Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
Fotoporada opisuje jak w Golfie 4 zrobić zamykanie/znaczek z Golfa 5.
Pierwszy taki pomysł wykonał na forum.vwgolf.pl trzeci5. Dzieki kilku wskazówką postanowiłem wsiąść się do roboty. Zamieszczam także kilka jego fotek bo to w końcu nasz wspólny temat
I.
1. Potrzebujemy oczywiście klapę z Golfa 5. Co ważne - z klapy potrzebujemy tylko znaczek/zamek przykręcany do niej na 3 torxy oraz kawałek blachy wokół niego. Nic więcej z klapy mk5 nie potrzeba.
Można także zrobić to na podstawie klapy z Passata B6 Sedan i innych mających uchylny znaczek.
2. Teraz najgorsza część imprezy czyli spawanie. Tu już trochę ciężko opisać bo tak naprawdę cała kwestia zależy od osoby/blacharza która się za to zabierze. Ale po krótce trzeba wyciąć kawałek blachy z całym znaczkiem z klapy mk5. Jakiej wielkości? To już jak komu pasuje.
Albo tak
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
Albo na zakład:
Można zrobić także bez przetłoczenia wokół znaczka:
3. Zaspawujemy także dziurę po starej klamce.
4. Potem wykończenie szpachlowanie itd.
5. Podkład(można dać 2 warstwy żeby rysy nie wyszły), baza no i lakier
II.
1. Teraz zostaje podłączenie żeby wszystko działało.Tutaj prosty schemat:
Wygląda to tak. Po pierwsze ciągniemy dodatkowe dwa kable do klapy( stały plus i minus). Plus bierzemy np. z gniazda zapalniczki w bagażniku, a minus z karoserii(po lewej stronie nad schowkiem dla apteczki). Na kablu plusowym zaraz po wyjściu z zapalniczki dla bezpieczeństwa dajemy bezpiecznik(5-10A). No i te dwa kabelki doprowadzamy do klapy przez gumowe oryginalne peszle którymi idą inne kable do klapy.
Jak widać po schemacie sprawa jest prosta. Jedyna trudność to opracowanie "czegoś" co będzie odcinało prąd w klapie po zamknięciu auta.
Do tego potrzebujemy oryginalny siłownik z mk4(ten biały na foto) który musimy zespolić/ połączyć z urządzeniem które bedzie nam przerywało obwód po naciśnięciu przez owy siłownik. Siłownik po zamknięciu auta wysuwa się/ po otwarciu chowa.
Jakie urządzenie zastosujecie do przerywanie obwodu to już wasza sprawa.
trzeci5 zastosował KLM - urządzenie stosowane w górnictwie do przerywanie obwodu:
Ja natomiast zastosowałem trzpienia który zapala światełko po otwarciu drzwi - starsze auta miały takie coś zamiast mikrostyku w zamku.
Następnie plus idzie dalej i łączy do z mikrostykiem w otwieraczce mk5. Do wejścia i wyjścia z zamka.Na foto do białego i brązowego kabla:
Potem podłączamy go do uniwersalnego siłownika(slave) do centralnych zamków który mocujemy tak aby pociągał cięgno od zamka klapy:
I minus do drugiego kabelka siłownika.
GOTOWE:
To wszystko. Jak ktoś ma jakieś pytania to pisać :klown:
Pierwszy taki pomysł wykonał na forum.vwgolf.pl trzeci5. Dzieki kilku wskazówką postanowiłem wsiąść się do roboty. Zamieszczam także kilka jego fotek bo to w końcu nasz wspólny temat
I.
1. Potrzebujemy oczywiście klapę z Golfa 5. Co ważne - z klapy potrzebujemy tylko znaczek/zamek przykręcany do niej na 3 torxy oraz kawałek blachy wokół niego. Nic więcej z klapy mk5 nie potrzeba.
Można także zrobić to na podstawie klapy z Passata B6 Sedan i innych mających uchylny znaczek.
2. Teraz najgorsza część imprezy czyli spawanie. Tu już trochę ciężko opisać bo tak naprawdę cała kwestia zależy od osoby/blacharza która się za to zabierze. Ale po krótce trzeba wyciąć kawałek blachy z całym znaczkiem z klapy mk5. Jakiej wielkości? To już jak komu pasuje.
Albo tak
[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
Albo na zakład:
Można zrobić także bez przetłoczenia wokół znaczka:
3. Zaspawujemy także dziurę po starej klamce.
4. Potem wykończenie szpachlowanie itd.
5. Podkład(można dać 2 warstwy żeby rysy nie wyszły), baza no i lakier
II.
1. Teraz zostaje podłączenie żeby wszystko działało.Tutaj prosty schemat:
Wygląda to tak. Po pierwsze ciągniemy dodatkowe dwa kable do klapy( stały plus i minus). Plus bierzemy np. z gniazda zapalniczki w bagażniku, a minus z karoserii(po lewej stronie nad schowkiem dla apteczki). Na kablu plusowym zaraz po wyjściu z zapalniczki dla bezpieczeństwa dajemy bezpiecznik(5-10A). No i te dwa kabelki doprowadzamy do klapy przez gumowe oryginalne peszle którymi idą inne kable do klapy.
Jak widać po schemacie sprawa jest prosta. Jedyna trudność to opracowanie "czegoś" co będzie odcinało prąd w klapie po zamknięciu auta.
Do tego potrzebujemy oryginalny siłownik z mk4(ten biały na foto) który musimy zespolić/ połączyć z urządzeniem które bedzie nam przerywało obwód po naciśnięciu przez owy siłownik. Siłownik po zamknięciu auta wysuwa się/ po otwarciu chowa.
Jakie urządzenie zastosujecie do przerywanie obwodu to już wasza sprawa.
trzeci5 zastosował KLM - urządzenie stosowane w górnictwie do przerywanie obwodu:
Ja natomiast zastosowałem trzpienia który zapala światełko po otwarciu drzwi - starsze auta miały takie coś zamiast mikrostyku w zamku.
Następnie plus idzie dalej i łączy do z mikrostykiem w otwieraczce mk5. Do wejścia i wyjścia z zamka.Na foto do białego i brązowego kabla:
Potem podłączamy go do uniwersalnego siłownika(slave) do centralnych zamków który mocujemy tak aby pociągał cięgno od zamka klapy:
I minus do drugiego kabelka siłownika.
GOTOWE:
To wszystko. Jak ktoś ma jakieś pytania to pisać :klown:
Ostatnio zmieniony ndz maja 26, 2013 19:57 przez lolo_golf, łącznie zmieniany 1 raz.
- matheush10
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 22, 2012 16:44
- Lokalizacja: Zabrze
Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
Jeden z najlepszych modów jakie widzialem. Sam chcialbym cos takiego zrobic u siebie tylko boje sie za to sam wziasc bo jednak jest troche roboty .. Może ktos chcialby na tym nieco zarobic i robic takie klapy na zamowienie ja bylbym zainteresowany, chodzilo by mi o zrobienie klapy oprocz malowania .
Moje mk4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=501534" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam
- prawa lampa przednia valeo
- felgi intra 17" z oponami 205/45
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20734564
Sprzedam
- prawa lampa przednia valeo
- felgi intra 17" z oponami 205/45
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20734564
- gentlemann
- Ma gadane
- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 15, 2012 18:10
- Lokalizacja: Słupsk
Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
wszystko zrobione jest na oryginalnym siłowniczku od mkIV czy mkV? Bo siłownik powinien się cofać automatycznie. Jak to jest zrobione u was, ze nie otwiera się klapa przy otworzeniu centralnego? Mój elektryk nie mógł się z tym połapać... Muszę jechać do innego. A może oryginalny siłownik, który się cofa automatycznie? Czym odciąć dopływ prądu??
- Krzychu_14
- PASSAT B5 FL
- Posty: 139
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 22:52
- Lokalizacja: Ossy
- Auto: Passat BB5 FL
- Silnik: AVB
Re: Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
wszystko pisze,gentlemann pisze:wszystko zrobione jest na oryginalnym siłowniczku od mkIV czy mkV? Bo siłownik powinien się cofać automatycznie. Jak to jest zrobione u was, ze nie otwiera się klapa przy otworzeniu centralnego?
lolo_golf pisze:Do tego potrzebujemy oryginalny siłownik z mk4(ten biały na foto) który musimy zespolić/ połączyć z urządzeniem które bedzie nam przerywało obwód po naciśnięciu przez owy siłownik. Siłownik po zamknięciu auta wysuwa się/ po otwarciu chowa.
- gentlemann
- Ma gadane
- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 15, 2012 18:10
- Lokalizacja: Słupsk
Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
no dobrze, ale on automatycznie raczej się nie chowa ten siłownik... a jakim urządzeniem przerwać obówd? A jakby zastosować siłownik od klapki wlewu paliwa? on automatycznie sie cofa o ile się nie myle..
- Krzychu_14
- PASSAT B5 FL
- Posty: 139
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 22:52
- Lokalizacja: Ossy
- Auto: Passat BB5 FL
- Silnik: AVB
Re: Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
gentlemann pisze:no dobrze, ale on automatycznie raczej się nie chowa ten siłownik... a jakim urządzeniem przerwać obówd? A jakby zastosować siłownik od klapki wlewu paliwa? on automatycznie sie cofa o ile się nie myle..
porzecież wszystko pisze w poradniuku, do przerwania obwodu można np użyć łącznika KLM
- kopergolf3
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 19:45
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Przeróbka tylnej klapy mk4 na mk5.
1. Potrzebujemy oczywiście klapę z Golfa 5. Co ważne - z klapy potrzebujemy tylko znaczek/zamek przykręcany do niej na 3 torxy oraz kawałek blachy wokół niego. Nic więcej z klapy mk5 nie potrzeba.
chodzi mi dokladnie o to czy zamek bede potrzebowal bo jest napisane znaczek/zamek
chodzi mi dokladnie o to czy zamek bede potrzebowal bo jest napisane znaczek/zamek
'' Bóg stworzył volkswageny bo wie co to prawdziwe piekno... ''
- gentlemann
- Ma gadane
- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 15, 2012 18:10
- Lokalizacja: Słupsk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości