[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: bjoern » pn lip 08, 2013 17:49

witam, mam pytanie bo po wymianie sprężyn na H&R -35mm, tył mi skrzypi przy hamowaniu obojętnie jakim, po prostu gdy tył się unosi i opada(hamulce, klocki nowe, tuleje belki też), czy może to być przez to, że belka nie była poluzowana i skręcona już na glebie? Czy to wina czegoś innego?
Natomiast z przodu po obu stronach jak jadę po małych nierównościach, a nawet szybko po pozbruku, to słychać denerwujące metaliczne trzaski :/ Czy to się sypią łożyska z poduszkami?
Przed zmianą sprężyn nie było takich dolegliwości...
Przepraszam z góry jeśli napisałem w nieodpowiednim temacie, pozdro.


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: Shmatan » czw lip 11, 2013 19:11

Tył to może być wina belki lub odbojów - przytnij odboje o jednego bałwanka i zobacz czy problem dalej będzie się pojawiał. Co do przodu - nie słyszałem żeby poduszki i łożyska na poduszkach mogły trzaskać metalicznie (poza tym chyba przy wymianie sprężyn powinieneś był je wymienić) - poczytaj na forum czego może to być wina, zdejmij koła, poszukaj luzów a jak sam nic nie znajdziesz to jedź do mechanika.



Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: bjoern » czw lip 11, 2013 20:05

Dzięki za zainteresowanie :pub: a jak przytne odboje z tyłu to wpłynie to jakoś na "amortyzację"/ komfort?
Co do przodu to może nie do końca metaliczne, nie wiem jak to określić, coś puka i mnie denerwuje :/ mój mechanik stwierdził wtedy, że poduchy łożyska są dobre, miałem zamiar je zmienić dopiero przy okazji wymiany amorów, mam jeszcze oryginały od nowości to pewnie na springach już krócej pociągną :P
Szukałem dzisiaj, pogrzebałem, sprężyny się trzymają solidnie i się nie ruszają więc one nie stukają, luźne były te śrubki montażowe od tarcz ale to raczej znaczenia, u diagnosty wczoraj byłem, sprawdził wszystko, na teście amorów słyszał stuki i nie potrafił określić co to :/
a belka dziś poluzowana była więc z tym odbojem jeszcze zobaczę, pozdro :)


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: Michał_1977 » czw lip 11, 2013 21:18

bjoern pisze:na teście amorów słyszał stuki i nie potrafił określić co to
Tuleje belki tylnej zmień :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: bjoern » czw lip 11, 2013 22:01

zmienione


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

bernaciak102
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 17:35
Lokalizacja: TM

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: bernaciak102 » pn sie 05, 2013 12:35

Mam pytanie planuje założyć springi co by jeszcze wypadało wymienić przy zawieszeniu, żeby nie rozbierać za miesiąc czy dwa bo cos sie wybiło



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: tomek860 » śr sie 07, 2013 09:23

@Shmatan

Zakładałeś sprężyny 50/45 do oryginalnych amortyzatorów? Nie zabije to ich?
Jak się jeździ na takim zestawie?

W mk2 mialem standardowe amory Kayab i sprężyny 40/35 i mi odpowiadało, ale po 2 latach amory padły.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: Shmatan » czw sie 08, 2013 11:34

bernaciak102, na pewno poduszki i łożyska na kolumnach, a poza tym... wszystko się może szybciej poddać.

tomek860, amory wytrzymały 20 miesięcy i jeden się wylał - na szczęście w domu już czekał gwint. Jeździło się akceptowalnie, aczkolwiek mniej komfortowo niż na gwincie fk



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: tomek860 » sob sie 10, 2013 11:18

@Shmatan

Co byś polecił na polskie drogi? kit czy gwint? Wcześniej miałem w mk2 kit 60/40 i na równej drodze bomba, na dzirach plomby wypadały :)
Niestety nie mam porównania z gwintem.



auto-406
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 15:27

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: auto-406 » pn wrz 30, 2013 11:14

co zrobić jak zbieżność nic nie dała? dalej mi liże opony;/ jak mogę zniwelować negatyw? help!



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: M@XIMUS » pn wrz 30, 2013 19:33

auto-406, widocznie zbieżność nie została dobrze ustawiona nawet na negatywie da się ustawić koła prosto


tomek860, gwint może być twardy i miękki tak samo jak sprężyny mogą być twarde i miękkie
lepszy gwint bo możeszsobie ustawić wysokość taką jaką chcesz ale w mk4 i tak z tyłu nie zakładasz podkładki z gwintem więc tył kit a przód wyrównać


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: tomek860 » wt paź 01, 2013 10:29

@M@XIMUS

Właśnie się zastanawiałem jak wygląda montaż gwintu z tyłu.....:)

A czym się różni gwint do mk4 FWD od tego do 4motion ? Tylko sprężynami na tylnymi? Bo różnica w cenie jest dość spora.



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: M@XIMUS » śr paź 02, 2013 10:44

tomek860, przodem też bo musi być mocowanie stabilizatora 4motion na amortyzatorze a nie na wahaczu

1podnosisz auto cały tył
2 odkręcasz koła[niemusisz jak masz wysoko auto]
3odkręcasz amortyzatory z dołu bodaj 2x 16klucz
4belka opada wyciągasz sprężyny
5wykręcasz do góry amortyzatory też 2x16klucz
i odwrotnie
6zakładasz amortyzatory go góry'
7wkładasz sprężynę z gwintem
8przykręcasz gwint od spodu do belki nakrętką co jest w zestawie [są cieniutkie pierścienie pod ori sprężynami które niekiedy trzeba wyciągnąć]
9 podnosisz belkę i przykręcasz na dole amortyzator


i już


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

Post autor: Robson91 » wt sty 21, 2014 15:33

porada ogolnie spoko ale coś jest nie tak :) mianowicie chyba najpierw odkreca sie amor przy zwrotnicy a nie na gorze bo co trzyma wtedy amor jak wybijasz go ze zwrotnicy ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość