Instrukcja montażu MFA w MK3...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Instrukcja montażu MFA w MK3...

Post autor: ygd » śr kwie 20, 2005 13:40

może ktoś przetłumaczy?


http://cult-society.info/tmp/mfa.html


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr maja 18, 2005 11:35

Jesli potrzbujesz dobrego slownika to polecam
http://dict.leo.org/

Wiem ze tonie do konca to czego oczekujesz, ale jest tak nawet lepiej tlumaczyc na angielski niz na polski. Wiecej oznaczen.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » pn maja 23, 2005 14:01

oto moje tłumaczenie (cienki jestem w nazewnictwie branży samochodowej, jakby coś to piszcie to poprawię), wszelkie wyrazy, których nie jestem pewien co do poprawności i sensowności sa w kolorze niebieskim, ponadto wstawki ode mnie są w klamrach { i }
http://cult-society.info/tmp/mfa.html pisze: Wyposażenie Golfa 3 / Vento w MFA (Nie ponoszę odpowiedzialności za błędy w niniejszej instrukcji)

Podane niżej dane odnosza się do Golfa A3, rok prod. 97 1.9 TDI 90KM

Aby wstawić MFA, potrzebne są następujące części:
1. Deska rozdzielcza z MFA zależnie od typu (np. 1 H0 919 881 PX)
2. Przełączniki przy kierownicy z MFA 535 953 519 B 01C
(może zostać zastąpiony przez dwa zwykłe przyciski oraz jeden przełącznik)
3. Zestaw przewodów do przełącznika MFA (4 Adr., może zostać samodzielnie stworzony, prowadzi od modułu V skrzynki bezpieczników do przełączników przy kierownicy)

Zestaw przewodów składa się z następujących części:
357 907 968 obudowa wtyczki (moduł V)
1H0 953 634A obudowa wtyczki przełącznika MFA
000 979 133 kabel
000 979 133A kabel
000 979 225 kabel
000 979 225 kabel


V1>> przełącznik MFA 2 (biały)

V2>> przełącznik MFA 1 (niebieski)

V3>> przełącznik MFA 3 (czarny)

V4>> przełącznik MFA 4 (czerwony)

4. wskaźnik temperatury na zewnątrz: 357 919 379 A

5. wskaźnik temperatury oleju: 1H0 919 563


W samochodzie umieszczone muszą zostać następujące połączenia {kable}

Połączenie 1: Wskaźnik temperatury oleju; skrzynka bezpieczników G2/1 do wskaźnika temperatury oleju (wkręcany w filtr oleju
Połączenie 2/3: Wskaźnik temperatury na zewnątrz; skrzynka bezpieczników G1/1 + G2/2 do wskaźnika temperatury na zewnątrz (zamontowany w zderzak z przodu po prawej stronie)
Połączenie 4: Połączenie do komputera w celu wskazywania zużycia paliwa

Za skrzynką bezpieczników znajduje się fioletowo-biały kabel, który musi zostać podłączony do pinu 9 komputera. (Komputer znajduje się pod pokrywą silnika wycieraczek)

Jak na razie jest w porządku:
Aby samodzielnie wstawić przełącznik MFA, potrzebne będą 2 przyciski oraz 1 przełącznik
Przyciski oraz przełącznik mogą zostać podłączone bezpośrednio do wiązki przewodów deski rozdzielczej do następujących kabli:

1 przycisk (Mode) Pin 15 do masy
1 przycisk (Reset) Pin 4 do masy
1 przełącznik MFA 1+2 Pin 6 do masy

Jeśli przełącznik MFA jest instalowany w ten sposób, to niepotrzebny będzie oczywiście połączenie 4 Adr*

Sposób podłaczenia

Obrazek
{na obrazku :
Taster = przycisk
Schalter = przełącznik
Masse = masa}
Obrazek
Obrazek
{obrazek 3:}
  • 1 Temperatura zewn. masa
    -15 przycisk trybu działania MFA
    2 Brak płynu chłodzącego
    -16 Generator Kl.61
    3 Masa
    -17 Temperatura oleju MFA
    4 Reset pamięci MFA
    -18 Hamulce ogólnie
    5 Masa cyfrowa
    -19 Temperatura zewnętrzna MFA
    6 Pamięć MFA 1/2
    -20 Św. żarowe/kat/ssanie
    7 Wyjście na E-Tacho
    -21 Wskaźnik zbiornika paliwa
    8 Włącznik ciśnienia oleju 1.8bar
    -22 Kierunkowskaz lewy
    9 Włącznik ciśnienia oleju 0,3bar
    -23 Temperatura cieczy chłodzącej
    10 Liczba obrotów Kl. T0
    -24 Kierunkowskaz prawy
    11 Klema 30 (Zegar)
    -25 Długie światła
    12 Kl.58d oświetlenie wewn.
    -26 Sygnał wtrysku T1
    13 Kl.15 (Plus ogólnyie)
    -27 Wejście E - Tacho
    14 Stan okładzin hamulcowych
    -28 Wskaźnik do wyboru
Tacho od tyłu (wtyczka powyżej)



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz sty 29, 2006 10:45

adas01 pisze:Połączenie 2/3: Wskaźnik temperatury na zewnątrz; skrzynka bezpieczników G1/1 + G2/2
tu jest blad prawidlowe podaczenie to G1/2 + G2/2

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 20:15 ]
adas01 pisze:Za skrzynką bezpieczników znajduje się fioletowo-biały kabel, który musi zostać podłączony do pinu 9 komputera.

fioletowo-bialego kabla zazwyczaj niema ale mozna samemu go wstawic.
Teoretycznie chodzi o polaczenie 26pinu licznika z 9 pinem komputera (jezeli TDI) w silnikach benzynowych 26 pinu licznika z 27 pinem komputera i bedzie nam pokazywalo spalnie


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn cze 29, 2009 17:44

do sterownika SIMOS (siemens) podłączamy pod pin nr.10
(mowa o przewodzie fioletowo-białym odpowiedzialnym za wskazywanie zużycia paliwa)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Instrukcja montażu MFA w MK3...

Post autor: mike_00 » wt sty 29, 2013 23:32

a jesli raz mi dziala przycisk mode a raz nie, to gdzie szukac przyczyny ??
laczylem kabel bialy z niebieskim, czyli omijalem przelacznik w manetce i niestety problem jest gdzie indziej.
moze gdzies dalej jest luzne polaczenie ?
przy samym liczniku ktory pin (kolor kabla) jest od przelaczania trybu mfa ?
(czyli podszebny schemat wiazki od licznika)



sekate
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 08, 2010 23:51
Lokalizacja: Stegna

Instrukcja montażu MFA w MK3...

Post autor: sekate » wt sie 20, 2013 22:24

Gdzie podłączyć fioletowo-biały kabel w silniku ADY? Tak jak w AFT pod 10?



Awatar użytkownika
michal0310
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 30, 2011 06:01

Re: Instrukcja montażu MFA w MK3...

Post autor: michal0310 » wt paź 14, 2014 00:14

sekate pisze:Gdzie podłączyć fioletowo-biały kabel w silniku ADY? Tak jak w AFT pod 10?
norek111 pisze:do sterownika SIMOS (siemens) podłączamy pod pin nr.10
albo
michas28 pisze:w silnikach benzynowych 26 pinu licznika z 27 pinem komputera i bedzie nam pokazywalo spalnie



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Instrukcja montażu MFA w MK3...

Post autor: Qto » wt paź 14, 2014 01:49

sekate, tak...pod pin nr 10



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości