regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
podkładka wyjdzie ci razem z talerzykiem i śrubą od samoregulacji, pociągnim mocno za śrube a cały mechanizm wyciągniesz. Siedzi dość mocno bo jest tam oring który to uszczelnia i dodatkowo unieruchamia.vwEmil pisze:próbuje rozebrać zaciksi od mkii gti rok 1984 i mam problem. po ściągnięciu segera tam jest taka cienka blaszna podkładka którą nie wiem jak wyciągnąc by jej nie zniszczyć.czytałem już troche na ten temat ale nikt nie wspomina o takim problemie.POMOCY!!!
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Mam tylko taką sugestię:
Jak już ktoś chce zastosować dodatkowe uszczelnienie lub coś zamienić to nie może kupić byle czego. Do układów hamulcowych stosuje się specjalnie modyfikowany EPDM. Jeżeli ktoś wsadzi NBR, czyli kałczuk nitrylowy (najzwyklejszą gumę) to max kilka dni i go zeżre. Streszczając: jak kupujecie np oring to powiedzcie że ma być odporny na płyn hamulcowy (w praktyce nie do dostania w "zwykłych" sklepach).
Jak już ktoś chce zastosować dodatkowe uszczelnienie lub coś zamienić to nie może kupić byle czego. Do układów hamulcowych stosuje się specjalnie modyfikowany EPDM. Jeżeli ktoś wsadzi NBR, czyli kałczuk nitrylowy (najzwyklejszą gumę) to max kilka dni i go zeżre. Streszczając: jak kupujecie np oring to powiedzcie że ma być odporny na płyn hamulcowy (w praktyce nie do dostania w "zwykłych" sklepach).
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!
nie mam pojecia jak ten seger Wam skoczył z powrotem by trzymać koszyczek... męczę się z tym od kilku godzin i jestem na skraju wytrzymałości nerwowej
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
regeneracja hamulca recznego by budzio18 +fotoporada!!
ścisk stolarski u mnie robił robotę.
Ściskam nim koszyczek a potem dopiero seeger. U mnie malo miejsca było i musiałem podpiłować szczypce zeby weszły.
Ściskam nim koszyczek a potem dopiero seeger. U mnie malo miejsca było i musiałem podpiłować szczypce zeby weszły.
Re:
Takie małe pytanko. Mam dostęp do katalogu Harta, który oferuje zestaw naprawczy do mk3 d4458. W opisie tam widnieje, że jest to zestaw do systemu hamulcowego LUCASa. Czy ten zestaw będzie do systemu ATE z xx jahre pasował ktoś się orientował. Nie chciałbym rozebrać całego zacisku, żeby okazało się, że jakieś oringi mają inne wymiary.sas_gti pisze:Dodam coś od siebie
Są dwa typy zacisków (jesli chodzi o rodzaj dźwigni ręcznego) 1 dzwignia przykręcana 2 dzwignia na stałe
Ten z tej porady jest o tyle prostszy w regeneracji że o-ring pracuje na fragmencie ośki który dopiero za pomocą popychacza (taka stalowa pastylka) powoduje ruch dzwini ręcznego.
Problem pojawia się jak mamy zaciski z mk3 w któych dźwignia ręcznego jest przykręcana do ośki zacisku. (tu nie ma oddzielnej ośki wewnętrzej a o-ring pracuje na fragmencie któy lubi korodować) W tym typie zacisku regeneracji jest o tyle kłopotliwa że o-ring pracuje na korodującym fragmencie ośki niewile można ztym zrobić.
Zestawy służące do regeneracji zaciskó mk2 to d4083
a do zaciskó z mk3 d4458.
Różnica medzy tymi zestawami to rodzaj simerinaga dźwigni ręcznego oraz grubośc o-ringa. DOdam tez ze stosujac zestaw d4083 zawsze zostaje kilka simerów, których sie nie wykorzystuje (pisze o tym bo na forum AUDI widziałem w poradzie jak ktos na sile montował wszystkie elementy z zestawu)
www.vwteamkutno.pun.pl <-- zapraszam na forum kutnowskiej grupy VAG
Re:
vwEmil - trochę lat już minęło od tego posta ale mam taki sam zacisk o którym ty piszesz. Pod Sengerem nie mam, żadnego koszyczka i spręzyny a jedynie cienką blaszkę - jak to wyciągnąłeś ? ona się cała wygina.vwEmil pisze:Leon zajrzałem na tą Twoją stronke,widziałęm już podoby temat, te zaciski są troche inne niż te co ja mam(36mm a nie 38) ta podkładka jest bardzo cienka może 1 mm grubosci, łatwo się gnie, i nie ma żadnych otworów ta podkładka jak jest wydaje mi sie w zaciskach 38mm.ta podkładka jaką pełni dokłądnie funkcje?
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
Re: Re:
Możesz zrobić fotkę? Rozbierałem (przerąbane) i składałem te zaciski (to jest dopiero droga przez mękę), choć moje chyba były innego typu bo bez podkładki ale może będę mógł coś poradzić bo znam już całkiem dobrze tę konstrukcję. Przede wszystkim po ściśnięciu i wyjęciu pierścienia segera uwolniamy koszyczek ze sprężyną, pod którym znajduje się jeszcze okrągła podkładka (gruba, ok 1-2 mm) z wytłoczonymi dwoma wglębieniami oraz podłużnym wycięciem pośrodku, w które wchodzi ośka ze specjalnym gwintem (po którym porusza się tłoczek), zakończona wyżłobieniem pod taki mały bolec (popychany przez głowną oś w zacisku, do której ramienia przypinasz linkę ręcznego) oraz uszczelniona małym o-ringiem. I dokładnie te wszystkie graty wyciągniesz gdy uwolnisz ten nieszczęsny pierścień. Możliwe, że ośkę będziesz musiał ciągnąć szczypcami, bo siedzi zwykle dość mocno (gł. ze względu na uszczelnienie).bula02 pisze:vwEmil pisze:trochę lat już minęło od tego posta ale mam taki sam zacisk o którym ty piszesz. Pod Sengerem nie mam, żadnego koszyczka i spręzyny a jedynie cienką blaszkę - jak to wyciągnąłeś ? ona się cała wygina.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem, w razie pytań - pisz.
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości