Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: yykkes » pt sie 31, 2012 20:07

Siliniki ATD zaczely wychodzic w koncowce roku 2002, byly montowane w wersjach na 2003 rok, silnik ATD ma jeden typ rolki i jest to bez hydrauliki. Najpierw byl AJM, pozniej nastepca ATD i dalej AXR i te oznaczenia sa wazne przy doborze rozrzadu jak i rowniez rok silnika. ATD jaki bys silnik nie wyciagnal, skoda audi czy vw jest taki sam. Te wszystkie dane sa w ETCE.


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: mssg1 » pt wrz 14, 2012 12:21

Piori a mógłbyś jeszcze napisać dokładnie na czym polega regulacja napięcia rolki napinającej, ale tak łopatologicznie abym mógł zrozumieć ? :grin: Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: piori » pt wrz 14, 2012 19:43

yykkes, napisałem posta ze screenami z etki, ale chyba ktoś go nie zaakceptował i drugi raz mi sie nie chce szukać, poza tym etke mam tylko w pracy... W każdym razie w mojej etce ATD występuje od 98 roku, w obu wersjach rozrządu, dlatego tak pisałem, może w niej jest błąd.
mssg1, trzecia fotka z tego posta, trzeba kręcić napinaczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż ten trójkątny ząbek będzie centralnie w wycięciu blachy, która jest pod nim: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=5665956#p5665956" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: mssg1 » sob wrz 15, 2012 19:22

Już znalazłem 7 filmów o tym z USA dla Jetty :D Już kumam co i jak :D


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
kosmos5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:39
Lokalizacja: Landsberg(Gorzów Wlkp.)
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: kosmos5 » sob wrz 29, 2012 19:09

a na mam inne pytanko, czy nie da sie moze zastąpić w starszym ASZ hydreulicznego napinacza rolką mechaniczną ?? mocowanie jak w starym VP tylko sie napina na znaki na rolce i dokreca i po sprawie ??


CHIP-TUNING DIESEL diagnostyka VAG. sprzedam: pompa 107 j sprawna -nowa!!! , gwarancja, kontrakt gg: 1155601

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: KoJ@K » śr lis 28, 2012 02:34

Jeśli występuje ten hydrauliczny napinacz, to czy jego wymiana jest konieczna przy każdej zmianie rozrządu ?


Obrazek

GreX0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 00:08

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: GreX0 » pt gru 21, 2012 13:34

Właśnie skończyłem wymianę rozrządu w arl wymieniałem według elsy tzn. kółko rozrządu ustawione na maks w prawo napinane z blokadami wszystko na nowych śrubach oe zestaw też oe Syncro angle jest na -1.1 i bardzo twardo startuje nie wiem czy przestawić?
Przed wymianą syncro było na 1.1 a poprzednia wymiana była robiona na malowane znaki omg.

Co do wspornika to najwięcej roboty było właśnie z nim wyjmowałem z wcześniejszym demontażem paska, rolek montaż z założonym paskiem , rolką napinającą poluzowaną z spinką w niej i bez małej rolki polecam montaż wspornika zacząć od dołu w pierwszej kolejności przełożyć element w który wchodzi długa śruba później przekręcić cały wspornik i przesunąć do góry nie dotykają paska później mała rolka , napinanie dużej z poluzowanymi śrubami kółka i na koniec przykręcenie wspornika.

Obrazek

harrygo zapomniał dodać że poduszkę trzeba ustawić
Ustawić wspornik silnika od strony silnika :
a = 14,0 mm
b = 10,0 mm: minimum 10,0 mm
Łby obu śrub -3- muszą zrównać
się z krawędzią C.

Obrazek



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: DJ_Mouse » ndz gru 23, 2012 17:23

Właśnie jestem po wymianie rozrządu w moim ARL. Auto odzyskało troche na mocy (kąt synchronizacji był wczesniej dużo na plusie) teraz coś około 0.5 na minusie. Mam silnik z 2001 roku z napinaczem hydro, napiąłem napinacz na wiertełko czyli z luzem 4mm. Przekręciłem silnikiem, luz się zmniejszył to popuściłem napinacz i ustawiłem właściwie, później było już ok.

Natrafiłem na film, gdzie coprawda w AWX ale to ten sam rozrząd szczelina ta jest o wiele większa (widać gołym okiem) chyba nie powinno tak być?
Link: [youtube][/youtube]


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

GreX0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 00:08

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: GreX0 » ndz gru 23, 2012 22:21

Ten luz między hydro a rolką ma być: 4 ± 1 mm na zimnym silniku oczywiście bo tak się go ustawia.

Pdf wymiana rozrządu z hydro
http://download.hellshare.pl/vag/wymian ... /10605372/



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: KoJ@K » pt sty 04, 2013 20:14

GreX0, widzę, że u Ciebie ten "wskaźnik" na napinaczu też nie jest idealnie w tej "szczelince".
Ja u siebie ustawiłem tak:
Obrazek
A po odpaleniu auta, ustawił się podobnie jak u Ciebie. To tak ma byc ? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
Badek01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 15:13
Lokalizacja: Jarocin

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Badek01 » ndz sty 06, 2013 18:07

Koledzy proszę o poradę w sprawie napinacza hydraulicznego który siedzi u mnie w passacie w silniku ATJ. Czy takie ustawienie jak na zdjęciu jest ok? Obrazek
Pozdrawiam.


Passat B5 ATJ+BRD+Firad1043+chłod.oleju ARL+FMIC+051A...in progress

GreX0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 00:08

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: GreX0 » śr sty 16, 2013 03:03

Stary rozrząd tak wyglądał znak już przesunięty ale ch... wie jak to było ustawione albo przy gaszeniu się przestawiło.
Obrazek

KoJ@K a robiłeś loga synchronizacji bo jak masz -2.8 to zdaję się przy hamowaniu silnikiem przesuwa się dalej na - a -3 to maksimum.



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: KoJ@K » śr sty 16, 2013 15:58

Tak, robiłem i było właśnie -2.8. Podczas hamowania silnikiem synchro ulea przestawieniu ? :chytry: W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .


Obrazek

marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: marcin998 » ndz gru 22, 2013 23:57

Kupiłem napinacz INA i zdziwił mnie fakt że w komplecie jest tylko nakrętka.
NIe ma szpilki. Czy powinna być w zestawie czy mam sobie ją dokupić, a może wogóle jej nie wymieniać?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości