[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: Shmatan » śr lis 06, 2013 13:19

Hej

Jako że sezon zimowy się zaczyna, a o "masie" na naszym forum nie znalazłem zbyt wielu tematów to przy okazji zabawy na żabie pomyślałem że pstryknę kilka fotek. Temat jest prosty jak metr drutu i większość użyszkodników nie potrzebuje porad do tego typu zabaw, ale pamiętajmy że wśród nas są osoby dla których osiągnięciem jest samodzielna zmiana koła.

Zanim padną pytania "po co" i "chyba Ci się nudziło" - prąd rozruchowy akumulatora w "tedejku" to 700-800A, nawet licząc że maksymalny pobierany przez rozrusznik to 600A, daje nam to 20x większy prąd niż maksymalny dla typowego mieszkania w domu. Po tylu (w moim wypadku 15) latach złącza narażone na wilgoć i zmiany temperatury najzwyczajniej pokrywają się patyną, rdzewieją, przestają idealnie łączyć co może prowadzić do spadków napięcia w instalacji.

Zaczynamy od odkręcenia klem oraz nakrętki łączącej blachę bezpieczników z klemą (klucz 10)
Obrazek


Następnie demontujemy drugą część kierownicy powietrza i odkręcamy akumulator (13)
Obrazek


Odkręcamy 4 śruby podstawy akumulatora (10) i ew. śrubę łączącą podstawę z filtrem powietrza - u mnie guma była pęknięta więc udało się je rozłączyć bez odkręcania
Obrazek


Na zdjęciu widzimy trzy punkty - od lewej strony są to główny punkt masowy dla silnika, dla budy oraz jeden z dodatkowych punktów masowych
Obrazek


Wszystkie nakrętki odkręcamy, przylgnie, oczka, gwinty oraz stożki akumulatora czyścimy szczotką drucianą oraz papierem ściernym aż do "srebrności", następnie doczyszczamy IPA (alkoholem izopropylowym, sprayem "kontakt" lub środkiem do odkażania ran opartym na IPA), po czym smarujemy smarem miedzianym (czy też miedziowym) i składamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o posmarowaniu wszystkich gwintów (także tych nie biorących udziału w przekazywaniu prądu) żeby w przyszłości łatwiej je było wykręcić.
Obrazek


Znajdującą się na prawo od akumulatora rurę kierownicy powietrza przy okazji też można wyczyścić - znajduje się w niej siateczka która po tych 10 czy 15 latach jest już silnie zabrudzona i poważnie blokuje przepływ powietrza. U siebie robiłem to jakiś czas temu więc tym razem sobie odpuściłem.

Zdrów
Jaqb



srubox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lis 25, 2009 15:33
Lokalizacja: Tczew

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: srubox » śr lis 06, 2013 16:44

Tą siateczkę w dolocie nie każdy Tdi posiada... :grin:



McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: McBoss » śr lis 20, 2013 15:50

U mnie w AHF nie ma takiej siateczki ;)

Mam pytanko. Bo u mnie nie ma jednego kabla masowego. Tutaj zdjecie podgladowe.
Obrazek

Prosze o info czy moze to powodowac jakies problemy, czy faktycznie w AHF nie powinno byc tam grubego kabla masowego ( u mnie jak widac na foto, sa dwa cieniutkie kabelki).



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: Shmatan » śr lis 20, 2013 21:33

Ja w tym miejscu mam 3 kabelki ale to raczej bez znaczenia - różnica może wynikać z wyposażenia.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: jointone » czw lis 28, 2013 18:18

żeby wilgoc i rdza nie wchodzila nalezy nalozyc wazeline techniczna wokół nakrętek w ten sam sposob jak zabezpiecza sie klemy akumulatora



srubox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lis 25, 2009 15:33
Lokalizacja: Tczew

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: srubox » sob lis 30, 2013 23:42

Za jedym zamachem przydałoby sie wyczyscic też punkt plusowy przykrecony do rozrusznika...



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: Shmatan » pn gru 02, 2013 06:13

Myślałem nad tym, niestety nie potrafiłem go od rozrusznika odkręcić :rotfl:



Mvikel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 11:33

[mk4] Czyszczenie głównych punktów masowych

Post autor: Mvikel » ndz lip 27, 2014 22:15

Jutro lecę to porobić :) przydatny poradnik dla nowych, którzy dopiero zaczynają zabawę przy swoich autach. :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości