[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 278
- Rejestracja: pn cze 11, 2012 18:12
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
1j0 959 799 ah to chyba najlepsza opcja jeżeli chcesz mieć nie po CAN
-da się zakodować później, po zmianie nadal będziesz mógł otwierać/zamykać drzwi, a nawet po dłuższym przekręceniu kluczyka zamknąć/otworzyć szyby
-do modułu i od modułu trzeba poprowadzić masę kabli większość rzeczy jest na pierwszej stronie tego tematu
-tak mają "same z siebie" te funkcję blokowania tylnych szyb
- odnośnie składanych luster : viewtopic.php?f=14&t=547642" onclick="window.open(this.href);return false; cały poradnik
- prawdopodobnie będzie Ci brakować jednego bezpiecznika, było tak przynajmniej w moim przypadku podczas przeróbki
- możesz kupić moduł z kawałkami kabelków i wtyczkami, pamiętaj tylko o dobrym połączeniu ich i zaizolowaniu. Drugi koniec modułu hmm. ciężko określić na pierwszej stronie jak pisałem wcześniej masz rozpisane wtyczki gdzie co idzie.. to nie jest tak że wtyczka od modułu idzie w jedno miejsce, kabelki rozchodzą się np. jeden do airbaga, bodajże 2 do licznika, 1 do przełącznika świateł, 1 do syreny itd.
-da się zakodować później, po zmianie nadal będziesz mógł otwierać/zamykać drzwi, a nawet po dłuższym przekręceniu kluczyka zamknąć/otworzyć szyby
-do modułu i od modułu trzeba poprowadzić masę kabli większość rzeczy jest na pierwszej stronie tego tematu
-tak mają "same z siebie" te funkcję blokowania tylnych szyb
- odnośnie składanych luster : viewtopic.php?f=14&t=547642" onclick="window.open(this.href);return false; cały poradnik
- prawdopodobnie będzie Ci brakować jednego bezpiecznika, było tak przynajmniej w moim przypadku podczas przeróbki
- możesz kupić moduł z kawałkami kabelków i wtyczkami, pamiętaj tylko o dobrym połączeniu ich i zaizolowaniu. Drugi koniec modułu hmm. ciężko określić na pierwszej stronie jak pisałem wcześniej masz rozpisane wtyczki gdzie co idzie.. to nie jest tak że wtyczka od modułu idzie w jedno miejsce, kabelki rozchodzą się np. jeden do airbaga, bodajże 2 do licznika, 1 do przełącznika świateł, 1 do syreny itd.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
I tu kolejne zagadnienie... CAN Według teorii na forum powinienem go mieć, bo auto z października 1999r. Mam 1/2 FIS, wyświetla spalanie średnie, chwilowe, średnią prędkość, przejechane kilometry, pluje żarem "Bitte Tanken!", a i do niedawna "ABS FEHLER!". Czy to oznacza, że mam CAN? Czy w związku z tym muszę szukać innego modułu komfortu i, nie daj Boże, innych, konkretnych elementów do założenia elektryki?borzo pisze:1j0 959 799 ah to chyba najlepsza opcja jeżeli chcesz mieć nie po CAN
-da się zakodować później, po zmianie nadal będziesz mógł otwierać/zamykać drzwi, a nawet po dłuższym przekręceniu kluczyka zamknąć/otworzyć szyby
-do modułu i od modułu trzeba poprowadzić masę kabli większość rzeczy jest na pierwszej stronie tego tematu
-tak mają "same z siebie" te funkcję blokowania tylnych szyb
- odnośnie składanych luster : viewtopic.php?f=14&t=547642" onclick="window.open(this.href);return false; cały poradnik
- prawdopodobnie będzie Ci brakować jednego bezpiecznika, było tak przynajmniej w moim przypadku podczas przeróbki
- możesz kupić moduł z kawałkami kabelków i wtyczkami, pamiętaj tylko o dobrym połączeniu ich i zaizolowaniu. Drugi koniec modułu hmm. ciężko określić na pierwszej stronie jak pisałem wcześniej masz rozpisane wtyczki gdzie co idzie.. to nie jest tak że wtyczka od modułu idzie w jedno miejsce, kabelki rozchodzą się np. jeden do airbaga, bodajże 2 do licznika, 1 do przełącznika świateł, 1 do syreny itd.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Garrison, masz CAN...gdybyś w przyszłości chciał wymienić licznik na FIS immo3, to lepiej od razu bawić się w komfort na CAN - 1C
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Czyli praktyczniej (jeśli zachce mi się za jakiś czas zmieniać licznik na full FIS) będzie znaleźć moduł komfortu, np. 1C0 959 799 B, do niego zostaje kluczyk 1J0 959 753 AG, ale cała reszta (siłowniki, podnośniki, silniki, przyciski itp.) pozostaje bez zmian? Poczytałem przy okazji odnośnie liczników immo3. Na przykładzie 1J0 920 946 - wystarczy po prostu wyjąć stary, włożyć nowy, zakodować na nowo klucze? Co prawda jakbym chciał mieć bezbłędny komputer to jeszcze dojdzie chociażby zbiornik na płyn do spryskiwaczy wyposażony w czujnik. Nie mniej jednak - dalekie plany. Najważniejsze, czy ww. moduł 1C0 969 799 B i kluczyk 1J0 959 753 AG/CT będą ze sobą współgrały i obsłużą obecne już immo, centralny zamek, a w przyszłości elektrykę?Qto pisze:Garrison, masz CAN...gdybyś w przyszłości chciał wymienić licznik na FIS immo3, to lepiej od razu bawić się w komfort na CAN - 1C
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Silniczki szyb są inne przy komforcie 1C...w temacie przewijają się numery cześci...
Reszta zostaje bez zmian...oprócz podłączenia samego modułu - inne wtyczki i inna pinologia - w temacie wszystko jest opisane
Czy ten pilot pasuje do komfortu 1C teraz nie sprawdzę...ale jeśli ma prostokątne przyciski to pewnie tak.
Komfort 1C to epoka immo3...a więc tylko raz można przypisać kluczyk. Będziesz musiał przełożyć swoje pastylki albo kupić nowe (kilkanaście zł szt na necie)
Majac scyzoryki z pastylkami przypisanymi do immo2 (obecnie masz u siebie) będziesz mógł je zakodować
Reszta zostaje bez zmian...oprócz podłączenia samego modułu - inne wtyczki i inna pinologia - w temacie wszystko jest opisane
Czy ten pilot pasuje do komfortu 1C teraz nie sprawdzę...ale jeśli ma prostokątne przyciski to pewnie tak.
Komfort 1C to epoka immo3...a więc tylko raz można przypisać kluczyk. Będziesz musiał przełożyć swoje pastylki albo kupić nowe (kilkanaście zł szt na necie)
Majac scyzoryki z pastylkami przypisanymi do immo2 (obecnie masz u siebie) będziesz mógł je zakodować
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Tak.Garrison pisze: czy ww. moduł 1C0 969 799 B i kluczyk 1J0 959 753 AG/CT będą ze sobą współgrały i obsłużą obecne już immo, centralny zamek, a w przyszłości elektrykę?
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Przepraszam za bycie irytującym pasożytem, ale w dziedzinie elektryki samochodowej nie jestem specjalnie pojętny. Nie mniej jednak zacząłem czytać wątek od początku, jeszcze raz, by odświeżyć sobie nieco informacje. Z tego co zatem zrozumiałem, to do mojego obecnego wyposażenia, chcąc założyć elektrykę pod immo2 (by zachować obecne klucze. Oczywiście po założeniu wszystkiego koduję tylko centralny zamek z powodu zmiany modułu? Immobilizera nie, więc dam radę jeździć?), potrzebuję:Qto pisze:Silniczki szyb są inne przy komforcie 1C...w temacie przewijają się numery cześci...
Reszta zostaje bez zmian...oprócz podłączenia samego modułu - inne wtyczki i inna pinologia - w temacie wszystko jest opisane
Czy ten pilot pasuje do komfortu 1C teraz nie sprawdzę...ale jeśli ma prostokątne przyciski to pewnie tak.
Komfort 1C to epoka immo3...a więc tylko raz można przypisać kluczyk. Będziesz musiał przełożyć swoje pastylki albo kupić nowe (kilkanaście zł szt na necie)
Majac scyzoryki z pastylkami przypisanymi do immo2 (obecnie masz u siebie) będziesz mógł je zakodować
- moduł komfortu 1J0 959 799 AH
- do niego dosztukować kable, wtyczki zgodnie z podanymi zaleceniami przez Grega, a jeśli kupię z wtyczkami i kawałkami kabli - przedłużyć.
- podnośniki szyb (wszystko jedno, czy 1C, 1J?) z silnikami 1J0 959 801 (lewy przód), 1J0 959 802 (prawy przód), 1J0 959 811 (lewy tył), 1J0 959 812 (prawy tył). Jaka ma być jednak literka, bo na chwilę obecną na allegro są dwa na lewy przód, ale oznaczenia C i F. Z tego co wiem, to przykładowo 1J4 w ogóle nie podejdą,
- wiązki w drzwi i od silniczków podnośników szyb,
- boczki drzwi,
- do tego oczywiście panel sterowania, ale jedyne jakie widzę, to z początkiem 1J4... Czy w tym przypadku będzie to ze sobą współgrać?
- lusterka elektryczne też szukać 1J? Czy wszystkie identyczne?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
takGarrison pisze:Oczywiście po założeniu wszystkiego koduję tylko centralny zamek z powodu zmiany modułu?
takGarrison pisze:Immobilizera nie, więc dam radę jeździć?
większość potrzebnych kabli już masz...trzeba je tylko powyciągać z wtyczek obecnego modułu i powkładać we wtyczki nowego komfortuGarrison pisze:moduł komfortu 1J0 959 799 AH
do niego dosztukować kable, wtyczki zgodnie z podanymi zaleceniami przez Grega, a jeśli kupię z wtyczkami i kawałkami kabli - przedłużyć.
boczki na upartego mogą zostać...po prostu będzie dziura po korbceGarrison pisze:podnośniki szyb (wszystko jedno, czy 1C, 1J?) z silnikami 1J0 959 801 (lewy przód), 1J0 959 802 (prawy przód), 1J0 959 811 (lewy tył), 1J0 959 812 (prawy tył). Jaka ma być jednak literka, bo na chwilę obecną na allegro są dwa na lewy przód, ale oznaczenia C i F. Z tego co wiem, to przykładowo 1J4 w ogóle nie podejdą,
wiązki w drzwi i od silniczków podnośników szyb,
boczki drzwi,
do tego oczywiście panel sterowania, ale jedyne jakie widzę, to z początkiem 1J4... Czy w tym przypadku będzie to ze sobą współgrać?
lusterka elektryczne też szukać 1J? Czy wszystkie identyczne?
klamki natomiast by się przydały bo przy elektryce szyb są inne
podnośniki i wiązki nie mają znaczenia...jedynie silniczki szyb - dla modułu 1J muszą być 1J - w temacie znajdziesz dokładne numery...uważaj aby nie kupić od anglika lub nie przepłacać za silniczki pod składane lusterka
panel jest panel...różnić się może pomiędzy wersją nadowzia 3D i 5D
silniczki 1J4 są do tylnych furtek...
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Chwała Wam Na szczęście udało mi się kupić moduł 1J0 959 799 AH z kompletnymi bebechami drzwi z powypadkowego Varianta (zatem znika możliwość błędów eepromu). Co do paneli, to wolę jednak nie mieć dziur. Znalazłem siwe boczki na tył Varianta i negocjuję cenę, pozostanie tylko przód, ale tego jest znacznie więcej.Qto pisze:takGarrison pisze:Oczywiście po założeniu wszystkiego koduję tylko centralny zamek z powodu zmiany modułu?takGarrison pisze:Immobilizera nie, więc dam radę jeździć?
większość potrzebnych kabli już masz...trzeba je tylko powyciągać z wtyczek obecnego modułu i powkładać we wtyczki nowego komfortuGarrison pisze:moduł komfortu 1J0 959 799 AH
do niego dosztukować kable, wtyczki zgodnie z podanymi zaleceniami przez Grega, a jeśli kupię z wtyczkami i kawałkami kabli - przedłużyć.
boczki na upartego mogą zostać...po prostu będzie dziura po korbceGarrison pisze:podnośniki szyb (wszystko jedno, czy 1C, 1J?) z silnikami 1J0 959 801 (lewy przód), 1J0 959 802 (prawy przód), 1J0 959 811 (lewy tył), 1J0 959 812 (prawy tył). Jaka ma być jednak literka, bo na chwilę obecną na allegro są dwa na lewy przód, ale oznaczenia C i F. Z tego co wiem, to przykładowo 1J4 w ogóle nie podejdą,
wiązki w drzwi i od silniczków podnośników szyb,
boczki drzwi,
do tego oczywiście panel sterowania, ale jedyne jakie widzę, to z początkiem 1J4... Czy w tym przypadku będzie to ze sobą współgrać?
lusterka elektryczne też szukać 1J? Czy wszystkie identyczne?
klamki natomiast by się przydały bo przy elektryce szyb są inne
podnośniki i wiązki nie mają znaczenia...jedynie silniczki szyb - dla modułu 1J muszą być 1J - w temacie znajdziesz dokładne numery...uważaj aby nie kupić od anglika lub nie przepłacać za silniczki pod składane lusterka
panel jest panel...różnić się może pomiędzy wersją nadowzia 3D i 5D
silniczki 1J4 są do tylnych furtek...
Co do przełożenia kabli to mam nadzieję, że idzie to kolorami. Nie ukrywam jednak, że schematy dla obu wtyczek, gdzie która idzie (co oznacza w ogóle T15/15, jak to rozkodować?), będą pomocne. Może elektromechanik się znajdzie, który to podłączy Szukam w Google obrazków i w weekend przeanalizuję pierwszy post bo zdaje się być od tego samego modułu.
Jeszcze kwestia lusterek, bo się nie doszukałem. Też mają podział na 1J i 1C? Czy tylko znaleźć i założyć? Jak chcę mieć grzanie to muszę znaleźć takie specjalne i podłączyć do wiązki od grzania tylnej szyby?
Jak się za to zabiorę po skompletowaniu wszystkiego, to postaram się o jakąś fotorelację
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Lustra są takie same...wystarczy je wpiąć w wiązki drzwiowe - wiązka pod elektrykę ma wszystkie potrzebne wtyczki
Jeden z kabelków przy komforcie trzeba dać to włącznika grzania tylnej szyby...reszta jest realizowana po CAN i przez moduł przy silniczku szyby.
T15/15 oznacza pin nr 15 wtyczki piętnastopinowej...T23/1 oznacza pin nr 1 wtyczki 23pinowej
Kolory kabelków zwykle się zgadzają...napisz jakie luźne zostają od strony instalacji auta (ze starego modułu - kolor i nr pinu...zostanie sporo od centralnego zamka, w nowym komforcie te sygnały idą po CAN) i tak samo od wtyczek nowego komfortu. Wtedy damy znać czego brakuje i gdzie to podłączyć.
Jeden z kabelków przy komforcie trzeba dać to włącznika grzania tylnej szyby...reszta jest realizowana po CAN i przez moduł przy silniczku szyby.
T15/15 oznacza pin nr 15 wtyczki piętnastopinowej...T23/1 oznacza pin nr 1 wtyczki 23pinowej
Kolory kabelków zwykle się zgadzają...napisz jakie luźne zostają od strony instalacji auta (ze starego modułu - kolor i nr pinu...zostanie sporo od centralnego zamka, w nowym komforcie te sygnały idą po CAN) i tak samo od wtyczek nowego komfortu. Wtedy damy znać czego brakuje i gdzie to podłączyć.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Które zostaną luźne to pewnie dopiero na wakacje będę wiedział, gdy będzie więcej wolnego czasu i skompletuję wszystko. Co do kabla od ogrzewania - poszukam informacji na ten temat, bo nie wiem, czy kabel sam dorabiać, czy jakiś jest. Znalazłem niby lusterka z ogrzewaniem, mają wtyczki, ale wydają się niepełne. Oto one: http://allegro.pl/lusterko-lewe-elek-og ... 17312.html" onclick="window.open(this.href);return false;Qto pisze:Lustra są takie same...wystarczy je wpiąć w wiązki drzwiowe - wiązka pod elektrykę ma wszystkie potrzebne wtyczki
Jeden z kabelków przy komforcie trzeba dać to włącznika grzania tylnej szyby...reszta jest realizowana po CAN i przez moduł przy silniczku szyby.
T15/15 oznacza pin nr 15 wtyczki piętnastopinowej...T23/1 oznacza pin nr 1 wtyczki 23pinowej
Kolory kabelków zwykle się zgadzają...napisz jakie luźne zostają od strony instalacji auta (ze starego modułu - kolor i nr pinu...zostanie sporo od centralnego zamka, w nowym komforcie te sygnały idą po CAN) i tak samo od wtyczek nowego komfortu. Wtedy damy znać czego brakuje i gdzie to podłączyć.
Kwestia też tego CAN. Obecnie mam sterownik centralnego coś tam 258 N, a zastąpi go 1J0 959 799 AH, a ten zgodnie z informacjami w temacie, can nie ma. Oczywiście podgrzewanie nie jest konieczne dla mnie, ale jest to jednak ciekawa rzecz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Lusterka elektryczne podgrzewane mają 5 kabli...trzy od sterowania i dwa od grzania. Składane elektrycznie lusterka mają więcej kabli...a jeszcze są lusterka z pamięcią ustawień
Moduł 1C komunikuje się w pełni po CAN...1J z innymi sterownikami wymienia dane analogowo...ale pomiędzy modułem a silniczkami szyb informacje idą po CAN.
Kabelek od grzania oczywiście będziesz musiał dorobić...
Przejrzyj cały temat to znajdziesz sporo informacji...
Moduł 1C komunikuje się w pełni po CAN...1J z innymi sterownikami wymienia dane analogowo...ale pomiędzy modułem a silniczkami szyb informacje idą po CAN.
Kabelek od grzania oczywiście będziesz musiał dorobić...
Przejrzyj cały temat to znajdziesz sporo informacji...
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Nie.Garrison pisze:Jeszcze kwestia lusterek, bo się nie doszukałem. Też mają podział na 1J i 1C?
Wszystkie elektryczne miały podgrzewanie,kwestia tego czy w zakupionych używkach maty będą sprawne.Garrison pisze:Jak chcę mieć grzanie to muszę znaleźć takie specjalne
Tak.Garrison pisze:i podłączyć do wiązki od grzania tylnej szyby?
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Niemalże wszystko ogarnięte, ale dziś byłem rozmawiać w sprawie dorabiania kluczy, a dokładniej kodowania immobilizera do drugiego scyzoryka. Niestety oba urządzenia (oryginały, które podobno uniemożliwiają połączenie, jeśli coś było mieszane) poległy i klucz nie jest zakodowany, ale dowiedziałem się za to, że mam alarm dokładany. W zasadzie nie wiem jak odróżnić dokładany od oryginalnego. Powiedziano mi, że jak jest dokładany, to auto samo się zamyka jeśli po otworzeniu z pilota nie będą otwierane drzwi - u mnie to występuje, ale czy to prawda? Inna sprawa, że na lewym słupku przy szybie czołowej mam właśnie przymocowane czarne cuś (jak czujnk), co teoretycznie też nie jest fabryczne. Pal licho, czy fabryczne, czy nie - klucz do centralnego i immo za dwa tygodnie będę próbował kodować inną drogą, ale jak się ma zmiana modułu do dokładanego alarmu? Jak go zmienię wraz z wtyczkami (niektóre kable pozostaną) to alarm pozostanie jako ozdoba i będzie bezużyteczny? Pamiętam, że rozbierając osłony nad nogami kierowcy, to nie widziałem żadnej puszki, teraz nieco dziwnie wygląda to okrągłe coś pod sterownikiem centralnego - czyżby to było to? Jakaś syrena?
Ogółem wstawiam tutaj bo nie wiem, czy będzie to problematyczne jak wstawię inny moduł komfortu i elektryczne szyby.
Ogółem wstawiam tutaj bo nie wiem, czy będzie to problematyczne jak wstawię inny moduł komfortu i elektryczne szyby.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości