JEST WPIĘTY W MAGISTRALĘ CAN I JAK WYCIĄGNIEMY LICZNIK BEZ ODŁĄCZONEGO AKU. NAROBIMY SOBIE BIEDY.
Opuszczamy kierownicę na dół i pociągamy oburącz za plastykową maskownicę( w naszą stronę) pod licznikiem do której przyczepiona jest derma.

Maskownicę trzymają 2 plastykowe zaczepy

Licznik trzymają dwa wkręty typu TORX :

po ich odkręceniu pozostaje rozłączyć dwa złącza 2x20 PIN Niebieski i Zielony za pomoca różowych dźwigienek. Dźwigienki odchylamy. Przy montażu pamiętajmy, że różowe dźwigienki muszą być w pozycji otwarcia, inaczej nie wsadzimy złącza


Głośniczek wycinamy precyzyjnymi ucinaczkami jeśli nie chcemy rozbierać wskazówek. Wycinam go tak aby z płytki wystawało 2-3mm abyśmy mieli do czego lutować.

Ja do naprawy użyłem nowy głośniczek kupiony w sklepie elektronicznym o średnicy 36mm grubości 4,5mm i rezystancji cewki 8 Ohm 1Watt koszt 22.00 zł
dane: VS-K36WP-8 mylar. 1W/8 http://www.analogis.com.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Można kupić tańsze za 5-7 zł ale nie zgadzają się średnice i jest zabawa przy montażu.



Nowy głośniczek wklejamy 3 kropelkami w miejsce starego



Pozostaje wlutować z powrotem. UWAGA ! NIE LUTUJEMY LUTOWNICĄ TRANSFORMATOROWĄ KTÓRA MOŻE USZKODZIĆ POLEM ELEKTR.MAGNETYCZNYM PROCESOR. UŻYWAMY ZWYKŁEJ OPOROWEJ Z PRECYZYJNYM GROTEM.


Pozostaje teraz wszystko zmontować. Przy montażu złącz trzeba zwrócić uwagę aby nie zagiąć pinów. Podłączamy klemę, przekręcamy zapłon, ustawiamy godzinę . Buczek powinien zadziałać już przy delikatnym zaciągnięciu ręcznego gdy zapali się kontrolka hamulca i przejechaniu kilkudziesięciu metrów.