Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
jeśli przy wykonywaniu testu sztangi turbiny vag-com-em wszystko działa OK, to znaczy N75 dobry czy nie ma to znaczenia i, i tak mogą się pojawiać problemy z działaniem N75??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Ten test jedynie sprawdza to czy n75 w ogóle działa, podobnie w przypadku kierownic turbo, natomiast tego czy właściwie reguluje ciśnienie doładowania i wystarczająco szybko reaguje na polecenia ECU ( czy trzyma dobrze podciśnienie) już w tym teście sprawdzić się nie da.zielu pisze:jeśli przy wykonywaniu testu sztangi turbiny vag-com-em wszystko działa OK, to znaczy N75 dobry czy nie ma to znaczenia i, i tak mogą się pojawiać problemy z działaniem N75??
Do tego lepiej użyć wakumetr- sprawdzić podciśnienie za pompą vacum bezpośrednio i za n75 - reszta wyjdzie w logach, choć też nie w 100%.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2011 08:41
- Lokalizacja: Tczew
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
u mnie co prawda w passacie b4 pomogło przeczyszczenie "OS PREPARAT DO CZYSZCZENIA KONEKTORÓW" firmy "Wurth" (nie miałem pod ręką WD40 a Wurth jest antykorozyjny, smarujący no i czyszczący ) opiszę po kolei jak sprawdziłem i przeczyściłem zawór bez rozbierania go przemywając tym środkiem pod ciśnieniem:
najpierw wykręciłem zawór N75 z auta
sprawdziłem czy się zamyka (przejście powietrza bez kostki jest tylko między dolnym a środkowym króćcem)
następnie sprawdziłem sprężynkę wkładając igłę do górnego króćca naciskając trzpień (czy pracuje swobodnie i czy odbija)
po wciśnięciu króćca sprawdziłem czy zamyka przejście między dolnym króćcem a środkowym jednocześnie otwierając przejście między górnym a środkowym u mnie było OK
nie podłączając kostki i czarnego przewód podciśnienia żeby sprawdzić czy falowanie było spowodowane na pewno tym zaworkiem (po zdjęciu kostki jeśli nie ma przejścia przez wszystkie króćce nie ma potrzeby spinania na krótko przewodów niebieskiego z czerwonym gdyż zawór to robi automatycznie)
przejechałem się i było OK
więc wyjąłem zawór i pryskałem w środkowy króciec i płyn przeleciał do dolnego
następnie igłą w górnym króćcu wcisnąłem ten trzpień który jest w środku na sprężynce i płyn przestał lecieć dolnym a zaczął górnym, kilka razy to powtórzyłem
zamontowałem z powrotem N75 do auta podłączyłem przewody i kostkę wszystko działa
jak co to przewody mają iść:
-górny króciec przewód czarny który idzie do dolotu
-środkowy króciec przewód niebieski gruszka
-dolny króciec przewód czerwony do turbiny
jeśli sprężynka odbija trzpień i nie ma przejścia powietrza przez wszystkie trzy króćce (więc jakiś syf się dostał do środka) to raczej nie ma sensu rozbieranie (łamanie) całego zaworka tylko warto spróbować wymyć zawór od "wewnątrz" jakimś środkiem pod ciśnieniem
sprawdzałem przewody podciśnienia i mam małe pytanie czy tak ma być
czarny i niebieski są szczelne a czerwony przepuszcza powietrze więc zdjąłem wąż z turbiny i sam w sobie jest szczelny
turbina działa, falowania nie zauważyłem
najpierw wykręciłem zawór N75 z auta
sprawdziłem czy się zamyka (przejście powietrza bez kostki jest tylko między dolnym a środkowym króćcem)
następnie sprawdziłem sprężynkę wkładając igłę do górnego króćca naciskając trzpień (czy pracuje swobodnie i czy odbija)
po wciśnięciu króćca sprawdziłem czy zamyka przejście między dolnym króćcem a środkowym jednocześnie otwierając przejście między górnym a środkowym u mnie było OK
nie podłączając kostki i czarnego przewód podciśnienia żeby sprawdzić czy falowanie było spowodowane na pewno tym zaworkiem (po zdjęciu kostki jeśli nie ma przejścia przez wszystkie króćce nie ma potrzeby spinania na krótko przewodów niebieskiego z czerwonym gdyż zawór to robi automatycznie)
przejechałem się i było OK
więc wyjąłem zawór i pryskałem w środkowy króciec i płyn przeleciał do dolnego
następnie igłą w górnym króćcu wcisnąłem ten trzpień który jest w środku na sprężynce i płyn przestał lecieć dolnym a zaczął górnym, kilka razy to powtórzyłem
zamontowałem z powrotem N75 do auta podłączyłem przewody i kostkę wszystko działa
jak co to przewody mają iść:
-górny króciec przewód czarny który idzie do dolotu
-środkowy króciec przewód niebieski gruszka
-dolny króciec przewód czerwony do turbiny
jeśli sprężynka odbija trzpień i nie ma przejścia powietrza przez wszystkie trzy króćce (więc jakiś syf się dostał do środka) to raczej nie ma sensu rozbieranie (łamanie) całego zaworka tylko warto spróbować wymyć zawór od "wewnątrz" jakimś środkiem pod ciśnieniem
sprawdzałem przewody podciśnienia i mam małe pytanie czy tak ma być
czarny i niebieski są szczelne a czerwony przepuszcza powietrze więc zdjąłem wąż z turbiny i sam w sobie jest szczelny
turbina działa, falowania nie zauważyłem
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Witam
Muszę wymienić N75 oryginalnie mam z kwadratową końcówką ale z powodu kosztów około 300 zł wole kupić o połowę tańszy z zaokrągloną końcówką.
Czy parametry są takie same tych zaworków?
Czy jest jakiś adapter / przejściówka pomiędzy tymi wtykami ( czy muszę lutować ?)
Pozdrawiam
Muszę wymienić N75 oryginalnie mam z kwadratową końcówką ale z powodu kosztów około 300 zł wole kupić o połowę tańszy z zaokrągloną końcówką.
Czy parametry są takie same tych zaworków?
Czy jest jakiś adapter / przejściówka pomiędzy tymi wtykami ( czy muszę lutować ?)
Pozdrawiam
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Parametry są identyczne - inaczej być przecież nie może. Nawet gdyby były adaptery (może i są - nie wiem, nie sprawdzałem) to cena by Cię zniechęciła więc najtaniej lutowanie.
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
witam.mam pytanie. czy po sciagnieciu wezyka od n75 ktory idzie do gruszki turbiny i przytkaniu go palcem powinno robic sie podcisnienie podczas dodawania gazu?? wyczyscilem go, zlozylem ale nie wiem czy to cos dalo. bo tak jak mowie nie robi zadnego podcisnienia. wiec jak ma wessac gruszke, sztange turbiny. sam zaworek byl bardzo brudny z gory na tej mebramie bylo duzo proszku takiej rdzy. w srodku tez byl troche skoroddowany. po wyczyszczeniu jak dmuchalem w niego to powietrze szlo z pewnym oporem. tak chyba powinno byc? wszystkie wezyki wymienilem na nowe. wiem ze uszkodzona mam tez gruszke turbiny, bo jak ciagne powietrze ustami nie robi sie zadne podcisnienie. powietrze ucieka. ale czemu n75 nie nie robi podcisnienia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości