MK4 Przeróbka zderzaka europejskiego na USA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
macabra_
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2126
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 22:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

MK4 Przeróbka zderzaka europejskiego na USA

Post autor: macabra_ » wt cze 23, 2015 17:22

Witam!

Z racji otrzymywania dużej liczby zapytań dotyczących sposobu wykonania mojego zderzaka publikuję poradę wraz z informacjami i wymiarami, niezbędnymi do wykonania takiej przeróbki.

Na początek wymiary - tu niezbędna okazała się pomoc kolegi Szczyku, który przesłał mi dokładne zdjęcia oryginalnej wnęki zderzaka USA wraz z wymiarami. Raz jeszcze dzięki za pomoc :pub: Na podstawie otrzymanych danych naniosłem wymiary na zdjęcie oryginalnego zderzaka znalezione w Internecie.

Obrazek
(Po kliknięciu w zdjęcie otwiera się w większym, czytelniejszym wymiarze)

Jak widać oryginalny zderzak z wersji USA różni się od zderzaka europejskiego nie tylko szerokością wnęki, ale również jej wysokością. Dlatego ważne jest przerobienie jej w obydwu wymiarach.

Następnie podstawa, to znalezienie plastikarza który profesjonalnie przerobi europejski zderzak. Jest to bardzo ważne aby w przyszłości uniknąć pęknięć spawów oraz nałożonej szpachli - zderzak musi być pospawany mocno i z zachowaniem odpowiedniej sztywności. Koszt takiej usługi to około 150zł u osoby znającej się na rzeczy. Nie ma sensu oszczędzać, by potem nie doświadczyć pękania po lakierowaniu ;) Sam korzystałem z usług firmy Auto-plast w Osielsku koło Bydgoszczy i mogę w 100% polecić.

Zdjęcia mojego zderzaka bezpośrednio po wykonaniu przeróbki, przed przygotowaniem do lakierowania:

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Efekt po lakierowaniu:

Obrazek

Gotowy zderzak na aucie:

Obrazek


Zderzak oczywiście nie jest identyczny jak oryginał, lecz na pierwszy rzut oka ciężko wychwycić różnicę. Biorąc pod uwagę koszty warto rozważyć przeróbkę, osobiście jestem bardzo zadowolony :)



Awatar użytkownika
kolak6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 07, 2013 19:24
Lokalizacja: Limanowa
Auto: Mk4
Silnik: R32
Kontakt:

MK4 Przeróbka zderzaka europejskiego na USA

Post autor: kolak6 » czw cze 25, 2015 08:43

jakies pol roku tez przerobilem swojego,lecz belka tylnia zderzaka mi blokowala spod i musialem ja troche skrocic i przysunac do auta,ale operacja sie powiodla i warto bylo:P


https://www.facebook.com/Golf-MK-IV-25t ... 639547267/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
macabra_
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2126
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 22:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

MK4 Przeróbka zderzaka europejskiego na USA

Post autor: macabra_ » pt cze 26, 2015 17:24

kolak6, właśnie słyszałem od kilku osób, że trzeba kombinować z belką, ale u mnie bez problemu zderzak po przeróbce pasował bez jej ruszania :)



Awatar użytkownika
kolak6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 07, 2013 19:24
Lokalizacja: Limanowa
Auto: Mk4
Silnik: R32
Kontakt:

MK4 Przeróbka zderzaka europejskiego na USA

Post autor: kolak6 » sob cze 27, 2015 17:17

no to dobrze,ale wiadomo jak to z przerobkami,idealnie nie zrobisz:)


https://www.facebook.com/Golf-MK-IV-25t ... 639547267/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 77 gości