Witam. Zaprezentuje dzisiaj wymianę czujnika halla w aparacie zapłonowym silników 16V (KR PL 9A)
Oto jak można w prosty sposób stwierdzić że czujnik halla jest padnięty
[youtube][/youtube]
Teraz zabieramy się za robote
Tak wygląda nie rozebrany aparat i kabelek diagnostyczny
Pierwsza czynnością jest ściągniecie sprężynki i wyciśniecie bolca z aparatu zapłonowego ( ja używałem do tego imadła)
Staramy się nie pogubić podkładek !
Wyciągamy ośkę ...
Wykręcamy 3 śrubki i wyciągamy całą płytkę z hallem
Nowy hall ( firmy ICQ 30zł z przesyłką)
Teraz pozostaje przykręcić dwie śrubki i złożyć aparat w odwrotnej kolejności.
Tak powinien pracować sprawny aparat
[youtube][/youtube]
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Re: [MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
Kolego Lucki,
Czy powyższa wymiana czujnika Halla ostała oprócz próby imadłowej potwierdzona prawidłową pracą w silniku? No bo oryginalna konstrukcja czujnika na płytce daje impuls pierwszego cylindra o 180st wcześniej (później) niż w nowym czujniku bez płytki..
OK. To sobie sam odpowiem, bo sprawdziłem w dokumentacji Z racji tego, że wszystkie okienka impulsatora są jednakowe, czyli przebieg z czujnika będzie powtarzającym się sygnałem prostokątnym o współczynniku wypełnienia 50%, nie ma znaczenia przesunięcie czujnika Halla o 180st. Nawet mógłby być przesunięty o 90st i 270st... Sprawa ustawienia pierwszego cylindra zależy tylko i wyłącznie od ustawienia palca rozdzielacza dokładnie w miejscu styku WN pierwszej świecy, gdy tłok cylindra 1 jest w GMP a właściwie chyba parę stopni przed, gdzie ustawi się dynamiczny KWZ przy pomocy lampy stroboskopowej.
Mam nadzieje, że moje wtrącenie pomoże komuś. Tym niemniej dla kolegi Lucki za przydatny poradnik!
pozdrawiam,
WinWoj
Czy powyższa wymiana czujnika Halla ostała oprócz próby imadłowej potwierdzona prawidłową pracą w silniku? No bo oryginalna konstrukcja czujnika na płytce daje impuls pierwszego cylindra o 180st wcześniej (później) niż w nowym czujniku bez płytki..
OK. To sobie sam odpowiem, bo sprawdziłem w dokumentacji Z racji tego, że wszystkie okienka impulsatora są jednakowe, czyli przebieg z czujnika będzie powtarzającym się sygnałem prostokątnym o współczynniku wypełnienia 50%, nie ma znaczenia przesunięcie czujnika Halla o 180st. Nawet mógłby być przesunięty o 90st i 270st... Sprawa ustawienia pierwszego cylindra zależy tylko i wyłącznie od ustawienia palca rozdzielacza dokładnie w miejscu styku WN pierwszej świecy, gdy tłok cylindra 1 jest w GMP a właściwie chyba parę stopni przed, gdzie ustawi się dynamiczny KWZ przy pomocy lampy stroboskopowej.
Mam nadzieje, że moje wtrącenie pomoże komuś. Tym niemniej dla kolegi Lucki za przydatny poradnik!
pozdrawiam,
WinWoj
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
Aparat został założony, autko odpaliło i pojechało....w siną dal
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
Panowie a idzie wyciągnąć ta "oske" bez zdejmowania całego aparatu z auta?? bo zdjąłem kopulke palec ale tej oski nie umie,i nie mam dojscia do czujnika;/
Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno ! ! !
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
Mam taki sam czujnik jak ten z płytką, czyli zamiast niego można włożyć taki bez tej płytki i kabelków (sama wtyczka)?
[MK2] Wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym 16V
A jak wymienić do tego komore podcisnienia(regulator podcisnienia, gruszke, grzybka, roznie na to mowia)? Szukam po forum i całym necie i nic nie znalazłem.
EDIT. Nie wiem jak w 16v ale w zwyklym golfie 1.3 *#cenzura#* jest trafic trzpieniem grzybka na bolec w aparacie. W kazdym razie bez rozbierania aparatu sie trafia, a nie tak jak ja zrobilem, ze *#cenzura#* aparat na czesci pierwszse i potem musialem skladac i trafiac dopiero grzybkiem bo wczesniej i tak sie go nie da zalozyc.
EDIT. Nie wiem jak w 16v ale w zwyklym golfie 1.3 *#cenzura#* jest trafic trzpieniem grzybka na bolec w aparacie. W kazdym razie bez rozbierania aparatu sie trafia, a nie tak jak ja zrobilem, ze *#cenzura#* aparat na czesci pierwszse i potem musialem skladac i trafiac dopiero grzybkiem bo wczesniej i tak sie go nie da zalozyc.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości