[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
latuch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 19:41
Lokalizacja: Leszno

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: latuch » ndz mar 25, 2012 12:58

Polecam odpinac wezyk na pokrywie zaworow gdy temperatura spada ponizej 0. Doslownie sekunda roboty a nie wywali oleju albo co gorsza nie rozszczelni silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: djb » ndz mar 25, 2012 16:09

ja w mrozy odpialem wezyk, zaslepilem go plastikowym bolcem od mocowania tapicerki, w miejsce odmy wsadzielm drugi wezyk a jego koniec do butelki 0,5l po napoju i maslo tam scieka



Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Mac_Abra » wt mar 27, 2012 21:43

OK, ja tę zimę przeżyłem. Ponieważ mój bardzo wyrafinowany patent z zeszłego roku kompletnie zawiódł, postawiłem na metodę damiano1987 (pozdrowienia!) opisaną na dole strony 10 tego wątku. Wykonanie nieco inne ale zasada ta sama: gazy z odmy wpuszczamy tuż przed filtr powietrza, czyli do obudowy tegoż. Otwór w wężu dolotowym przepustnicy szczelnie zaślepiony, odma za trójnikiem skierowana długim wężem o dużej średnicy prosto do puchy filtra w której trzeba zrobić otwór i np. wstawić króciec.

Działało. Choć w te największe mrozy pomimo dużej średnicy w wężu na sporym odcinku mogłem namacać zamarzniętą ciecz, więc profilaktycznie lekko poluzowałem korek wlewu oleju dla pewności. Efekt jest taki, że olej zachowałem w silniku :) Jak będzie jutro pogoda to postaram się dorzucić fotę, choć nie ma się specjalnie czym chwalić - wąż jak wąż…

Pozdro dla wszystkich fanów odmy! ;)


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adario38 » czw mar 29, 2012 11:21

Ja tak zrobilem rok temu i w czasie tegorocznej zimy bylo ok


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: OsteR9019 » śr sie 15, 2012 21:47

Ja gdy kupiłem Golfa z NZ-ką nie miałem pojęcia o problemach z odmą do czasu gdy nie zobaczyłem całej ściany zachlapanej olejem. Mówię co jest grane a tam z trójnika przy silniku zostały strzępy, ale oleju przez to na szczęście dolewać nie musiałem. Szybo znalazłem rozwiązanie, po prostu wpuściłem luźno wąż z pokrywy zaworów do otworu w silniku. Na tyle szczelnie że olej nie chlapał i na tyle nieszczelnie żeby nie wysadzało. Zaślepiłem otwór przy dolocie i niby by mogło zostać, ale jednak silnik się trochę pocił i zawsze mógł ten wężyk wyskoczyć (chodź przez kilka miesięcy nie wyskoczył) i na autostradzie byłby problem.
Więc popełniłem coś innego wykorzystując co miałem pod ręką.

Zawór i wąż lpg, śruba od komory pływakowej z gaźnika WSK..
Obrazek

Ze śruby potrzebowałem tylko gwintowaną część i wlutowałem w nią kawałek miedzianej rurki by otrzymać to co poniżej.
Obrazek
Obrazek

Cały interes przed zamontowaniem wyglądał mniej więcej tak
Obrazek

Pojeżdżę z tym rozwiązaniem miesiąc i zobaczę jak wygląda przepustnica, jeśli będzie czysta raczej nic zmieniać już nie będę bo to raczej nie zamarznie.

Co myślicie o takim rozwiązaniu?


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: pytlex » wt gru 11, 2012 14:54

zima przyszla wiec pora odgrzac nz'towego kotleciora :) no wiec odma... niestety;P pod koniec pazdziernika zapobiegawczo wyczyscilem calutka odme z majonezu wszystko bylo elegancko... ALE przyszly pierwsze mrozy autko raz przez noc stalo pod chmurka i horror powrocil... Zeby nie bylo odpalany i gaszony na benzynce ;) myslalem nad roznymi rozwiazaniami aby z tym cholerstwem sie uporac. pierwsza mysl to byla spirala wokolo odmy z miekkiej miedzi (takiej jak do instalacji lpg). szybciutko do gaziarzy 4 metry miekkiej miedzi fi8mm potem do budowlanego po kawalek rury miedzianej fi 22mm. wrocilem do domu i do dziela! obcialem 2 kawalki rury fi22 po 6cm. na srodkach wwiercilem sie wiertlem 8mm tak aby miekka miedz weszla do srodka. ustawilem to tak zeby zrobil sie z tegoo taki trójniczek 22x8x22mm zalutowalem polaczenie z rurka 8mm, porzecialem waz prowadzacy do nagrzewnicy i w ten waz wstawilem swoj trójniczek (taka sama zasada jak robia gaziarze). teraz od rury od nagrzewnicy kawalek prostej miedzi do rury dolotowej i lecimy spirala w dol odmy az do miejsca gdzie wchodzi do bloku silnika, po czym znowu prosty kawalek tej miedzi i znowu trójniczek tak jak wczesniej i wpinamy sie w 2gi waz do nagrzewnicy. i odme mamy juz ogrzana :) cala zabawa kosztowala mnie: miekka miedz 4mb=45zl, kawalek miedzinej rury fi22 10zl,cyna 6zl no i jakies 2h roboty :) mam nadzieje ze taki patent nie bedzie zawodzil :D

jeszcze zastanawiam sie nad innym rozwiazaniem mianowicie, wywalenie calej odmy prosto w wydech :) wiem ze bym roznosil zapach smarzonych plackow ale wole to niz olej wywalajacy przez bagnet i nie tylko:)tutaj moja

wizja :) http://zapodaj.net/9a372d480b5bd.jpg.html



jasiu1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob sty 23, 2010 20:53
Lokalizacja: Biała

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: jasiu1990 » wt gru 11, 2012 19:16

Ja dzisiaj wykonałem troszeczkę inny patent, podpowiedział mi znajomy mechanik. Mimo że posiadam silnik 1.4 ABD to jest on bardzo podobny budową do tych ze schematów powyżej. Ja przeciąłem wąż odmy tuż przed łączeniem się z pokrywą wtrysku. Wstawiłem trójnik z redukcją i nowo otrzymane wyjście połączyłem z pokrywą zaworów. W wyniku czego mamy odpowietrzenie w razie zamarzniętej odmy i do tego odma zachowuje swój cel (odseparowanie oleju).



Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: mikolajmakoski1 » śr gru 12, 2012 10:54

mam pytanie.Czy zaslepiajac dolot i odlaczenie wezyka od pokrywy zaworow ma wplyw jakis na prace silnika??.Od kad zaczely sie minusowe temperatury zauwazylem to ze silnik mi zaczal nierowno pracowac.Po odkreceniu korka od wlewu oleju silnik rowniej chodzil,dlatego tez odlaczylem wezyk od obmy. Zaslepilem tez dolot czy to ma jakis wplyw? wolne obroty zaczely strasznie falowac i samochód dluzej sie grzeje.Czy to wina odmy czy hall moze zaczyna szalec?


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
skate18x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw gru 04, 2008 20:23
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: skate18x » śr gru 12, 2012 21:06

może to być wina odmy ale nie koniecznie. to ze falują obroty może być przepływomierz. dolot niepotrzebnie zaślepiałeś. Jeżeli sciagnąles wężyk z pokrywy to nie wywali ci oleju ale szkodzisz środowisku :D


[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091

Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: mikolajmakoski1 » czw gru 13, 2012 15:32

srodowisku i tak juz sie bardziej nie da zaszkodzic :D. Pociagnalem osobny wezyk pod silnik takze nic nie czuc.Co do falujacych odrotow to moze to byc przeplywka tak jak mowisz bo juz ja mialem raz regulowana a jak wiadomo jak juz sie ja raz ruszy to juz nigdy niebedzie wlasciwie chodzic.Zmienie ja na uzywke sprawna i zobaczymy czy cos sie zmieni


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: grandi » ndz gru 30, 2012 00:36

Przy odmie jest taki drucik wolfram czy jak to sie to nazwa , ludzie jak ją montuja i go nie przykręcają potem się dziwią że to wywala olej a jest on po to tylko by przewodził ciepło


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

MarcinWLKP

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: MarcinWLKP » ndz gru 30, 2012 14:12

grandi, masz na myśli ten drut idący od skraplacza, przykręcany do kolektora na śrubę na klucz (chyba) 10 ?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: grandi » czw sty 24, 2013 19:02

takObrazek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

pawlickiPO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 17:01

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: pawlickiPO » sob lut 02, 2013 22:36

Ja wywaliłem z odmy wnętrzności następnie membranke w plastikowym kolekt ssącym i po problemie. Nie wiem czy obroty są odpowiednie, gdyż padł siln. krokowy. Patent na szybko: naciągnąłem linke jak w motorynce czy innym komarku. bieg jał rozpoczynam od 1200 obr/min buhahahaha. Nie polecam w okresie zimowym, trzeba odpalać jak Ziła czyli nalekkim gazie i 5minodczekać bo gaśnie. Co do odmy, wywaliłem wszystkie opory od komory korbowej az do kolektora.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości