Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Witam, posiadam Golfa IV 1.6SR z silnikiem AKL i od roku męczyłem się z brakiem mocy i dziwnym szarpaniem podczas jazdy. Winą był brudny przepływomierz, który wystarczyło przemyć spirytusem w odpowiedni sposób.
W celach serwisowych wymieniłem cewkę zapłonową, sondę lambdę, kable, dwa razy świece, termostat, czujnik temperatury, tylko nadszarpnąłem swój budżet i nic żadnych efektów nie widziałem choć te rzeczy akurat były zepsute. Miałem już zabrać się za kupno przepływomierza jak trafiłem na wspaniałą lekturę.
Może już ktoś wystawił ten link gdzieś na forum, ale chce zwrócić uwagę na niego jeszcze raz, gdyż ja grzebałem od jakiegoś czasu i dopiero przez przypadek wpadłem na tą stronkę.
Oto strona:
naprawa przepływomierza
Zrobiłem dokładnie jak opisane jest na tej stronie i się bardzo pozytywnie zaskoczyłem. Koniec z mulastym silnikiem, oraz szarpaniem podczas jazdy, huuuuura Od roku próbowałem dojść z tym i już byłem tak zrezygnowany, ze chciałem zmieniać auto. Przepustnica nie dawała błędu a mechanicy rozkładali ręce (cytuje mechanika "dziwne, nie wiem co mu może być, przecież komputer nic nie wykazał").
A to kilka zdjęć z tamtego forum, mam nadzieje, iż nikt mi nie będzie miał za złe skopiowania zdjęć.
[ Dodano: 07 Sty 2010 15:03 ]
Mam nadzieje że nikt nie będzie miał do mnie pretensji, że piszę post pod postem, ale zrobiłem foto-poradę już jakiś czas temu i do tej pory nikt nie odpisał, z wrażeniami.
Zapraszam do komentowania i opisania co się stało po przeczyszczeniu przepływomierza.
W celach serwisowych wymieniłem cewkę zapłonową, sondę lambdę, kable, dwa razy świece, termostat, czujnik temperatury, tylko nadszarpnąłem swój budżet i nic żadnych efektów nie widziałem choć te rzeczy akurat były zepsute. Miałem już zabrać się za kupno przepływomierza jak trafiłem na wspaniałą lekturę.
Może już ktoś wystawił ten link gdzieś na forum, ale chce zwrócić uwagę na niego jeszcze raz, gdyż ja grzebałem od jakiegoś czasu i dopiero przez przypadek wpadłem na tą stronkę.
Oto strona:
naprawa przepływomierza
Zrobiłem dokładnie jak opisane jest na tej stronie i się bardzo pozytywnie zaskoczyłem. Koniec z mulastym silnikiem, oraz szarpaniem podczas jazdy, huuuuura Od roku próbowałem dojść z tym i już byłem tak zrezygnowany, ze chciałem zmieniać auto. Przepustnica nie dawała błędu a mechanicy rozkładali ręce (cytuje mechanika "dziwne, nie wiem co mu może być, przecież komputer nic nie wykazał").
A to kilka zdjęć z tamtego forum, mam nadzieje, iż nikt mi nie będzie miał za złe skopiowania zdjęć.
[ Dodano: 07 Sty 2010 15:03 ]
Mam nadzieje że nikt nie będzie miał do mnie pretensji, że piszę post pod postem, ale zrobiłem foto-poradę już jakiś czas temu i do tej pory nikt nie odpisał, z wrażeniami.
Zapraszam do komentowania i opisania co się stało po przeczyszczeniu przepływomierza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 21:11 przez _Peeter, łącznie zmieniany 1 raz.
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Dobra porada -po wyczyszczeniu silnik zdecydowanie lepiej się zbiera .
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Witam poszukuje porady jak wyczyścić ten przepływomierz link wyżej już nie działa:(
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 20:52
- Lokalizacja: Chełmno
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Posiadam VW GOLF III 2.0 GTI i ostatnio nie mogę odpalić samochodu przy podłączonej wtyczce do przepływomierza. Tydzień temu naprawiałem przepływomierz wg opisu znajdującego się na stronie: http://www.audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... t15251.htm" onclick="window.open(this.href);return false; .
Wcześniej to samochód normalnie odpalał a teraz niestety mam z tym problem, ale dziwne jest to, że jak odłączę wtyczkę to samochód bez problemu zapala. Postanowiłem więc zeskanować samochód programem VAG-COM. Okazało, że wyskoczył mi błąd: 00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent. Zdziwiłem się, gdyż ten błąd nigdy nie wyskakiwał. W tym moje pytanie Jaka to może być przyczyna i co muszę zrobić, żeby działało normalnie?
PS: Jak odpalam samochód przy podłączonej wtyczce to tak jakby sił nie miał... a jak ją odłącze to od razu jest normalnie ...
POZDRAWIAM
Wcześniej to samochód normalnie odpalał a teraz niestety mam z tym problem, ale dziwne jest to, że jak odłączę wtyczkę to samochód bez problemu zapala. Postanowiłem więc zeskanować samochód programem VAG-COM. Okazało, że wyskoczył mi błąd: 00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent. Zdziwiłem się, gdyż ten błąd nigdy nie wyskakiwał. W tym moje pytanie Jaka to może być przyczyna i co muszę zrobić, żeby działało normalnie?
PS: Jak odpalam samochód przy podłączonej wtyczce to tak jakby sił nie miał... a jak ją odłącze to od razu jest normalnie ...
POZDRAWIAM
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Dzięki, fakt że zacząłem wątek w innym poście, ale narazie spróbuje tej metody mam podobne objawy...
BTW
panowie jaką diagnozę niedrogą polecicie do golfa mojego na usb ?
Pozdrawiam
BTW
panowie jaką diagnozę niedrogą polecicie do golfa mojego na usb ?
Pozdrawiam
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Witam serdecznie chciałbym ponowić temat ap ropo braku mocy w golfie IV 1.6 AKL HiGHLINE otóż jestem posiadaczem dwóch takich egzemplarzy . zielony wszystko gra jak w zegarku w niebieskim też lecz zielony ma szybsze przyspieszenie lepiej sie zbiera. wszystko jest wymieniane na czas komputer nie wykazuje błedów w niebieskim czyściłem przepływomierz ( polepszyło sie ale nie do konca) nowe kable swiece rozrząd olej sonda i dalej jest różnica . moze trzeba cewke wymienić ?? moze katalizator zapchany??? pomocy bo drażni mnie ten temat .
Re: Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Czujnik położenia wału działa nieprawidłowo dlatego komputer nie pokazuje błędu.
ja tak miałem z pól roku, bo objawy pojawiały się sporadycznie, aż w końcu stały się tak uciążliwe że na 2 biegu nie miał siły wjechać pod lekkie wzniesienie. Dopiero wtedy komputer pokazał błąd.
Odradzam zakup zamienników. Org. BOSCH od 200 zł, przy minimalnych zdolnościach manualnych można wymienić samemu.
ja tak miałem z pól roku, bo objawy pojawiały się sporadycznie, aż w końcu stały się tak uciążliwe że na 2 biegu nie miał siły wjechać pod lekkie wzniesienie. Dopiero wtedy komputer pokazał błąd.
Odradzam zakup zamienników. Org. BOSCH od 200 zł, przy minimalnych zdolnościach manualnych można wymienić samemu.
Kupię krótką antenkę ori vw
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Witam w moim AKL-u zaczęło dziać sie źle tzn. W trakcie jazdy zauważyłem spadek mocy auto zaczęło szarpać a nawet potrafiło zgasnąć. Dzieje sie tak jeśli auto złapie temp. na zimnym można powiedzieć że jest ok. AA przy rozgrzanym silniku po ponownym odpaleniu auto ciężko pali trzeba je "pokręcić". Zastanawia mnie czy tylko przepływka jest do wymiany a może jeszcze coś . Prosze o pomoc.
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
Re: Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Sprawdz czy nie wchodzi w tryb awaryjny(odcina przy 5tys obrotów)mcaris pisze:Witam w moim AKL-u zaczęło dziać sie źle tzn. W trakcie jazdy zauważyłem spadek mocy auto zaczęło szarpać a nawet potrafiło zgasnąć. Dzieje sie tak jeśli auto złapie temp. na zimnym można powiedzieć że jest ok. AA przy rozgrzanym silniku po ponownym odpaleniu auto ciężko pali trzeba je "pokręcić". Zastanawia mnie czy tylko przepływka jest do wymiany a może jeszcze coś . Prosze o pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
Re: Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
sorki za odkopywanie starego tematu, ale myślę że tutaj może być nieszczelny dolot powietrza. Pomoże wymiana uszczelek.mcaris pisze:Witam w moim AKL-u zaczęło dziać sie źle tzn. W trakcie jazdy zauważyłem spadek mocy auto zaczęło szarpać a nawet potrafiło zgasnąć. Dzieje sie tak jeśli auto złapie temp. na zimnym można powiedzieć że jest ok. AA przy rozgrzanym silniku po ponownym odpaleniu auto ciężko pali trzeba je "pokręcić". Zastanawia mnie czy tylko przepływka jest do wymiany a może jeszcze coś . Prosze o pomoc.
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ
Witam silnik akl już dawno zamieniony na 1.8T AUQ a przyczyna to czujnik położenia wału sie skończył
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości