[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
KARMEL1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 23, 2013 15:45
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: KARMEL1234 » ndz sie 18, 2013 14:00

Jarzma nie trzeba ściągać,do zdjęcia tarczy !!!!!! ona nam zejdzie ,bez odkręcania tych dwóch imbusów :bigok:



Awatar użytkownika
kezman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr lip 15, 2009 09:41
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: kezman » pt wrz 19, 2014 00:20

to samo jest w Passacie b5 ?



naven

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: naven » pn wrz 22, 2014 12:12

Klocki od wewnętrznej strony mają wchodzić tak ciasno że trzeba je potraktować młotkiem czy luźno jak od zewnętrznej strony że można je włożyć rękoma ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: italiano_83 » pn wrz 22, 2014 15:04

Masz brudne prowadnice jarzma - wszystko ma wchodzić na tyle luźno, że spokoje da się klocek zamocować bez używania żadnych narzędzi, przecież on ma się po prowadnicy jarzmie poruszać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

naven

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: naven » pn wrz 22, 2014 21:31

Wyczyściłem jarzma, klocki weszły bez problemu.

Jeśli miał by ktoś problem z cofnięciem tłoczków w tylnych zaciskach bez specjalnego przyrządu polecam żabkę kręcąc tłoczek w prawo.



rcrolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 13, 2006 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: rcrolek » sob gru 13, 2014 19:52

a może coś takiego do wkręcania tłoczka się nada?

http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-t ... 75743.html" onclick="window.open(this.href);return false;


1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Misza1122 » czw gru 18, 2014 01:26

Największy błąd jaki popełniłeś to miedziak miedzy tarczą a piastą. Nikt reklamacji już nie uzna. Miedzy tarczą a piastą nie może być nic kompletnie. Powierzchnia musi być czysta



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » czw gru 18, 2014 08:10

Misza1122 pisze:Największy błąd jaki popełniłeś to miedziak
Misza1122 pisze:Nikt reklamacji już nie uzna
Hehe,reklamacji czego? Tarczy?
A to niby dlaczego,że niby smar jest żrący i wnika w strukturę materiałową tarczy uszkadzając ją? Przestań...
To że miedziak ma jakiś wpływ na układ ABS,to jeszcze jestem w stanie przyjąć do wiadomości,choć nie do końca ta teoria chce się kupy trzymać,ale że tarczę... :panna:
To raz,a dwa-zawsze tarczę można oczyścić,przemyć i wtedy zawieźć do reklamacji :chytry:
Smar jest dawany po to,żeby samemu sobie pomóc na przyszłość przy demontażu i ponownym montażu tych samych tarcz. Miałem do czynienia z tarczami,które były na sucho zamontowane i całe szczęście że szły do wymiany,bo musiałem je w paru miejscach potraktować 2kg młotkiem,żeby oderwać je od piasty. I teraz pomyśl sobie co w przypadku wymiany samego łożyska przy założeni,że tarcza ma wrócić na swoje miejsce? :hmm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Misza1122 » czw gru 18, 2014 10:36

Po szukam z firmie papierów z reklamacji tarcz TRW.
w odpowiedzi było ze został zastosowany preparat miedzy powierzchnią tarczy a piasty. I reklamacja odrzucona.
Ja Ci tylko napisałem ze w przypadku reklamacji to ją odrzucają najczęściej. Ja nigdy nie stosuje żadnych preparatów miedzy tarcze i piastę i nie muszę na.. młotkiem zęby zdjąć. Co innego jak jak tarcze są totalnie spalone to bez młotka raczej się nie uda zdjąć. Ale to już wina zaniedbań.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: riccardoa » czw gru 18, 2014 12:47

rcrolek pisze:a może coś takiego do wkręcania tłoczka się nada?

http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-t ... 75743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nada sie idealnie.



rcrolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 13, 2006 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: rcrolek » wt lip 21, 2015 15:19

jak odkręcić/odczepić przewód hamulcowy od zacisku? Jest jakiś gwint?


1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 26, 2015 09:51

rcrolek pisze:jak odkręcić/odczepić przewód hamulcowy od zacisku? Jest jakiś gwint?
Śruba przechodzi przez łeb przewodu. Rozmiaru klucza nie pamiętam,ale chyba jest to 13mm :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: jpatryk125 » pt wrz 04, 2015 17:13

Michał_1977 pisze:
Misza1122 pisze:Największy błąd jaki popełniłeś to miedziak
Misza1122 pisze:Nikt reklamacji już nie uzna
Hehe,reklamacji czego? Tarczy?
A to niby dlaczego,że niby smar jest żrący i wnika w strukturę materiałową tarczy uszkadzając ją? Przestań...
Kolego Michał_1977. Kolega Misza1122 ma całkowitą rację. Ten temat był poruszony nawet na TVN Turbo w programie SM kup i zrób przy okazji renowacji Toyoty Corolli.

A chodzi o to, że przez smar tarcza może nierówno przylegać swoją powierzchnią do piasty, przez co istnieje prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy. Oczywiście nie mam tu na myśli złamania jej w pól itp., ale np. występujące delikatne bicie na kierwonicy przy jakiejś tam prędkości może być skutkiem takiego właśnie smarowania.

Więc warto, abyś zmienił swój pierwszy post, żeby ludzie tego błędu nie powielali.

Poza tym robota w porządku :)



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Tukan12 » pn lis 02, 2015 12:34

siemaneczko, pozwólcie że odgrzeje kotleta. Moje pytanie jest trochę innej natury, robiłem swap hamulcy przod na 312 i zostały mi tarcze 256mm z klockami w całkiem dobrym stanie(tył został 232mm). Moje pytanie jest takie, czy te tarcze i klocki z przodu da radę zainstalować na tyl? Wiadomo na tyle zaciski, jarzma i piasty zostałyby stare, czy taki zabieg nie przejdzie?


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości