[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Witam muszę zregenerować rozrusznik posiadam Golf 4 silnik ALH 1.9TDI który bardzo słabo pali zrobiłem logi określono że bardzo słabo kręci moje pytanie takie jaki szczotkotrzymacz mam kupić i jakie rozmiary tulejek w poszczególnych partiach mam kupić czy jak przyjdę do sklepu samochodowego nie będzie problemu z zakupem części do rozrusznika?czy tylko u elektryków samochodowych można je dostać?
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
lepiej podjec z rozrusznikiem kto zrobi i na miejscu i ma czesci i wszystko taniej wyjdzie
- mariusz514
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Re: [FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
w sklepie motoryzacyjnym mają wszystkie części , najlepiej weź rozrusznik do sklepu po numerach dopasują Ci potrzebne części, jeśli chodzi o szczotkotrzymacz to tylko Boschdamian2x pisze:Witam muszę zregenerować rozrusznik posiadam Golf 4 silnik ALH 1.9TDI który bardzo słabo pali zrobiłem logi określono że bardzo słabo kręci moje pytanie takie jaki szczotkotrzymacz mam kupić i jakie rozmiary tulejek w poszczególnych partiach mam kupić czy jak przyjdę do sklepu samochodowego nie będzie problemu z zakupem części do rozrusznika?czy tylko u elektryków samochodowych można je dostać?
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Koledzy jak nasmarować głowicę rozrusznika kiedy niemożna zdjąć elektromagnesu ponieważ śrubki zardzewiały jest jakiś sposób aby to wysunąć mam taki typ rozrusznika jak kolega JenoBabinicz zdjąłem przekładnię planetarna i koniec nie mam pomysłu jak dostać się do tej ostatniej zębatki i mechanizmu od strony silnilka
:)
Re: [FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Witam,
Korzystając z manuala wyczyściłem swój rozrusznik. Całość udało mi się poskładać do kupy i chciałem go ruszyć, żeby zobaczyć czy wszystko jest poprawnie złożone zanim zamontuje go w aucie. Zrobiłem tak:
Skończyło się tylko iskrą i zgrzytem z rozrusznika. Plus poszedł na włącznik rozrusznika, a minus na obudowę, więc nic nie powinno się złego stać
Pytanie: popsułem go do końca, czy jest jeszcze nadzieja? żaden dym z niego nie poszedł, zaglądałem do środka. Skąd taka reakcja?
Korzystając z manuala wyczyściłem swój rozrusznik. Całość udało mi się poskładać do kupy i chciałem go ruszyć, żeby zobaczyć czy wszystko jest poprawnie złożone zanim zamontuje go w aucie. Zrobiłem tak:
Skończyło się tylko iskrą i zgrzytem z rozrusznika. Plus poszedł na włącznik rozrusznika, a minus na obudowę, więc nic nie powinno się złego stać
Pytanie: popsułem go do końca, czy jest jeszcze nadzieja? żaden dym z niego nie poszedł, zaglądałem do środka. Skąd taka reakcja?
VW Polo 95' 1.05 <<< szatan
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Mad_Maxs, przykładając "+" tylko do tego małego pina,wyzwalasz bendiks i nic więcej.
Aby rozrusznik zaczął pracować,musisz przyłożyć "+" do tego pina i tej długiej śruby jednocześnie. Wtedy rozrusznik zacznie pracować z wrzuconym bendiksem.
Natomiast gdy chcesz sprawdzić sam silnik rozrusznika,przykładasz "+" do tej krótkiej śruby z miedzianą plecionką.
Do takich prób,kable muszą być solidne
Aby rozrusznik zaczął pracować,musisz przyłożyć "+" do tego pina i tej długiej śruby jednocześnie. Wtedy rozrusznik zacznie pracować z wrzuconym bendiksem.
Natomiast gdy chcesz sprawdzić sam silnik rozrusznika,przykładasz "+" do tej krótkiej śruby z miedzianą plecionką.
Do takich prób,kable muszą być solidne
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
To skąd ten huk w samym silniku?? powinien tylko bendiks wyskoczyć. Inna sprawa, że miernik pokazuje mi przejście po między zasilaniem szczotkotrzymacza a obudową. Czy to normalne?Michał_1977 pisze:Mad_Maxs, przykładając "+" tylko do tego małego pina,wyzwalasz bendiks i nic więcej.
VW Polo 95' 1.05 <<< szatan
- Bartek__11111
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 22:20
- Lokalizacja: Lębork
Re: [FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Witam nie mogę odkręcić śrub krzyżakowych od elektromagnesu co można z tym zrobić?
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
rozwiercić
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów
tylu idiotów
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 28, 2014 18:58
Re: [FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Witam też miałem problem ze śrubami elektromagnesu.
Postanowiłem lekko nawiercić wiertłem 3.5 mm śrubę na głębokość około 4 mm. I wbić leciutko torx 25. Puściło bez siłowania. Śrubki można kupić w sklepie.
Postanowiłem lekko nawiercić wiertłem 3.5 mm śrubę na głębokość około 4 mm. I wbić leciutko torx 25. Puściło bez siłowania. Śrubki można kupić w sklepie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 28, 2014 18:58
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Jak wymienić tulejkę w części przekładni planetarenj. Macie jakieś patenty?
Panowie mam prośbę nie mogę sobie poradzić z zabezpieczeniem bendiksa.
Jak to się zakłada bo zeszło elegancko ale założyć się już nie da.
Panowie mam prośbę nie mogę sobie poradzić z zabezpieczeniem bendiksa.
Jak to się zakłada bo zeszło elegancko ale założyć się już nie da.
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Aktualizacja posta na prośbę kolegi jondrownik
Ponieważ nie posiadam zdjęć z odbudowy rozrusznika, złożyłem z zapożyczonych zdjęć małą instrukcję jak wyciągnąć bendiks dla opornych.
Zaznaczam, że pierścień ten może da się wydłubać śrubokrętem i wcale nie trzeba wybijać go młotkiem. Ja nie wiedziałem i wybiłem zębatkę młotkiem a wraz z nią pierścień ten zszedł. Lekko pokiereszowany ale dało się go założyć ponownie.
Jeżeli ktoś zabiera się za wymianę szczotkotrzymacza lub szczotek to polecam założyć stare, używane, najlepiej oryginalne sprężynki pod szczotki. Nowe mają tendencję do zakleszczania się, co może wywoływać efekt leniwego odpalania na zimnym silniku, podobnego objawami do rozładowanego akumulatora.
Ponieważ nie posiadam zdjęć z odbudowy rozrusznika, złożyłem z zapożyczonych zdjęć małą instrukcję jak wyciągnąć bendiks dla opornych.
Zaznaczam, że pierścień ten może da się wydłubać śrubokrętem i wcale nie trzeba wybijać go młotkiem. Ja nie wiedziałem i wybiłem zębatkę młotkiem a wraz z nią pierścień ten zszedł. Lekko pokiereszowany ale dało się go założyć ponownie.
Jeżeli ktoś zabiera się za wymianę szczotkotrzymacza lub szczotek to polecam założyć stare, używane, najlepiej oryginalne sprężynki pod szczotki. Nowe mają tendencję do zakleszczania się, co może wywoływać efekt leniwego odpalania na zimnym silniku, podobnego objawami do rozładowanego akumulatora.
O:o===vw===o:O
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 28, 2014 18:58
[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Witam dziękuje koledze arielo87 za info.
Od siebie dodam że ten pierścień lepiej kupić nowy.
Chyba że uda nam się go zdjąć nie uszkadzając.
Odnośnie zakładania zabezpieczenia dorobiłem tulejkę.
Tulejka jest przefazowana
Srednica wewnętrza tulejki 8.10mm
Zabezpieczenie zakładamy na wałek w kolejności pierwsza miseczka element nr1
Należy zwrócić uwagę na to aby miseczkę położyć na wałek płaską stroną. Przefazowaną stroną do góry.
Później zakładamy na wałek pierścień, wchodzi troszkę ciężko.
Następnie zakładamy tulejkę
Łapiemy za zębatkę i uderzamy młotkiem w tulejkę.
Pierścień sam wskakuje w miseczkę ponieważ miseczka jest zfazowana od góry
Pozdrawiam w razie pytań proszę pisać.
Od siebie dodam że ten pierścień lepiej kupić nowy.
Chyba że uda nam się go zdjąć nie uszkadzając.
Odnośnie zakładania zabezpieczenia dorobiłem tulejkę.
Tulejka jest przefazowana
Srednica wewnętrza tulejki 8.10mm
Zabezpieczenie zakładamy na wałek w kolejności pierwsza miseczka element nr1
Należy zwrócić uwagę na to aby miseczkę położyć na wałek płaską stroną. Przefazowaną stroną do góry.
Później zakładamy na wałek pierścień, wchodzi troszkę ciężko.
Następnie zakładamy tulejkę
Łapiemy za zębatkę i uderzamy młotkiem w tulejkę.
Pierścień sam wskakuje w miseczkę ponieważ miseczka jest zfazowana od góry
Pozdrawiam w razie pytań proszę pisać.
Re: [FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika
Czy jedyną opcją na wyciągnięcie tego jest wkręcenie gwintownika w tulejkę?jondrownik pisze:Jak wymienić tulejkę w części przekładni planetarenj. Macie jakieś patenty?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości