[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
darrrrekdaro
edismd.
edismd.
Posty: 915
Rejestracja: śr sie 11, 2010 22:07
Lokalizacja: Tarnów

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: darrrrekdaro » pn mar 26, 2012 11:47

chłopaki a jakby tak całkiem pozbyc sie tego czarnego kolanka na koncu dyszy ? i zamiast niego wsadzić jakąś elastyczną rurkę/ przewód .. ?kolanko mam połamane i w nim jest kawałek ukreconej mosiężnej rurki wiec troche zabawy by bylo przy napraweianiu tego.


Mój Golf tutaj

pp94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 01, 2009 23:23

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: pp94 » wt kwie 03, 2012 23:45

Witam, chciałem się podzielić swoim doświadczeniem z rozbiórki tylnej wycieraczki i naprawy spryskiwacza. Niestety, jak u większości osób, u mnie też spryskiwacz obracał się razem z wycieraczką, no ale nie przedłużajmy, do roboty:
- jak niektórzy pisali, rzeczywiście zdjęcie wycieraczki sprawiło mały problem, po odkręceniu śruby mocującej, gwint był lekko zaśniedziały, trzeba było się trochę namocować;
- jak najlepiej zdjąć tapicerkę tylnych drzwi? Cóż, bawiłem się jakieś 10 minut, zanim mi się udało, ale zrobiłem to tak: śrubokręt owinąłem w szmatę i podważyłem 6 mocowań w dolnej części poszycia tylnych drzwi, następnie mocniej szarpnąłem za uchwyt w tapicerce i wyszły 4 pozostałe w górnej części :D ,reszta poszła z płatka;
- po rozkręceniu obudowy silniczka wycieraczki, miłe zaskoczenie :grin: - cały mechanizm w bardzo dobrym stanie, bez grama rdzy, z dużą ilością smaru, mimo iż brak uszczelki. Co ciekawe, rok produkcji tegoż silniczka to 98', druga ciekawostka - auto było garażowane przez poprzedniego właściciela od nowości - coś w tym musi być, że tak długo wytrzymał w prawie nienaruszonym stanie. Całość na poniższych zdjęciach:
ObrazekObrazek
- tylko tyle rurki wyciągnąłem z silniczka, pozostałą w środku część musiałem rozwiercać
Obrazek
- chciałem skorzystać z tej porady http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-napraw ... nej-szyby/, ale zamiast plastikowej rurki włożyłem gumową;
- najpierw oczyściłem rurkę z rdzy, następnie przeciąłem w połowie i brakujący kawałek w środku uzupełniłem gumową rurką, która pasowała idealnie;
- na końcu całą rurkę pokryłem smarem do łożysk, dla płynnej pracy i konserwacji;
- po złożeniu śmiga, że aż miło :popcorn:



Awatar użytkownika
karasbp
VW Grupa Podlasie
VW Grupa Podlasie
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 30, 2007 00:00
Lokalizacja: Białystok / Bielsk Podlaski
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: karasbp » pt kwie 13, 2012 15:24

Witam. Zabrałem się i u siebie za tą dyszę i mam problem. Zrobiłem bardzo podobnie jak na zdjęciu niżej, z tym że ta oryginalna rurka (1) nie chce się zmieścić w miejscu (2). jest tam zwężenie. Czy tak być powinno? Czy ma być jednej średnicy wolny przelot? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Obrazek


Obrazek
MK4 1.8T 20V "SMURF" by karasbp ----> viewtopic.php?f=89&t=413843
BBI Squad :)

db86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2010 17:15
Lokalizacja: Lubin, Dolnyśląsk

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: db86 » sob kwie 14, 2012 23:22

Witam!
Mam ten sam problem co wszyscy tu opisują ja już się zabrałem do naprawy i szukam jakiejś rurki aby to naprawić i dla zainteresowanych z Warszawy i okolic szperając po internecie znalazłem coś takiego http://www.ef3m.pl/752,rurki-mosiezne-o ... o-7mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Ja mam za daleko do stolicy a oni nie wysyłają ale wysłałem do nich zapytanie czy mogą wysłać oczywiście opisałem im do czego to jest mi potrzebne teraz czekam na odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich mam nadzieje że coś pomogłem :okej:



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: cudak11480 » czw cze 21, 2012 21:07

U mnie też trzeba rurkę wymienić.

Dla zainteresowanych rurka jest mosiężna średnica zewnętrzna około 3,4mm wewnętrzna około 2,7mm. Ja osobiście będę zamawiał rurkę stąd mam nadzieje, że będzie gitara jak przyjdzie i zrobię to dam znać.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: owies » czw sie 02, 2012 23:06

Panowie, natrafiłem na problem który mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.
Korzystałem z tej porady już dwukrotnie, jakiś czas temu znów wycieraczka zaczęła żyć swoim życiem i dziś myślałem że uporam się z tym definitywnie.
Pierwszy silniczek jaki miałem zrobiony był przez Valeo, niestety przy próbie naprawy rurka spryskiwacza rozleciała się w plastikowym króćcu nie dając nadziei na reanimację, zrobiłem więc zaślepkę i bez wycieraczki jakiś czas było dobrze. Zatęskniłem, klapa była lżejsza więc gorzej się zamykała - znalazłem silniczek firmy SWF i na dzień dobry naprawiłem spryskiwacz. Po roku lub więcej silniczek zaczął żyć własnym życiem i znów zostałem bez wycieraczki... znalazłem kolejny, tym razem Bosch. Wczoraj zrobiłem mu przegląd, mimo że był z 99r to wyglądał jak nowy, przesmarowałem i złożyłem do kupy. Dzisiaj zabrałem się za montaż w klapie, wszystko fajnie, już mam zakładać wycieraczkę a tu zonk, uszczelka w ogóle nie przylega do trzpienia!
Teraz nie wiem czy mam niekompletny mechanizm czy do boscha były inne uszczelki w szybie ?
Obudowa trzpienia w boschu jest krótsza i cieńsza przy podstawie
zdjęcie poglądowe:
Obrazek

w starym Valeo i SWF wyglądało to tak:
Obrazek
Obrazek

wyraźnie widać różnicę...
zawsze pod górę, nawet jak chcę coś zrobić dobrze i porządnie to zawsze znajdzie się jakiś problem

Zabrałem więc starego SWF na warsztat, rozebrałem, podgiąłem krzywki pod zębatką, skleiłem na nowo rurki z długopisu, zasmarowałem wszystko i złożyłem, działa. Bosch ma to lepiej rozwiązane, bo miniaturowy magnes informuje elektronikę w jakim położeniu jest wycieraczka.

Może ktoś z etką mógłby sprawdzić czy występowały różne uszczelki do szyby?
Jak znam życie to za chwilę znów się to rozleci, można dotoczyć z tworzywa tulejkę i poskładać z boschem na obecnej gumie, ale wolałbym mieć pewność i zrobić "tak jak w książce jest napisane" bez druciarstwa.

(zdjęcia pochodzą z tego tematu)


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

RaveN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 14:55
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: RaveN » wt sie 21, 2012 18:01

A ja po dobrej godzinie dumania i zmarnowaniu kilku (hmm..) długopisów wpadłem na inny pomysł.
Do naprawy użyłem.. wędkarskiej rurki antysplątaniowej :grin:

Tak to wygląda po montażu:
Obrazek

1. Rozwierciłem do odpowiedniej średnicy (powoli i delikatnie) miejsce wskazane strzałką
2. Rurka wchodzi do tego rozwiercenia dosyć mocno na wcisk (dodatkowo dałem odrobinę kleju dla świętego spokoju w miejscu oznaczonym na zielono)
2. Rozwiercić musiałem również ośkę, przez którą ta rurka później przechodzi
3. Końcówka ze spryskiwaczem wchodzi do tej rurki antysplątaniowej idealnie, na wcisk (odrobina kleju j.w.)
i gotowe, wszystko działa jak należy :helm:

Po zamontowaniu w aucie i próbie wody, ujawnił się jeszcze jeden wyciek - przy króćcu, do którego dołączany jest wężyk. Kilka centymetrów taśmy samowulkanizującej załatwiło sprawę.
Niestety muszę jeszcze wymienić mikrostyk odpowiedzialny za włączanie oświetlenia w bagażniku. Woda z pękniętej rurki nie dała mu szans.. :rozpacz:



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Fafik258 » śr sie 29, 2012 14:19

Witam, gdyby ktoś chciał skorzystać z mojego rozwiązania to użyłem jako rurkę jedno z ostatnich ogniw zwykłej anteny radiowej. Średnica pasowała idealnie żeby zamontować w niej dyszę spryskiwacza a z drugiej strony żeby wcisnąć ją w ten czarny plastikowy króciec. Oczywiście ośkę musiałem rozwiercić ponieważ stara rurka została w niej w całości. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Goferro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt lut 03, 2012 18:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Goferro » śr wrz 26, 2012 16:17

RaveN pisze:Obrazek
posłużę się fotką kolegi... wie ktoś czy można dostać plastikowy element, który wpina się do tej rurki z lewej strony, wygięty w L plastik z rurki doprowadzającej płyn ze zbiorniczka - gwoli ścisłości, nie chodzi mi o ten element pokazany na zdjęciu, tylko o kolanko przy wężyku wpinane w ten element pokazany na zdjęciu; trochę zakręciłem ;)

naprawiałem dziś swoją wycieraczkę i wygląda na to, że wszystko działa, ale właśnie te plastikowe kolanko mi się ułamało na końcu wężyka i póki co wszystko działa na koszulce termokurczliwej, a wolałbym żeby jednak było ogarnięte full pro



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: majster heniek » śr wrz 26, 2012 19:30

Goferro pisze:posłużę się fotką kolegi... wie ktoś czy można dostać plastikowy element, który wpina się do tej rurki z lewej strony (wygięty w L plastik z rurki doprowadzającej płyn ze zbiorniczka)

naprawiałem dziś swoją wycieraczkę i wygląda na to, że wszystko działa, ale właśnie te plastikowe kolanko mi się ułamało na końcu wężyka i póki co wszystko działa na koszulce termokurczliwej, a wolałbym żeby jednak było ogarnięte full pro
są na allegro zestawy naprawcze , tylko ta zabójcza cena :panna:
tu link do aukcji kup teraz
http://moto.allegro.pl/silnik-wycieracz ... 54027.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
Goferro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt lut 03, 2012 18:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Goferro » śr wrz 26, 2012 20:09

majster heniek, nie nie, zestaw naprawczy mi nie jest potrzebny... cały ten element w silniczku jest ok, trochę na około opisałem w poprzednim poście ;)
potrzebne mi kolanko, które jest w wężyku doprowadzającym płyn i jest ono podłączane do tego elementu wystającego z silniczka... interesuje mnie info czy idzie to gdzieś dostać czy kombinować coś bardziej trwałego z przewodem



falo088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 15:29

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: falo088 » pt wrz 28, 2012 15:35

Witam, jestem nowy na forum, Golfika posiadam też od niedawna. Jak większość mam problem z tylnim spryskiwaczem, rozebrałem urządzenie jak w temacie :) ale moja ciekawość wywołało to, ze jak odłączyłem wężyk doprowadzający płyn do dyszy i włączyłem spryskiwacz to z wężyka nie leciał wogole płyn...poskładałem wszystko i spryskiwacz dalej nie działa...czyżby wężyk zapchany w którymś miejscu? a możne przy zbiorniczku gdzieś się odłączył? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Kamel » pt wrz 28, 2012 20:59

falo088 szklanej kuli niestety nie posiadam, więc nie odpowiem Ci do dokładni się stało z Twoim spryskiwaczem - zwłaszcza na odległość..

1. Na forum istnieje takie fajne narzędzie jak "szukajka", pozwalająca przeszukać dotychczasowe posty wg różnych kryteriów wyszukiwania. Skoro Twój post został zaakceptowany to myślę, że moderator przypomniał Ci o tej opcji, bo podpowiedzi na Twoje pytania były udzielane już wiele razy.
2. Sprawdź czy pompka spryskiwacza w ogóle działa - czy leje Ci płyn na przednią szybę,
3. Sprawdź czy nie masz mokrej podsufitki i osłony tylnego słupka - jest tam łączenie wężyka i czasem się rozłączam,
4. Sprawdź czy przy spryskiwaniu tylnej szyby płyn nie leje Ci się pod zbiorniczek, bo wężyk potrafi się wysunąć z pompki.

Mam nadzieję, że post w tej postaci nie zostanie uznany za spam, chociaż może się tak stać, ponieważ wszystkie powyższe podpowiedzi były już opisywane.
No ale z drugiej strony jeśli puszczono pytanie, na które odpowiedzi udzielano już wiele razy i wystarczyło użyć "szukajki" to myślę, że tym razem i mój post ma szansę przejść :bigok:


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

marian6666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
Lokalizacja: lubelskie

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: marian6666 » pn paź 29, 2012 11:57

3. Sprawdź czy nie masz mokrej podsufitki i osłony tylnego słupka - jest tam łączenie wężyka i czasem się rozłączam,
Już kiedyś to rozbierałem i łączyłem, ale chyba dzis znów sie wypieło bo płyn przestał lecieć.. Teraz zrobiłbym to na nowej złączce, np Festo o takiej
Obrazek

i może w końcu miałbym z tym spokój:)

Ktoś zna może średnicę węzyka doprowadzającego płyn??



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości