[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- dabus997m
- Gadatliwa bestia
- Posty: 527
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
- Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie
Re: [MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podo
Panowie mam takie pytanko. Którym przyciskiem powinno się zmieniać opcje na wyświetlaczu. Jak u siebie wciskam przycisk podpisany MFA to się nic nie dzieje. Zmienia mi funckje jak mam ten suwak na wtyczce ustawiony na 1 i przesuwam go w lewo na 0 tak ma być? W takim razie do czego służy ten przycisk opisany MFA i czemu jak dam suwak na 2 i przesuwam na 0 nic się nie dzieje?
Jeszcze jedno jak podpiąłem się pod pin 27 na początku pokazywało mi spalanie około 40l/100 potem zaczęło spadać i było w granicach 9-11 litrów czy to prawidłowe wskazania silnik ABS 90KM
Jeszcze jedno jak podpiąłem się pod pin 27 na początku pokazywało mi spalanie około 40l/100 potem zaczęło spadać i było w granicach 9-11 litrów czy to prawidłowe wskazania silnik ABS 90KM
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz lut 22, 2015 15:31
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Panowie, mam pytanie dotyczące tego całego spalania. Manetka jest razem z wiązką, wszystko podłączyłem pod skrzynkę bezpieczników. Skąd mam teraz wyprowadzić ten przewód do spalania? Od licznika mam tylko wiązkę z białymi przewodami zakończoną dwoma niebieskimi wtyczkami i jeden przewód czerwony zakończony niebieską wtyczką jednopinową (gdzie go podpiąć?) Mam silnik 1.9 TDI AHU, możliwe, że przewód od spalania jest już poprowadzony? Mógłby ktoś zrobić mi zdjęcie dokładnie z którego przewodu od licznika poprowadzić przewód do komputera?
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Wszystko podłączone tak samo w 1.8 ABS z gazem i spalanie średnie pokazuje mi 11.8 z 850 km zrobionych na trasie szczecin-->Wrocław a przy dystrybutorze wyszło o litr mniej wiec nie ma tragedii, na początku czujnik temp zew. pokazywał 25 stopni sprawdziłem drugi i było to samo. Po podpięcia do kompa spalania pwszystko wskazywało już dobrze co do porady to nie trzeba ściągać wycieraczki by dojść do wtyczki kompa
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Mam pytanie, orientuje się ktoś jakie są parametry czujnika temp zewnętrznej? Wprawdzie mam zamiar ściągnąć "charakterystykę" czujnika przy pomocy potencjometru ale może ktoś już coś próbował samemu wymodzić, bo dostępność tych czujników jest, delikatnie mówiąc, słaba.
Może coś od nowszych aut po dopasowaniu rezystorem działa? Sprawdzał ktoś?
EDIT:
Przy okazji, jaka jest różnica (jeśli jest) pomiędzy czujnikiem 3A0 919 379A montowanym w B3/B4,Golf Mk3,T4,Corrado i pochodnych, a czujnikiem 1J0 919 379 (nie mylić z wersją "A" z zaokrągloną wtyczką) z Golfa Mk4/T4FL?
Wizualnie wydają się identyczne (szary kolor wtyczka prostokątna) ale czy różnią się charakterystyką?
Może coś od nowszych aut po dopasowaniu rezystorem działa? Sprawdzał ktoś?
EDIT:
Przy okazji, jaka jest różnica (jeśli jest) pomiędzy czujnikiem 3A0 919 379A montowanym w B3/B4,Golf Mk3,T4,Corrado i pochodnych, a czujnikiem 1J0 919 379 (nie mylić z wersją "A" z zaokrągloną wtyczką) z Golfa Mk4/T4FL?
Wizualnie wydają się identyczne (szary kolor wtyczka prostokątna) ale czy różnią się charakterystyką?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- dabus997m
- Gadatliwa bestia
- Posty: 527
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
- Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
W dziale ogłoszenia napisz: Kupię czujnik temp zewnętrznej do golfa III w ciągu doby będziesz miał 3-4 gości, którzy takie czujniki mają na sprzedaż
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Witam. Podepnę się do tematu. Kupiłem od kolegi z naszego forum cały zestaw MFA. Licznik MFA wyskalowany jest od 20 do 220 a w moim orginale od 0 do 220 (wyczytałem że to nie problem, będzie wskazywał prędkość poprawnie). Dpn licznika mfa 3838 a u mnie 3862 czyli ewentualne przekłamanie będzie niewielkie.( Jeśli się mylę, w którejś kwestii to proszę o poprawę.) Problem mam z przebiegiem, u mnie orginał jest 254 tyś. a w liczniku mfa 111 tyś. Niby lepiej bo niższy, ale wolałbym orginał. Pozatym na przeglądzie czepną się że cofnąłem przebieg o 140 tyś. Czy możecie mi poradzić jak zmienić przebieg. Paradoksalnie chcę go zwiększyć, więc nie jest to jakiś kant.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
@dabus997m Tak masz rację ale to nie odpowiedź na moje pytanie To, że sprzedawców znajdzie się mnóstwo wiem doskonale pytam o to czy np.: ten z Golfa IV pasuje, bo pojawiło się gdzieś wcześniej w tym temacie, że niby tak. Znów na niemieckim forum Corrado przeczytałem, że to zupełnie inne czujniki.
Zawsze to większe pole do popisu. Do kupna przymierzam się dopiero w przyszłym tygodniu może nawet za dwa, bo teraz to nie mam czasu na odwiedzenie "szrotu", który się znajduje 500 metrów od domu, a co dopiero na jego montaż. Więc jeśli ktoś ma wiedzę czy jeszcze jakiś czujnik pasuje prosiłbym o informację
Proszę więc o konkretną odpowiedź na konkretne pytanie. Z góry dziękuję
EDIT:
We wcześniejszym poście pomyliłem numery części:
pytanie dotyczyło różnic pomiędzy: 357 919 379 A, a 1J0 919 379. Wcześniej pisałem z głowy i totalnie zamieszałem...
Zawsze to większe pole do popisu. Do kupna przymierzam się dopiero w przyszłym tygodniu może nawet za dwa, bo teraz to nie mam czasu na odwiedzenie "szrotu", który się znajduje 500 metrów od domu, a co dopiero na jego montaż. Więc jeśli ktoś ma wiedzę czy jeszcze jakiś czujnik pasuje prosiłbym o informację
Proszę więc o konkretną odpowiedź na konkretne pytanie. Z góry dziękuję
EDIT:
We wcześniejszym poście pomyliłem numery części:
pytanie dotyczyło różnic pomiędzy: 357 919 379 A, a 1J0 919 379. Wcześniej pisałem z głowy i totalnie zamieszałem...
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: [MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podo
Witam Panowie, możliwe że problem był już w tym temacie poruszany, a ja tylko zawracam głowę. Jakiś czas temu kupiłem licznik (ponoć z AFN-a, choć tarcze wskazują faktycznie na AFN-a) do mojego 1Z. Producent TRW.
Wczoraj go w końcu podłączyłem do instalacji, którą mam w aucie (wiązka jeszcze z mojego licznika, który nie ma MFA). Przekręciłem kluczyk w aucie i moim oczom ukazało się niestety coś takiego:
Wskazówki i wyświetlacze nic nie reagowały, nawet po włączeniu silnika i dodaniu gazu. Kontrolki płynu chłodzącego i ciśnienia oleju w moim liczniku się nie świecą, więc to dla mnie też jest ciekawostka...
I teraz moje pytanie - WTF?
1. Czy aby licznik 'zagadał' muszę mieć założoną wiązkę od licznika z MFA?
2. Czy muszę mieć również podłączoną manetkę z MFA?
3. Czy licznik jest walnięty?
4. Czy może licznik ma inne DPN niż ten, który miałem dotychczas?
Póki co instalacji u siebie w ogóle nie dotykałem. Licznik chciałem podłączyć tylko po to, aby sprawdzić, czy jest sprawny i czy w ogóle zagada? Póki co jest straszna...
Wczoraj go w końcu podłączyłem do instalacji, którą mam w aucie (wiązka jeszcze z mojego licznika, który nie ma MFA). Przekręciłem kluczyk w aucie i moim oczom ukazało się niestety coś takiego:
Wskazówki i wyświetlacze nic nie reagowały, nawet po włączeniu silnika i dodaniu gazu. Kontrolki płynu chłodzącego i ciśnienia oleju w moim liczniku się nie świecą, więc to dla mnie też jest ciekawostka...
I teraz moje pytanie - WTF?
1. Czy aby licznik 'zagadał' muszę mieć założoną wiązkę od licznika z MFA?
2. Czy muszę mieć również podłączoną manetkę z MFA?
3. Czy licznik jest walnięty?
4. Czy może licznik ma inne DPN niż ten, który miałem dotychczas?
Póki co instalacji u siebie w ogóle nie dotykałem. Licznik chciałem podłączyć tylko po to, aby sprawdzić, czy jest sprawny i czy w ogóle zagada? Póki co jest straszna...
1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Powinien "zagadać" nawet na oryginalnej wiązce (ułożenie pinów jest w każdym Golfie 3 takie samo).
Pisząc "moim liczniku" masz na myśli nowy z AFN'a czy stary - jeśli na starym nie działało to może masz coś z wiązką?
Pisząc "moim liczniku" masz na myśli nowy z AFN'a czy stary - jeśli na starym nie działało to może masz coś z wiązką?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- dabus997m
- Gadatliwa bestia
- Posty: 527
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
- Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Jeśli masz liczni z mfa to musisz mieć też wiązkę od niego
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Mój licznik, tzn. stary z 1Z bez MFA.
1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Jeśli na starym liczniku też nic nie działało poprawnie to raczej musisz szukać problemów w wiązce (wtyczki za skrzynką bezpieczników do ECU i komory silnika).
Licznik z MFA będzie działać w aucie z wiązką bez MFA - tyle tylko, że co oczywiste, bez dodatkowych funkcji komputera pokładowego. Ale podstawowe, prędkość, temperatura cieczy, poziom paliwa czy obrotomierz muszą działać, bo piny są te same i są obsadzone (tzn powinny być również w normalnym liczniku).
Licznik z MFA będzie działać w aucie z wiązką bez MFA - tyle tylko, że co oczywiste, bez dodatkowych funkcji komputera pokładowego. Ale podstawowe, prędkość, temperatura cieczy, poziom paliwa czy obrotomierz muszą działać, bo piny są te same i są obsadzone (tzn powinny być również w normalnym liczniku).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Na starym liczniku wszystko działa dobrze. Nie działa tylko licznik z MFA, który podłączam do instalacji/wiązki, która mam w aucie.
1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
rondell, sprzedali Ci uszkodzony licznik - żaden wyświetlacz nie wyświetla, częsta przypadłość TRW. Przebieg i godzina powinny być wyświetlone odrazu po podłączeniu kostki, nie ma tu nic do rzeczy czy masz wiązke mfa czy nie. nie mając jej poprostu nie będziesz mógł zmieniać funkcji, licznik będzie działał jak zwykły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości