Witajcie
Wreszcie po przeanalizowaniu parametrów, przekopaniu się przez różnojęzyczne fora, zakupiłem żarówki Led do wnętrza samochodu.
Na początku myślałem, że zamówię gotowy zestaw z zagranicznego portalu przykładowo http://www.ledperf.co.uk bo tak byłoby najłatwiej ale niestety cena, którą oferują za te same żarówki jak u nas jest dwa razy wyższa. Ja zakupiłem samodzielnie dobrany zestaw za 76,95 + 4,20(przesyłka) PLN. Zagraniczne portale oferują je na poziomie 40 Euro wzwyż.
Na lokalnym rynku wyszukałem trzy strony z markowymi ledami:
1. http://www.autoswiatla.pl
2. http://www.auto-ledy.pl
3. http://xcar24.eu
Ja akurat zamówiłem w 3 ponieważ w tym dniu cena była najkorzystniejsza.
Wymiana obejmuje 8 żarówek:
1. daszki przeciwsłoneczne x2
2. oświetlenie podsufitki przód x2
3. oświetlenie podsufitki tył x2
4. oświetlenie schowka x1
5. oświetlenie bagażnika x1
Ad. 1
Dla daszków słonecznych zastosowane żarówki to:
Festoon/rurkowa 36mm 3x5050 SMD, Rodzaj Diody: SMD 5050; KOLOR: Biały Zimny 6000K
Jasność tych żarówek to 54 LM i jest to jasność jak najbardziej wystarczająca nie ma potrzeby stosowania silniejszych.
Ad. 2 i 3
W przypadku oświetlenia podsufitki z przodu i z tyłu zastosowałem te same żarówki:
W5W G2 SERIES 5x5050 SMD CANBUS, Rodzaj Diody: SMD 5050; KOLOR: Biały Zimny 6000K
Wybrałem żarówki G2 bo oferują jasność na poziomie 110 LM a wariant G1 to 90 LM.
Po zastosowaniu tych ledów w kabinie jest tak jasno, że widać nawet dobrze oświetloną wycieraczkę. Pierwotne żarówki nie były na tyle skuteczne.
Ad. 4
W przypadku schowka zastosowana żarówka to:
W5W 4xSMD 5050 One Side, Rodzaj Diody: SMD 5050; KOLOR: Biały Zimny 6000K
Jasność: 72 LM
Po zastosowaniu tej diody cały schowek jest dobrze oświetlony.
Ad. 5
W przypadku bagażnika dobrałem silniejszego leda niż proponują w zestawach:
C10W 42mm 6x5630 SMD, Rodzaj Diody: SMD 5630; KOLOR: Biały Zimny 6000K
Jasność: 180 LM
Dzięki silniejszej żarówce led cały bagażnik jest bardzo dobrze oświetlony i nie ma ciemnych punktów.
Wszystkie żarówki są przystosowane do pracy z magistralą Canbus i nie powodują wyświetlenia błędu o spalonej żarówce.
MONTAŻ
Do montażu ledów zakupiłem z aliexpresa komplet ściągaczy do tapicerki za jedyne 2 USD.
W pierwszej kolejności zostały wymienione żarówki w daszkach przeciwsłonecznych.
Aby wymienić naciskamy od strony zewnętrznej samochodu tak jak na zdjęciu
Pozostaje rozchylić lekko blaszkę i podważyć żarówkę. Następnie należy przed założeniem żarówki led lekko ścisnąć blaszki ku sobie tak by nowa żarówka trzymała się stabilnie.
Po założeniu od razu widać różnicę.
Następnie zabieramy się za schowek.
Aby wyciągnąć lampkę najlepiej jest zdemontować schowek na karty. Wystarczy go lekko podważyć.
Potem naciskamy blaszkę i lampka wpada do kabiny.
Odpinamy lamkę.
Następnie musimy ściągnąć blaszkę ochronna wokół lamki. Lekko podważmy rogi blaszek.
Następnie podsuwamy żarówkę do przodu by wyskoczyła z zaczepu.
Przed założeniem blaszki sprawdzamy czy wszystkie rogi są proste, jeśli tak zakładamy, podłączamy do kostki i wpinamy lampkę na swoje miejsce.
Po zamianie cały schowek jest pokryty białym światłem.
Teraz bagażnik. Wystarczy podważyć lampkę tak jak na zdjęciu.
Potem podważamy żarówkę podobnie jak w daszku przeciwsłonecznym.
Efekt końcowy jest rewelacyjny szczególnie wieczorem ale różnicę widać również już za dnia.
W przypadku oświetlenia z przodu auta należy delikatnie podważać osłonę tak aby jej nie uszkodzić.
Ze względu na to, że zamówiłem żarówki G2 a mają one dodatkowy chip przy podstawie w stosunku co do G1, trudniej się je montuje w zaczepy w przednim panelu. W przypadku tylnego wchodzą bez problemu (jest to podobny zaczep jak w schowku).
Aby je założyć trzeba podważyć cały element sterujący oświetleniem. Oparty jest on na czterech zaczepach. Następnie odpinamy całe elementy trzymające żarówkę i zakładamy ledy. G2 nie wchodzą do końca ale trzymają się i nie wypadają.
Pierwszy zamontowany led z lewej strony.
Po zamianie żarówek zarówno z przodu jak i z tyłu należy zrobić próbę świecenia przed założeniem osłony. Żarówki te ze względu na biegunowość mogą nie świecić. Trzeba odwrócić żarówkę odwrotnie niż poprzednio była założona.
Po założeniu.
Z tyłu aby wymienić musimy podważyć osłonę tak jak na zdjęciu. Niestety tutaj idzie trochę trudniej niż jak w przypadku przodu. Osłona jest bardziej sztywniejsza i gorzej się poddaje. Najgorzej się wgryźć ale potem już idzie. Należy sukcesywnie podważać dookoła tak aby nie uszkodzić osłony.
I efekt końcowy.
Na sam koniec zrobiłem zdjęcia w nocy. Niestety nie oddają rzeczywistego widoku z racji już leciwego aparatu ale co nieco widać.
Wymiana żarówek zajęła około 30 minut.
Pozdrawiam
Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED VW Golf VII v. comf.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt maja 30, 2014 08:38
Re: Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED VW Golf VII v. comf.
Świetny manual i krata piwa dla kolegi .Natomiast ja mam pewien problem . Zamówiłem już z trzeciego źródła takie żarówki i wszystkie mi się wręcz palą - dosłownie .Mają taką temperaturę że wytrzymują 5 min i się odlutowywują końcówki .
Re: Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED VW Golf VII v. comf.
To po co aż tak długo trzymasz zapalone?
Które Ci się tak robią? Zwrócę uwagę jak to u mnie wygląda.
Które Ci się tak robią? Zwrócę uwagę jak to u mnie wygląda.
Re: Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED VW Golf VII v. comf.
No nie żartuj,że wieczorem w aucie nie mogę posiedzieć dłużej niż 5 min ,coby się żarówki nie przepaliły .Praktycznie wszystkie się palą .wydałem na żarówki już ze 100 zł ,wsadziłem oryginalne i chyba muszę przy nich pozostać . Mało tego uszkodzone żarówki zniszczyły mi obudowę od lampki .
Re: Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED VW Golf VII v. comf.
Witam.
Wymieniłem jakiś rok temu wszystkie żarówki tak jak kolega speedblues opisał.
Zauważyłem, że coś dziwnego zaczyna się dziać, mianowicie gdy otwieram samochód z kluczyka i otwieram drzwi żarówki świecą ledwo ledwo, bardzo mało światłą w kabinie. Po odpaleniu silnika i zapaleniu lampek manualnie (guzikiem na podsufitce) świecą mega mocno jak rok temu gdy je zamontowałem.
Czym może być spowodowany fakt, że na początku bez pacy silnika świecą słabo (wcześniej świecił normalnie, bardzo mocno), a teraz coś im dolega.
Dzieje się tak ze wszystkimi lampkami, nie z pojedynczą sztuką. Jakieś podpowiedzi?
Wymieniłem jakiś rok temu wszystkie żarówki tak jak kolega speedblues opisał.
Zauważyłem, że coś dziwnego zaczyna się dziać, mianowicie gdy otwieram samochód z kluczyka i otwieram drzwi żarówki świecą ledwo ledwo, bardzo mało światłą w kabinie. Po odpaleniu silnika i zapaleniu lampek manualnie (guzikiem na podsufitce) świecą mega mocno jak rok temu gdy je zamontowałem.
Czym może być spowodowany fakt, że na początku bez pacy silnika świecą słabo (wcześniej świecił normalnie, bardzo mocno), a teraz coś im dolega.
Dzieje się tak ze wszystkimi lampkami, nie z pojedynczą sztuką. Jakieś podpowiedzi?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości