Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- stiflersrt
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: śr mar 10, 2010 00:29
- Lokalizacja: Łęczyca
Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
Sporo osób ma u siebie wskaźnik ciśnienia doładowania, a znając życie jeszcze więcej chciałoby go mieć. Wskaźnik można dorwać na allegro już za 50 zł (ja dałem tyle za swój).
W komplecie ze wskaźnikiem (Auto Gauge) dostajemy :
-wskaźnik
-wężyk
-trójnik ze zwężką (dzięki niej nie głupieje wskazówka)
-inwerter do podświetlenia indiglo i potrzebne kabelki
-jakieś, jak myślę, akcesoria montażowe w postaci kawałka wygiętej blaszki, aczkolwiek nie użyłem tego.
No i oczywiście najważniejsze... naklejka
Jeśli ktoś nie chce zbytnio kombinować z deską rozdzielczą lub słupkiem to polecam zakup gotowej obudowy. Nie są to duże pieniądze, a zaoszczędzamy sporo nerwów (nie lubię takiego kombinowania).
POTRZEBNE NARZĘDZIA :
-nożyczki
-izolacja
-kilka opasek plastikowych
-2 śrubokręty średniej wielkości (krzyżak i płaski)
-klucz 10
i to chyba na tyle... Zaczynamy.
Nie wiem, jak sprawa wygląda w innych silnikach, ale w AAZ mamy przewód z ciśnieniem poprowadzony od pompy paliwa do turbiny i jest on na widoku, więc nie ma problemu z szukaniem.
Przecinamy go w dowolnie wybranym momencie i zakładamy trójnik (ja na wszystkie końce założyłem opaski - wolę mieć pewność, że wszystko będzie ok).
Powinno to wyglądać tak :
Teraz trzeba przeciągnąć wężyk do kabiny i polecam robić to od środka (po prostu łatwiej i przyjemniej). Najpierw jednak odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy (montowany na dwie śrubki) i ukazuje nam się miejsce, którym przeciągniemy wężyk do środka. Ściągamy tą gumę tak, by nie zawadzała wężykowi, gdy będziemy go wypychać z drugiej strony i tak to zostawiamy.
Ja montowałem wskaźnik w gotowym kubku. Przykręciłem do przed głośnikiem w desce. Tak więc zdejmujemy maskownicę, wyjmujemy głośnik (ja go nie mam). Jeśli chodzi o dół to zdejmujemy klapkę od bezpieczników i wpychamy wężyk od góry. Łapiemy go na dole i przepychamy przez dziurę, która jest na wprost (tam, gdzie z drugiej strony zdjęliśmy gumę. Wężyk wpinamy w trójnik i gotowe.
Czas na podświetlenie.
Wyjmujemy włącznik świateł (ma zabezpieczenie z lewej strony) i przy pomocy probówki szukamy prądu. Oczywiście tylko na włączonych światłach musi być tam prąd. Ja podpiąłem kabel do prawej postojówki. Po znalezieniu odpowiedniego kabla przecinamy go i łączymy z plusem od naszego wskaźnika (przekładając go oczywiście wcześniej przez dziurę od głośnika), oczywiście izolując go dobrze.
Sprawa wygląda tak :
Żeby podłączyć masę zdejmujemy plastik w którym jest mocowana ta klapka od bezpieczników i pod nim mamy piękny, niemalowany metal. Na dobrą sprawę wystarczy odkręcić lewą stronę, przeciągnąć kabel, zawinąć go na wkręcie i przykręcić.
Sprawdzamy, czy działa podświetlenie. Jeśli nie to coś jest do poprawki.
Wiercimy małą dziurkę w maskownicy głośnika i przepuszczamy przez nią kabel i wężyk. Składamy wszystko do kupy i teraz zostaje już tylko montaż samego wskaźnika. Jeśli mamy gotową obudowę to problem z głowy. Wybieramy miejsce, wkładamy wskaźnik i podłączamy go. Przykręcamy do deski i to wszystko.
U mnie wygląda to tak :
A tutaj podświetlenie (nie mogłem złapać ostrości) :
Życzę miłego dłubania. Miło popatrzeć, jak wskazówka leci w górę przy wyższych obrotach. Pozdro!
W komplecie ze wskaźnikiem (Auto Gauge) dostajemy :
-wskaźnik
-wężyk
-trójnik ze zwężką (dzięki niej nie głupieje wskazówka)
-inwerter do podświetlenia indiglo i potrzebne kabelki
-jakieś, jak myślę, akcesoria montażowe w postaci kawałka wygiętej blaszki, aczkolwiek nie użyłem tego.
No i oczywiście najważniejsze... naklejka
Jeśli ktoś nie chce zbytnio kombinować z deską rozdzielczą lub słupkiem to polecam zakup gotowej obudowy. Nie są to duże pieniądze, a zaoszczędzamy sporo nerwów (nie lubię takiego kombinowania).
POTRZEBNE NARZĘDZIA :
-nożyczki
-izolacja
-kilka opasek plastikowych
-2 śrubokręty średniej wielkości (krzyżak i płaski)
-klucz 10
i to chyba na tyle... Zaczynamy.
Nie wiem, jak sprawa wygląda w innych silnikach, ale w AAZ mamy przewód z ciśnieniem poprowadzony od pompy paliwa do turbiny i jest on na widoku, więc nie ma problemu z szukaniem.
Przecinamy go w dowolnie wybranym momencie i zakładamy trójnik (ja na wszystkie końce założyłem opaski - wolę mieć pewność, że wszystko będzie ok).
Powinno to wyglądać tak :
Teraz trzeba przeciągnąć wężyk do kabiny i polecam robić to od środka (po prostu łatwiej i przyjemniej). Najpierw jednak odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy (montowany na dwie śrubki) i ukazuje nam się miejsce, którym przeciągniemy wężyk do środka. Ściągamy tą gumę tak, by nie zawadzała wężykowi, gdy będziemy go wypychać z drugiej strony i tak to zostawiamy.
Ja montowałem wskaźnik w gotowym kubku. Przykręciłem do przed głośnikiem w desce. Tak więc zdejmujemy maskownicę, wyjmujemy głośnik (ja go nie mam). Jeśli chodzi o dół to zdejmujemy klapkę od bezpieczników i wpychamy wężyk od góry. Łapiemy go na dole i przepychamy przez dziurę, która jest na wprost (tam, gdzie z drugiej strony zdjęliśmy gumę. Wężyk wpinamy w trójnik i gotowe.
Czas na podświetlenie.
Wyjmujemy włącznik świateł (ma zabezpieczenie z lewej strony) i przy pomocy probówki szukamy prądu. Oczywiście tylko na włączonych światłach musi być tam prąd. Ja podpiąłem kabel do prawej postojówki. Po znalezieniu odpowiedniego kabla przecinamy go i łączymy z plusem od naszego wskaźnika (przekładając go oczywiście wcześniej przez dziurę od głośnika), oczywiście izolując go dobrze.
Sprawa wygląda tak :
Żeby podłączyć masę zdejmujemy plastik w którym jest mocowana ta klapka od bezpieczników i pod nim mamy piękny, niemalowany metal. Na dobrą sprawę wystarczy odkręcić lewą stronę, przeciągnąć kabel, zawinąć go na wkręcie i przykręcić.
Sprawdzamy, czy działa podświetlenie. Jeśli nie to coś jest do poprawki.
Wiercimy małą dziurkę w maskownicy głośnika i przepuszczamy przez nią kabel i wężyk. Składamy wszystko do kupy i teraz zostaje już tylko montaż samego wskaźnika. Jeśli mamy gotową obudowę to problem z głowy. Wybieramy miejsce, wkładamy wskaźnik i podłączamy go. Przykręcamy do deski i to wszystko.
U mnie wygląda to tak :
A tutaj podświetlenie (nie mogłem złapać ostrości) :
Życzę miłego dłubania. Miło popatrzeć, jak wskazówka leci w górę przy wyższych obrotach. Pozdro!
Sprzedam RARYTASY :
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
Ciekawa porada (mogłeś to do faq rzucić), bo sporo osób o to pyta, mimo tego że specialnie trudne to to nie jest.
Jedyna uwaga - plastikowe opaski są dobre do kabli - tutaj założyłbym małe opaski metalowe (takie skręcane śrubami) - będzie solidniej, plus przylepiłbym gdzieś lub odizolował ten trójnik, żeby nie latał/nie obijał się o nic w komorze.
Ale wynik dobry o ile ktoś lubi sterczące, świecące wskaźniki a'la nissan
Jedyna uwaga - plastikowe opaski są dobre do kabli - tutaj założyłbym małe opaski metalowe (takie skręcane śrubami) - będzie solidniej, plus przylepiłbym gdzieś lub odizolował ten trójnik, żeby nie latał/nie obijał się o nic w komorze.
Ale wynik dobry o ile ktoś lubi sterczące, świecące wskaźniki a'la nissan
- stiflersrt
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: śr mar 10, 2010 00:29
- Lokalizacja: Łęczyca
Ja połapałem wężyk opaskami do różnych przewodów po drodze. Metalowe obejmy faktycznie dużo lepiej by się sprawdziły, jednak plastiki moim zdaniem wystarczają. Myślę, że warto podkleić temat, bo na prawdę dużo osób tego szuka, chociaż sprawa banalna.
Sprzedam RARYTASY :
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
Ja mam takie pytanie odnosnie podlaczenia przewodow zasilajacych wskazniki. Chcialbym podlaczyc zegary w nastepujacy sposob.
Silnik wylaczony - zegary czarne niepodswietlone
silnik wlaczony automatyczne wlaczenie bialego podswietlenia
przelaczenie pokretla swiatel w pozycje postojowe i dalej mijania - wlaczenie drugiego podswietlenia
Pod ktore piny wlacznika swiatel powinienem sie wpiac?
Silnik wylaczony - zegary czarne niepodswietlone
silnik wlaczony automatyczne wlaczenie bialego podswietlenia
przelaczenie pokretla swiatel w pozycje postojowe i dalej mijania - wlaczenie drugiego podswietlenia
Pod ktore piny wlacznika swiatel powinienem sie wpiac?
po odpaleniu świeci się przycisk do włączenia świateł mijania tak jest u mnie to można tu podciągnąć kabel, również po przekręceniu włącznika świateł na mijania zapalają się wszystkie lampeczki to i pod to można podczepić, mam nadzieje że jasno napisałem i oczywiście bezpiecznik na + wstawsilnik wlaczony automatyczne wlaczenie bialego podswietlenia
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 22:05 przez Mako, łącznie zmieniany 1 raz.
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
fajna porada, postepowałem zgodnie z zaleceniami z 1 posta, ale niestety nowy manometr (auto gauge) nie pokazuje mi ciśnienia :/ wskazówka z ledwością odrywa sie ponad 0 i to wszystko, dlaczego tak jest? cos zle zrobiłem? od wskaznika były 3 kabelki 1 czerwony (+) 2 czarny (-) oba podłączyłem jak należy i 3 pomarańczowy (?) którego nie podłączyłem bo nie wiem po co on jest i gdzie go podłączyć :/
dzis po kilku mocnych startach wsazówka ruszyła do góry aż na około 1.3-1.4 bara nie wiem dlaczego tak dużo, może wskaznik oszukuje? po za tym zawiesza się coś nie chciała wskazówkaz zejsć poniżej 0.3 bara nawet po wyłaczniu silnika, nie wiem co jest z tym wskaznikiem :/
dzis po kilku mocnych startach wsazówka ruszyła do góry aż na około 1.3-1.4 bara nie wiem dlaczego tak dużo, może wskaznik oszukuje? po za tym zawiesza się coś nie chciała wskazówkaz zejsć poniżej 0.3 bara nawet po wyłaczniu silnika, nie wiem co jest z tym wskaznikiem :/
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 09:55 przez mateusz_kajtek, łącznie zmieniany 2 razy.
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
- stiflersrt
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: śr mar 10, 2010 00:29
- Lokalizacja: Łęczyca
Z tego co wiem, to nie są to jakieś super wskaźniki (chodzi mi o AutoGauge), chociaż mi pokazuje dobrze. Ciśnienie sprawdza się na 2 biegu na max obrotach. U mnie 1 - 1,1 bara. Przede wszystkim dokładnie trzeba ponaciągać wężyki na trójnik i założyć opaski, bo inaczej ciśnienie po prostu ucieknie.
mateusz_kajtek, Masz jakieś foto tego wskaźnika? Bo mnie ciekawi ten trzeci kabel.
mateusz_kajtek, Masz jakieś foto tego wskaźnika? Bo mnie ciekawi ten trzeci kabel.
Sprzedam RARYTASY :
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
-zaślepka WOLFSBURG EDITION w błotnik ORI!
-boczki pod car audio dedykowane Blaupunkt'a Mk3
Było Mk3 GTD... jest Scirocco Mk2 Scala :)
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
a gdzie trzeba podłączyć ten wężyk w silniku 1Z??
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 20:32
- Lokalizacja: Wyszków
Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
Ok Panowie to teraz tak .... w tej chwili mam źle podpięty w moim 1zcie kabel bo nie ma trójnika i w tej chwili mam tylko wkręconą dysze która idzie z rury kolektora i jest podłączona do zagara , zegar oczywiście dostaje szału . Proszę mi powiedzieć gdzie jest wąż w który trzeba się wpiąć żeby wszystko cykało jak należy . obrazek przedstawia miejsce gdzie jest dysza ( czerwona kropka ) i kabel który idzie bezpośrednio do wnętrza samochodu a następnie do zegara ( niebieski wąż )
Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
Wystarczy zrobić po drodze dławik - np. przy samym zegarze napchać waty do przewodu
Montaż wskaźnika BOOST dla zielonych. Krok po kroku.
Ja podłączałem się w wężyk który idzie od kolekora ssącego do komputera. Oczywiście trojnikiem.
1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57
E46 330D M57
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości