[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- KARMEL1234
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: sob mar 23, 2013 15:45
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Jarzma nie trzeba ściągać,do zdjęcia tarczy !!!!!! ona nam zejdzie ,bez odkręcania tych dwóch imbusów
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Klocki od wewnętrznej strony mają wchodzić tak ciasno że trzeba je potraktować młotkiem czy luźno jak od zewnętrznej strony że można je włożyć rękoma ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Masz brudne prowadnice jarzma - wszystko ma wchodzić na tyle luźno, że spokoje da się klocek zamocować bez używania żadnych narzędzi, przecież on ma się po prowadnicy jarzmie poruszać.
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Wyczyściłem jarzma, klocki weszły bez problemu.
Jeśli miał by ktoś problem z cofnięciem tłoczków w tylnych zaciskach bez specjalnego przyrządu polecam żabkę kręcąc tłoczek w prawo.
Jeśli miał by ktoś problem z cofnięciem tłoczków w tylnych zaciskach bez specjalnego przyrządu polecam żabkę kręcąc tłoczek w prawo.
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
a może coś takiego do wkręcania tłoczka się nada?
http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-t ... 75743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-t ... 75743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Największy błąd jaki popełniłeś to miedziak miedzy tarczą a piastą. Nikt reklamacji już nie uzna. Miedzy tarczą a piastą nie może być nic kompletnie. Powierzchnia musi być czysta
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Misza1122 pisze:Największy błąd jaki popełniłeś to miedziak
Hehe,reklamacji czego? Tarczy?Misza1122 pisze:Nikt reklamacji już nie uzna
A to niby dlaczego,że niby smar jest żrący i wnika w strukturę materiałową tarczy uszkadzając ją? Przestań...
To że miedziak ma jakiś wpływ na układ ABS,to jeszcze jestem w stanie przyjąć do wiadomości,choć nie do końca ta teoria chce się kupy trzymać,ale że tarczę...
To raz,a dwa-zawsze tarczę można oczyścić,przemyć i wtedy zawieźć do reklamacji
Smar jest dawany po to,żeby samemu sobie pomóc na przyszłość przy demontażu i ponownym montażu tych samych tarcz. Miałem do czynienia z tarczami,które były na sucho zamontowane i całe szczęście że szły do wymiany,bo musiałem je w paru miejscach potraktować 2kg młotkiem,żeby oderwać je od piasty. I teraz pomyśl sobie co w przypadku wymiany samego łożyska przy założeni,że tarcza ma wrócić na swoje miejsce?
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Po szukam z firmie papierów z reklamacji tarcz TRW.
w odpowiedzi było ze został zastosowany preparat miedzy powierzchnią tarczy a piasty. I reklamacja odrzucona.
Ja Ci tylko napisałem ze w przypadku reklamacji to ją odrzucają najczęściej. Ja nigdy nie stosuje żadnych preparatów miedzy tarcze i piastę i nie muszę na.. młotkiem zęby zdjąć. Co innego jak jak tarcze są totalnie spalone to bez młotka raczej się nie uda zdjąć. Ale to już wina zaniedbań.
w odpowiedzi było ze został zastosowany preparat miedzy powierzchnią tarczy a piasty. I reklamacja odrzucona.
Ja Ci tylko napisałem ze w przypadku reklamacji to ją odrzucają najczęściej. Ja nigdy nie stosuje żadnych preparatów miedzy tarcze i piastę i nie muszę na.. młotkiem zęby zdjąć. Co innego jak jak tarcze są totalnie spalone to bez młotka raczej się nie uda zdjąć. Ale to już wina zaniedbań.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Nada sie idealnie.rcrolek pisze:a może coś takiego do wkręcania tłoczka się nada?
http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-t ... 75743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
jak odkręcić/odczepić przewód hamulcowy od zacisku? Jest jakiś gwint?
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Śruba przechodzi przez łeb przewodu. Rozmiaru klucza nie pamiętam,ale chyba jest to 13mmrcrolek pisze:jak odkręcić/odczepić przewód hamulcowy od zacisku? Jest jakiś gwint?
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Kolego Michał_1977. Kolega Misza1122 ma całkowitą rację. Ten temat był poruszony nawet na TVN Turbo w programie SM kup i zrób przy okazji renowacji Toyoty Corolli.Michał_1977 pisze:Misza1122 pisze:Największy błąd jaki popełniłeś to miedziakHehe,reklamacji czego? Tarczy?Misza1122 pisze:Nikt reklamacji już nie uzna
A to niby dlaczego,że niby smar jest żrący i wnika w strukturę materiałową tarczy uszkadzając ją? Przestań...
A chodzi o to, że przez smar tarcza może nierówno przylegać swoją powierzchnią do piasty, przez co istnieje prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy. Oczywiście nie mam tu na myśli złamania jej w pól itp., ale np. występujące delikatne bicie na kierwonicy przy jakiejś tam prędkości może być skutkiem takiego właśnie smarowania.
Więc warto, abyś zmienił swój pierwszy post, żeby ludzie tego błędu nie powielali.
Poza tym robota w porządku
Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
siemaneczko, pozwólcie że odgrzeje kotleta. Moje pytanie jest trochę innej natury, robiłem swap hamulcy przod na 312 i zostały mi tarcze 256mm z klockami w całkiem dobrym stanie(tył został 232mm). Moje pytanie jest takie, czy te tarcze i klocki z przodu da radę zainstalować na tyl? Wiadomo na tyle zaciski, jarzma i piasty zostałyby stare, czy taki zabieg nie przejdzie?
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości