Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Z racji ciągle rosnących cen paliwa postanowiłem zakupić światła do jazdy dziennej (LED) oraz zamontować je w swoim aucie. Same światła są wyprodukowane na podzespołach OSRAM, pięć diod typu FLUX zamkniętych w wodoszczelnych obudowach. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na jakże ważny element którym jest HOMOLOGACJA. Spotyka się ludzi na ulicach którzy jeżdżą z chińskimi podróbkami za 20zł. Homologacja świateł do jazdy dziennej w moim przypadku ma oznaczenie E4 0047 RL 00. Jest ona wybita na kloszach, dlatego też szanowna policja nie będzie się czepiać. Przy montażu należy zwrócić uwagę na wymiary osadzenia świateł. Dla zainteresowanych foto ze specyfikacją:
a tak wygląda zestaw świateł:
A więc zabieramy się do roboty
W moim wydaniu zajęło mi to 4 godziny. Narzędzia niezbędne do pracy to m.in. zestaw torxów, nożyk, ucinaczki, opaski elektryczne oraz lutownica z cyną.
Na sam początek foto dawcy przed:
oraz kratki w których zamontowane zostaną ledy:
Przy montażu wystarczyłoby jedynie wyciągnąć w/w kratki i po sprawie. Ja natomiast zdjąłem sobie przednią nakładkę, ponieważ chciałem coś jeszcze zrobić. Najpierw przeciągnąłem trzy przewody, które były w zestawie.
Żółty - do świateł mijania (żółto-czarny przewód w instalacji vw)
Czerwony - +12V po zapłonie
Czarny - masa
Przewód żółty wlutowałem do przewodu idącego z wtyczki reflektora (numer 5 we wtyczce). Ma on za zadanie wyłączać światła do jazdy dziennej w momencie włączenia świateł mijania. Jest to bardzo ważny element który jest niespotykany w tanich podróbkach. Przepisy surowo zabraniają aby te dwa rodzaje świateł świeciły się w tym samym momencie.
wiązka została przeciągnięta nad belką i przymocowana do plastikowego wzmocnienia żeby przewody nie pozostały luźne.
Teraz przyszła pora na wycinanie kratek. Dla osób które będą decydowały się na montaż ledów proponuje wcześniej rozejrzeć się dobrze za odpowiednimi wymiarami świateł. Na rynku dostępne są różne kształty. Wtedy uniknie się wycinania kratek (choć nie jestem pewien do końca).
Nie jest to artystyczne dzieło, ale nie wyszło tak źle. Z drugiej strony nie jest łatwo wyciąć plastik dość ładnie w takich elementach.
Kratki wycięte, pora na wiercenie oraz przykręcanie świateł. Producent dał w zestawie jakieś śrubki, ale ja wolałem zastosować swoje połączenie (śrubki 5-tki + nakrętka samozaciskowa). Mam chociaż pewność, że nic mi nie odleci w czasie jazdy.
Wszystko zostało dokładnie zamocowane i dokręcone. Kratki ze światłami założyłem na swoje miejsce, no i przyszła pora na podłączenie elektryczne. Żółty przewód i czarny już wiadomo gdzie są wpięte. Czerwony przewód przeciągnąłem (drut spawalniczy) tuż obok przekładni kierowniczej - od strony bezpieczników pod kierownicą widoczna na ściance grodziowej gumowa zaślepka z której wychodzi wiązka elektryczna. Tam wbiłem drut spawalniczy i przeciągnąłem go do komory silnika, następnie owinąłem na jego końcu przewód i wyciągnąłem do środka kabiny. Wszystko wygląda estetycznie - samo podłączenie +12V należy zlokalizować za pomocą probówki. Nie zrobiłem zdjęć z wewnątrz bo chyba zamyśliłem się zbytnio przy pracy i wyleciało mi to z głowy. Najważniejsze, że wszystko działa poprawnie tak jak było to założone.
A oto efekt końcowy:
Mam nadzieję, że porada będzie przydatna dla osób które pragną zamontować coś podobnego. Teraz pozostaje mi oczekiwać efektów w postaci zmniejszonego zużycia paliwa. Autko z reguły jeździ po mieście więc spalanie 8 litrów ON nie jest zadowalające.
Pozdrawiam
a tak wygląda zestaw świateł:
A więc zabieramy się do roboty
W moim wydaniu zajęło mi to 4 godziny. Narzędzia niezbędne do pracy to m.in. zestaw torxów, nożyk, ucinaczki, opaski elektryczne oraz lutownica z cyną.
Na sam początek foto dawcy przed:
oraz kratki w których zamontowane zostaną ledy:
Przy montażu wystarczyłoby jedynie wyciągnąć w/w kratki i po sprawie. Ja natomiast zdjąłem sobie przednią nakładkę, ponieważ chciałem coś jeszcze zrobić. Najpierw przeciągnąłem trzy przewody, które były w zestawie.
Żółty - do świateł mijania (żółto-czarny przewód w instalacji vw)
Czerwony - +12V po zapłonie
Czarny - masa
Przewód żółty wlutowałem do przewodu idącego z wtyczki reflektora (numer 5 we wtyczce). Ma on za zadanie wyłączać światła do jazdy dziennej w momencie włączenia świateł mijania. Jest to bardzo ważny element który jest niespotykany w tanich podróbkach. Przepisy surowo zabraniają aby te dwa rodzaje świateł świeciły się w tym samym momencie.
wiązka została przeciągnięta nad belką i przymocowana do plastikowego wzmocnienia żeby przewody nie pozostały luźne.
Teraz przyszła pora na wycinanie kratek. Dla osób które będą decydowały się na montaż ledów proponuje wcześniej rozejrzeć się dobrze za odpowiednimi wymiarami świateł. Na rynku dostępne są różne kształty. Wtedy uniknie się wycinania kratek (choć nie jestem pewien do końca).
Nie jest to artystyczne dzieło, ale nie wyszło tak źle. Z drugiej strony nie jest łatwo wyciąć plastik dość ładnie w takich elementach.
Kratki wycięte, pora na wiercenie oraz przykręcanie świateł. Producent dał w zestawie jakieś śrubki, ale ja wolałem zastosować swoje połączenie (śrubki 5-tki + nakrętka samozaciskowa). Mam chociaż pewność, że nic mi nie odleci w czasie jazdy.
Wszystko zostało dokładnie zamocowane i dokręcone. Kratki ze światłami założyłem na swoje miejsce, no i przyszła pora na podłączenie elektryczne. Żółty przewód i czarny już wiadomo gdzie są wpięte. Czerwony przewód przeciągnąłem (drut spawalniczy) tuż obok przekładni kierowniczej - od strony bezpieczników pod kierownicą widoczna na ściance grodziowej gumowa zaślepka z której wychodzi wiązka elektryczna. Tam wbiłem drut spawalniczy i przeciągnąłem go do komory silnika, następnie owinąłem na jego końcu przewód i wyciągnąłem do środka kabiny. Wszystko wygląda estetycznie - samo podłączenie +12V należy zlokalizować za pomocą probówki. Nie zrobiłem zdjęć z wewnątrz bo chyba zamyśliłem się zbytnio przy pracy i wyleciało mi to z głowy. Najważniejsze, że wszystko działa poprawnie tak jak było to założone.
A oto efekt końcowy:
Mam nadzieję, że porada będzie przydatna dla osób które pragną zamontować coś podobnego. Teraz pozostaje mi oczekiwać efektów w postaci zmniejszonego zużycia paliwa. Autko z reguły jeździ po mieście więc spalanie 8 litrów ON nie jest zadowalające.
Pozdrawiam
...
Re: Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
WITAM SERDECZNIE CZY DO ZAŁOŻONYCH LED NIE MUSIAŁEŚ MONTOWAĆ AUTOMATU WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ I PODPINAĆ JEGO POD INSTALACJE.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Automat jest już wbudowany w światła. Podpinałem tak jak opisane jest to wyżej. Plus po zapłonie, minus do masy i zółty przewód do przewodu od świateł mijania i to tyle. Moduł w światłach wszystkich steruje. Kupując światła DRL LED model taki jak moje lub nowsze masz pewność, że każde będą miały wbudowany moduł przełączania świateł.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
...
Re: Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Mam pytanie zamontowałeś DRL LED 507 tak? Kosztują one obecnie ok 130 zł czy są to jakieś inne ledy, głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, a teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Uderz na forum passata. Tam masz zdjecia z montazem.solo pisze:Mam pytanie zamontowałeś DRL LED 507 tak? Kosztują one obecnie ok 130 zł czy są to jakieś inne ledy, głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?
Na wysokosc pasuje m.in. 501, 504, 523.
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Odkopie.
Kratek sie nie wycina, tylko blokujacy plastik z ich tylu. Roboty z wycieciem na 5 min/szt.
Mocowanie lamp zrobilem na tasme dwustronna.
Do passka B5 FL idealnie pasuje model 810v2.solo pisze:głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?
Kratek sie nie wycina, tylko blokujacy plastik z ich tylu. Roboty z wycieciem na 5 min/szt.
Mocowanie lamp zrobilem na tasme dwustronna.
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
Hej
Trochę odkopię temat, u mnie występuje mały problem, z moich lamp wychodzą aż 4 przewody, czarny, czerwony, biały i żółty, po podłączeniu (na próbę) czarny - minus aku, czerwony plus aku i biały pod pozycyjne światło - lampy jedynie przygasają w momencie włączenia pozycyjnych...
czy może ktoś ma jakieś pomysły???
i do czego jest czwarty przewód - żółty (próbowałem go podłączyć zamiast białego - żadnej reakcji)
aha dodam że nie mam schematu podłączenia - sprzedający nie miał
a lampy to ... niewiem jakie, na pudełku nic nie napisane, kupiłem je bo dość dobrze świecą i były bardzo tanie...
Trochę odkopię temat, u mnie występuje mały problem, z moich lamp wychodzą aż 4 przewody, czarny, czerwony, biały i żółty, po podłączeniu (na próbę) czarny - minus aku, czerwony plus aku i biały pod pozycyjne światło - lampy jedynie przygasają w momencie włączenia pozycyjnych...
czy może ktoś ma jakieś pomysły???
i do czego jest czwarty przewód - żółty (próbowałem go podłączyć zamiast białego - żadnej reakcji)
aha dodam że nie mam schematu podłączenia - sprzedający nie miał
a lampy to ... niewiem jakie, na pudełku nic nie napisane, kupiłem je bo dość dobrze świecą i były bardzo tanie...
...
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
hmm... jeszcze jedno, teraz po podłączeniu przewodu żółtego i białego (jednocześnie) do postojowych świateł - lampa led się wyłącza ale świecą jakieś żółte diody w niej ...
pozycyjne zgaszone
pozycyjne zapalone
czyżby taki bajer??
pozycyjne zgaszone
pozycyjne zapalone
czyżby taki bajer??
...
Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL
W zasadzie to już chyba wiem co i jak -- żółty kabel do pozycyjnych - wyłączają się całkowicie ledy (zapalają się małe żółte diody, rodzaj pozycyjnych - chyba)
biały kabel do pozycyjnych - przygasają ledy o połowę -- tylko po co taka opcja...
biały kabel do pozycyjnych - przygasają ledy o połowę -- tylko po co taka opcja...
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości