Tak działa SYNCRO...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » ndz wrz 01, 2013 12:41

Napęd łapie bez opóźnienia lecz przekazuje niedużo momentu na tylną oś. Auto ma sobie poradzić mniej więcej w takich warunkach.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
U mnie raczej na zimowych oponach 175 albo 185.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Tak działa SYNCRO...

Post autor: golfiarz1 » ndz wrz 01, 2013 13:51

wisko zdrowe wytrzyma duzo u mnie przy 320km i 350nm dawalo rade 2 lata startujac na 1.4 mili jezdzac czy wzimie czy w lecie po torze stzrelaca ze sprzegla i jezdzac normalnie nic mu sie niestalo i bylo by nadal gdyby niezamanilo mi sie 4 motion u mnie w aucie a z dawnych lat jak kiedys evo z wroclawia latal swoim golfem to pisal ze wisko i poloski daja rade wiele ze strzalu ze sprzegla urywal tylko waly wiec jest mocne tylko po 20 latach niekazde jest w formie


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » ndz wrz 01, 2013 18:22

Znalazłem kilka stron o regeneracji.

http://www.syncrowiki.org/wiki/Viscokup ... andsetzung" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Info/page2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... IC_ID=3066" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety nie znam języka a tłumacz nie wszystko ogarnia. Może Wy jesteście w stanie wyłapać z tego konkretne informacje.
Wiem że oznaczenie oleju to AK 100.000 tylko skąd go wziąć? I napełnienie 84 - 86% tylko ile to będzie? Najlepiej w gramach bo ciężko odmierzyć objętość i przelać tak gęsty olej.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: jhosef » ndz wrz 01, 2013 19:12

Ja dzisiaj sprawdziłem swoje wisko w dyfrze czekającym na montaż. Lepi już od kręcenia łapą. Butami próbowałem zablokować flansze i nie średnio się dało. Nie miałem warunków do lepszego sprawdzania.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » ndz wrz 01, 2013 20:59

Przejechałem się golfem na luźną nawierzchnię i muszę przyznać tył nie napędza :banghead: Znalazłem informacje że wisko starcza na 60 - 90 tys. mil czyli góra 145 tys. km. Dlatego wolę regeneracje niż jakąkolwiek używkę. Olej http://www.silikon-profis.de/index.php? ... lyharfaxme" onclick="window.open(this.href);return false; kosztuje nie mało ale dużo mniej niż używane wisko które i tak dogorywa.

jhosef
Takie kręcenie sobie odpuść, u mnie praktycznie nie da się przekręcić trzymając za wał, a kręcąc przednim kołem przy zablokowanym tylnym trzeba się nieźle napocić żeby kawałeczek poszło, i co z tego skoro napęd coś da tylko na lodzie ewentualnie mokrej trawie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: jhosef » ndz wrz 01, 2013 22:24

Nie zgodzę się z tym, że to starczało na tak mało. Ten napęd był przewidziany na praktycznie bezobsługowo.
Tam w sumie średnio ma się co psuć.

Ja tam zdaje sobie sprawę z tego, że taka zabawa ręcami nic nie daje



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » ndz wrz 01, 2013 22:31

piszę post pod postem ponieważ nie mogę edytować poprzedniego którego nie widać bo nie został jeszcze zaakceptowany, proszę o złączenie.

Ciągle szukam informacji na temat regeneracji i powiem krótko, mózg boli. Niemal wszystkie informacje dotyczą T3, są podane nawet konkretne wartości wystarczy podstawić i będzie mniej więcej ok. Z golfem może być trudniej bo nie widziałem żeby ktoś dał dane do tego modelu. Wyczytałem że do precyzyjnego napełnienia sprzęgła wiskotycznego potrzebna jest tabela uwzględniająca masę płytek i 2 gramy mniej oleju powodują spadek momentu obrotowego o 5%. Olej używany do napełnienia miał lepkość 100.000 lub 60.000, jest też wzmianka o 30.000. Jest też sposób zamykania sprzęgła polegający na podgrzaniu do 130°C przy odkręconych śrubach i zebraniu oleju który wycieknie. Wiem że opis dość chaotyczny i dużo nie wnosi (poza tym że regeneracja wydaje się bardzo skomplikowana) ale niestety nie znam dobrze języków obcych by przekazać konkretne informacje. Znalazłem też PDF z dużą ilością wykresów, mimo że mam techniczne wykształcenie mało z tego rozumie bo o mechanice płynów tylko słyszałem.
Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że nie składam broni, jak zdobędę olej raczej pewne że spróbuje, chyba że wcześniej czytając zagraniczne fora (i to bez obrazków) coś mi się w głowie przestawi.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Alex360 » pt paź 11, 2013 21:42

Witam.
Posiadam Passata B3 z napędem Syncro i z moich obserwacji wynika że napęd nie działa na wstecznym. Po przeczytaniu całego tematu okazuje się że napęd powinien działać :grin:
Niezwłocznie zacząłem poszukiwania usterki: Napięcie pojawia się na wtyczce elektrozaworu przy włączonym wstecznym biegu, podciśnienie dochodzi do tej czarnej puszki (blokady ? ), a jednak napęd nie działa. Postanowiłem wymontować to ,,coś''.
Tak wygląda ,,to'' po demontażu (sorry za jakość zdjęć) :
Obrazek Obrazek Obrazek

Moje pytanie:
1 Czy ,,to coś'' jest całe tzn czy nie brakuje jakiegoś elementu ?
2 Co to za drugie podciśnienie?
3 W jakiej pozycji powinien być lizak, bo wydaje mi się że powinien być obrócony o 90st (tak by był zablokowany) ?

Dziś sprawdziłem samą blokadę? (to coś) i przy normalnej pracy ( nie na wstecznym) lizak jest chowany/przyciągany, natomiast przy załączeniu wstecznego biegu (podaniu zasilania na elektromagnes) lizak jest wypychany.

Jeżeli ma ktoś coś do przekazania to proszę o PW (zależy mi na czasie), bo przez forum każdy post musi być zatwierdzony przez moderatora...


EDIT:
Już sam się uporałem z niedziałającym syncro :)
AD1.To coś to blokada wolnego koła i jest kompletna.
AD2. To drugie podciśnienie to odpowietrznik, ale nie wiem gdzie się kończy.
AD3. Tu miałem trochę zabawy z dojściem do celu, ale w końcu doszedłem. W otworze jest taki element (haczyk/dźwignia?) który/a włącza lub wyłącza blokadę wolnego koła. Połączony jest z blokadą (tym czym czarnym) za pomocą tego lizaka. Miałem problem z zaczepieniem lizaka o tą dźwignię, ale udało się.

A to efekt dzisiejszej zabawy:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Chciałbym podziękować koledze Mastercinek, który przyszedł z pomocą ,fakt że trochę późno (napęd był już zrobiony), ale jak to mówią: lepiej późno jak wcale :pub:



Awatar użytkownika
Grzech GD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt gru 09, 2011 02:06

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: Grzech GD » ndz paź 13, 2013 20:18

Koledzy !!!!!Czy ktoś wymianial lozyska w tylnym dyferku .ew.jak sie do tego zabrac czy trzeba zdjac dyfer czy mozna robic na aucie ..czekam na jakies konkretne odpowiedzi ....


Mk2 1.9 TDi syncro 142KM ,320Nm

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: jhosef » ndz paź 13, 2013 20:35

Grzech GD pisze:Koledzy !!!!!Czy ktoś wymianial lozyska w tylnym dyferku .ew.jak sie do tego zabrac czy trzeba zdjac dyfer czy mozna robic na aucie ..czekam na jakies konkretne odpowiedzi ....
Takich rzeczy nie robi się na zamontowanym dyfrze. Przy rozbiórce wymagana jest czystość. Ogólnie jak tego nie robiłeś to nie sądzę abyś mógł to zrobić dobrze. Poczytaj sobie o regeneracji mostów to przekonasz się, że to nie taka łatwa sprawa. Jak się pytałem to wymiana łożysk to 800 zł.



Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: bombowy » pn paź 28, 2013 22:12

Siema, być może temat już był klepany ale nie mogłem znaleźć więc zapytam :grin:
za parę groszy mogę kupić kompletny silnik 2E razem ze skrzynią z passka B3 na swapa do mojego Golfa SYNCRO . Pytanie banalne może ale proszę o konkretną odpowiedź. Czy moja skrzynia oznaczenie 4Z będzie pasowała do 2E? zależy mi żeby działały oba napędy na przód i tył.

z góry dziękuję za odpowiedzi :grin:


cztery sprawne łapki + WEBER -100%..... - było

Obrazek

było SYNCRO i będzie

Awatar użytkownika
Grzech GD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt gru 09, 2011 02:06

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Grzech GD » śr paź 30, 2013 22:34

bombowy jak pasowała do 1.8 bedzie pasowac i do 2.0 ale pewnie sprzegło i kolo inne...ale skoro masz skrzynie (na linki) razem z silnikiem to ja montuj jest lepsza do co do napedu w obie srrony to skrzynia nie ma znaczenia ewentualnie zmienisz sobie piny w kostce bo sa inne czujniki od wstecznego itp ale to tez nie problem :P..pozdro


Mk2 1.9 TDi syncro 142KM ,320Nm

Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: bombowy » czw paź 31, 2013 20:38

Dzięki za info :pub:
Sprzęgło zostanie moje bo nówka, skrzynia też zostaje bo fajna krótka :grin: najwięcej dłubania będzie z elektryką bo mam instalację przed 89r.
ale jakoś kabelkologię ogarnę :grin:


cztery sprawne łapki + WEBER -100%..... - było

Obrazek

było SYNCRO i będzie

Awatar użytkownika
Grzech GD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt gru 09, 2011 02:06

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Grzech GD » sob lis 02, 2013 09:31

kolegobombowy co do instalacji polecam wywalic ta co masz i po 90 r wrzucic prosto i skutecznie i bez jakis dziwnych przerobek :)


Mk2 1.9 TDi syncro 142KM ,320Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości