[MK2] Instalacja MFA
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK2] Instalacja MFA
tom33k, tak produkcji motometer
skazany88, nawet na zwykłej wiązce na której miałem zwykły licznik to ten z MFA nie reaguje, tak jak już wyżej pisałem
skazany88, nawet na zwykłej wiązce na której miałem zwykły licznik to ten z MFA nie reaguje, tak jak już wyżej pisałem
[MK2] Instalacja MFA
Wiązka z passata b3 jest jak najbardziej taka sama. Gdybyś miał licznik produkcji VDO wszystko by działało , miałem identyczny przypadek z licznikiem motometer i słyszałem o wielu takich przypadkach , piny w kostce pod licznik motometer z MFA powinny być jakoś inaczej rozmieszczone.
[MK2] Instalacja MFA
tak licznik to motometer
sprawdze po weekendzie ten sposób ze zwarą i napisze jakie efekty
sprawdze po weekendzie ten sposób ze zwarą i napisze jakie efekty
[MK2] Instalacja MFA
Sokol9185, Korzystając z rady zrobiłem tą zware między pinami 3 i 5, obudził sie dzięki temu zegarek i kontrolka od włączonych długich świateł ale niestety reszta kontrolek, obrotomierz jak i same funkce MFA nie działają
[MK2] Instalacja MFA
Chym to powiem szczerze ja juz nie wiem ale mialem to samo z licznikiem wkoncu sie wkur i kupilem drugi vdo ale jak na ten bedziesz mial jakis patent daj znac bo myslalem ze mam uszkodzony licznik
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
[MK2] Instalacja MFA
A ja znowu mam problem tego typu , że zakupiłem wiązkę MFA akurat jest od passata b3 do mojego Golfa II . Poprzednio miałem tam tylko obrotek ( 1.8 RP ) ale wymieniłem licznik na MFA . Wiadomo że MFA się nie odzywało ze względu na ubogą wiązkę ale obrotomierz , kontrolki i zegar śmigały . Dzisiaj podpiąłem wiązkę MFA a tu tylko zegarek się odzywa Obrotek jak i kontrolki cisza Jest jakiś inny pinout tych kostek ? Dodam że instalacja jest na 1 kostkę .
[MK2] Instalacja MFA
Łatwiej będzie Ci dorobić dodatkowe kabelki do oryginalnej kostki. Pinouty znajdziesz bez problemu. Tak naprawdę wiązka MFA to oryginalna wiązka mk2 + kilka kabli Z dwóch wiązek ze spokojem zrobisz jedną. Gdybym wiedział, że to tak proste, to sam bym tak zrobił, zamiast kupować ori
Powoly, bo się rozpierdoly...
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
[MK2] Instalacja MFA
Właśnie tak zrobiłem Wkurzyłem się i rozebrałem tą wiązkę od paska i do mojej wiązki dołożyłem zaledwie 7 kabelków Tylko mam kilka pytań . Bo ogólnie nie mam jeszcze założonych czujników ale gdy przełączam na temp. oleju to mam kreski i ten tryb ustawiony czyli normalka, ale gdy chcę przełączyć na temp. zewnętrzną to przechodzi mi na zegarek , tak jakby omija mi tą funkcję . To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ? A propos , jak ktoś takowy posiada to odkupię Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ? Przewód jest nowy , nie jest pozaginany ani nic z tych rzeczy . Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
[MK2] Instalacja MFA
Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?
Jeśli chodzi o spalanie to tak pokazuje na postoju z uwagi ze wyświetla średnią wartość. Podczas jazdy wartość będzie mniejsza.
Czujnik temp oleju wkreca się w podstawę filtra oleju standardowo nie ma tam otworu z gwintem więc albo wymiana podstawy albo wiercenie i gwintowanie. W moim temacie jest zdjęcie podstawy z czujnikiem. Do czujników kladlem wiązki a właściwie trzeba 3 przewody 2 do temp zewnętrznej i jeden do oleju.
U siebie tak samo dołożyłem przewody do wiązki i wszystko działa.
Jeśli chodzi o spalanie to tak pokazuje na postoju z uwagi ze wyświetla średnią wartość. Podczas jazdy wartość będzie mniejsza.
Czujnik temp oleju wkreca się w podstawę filtra oleju standardowo nie ma tam otworu z gwintem więc albo wymiana podstawy albo wiercenie i gwintowanie. W moim temacie jest zdjęcie podstawy z czujnikiem. Do czujników kladlem wiązki a właściwie trzeba 3 przewody 2 do temp zewnętrznej i jeden do oleju.
U siebie tak samo dołożyłem przewody do wiązki i wszystko działa.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
[MK2] Instalacja MFA
Owszem, jeśli nie zależy Ci na oryginale, to proponuję wstawić w to miejsce równoległe połączenie dwóch termistorów o wartości 1k Ohm i charakterystyce bodajże NTC - patent opracowany i sprawdzony przeze mnie.Radzio0018 pisze:To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ?
Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.Radzio0018 pisze:Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ?
Wkręcasz czujnik w obudowę filtru oleju i podpinasz przewód sygnałowy, masę czujnik będzie miał z bloku silnika.Radzio0018 pisze:Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Re: [MK2] Instalacja MFA
Tak zrobiłem dzisiaj , działa . Pokazywało w miarę realnie .Dioda83 pisze: Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.
marcinek84 pisze: Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?
Mam VDO , ale kolega mkoch w innym poście na temat MFA również miał tak jak ja , że licznik omija tą funkcję . Oczywiście tak samo brakuje mu czujnika .
- wlodi2001
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: sob cze 25, 2005 16:26
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: [MK2] Instalacja MFA
Witam Panowie, myśle że moje pytanie będzie pasowało do tematu.
Otóż kupiłem sobie golfa II automat 1.8. Silnik i skrzynia przełożyłem od mkIII 1,9 tdi 90km do niego. Jest to dość bogata wersja bo mam elektryczne szyby lusterka, abs, klima, wspomaganie, centralny i moge tak wymieniać, wszystko fajnie pięknie z tymże licznik mam klasyczny prędkość/zegar. Jakiś czas temu na szrocie udało mi sie znaleźć nówkiee sztuke 150tyś km golfa 85r 1,8 gti, wybebeszyłem go i wziałem od niego licznik i manetke mfa a także mam czujnik temp zewnętrznej. Problem pojawi się z średnim spalaniem i obrotami, gdzie z obrotami będe kombinował z jakimś dzielnikiem który będzie przetwarzał sygnał W na taki prawidłowy pod obroty( już mam projekt płytki-układu całego) tak średnie spalanie idzie z podciśnienia z kolektora, otóż u mnie jest co najwyżej nadciśnienie w kolektorze. A co jeśli rurkę z licznika poprowadził bym tuż za filtrem powietrza? Tam mam podciśnienie. Czy to może działać?
Otóż kupiłem sobie golfa II automat 1.8. Silnik i skrzynia przełożyłem od mkIII 1,9 tdi 90km do niego. Jest to dość bogata wersja bo mam elektryczne szyby lusterka, abs, klima, wspomaganie, centralny i moge tak wymieniać, wszystko fajnie pięknie z tymże licznik mam klasyczny prędkość/zegar. Jakiś czas temu na szrocie udało mi sie znaleźć nówkiee sztuke 150tyś km golfa 85r 1,8 gti, wybebeszyłem go i wziałem od niego licznik i manetke mfa a także mam czujnik temp zewnętrznej. Problem pojawi się z średnim spalaniem i obrotami, gdzie z obrotami będe kombinował z jakimś dzielnikiem który będzie przetwarzał sygnał W na taki prawidłowy pod obroty( już mam projekt płytki-układu całego) tak średnie spalanie idzie z podciśnienia z kolektora, otóż u mnie jest co najwyżej nadciśnienie w kolektorze. A co jeśli rurkę z licznika poprowadził bym tuż za filtrem powietrza? Tam mam podciśnienie. Czy to może działać?
####GTI EDITION####
nA zAwSzE dObRa MaRkA
nA zAwSzE dObRa MaRkA
[MK2] Instalacja MFA
działać będzie ale zapomnij że pokaże ci spalanie, ten licznik jest silnika z jakim był fabrycznie, i dla niego z grubsza pokaże prawdę ( taką ma zapisaną kalibrację w pamieci). By mieć wszystko cacy musisz zdobyć licznik z mk3 tdi 90km i go wsadzić + impulsator+czujniki z mk3
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości