[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: Lucki » czw lis 10, 2011 19:13

Witam. Zaprezentuje dzisiaj wymianę czujnika halla w aparacie zapłonowym silników 16V (KR PL 9A)


Oto jak można w prosty sposób stwierdzić że czujnik halla jest padnięty
[youtube][/youtube]




Teraz zabieramy się za robote :hmm:

Tak wygląda nie rozebrany aparat i kabelek diagnostyczny

Obrazek Obrazek Obrazek




Pierwsza czynnością jest ściągniecie sprężynki i wyciśniecie bolca z aparatu zapłonowego ( ja używałem do tego imadła)

Obrazek Obrazek Obrazek



Staramy się nie pogubić podkładek !

Obrazek



Wyciągamy ośkę ...

Obrazek Obrazek



Wykręcamy 3 śrubki i wyciągamy całą płytkę z hallem

Obrazek ObrazekObrazek



Nowy hall ( firmy ICQ 30zł z przesyłką)

Obrazek Obrazek



Teraz pozostaje przykręcić dwie śrubki i złożyć aparat w odwrotnej kolejności.


Tak powinien pracować sprawny aparat :-)
[youtube][/youtube]


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

winwoj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 10, 2009 19:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: winwoj » wt sty 31, 2012 01:43

Kolego Lucki,

Czy powyższa wymiana czujnika Halla ostała oprócz próby imadłowej potwierdzona prawidłową pracą w silniku? No bo oryginalna konstrukcja czujnika na płytce daje impuls pierwszego cylindra o 180st wcześniej (później) niż w nowym czujniku bez płytki..

OK. To sobie sam odpowiem, bo sprawdziłem w dokumentacji ;) Z racji tego, że wszystkie okienka impulsatora są jednakowe, czyli przebieg z czujnika będzie powtarzającym się sygnałem prostokątnym o współczynniku wypełnienia 50%, nie ma znaczenia przesunięcie czujnika Halla o 180st. Nawet mógłby być przesunięty o 90st i 270st... Sprawa ustawienia pierwszego cylindra zależy tylko i wyłącznie od ustawienia palca rozdzielacza dokładnie w miejscu styku WN pierwszej świecy, gdy tłok cylindra 1 jest w GMP a właściwie chyba parę stopni przed, gdzie ustawi się dynamiczny KWZ przy pomocy lampy stroboskopowej.

Mam nadzieje, że moje wtrącenie pomoże komuś. Tym niemniej :pub: dla kolegi Lucki za przydatny poradnik!

pozdrawiam,

WinWoj



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: Lucki » wt sty 31, 2012 11:33

Aparat został założony, autko odpaliło i pojechało....w siną dal :-)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

tomkun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 18:15
Lokalizacja: Wodzisław Ślaski

[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: tomkun » czw maja 03, 2012 20:09

Panowie a idzie wyciągnąć ta "oske" bez zdejmowania całego aparatu z auta?? bo zdjąłem kopulke palec ale tej oski nie umie,i nie mam dojscia do czujnika;/


Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno ! ! !

luckd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 13, 2012 23:20
Auto: Octavia
Silnik: BFQ

[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: luckd » wt gru 11, 2012 17:17

Mam taki sam czujnik jak ten z płytką, czyli zamiast niego można włożyć taki bez tej płytki i kabelków (sama wtyczka)?



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V

Post autor: VWiater » śr mar 25, 2015 13:33

A jak wymienić do tego komore podcisnienia(regulator podcisnienia, gruszke, grzybka, roznie na to mowia)? Szukam po forum i całym necie i nic nie znalazłem.

EDIT. Nie wiem jak w 16v ale w zwyklym golfie 1.3 *#cenzura#* jest trafic trzpieniem grzybka na bolec w aparacie. W kazdym razie bez rozbierania aparatu sie trafia, a nie tak jak ja zrobilem, ze *#cenzura#* aparat na czesci pierwszse i potem musialem skladac i trafiac dopiero grzybkiem bo wczesniej i tak sie go nie da zalozyc.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości