Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
i po kłopocie termostat wymieniony, ale zauważyłem że w delikatnym korku już zaczyna się wychylać powyżej 90 stopni czy to normalne??
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Od siebie tylko dodam że bez kanału się też da Wystarczy podnośnik żaba
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Mam dla was małe ostrzeżenie. Zakupiłem nowy termostat do silnika 1Z i jak się okazuje są dwa rodzaje.
jeden ma znaczenie 044121113 i ten podobno jest do silników benzynowych - koszt 106zł a drugi co ja dostałem ma początek 068121113H i ten kosztuje 170zł. Co ciekawe oba modele są mają takie same wymiary i w katalogu są wymienne przez siebie. Ten droższy przyszedł firmy WAHLER. Wszyscy polecają firmę podobno też oryginalny BEHR ( BEHR - THOMSON ) Termostat TX 15 87D, a czujnik ELTH. Cena w sklepie za Behr to też około 180zł.
Pamiętajcie o tym gdyż jak macie dać 60zł więcej za to samo to szkoda kasy bo kupicie sobie za to płyn. Obecnie sprzedają G13 cena 42zł/1.5litra, ale s Skoda Auto mają jeszcze G12+ za 25zł/litr.
jeden ma znaczenie 044121113 i ten podobno jest do silników benzynowych - koszt 106zł a drugi co ja dostałem ma początek 068121113H i ten kosztuje 170zł. Co ciekawe oba modele są mają takie same wymiary i w katalogu są wymienne przez siebie. Ten droższy przyszedł firmy WAHLER. Wszyscy polecają firmę podobno też oryginalny BEHR ( BEHR - THOMSON ) Termostat TX 15 87D, a czujnik ELTH. Cena w sklepie za Behr to też około 180zł.
Pamiętajcie o tym gdyż jak macie dać 60zł więcej za to samo to szkoda kasy bo kupicie sobie za to płyn. Obecnie sprzedają G13 cena 42zł/1.5litra, ale s Skoda Auto mają jeszcze G12+ za 25zł/litr.
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Witam. Pacjent to Golf 4 AXR 1.9tdi, zaślepiony EGR, climatronic. Auto jest świeżo po wymianie termostatu (przed założeniem sprawdzony był i działał jak trzeba, otwierał się przy 92 stopniach) i czujnika płynu. Auto się bardzo wolno dogrzewa, przy temperaturze otoczenia w okolicach 0 stopni potrzebuje nawet 20 kilometrów żeby złapać właściwą temperaturę. Jak w końcu mu się uda to na postoju temperatura spada i zabawa zaczyna się od początku. Błędów na czujnikach nie ma. Temperatura z kompa z modułu silnika zgadza się mniej więcej z tą z zegarów, więc zegary są chyba w porządku. Oczywiście jak się przestaje grzać w środku ( mniej niż 18 stopni na climatronicu) to jako tako trzyma te 90 stopni na zegarach (w rzeczywistości spada poniżej 80) ale po załączeniu z powrotem na 18 stopni temperatura leci w dół. Z ciekawych obserwacji to zauważylem, że nawet jak auto nie jest dogrzane to się włączają wiatraki, popracują chwilę i przestają. Z kratek nawiewów leci powietrze raczej tak jak powinno, nie dogrzewa wnętrza jakoś gwałtownie. Dzisiaj odpialem wtyczke od wiatrakow, auto po 16km mialo na zegarach 90 stopni, ale pozniej po chwili postoju wskazowka opadala. Waz za termostatem byl cieplawy, a gorny idacy do chlodnicy byl goracy. Co by to moglo byc, bo juz brak mi pomyslow ?
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
jak nie padł termostat po założeniu to może czujnik oszukiwać.
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Który czujnik masz na myśli ? Na kompie wszystko wskazywało, że jest okej.
Przed chwilą wracałem z roboty, tem nadmuchu 18, tym razem bez ECONa, po 3-4km wysiadłem i sprawdziłem węże - wąż przy termostacie był lekko ciepły, ale już na dalszej swojej długości był zimny, górny wąż chłodnicy był normalnie ciepły. Podjechałem pod garaż - 10km sytuacja taka sama, a wskazówka na zegarach nie miała nawet 60 stopni, wiatraki na chłodnicy chwilę wiały, zaraz przestawały i za chwilę znowu, a wtyczkę przy termowłączniku na chłodnicy mam wypiętą.
Teraz nie wiem czy ten wąż za termostatem był lekko ciepły od ciepła silnika, czy od płynu ?! "
Przed chwilą wracałem z roboty, tem nadmuchu 18, tym razem bez ECONa, po 3-4km wysiadłem i sprawdziłem węże - wąż przy termostacie był lekko ciepły, ale już na dalszej swojej długości był zimny, górny wąż chłodnicy był normalnie ciepły. Podjechałem pod garaż - 10km sytuacja taka sama, a wskazówka na zegarach nie miała nawet 60 stopni, wiatraki na chłodnicy chwilę wiały, zaraz przestawały i za chwilę znowu, a wtyczkę przy termowłączniku na chłodnicy mam wypiętą.
Teraz nie wiem czy ten wąż za termostatem był lekko ciepły od ciepła silnika, czy od płynu ?! "
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Czujnik temperatury płynu (bo to o nim chyba piszesz). Skoro problemy się pojawiły po wymianie w/w części to za bardzo bym nie szukał w zegarach - chyba że to one są niesprawne i sugerując się nimi wymieniłeś niepotrzebnie części. VW akurat ma tak układ zrobiony że jak jest sprawny to wskazówka temperatury stoi jak widły w gnoju jak silnik się rozgrzeje (akurat zwracałem uwagę na to w kilku modelach które były wyposażone we wskazówkę, na chwilę obecną na próżno jej szukać). Ciekawe co komp pokazuje jak opada wskazówka. Dobry termostat trafić naprawdę jest sztuką. Jakbym miał zamiar swoją rdzę dłużej eksploatować to zastanowiłbym się nad oryginalnym przy kolejnej wymianie.
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
lukasz_bliw, Mierzone tempratury i wskazania na liczniku zgadzają się z tym co pokazuję VAG, a jeżeli wskazówka opada to podpięty vag pokazuję, że temp też się obniża, wczoraj mierzyłem termometrem elektronicznym i po włączeniu cieplejszego nawiewu i temp również opadała i w zbiorniczku i na zegarach. No ja właśnie też tak zrobię, że wymienię jeszcze raz, bo mam inny nowy, ten zareklamuje, a następna wymiana będzie już na ori termostat.
Re: Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innyc
Witam!
Muszę wymienić termostat i obudowę. Niestety obrazy w pierwszym poście się nie wyświetlają. Czy jest szansa na odtworzenie tej porady?
pozdrawiam,
F.
Muszę wymienić termostat i obudowę. Niestety obrazy w pierwszym poście się nie wyświetlają. Czy jest szansa na odtworzenie tej porady?
pozdrawiam,
F.
pozdrawiam,
F.
F.
- DamianCU
- Gadatliwa bestia
- Posty: 900
- Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
- Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Fotki są na 5 stronie
Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Odświeżę trochę temat. Dzisiaj wymieniłem termostat w Golf III i mam pytanie. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć z którego roku jest starty. Niestety nie ma daty, a ma numery
056 121 113 D E6
056 121 113 D E6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości