[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Santi_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 30, 2007 22:23
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Golf IV
Silnik: AKL

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Santi_VW » czw wrz 19, 2013 00:05

Witam,

Kazdy z Was pisze ze wymienia kostke stacyjki... A co bylo przyczyna ze ja wymieniacie ?

Pytam dlatego ze byc moze i ja bede musial wymienic a objaw jest taki. Jak odpalam auto, samochod po chwili momentalnie gasnie, natomiast jezeli kluczyk przetrzymam w miejscu rozruchowym auto chodzi i nie gasnie... czy to wlasnie moze byc uszkodzona kostka stacyjki ? Nie ma jakis stykow ? Kostka sie przepala czy co ?

Z gory dzieki za odpowiedz!



Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt gru 31, 2010 11:12
Lokalizacja: L-CA

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Mad_Maxs » wt paź 01, 2013 21:28

Koledzy, podobnie jak kilka postów wcześniej, mam problem bo drążek zrobił się za krótki i kilka cm. Wyczytałem, że powinien się dać wydłużyć, ale próbowałem go rozciągać, bić młotkiem gumowym i nic. Jest dokładnie taki jak był.

Możecie mi wskazać miejsce w którym on się powinien poddać i wydłużyć?? Zdjęcie drążka kolumny poniżej:
Obrazek

Macie jakieś sprawdzone patenty jak to rozciągnąć??


VW Polo 95' 1.05 <<< szatan

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: matisim » śr paź 02, 2013 21:28

widać w którym miejscu jedna część wchodzi w drugą i tam musi się złożyć. Czasem idzie ciężej ale ja zwykle robię to na samochodzie już-Przykręcam tam na dole przy krzyżaku i potem wbijam tyle ile trzeba żeby szło stacyjkę przykręcić.



Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt gru 31, 2010 11:12
Lokalizacja: L-CA

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Mad_Maxs » czw paź 03, 2013 13:10

matisim, ale Ty chyba opisujesz sytuację w której masz za długi.

Ja zrobiłem to tak, że za tą cieńszą część załapałem imadłem, tak że reszta wisiała w dół, potem klucz 14 na miejsce w którym łączą się te elementy i młotkiem w klucz, aż uzyskałem wymaganą długość :D

Może komuś się ten sposób przyda :D


VW Polo 95' 1.05 <<< szatan

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: stefan666 » czw sty 23, 2014 16:14

Nie realne jest wyciągniecie drążka kierowniczego. Porada jest lipna.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Michał_1977 » czw sty 23, 2014 20:37

stefan666 pisze:Nie realne jest wyciągniecie drążka kierowniczego. Porada jest lipna.
Powiedz mi po kiego diabła chcesz wyciągać drążek kierowniczy,przecież on jest przy maglu?... :hmm:
Tutaj mowa o górnej części kolumny kierowniczej i ta wychodzi z łatwością,pod warunkiem że rozepnie się krzyżaki na dole.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: stefan666 » pt sty 24, 2014 11:03

W końcu sie udało, ale.. No właśnie.. Nikt nie napisał że aby wyjąc kolumnę trzeba sie tak siłować z kierą.. A próba ze ściągaczem skończyła sie tragicznie ta tulejka tam siedzi tak mocno że złamałem klucz i nie puściła. Wtedy postanowiłem robić to w sposób opisany na początku. Śrube zrywalną musiałem naciąć szlifierką kontową by odkręcić masywnym wkrętakiem płaskim. Odkręcenie samej kostki z tej całej operacji jest najprostsze. Po wymianie i złożeniu tego wszystkiego napotkałem problem z zakręceniem tej śruby trzymającej obudowę stacyjki. Oprócz tego kluczyk stacjki teraz bardzo ciężko wchodzi w nia. Trzeba użyć sporej siły by go tam wepchać. Samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon i dalej nie sprawia problemu. Czekam na wasze sugestie.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: miś fazi » wt sty 28, 2014 22:01

To trzeba mieć dwa młotki , obstukać tulejkę na obwodzie , mieć odpowiedni ściągacz i musi puścić , ona jest stożkowa i cudów nie ma , a jeśli kluczyk twardo wchodzi to wina wałeczka w szczelinie stacyjki , on włącza styk odpowiedzialny za piszczyk świateł , albo coś uszkodziłeś w samej stacyjce albo kostka jest coś nie tak , popatrz jeszcze raz przy zdjętej kostce , przy wkładaniu kluczyka specjalna dźwignia wypycha bolec ze stacyjki który wciska styk w kostce , może tam masz coś nie tak , moim zdaniem robiłeś w nerwach na szybko i coś skopałeś



Dizzit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 05, 2014 20:56

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Dizzit » wt maja 06, 2014 14:45

Witam wszystkich.
Podepnę się do tematu. :-) Jestem tutaj nowy a już mam do Was drodzy forumowicze dwie sprawy. :D
1) Przydałoby się odświeżyć temat o zdjęcia co wrzucał jaszczur, bo tamte zwyczajnie nie działają. Jeśli ktoś je posiada, to proszę o upload. Ciężko pracować na pół ślepo. :D
2) Też mam problem z kostką stacyjki, tylko że w golfie 4. Orientujecie się czy sposób wymiany jest taki sam co w 3? Jeśli nie, czy ktoś jest w stanie zrobić poradnik do wymiany kostki w 4? Dłubie w nie do końca własnym aucie (wujka) i nie uśmiecha mi się go zepsuć bardziej niż jest. :P



Awatar użytkownika
Michal1188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn maja 28, 2012 08:35
Lokalizacja: Jarzębia Łaka

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Michal1188 » ndz sie 31, 2014 16:33

będę u siebie teraz wymieniała to wrzucę jakieś foto... ogółem wymiana nie jest trudna tylko trzeba poświęcić sporo czasu, ja żadnych ściągaczy nie używam do tego celu... :bigok:


Rura, Kita, Ogień, Dym i czarne chmury, CB-radio i do przodu!!

Awatar użytkownika
Michal1188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn maja 28, 2012 08:35
Lokalizacja: Jarzębia Łaka

Re: [mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: Michal1188 » pn wrz 01, 2014 11:18

Santi_VW pisze:Witam,

Kazdy z Was pisze ze wymienia kostke stacyjki... A co bylo przyczyna ze ja wymieniacie ?

Pytam dlatego ze byc moze i ja bede musial wymienic a objaw jest taki. Jak odpalam auto, samochod po chwili momentalnie gasnie, natomiast jezeli kluczyk przetrzymam w miejscu rozruchowym auto chodzi i nie gasnie... czy to wlasnie moze byc uszkodzona kostka stacyjki ? Nie ma jakis stykow ? Kostka sie przepala czy co ?

Z gory dzieki za odpowiedz!
Przyczyną może być, brak prądu na rozrusznik po przekręceniu kluczyka, gasnący z niewyjaśnionych przyczyn samochód podczas jazdy (zaśniedziałe lub uszkodzone styki w kostce odcinają momentami zasilanie na pompę), problem z wentylatorem itp...


Rura, Kita, Ogień, Dym i czarne chmury, CB-radio i do przodu!!

matrix9pawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 05, 2012 18:32

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: matrix9pawel » sob wrz 27, 2014 17:59

Witam. Panowie dzisiaj zabrałem się za wymianę kostki w moim golfie.
Wszystko szło dobrze do puki nie przyszło do włożenia kolumny kierowniczej do wieloklina.
Ostateczny wynik mojej pracy jest taki że udało mi się przykręcić tą kolumnę lecz bez tej sprężyny.
Obrazek
W jeździe nie widzę różnicy. Czy jest ona tam potrzebna? Jeżeli tak to jak to ścisnąć razem?



Awatar użytkownika
sebekmez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob gru 17, 2005 21:43
Lokalizacja: Kutno

Re: [mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: sebekmez » pt sty 16, 2015 22:31

Witam koledzy,
Dzieki za dobre przykłady i rozwiazania.
Dzis wymieniałem pierwszy raz stacyjne u siebie. Wybralem metode ze sciagnięciem tulei. Wystarczyła mi opalarka, zwykły sciagacz i klucz 27. Klucz 27 nadaje sie idealnie pod frez tulei; lepiej nie kombinować z tą tuleją za dużo, bo jest miękka i łatwo się kaleczy. Generalnie poszlo sprawnie, zastrzeżenie mam jedynie do kostki jaką zakupiłem (inicjały M.M. made in China), bo nie wpasowała się idealnie w gniazdo. Jesli kiedykolwiek uda się jeszcze dorwac oryginał to zmienie ją od razu.
Pozdro!



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

[mk3] Wymiana kostki stacyjki

Post autor: KamilP » pt wrz 18, 2015 14:36

Jestem już po pracy. Jak ktoś ma ściągacz to bardzo polecam metodę kolegi takos z pierwszej strony tematu, szybko łatwo i wygodnie :) chciałem reanimować moją kostkę ale tam pół styku było chyba wypalone, i czyszczenie nic nie dało.. Kostkę kupiłem za.. 15 zł, nie było innej. Zobaczymy ile mi pochodzi :) niestety czuć przy przekręcaniu że to nie oryginał. Jak tulejka ściągaczem nie zechce zejść to lekko ją popukać młotkiem wystarczy. Klucz 27 pasuje na tulejkę. Cóż mogę powiedzieć... teraz drugim razem myślę że max do pół godziny bym się z robotą wyrobił spokojnie :) Dzięki za poradę :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 46 gości