wymiana oleju w skrzyni
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
a może ktoś ma foty jak to wygląda w tdi mk3 ? chcę zmienić olej ale chcę to bez stresowo zrobić i wiedzieć co odkręcić żeby zlać i wlać;-) pozdrówki
ps na google znalazłem coś takiego, nazwa oleju:
Olej przekładniowy synt./półsynt.
INDEKS: MOBILUBE 1 SHC 1L
NAZWA: Olej przekładniowy synt./półsynt.
OPIS: 1L synt.olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5 MOBIL
PRODUCENT: MOBIL
dobry olej wybrałem ?
i fotka skrzyni mam pytanie czy jest ona od 1Z i czy korek "N" jest na górze, czy od spodu i jak wlać olej ?
a na innym forum znalazłem
osoba1:
Widzę,że są bardzo rózne zdania na temat właściwego oleju do skrzyni.
Ja do mojego Golfa wlałem oryginalny olej z serwisu i co ?
Klapa,biegi wchodziły o wiele gorzej niz przed zmianą.Jedynke to po kilka razy,az zaskoczyła.
Po jakich 100km zmieniłem go na gęściejszy GL-4 80W90 i efekty zadowalające.Skrzynia pracuje o wiele lepiej,biegi wchodzą bez problemu.
Osobiście polecam do aut o duzym przebiegu wlewąc olej gęściejszy 80W90.
osoba2:
i tu sie zgodze... gadałem ze znajomkiem który pracuje na serwisie Seata - mówił ze seat wprowadził własnie zmiane oleju z 75W na 80W ze wzgledu na te stare skrzynie... i juz nawet u nich jak sie kupuje olej do skrzyni to nie mają 75W tylko 80W90...
takze ja tez bede zmieniał olej jeszcze raz na ten 80... bo zaczynają znowu mi sie dziać herezje z biegami...
przeczytałem full postów i już sam nie wiem co i jak, u mnie golf tak jak w opisie i nie wiem co lać heh
ps na google znalazłem coś takiego, nazwa oleju:
Olej przekładniowy synt./półsynt.
INDEKS: MOBILUBE 1 SHC 1L
NAZWA: Olej przekładniowy synt./półsynt.
OPIS: 1L synt.olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5 MOBIL
PRODUCENT: MOBIL
dobry olej wybrałem ?
i fotka skrzyni mam pytanie czy jest ona od 1Z i czy korek "N" jest na górze, czy od spodu i jak wlać olej ?
a na innym forum znalazłem
osoba1:
Widzę,że są bardzo rózne zdania na temat właściwego oleju do skrzyni.
Ja do mojego Golfa wlałem oryginalny olej z serwisu i co ?
Klapa,biegi wchodziły o wiele gorzej niz przed zmianą.Jedynke to po kilka razy,az zaskoczyła.
Po jakich 100km zmieniłem go na gęściejszy GL-4 80W90 i efekty zadowalające.Skrzynia pracuje o wiele lepiej,biegi wchodzą bez problemu.
Osobiście polecam do aut o duzym przebiegu wlewąc olej gęściejszy 80W90.
osoba2:
i tu sie zgodze... gadałem ze znajomkiem który pracuje na serwisie Seata - mówił ze seat wprowadził własnie zmiane oleju z 75W na 80W ze wzgledu na te stare skrzynie... i juz nawet u nich jak sie kupuje olej do skrzyni to nie mają 75W tylko 80W90...
takze ja tez bede zmieniał olej jeszcze raz na ten 80... bo zaczynają znowu mi sie dziać herezje z biegami...
przeczytałem full postów i już sam nie wiem co i jak, u mnie golf tak jak w opisie i nie wiem co lać heh
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 20:52 przez Mako, łącznie zmieniany 2 razy.
egons napisał/a:
Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukają śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzę, ciężej trudnu niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzuni.
Bardzo proszę o zybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa
witam ja tez mialem z ta sruba problem wykrecilem ja i wkrecilem był opór nie mialem 1,2 biegu potem poluzowalem ja probowalem wrzucic 1,2 i jest, wkrecilem z powrotem szła bez oporu i mam wszystkie biegi pozdrawaim!
Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukają śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzę, ciężej trudnu niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzuni.
Bardzo proszę o zybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa
witam ja tez mialem z ta sruba problem wykrecilem ja i wkrecilem był opór nie mialem 1,2 biegu potem poluzowalem ja probowalem wrzucic 1,2 i jest, wkrecilem z powrotem szła bez oporu i mam wszystkie biegi pozdrawaim!
wymiana oleju w skrzyni
Witam, też mam dylemat co do spuszczenie oleju ze skrzyni, czyli jest śruba co na zdjęciu z numerem 2, a do wlewu z kontrolką poziomu olej jest też na taki sam klucz tylko wyżej śruba po wyżej półosi.
wymiana oleju w skrzyni
Hej a ma ktoś zdjęcie jak to jest ze skrzynią 5-biegową z silnika 1,8 RP?? czy jest tak samo jak na zdjęciu powyżej czy też nie...??
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
wymiana oleju w skrzyni
Super, dzięki!! a olej jaki, zapewne ten 75W90... tylko jakiej firmy?? bo na hipol jedni narzekają (podobno nie potrzebnie...) inni twierdzą że z paru względów jest nawet lepszy niż te droższe... no i ile włazi w tą skrzynie co ja mam?? przypuszczam że te 2 litry z groszem ale czytałem też że były skrzynie co pochłaniały i ze 3 litry...
wymiana oleju w skrzyni
Ja myślę o oleju Castrola...
http://oil-land.pl/pl/p/Castrol-Syntrans-75W90-05L/516
Chciałem Motula, ale tam wszędzie jest GL-5.
http://oil-land.pl/pl/p/Castrol-Syntrans-75W90-05L/516
Chciałem Motula, ale tam wszędzie jest GL-5.
grittz
suhotnik
suhotnik
wymiana oleju w skrzyni
no wygląda konkretnie ale ja musze szukać czegoś tańszego z przyczyn oczywistych... więc co walić hipol, czy jest coś godnego uwagi w rozsądnej cenie...?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
wymiana oleju w skrzyni
Czyli chyba tylko Hipol Ci pozostanie...i wymiana skrzyni w niedługim czasie po zaaplikowaniu goMarJan84 pisze:ja musze szukać czegoś tańszego z przyczyn oczywistych
Ja leję ori VW olej po 40zł/l. Mobil jest w podobnych pieniądzach.
Re: wymiana oleju w skrzyni
hmmm to aż taki ten hipol badziew?? też tak myślałem lecz nie byłem pewny... spoko więc nie będe ryzykował i zakupie cuś lepszego. Tylko nadal nie wiem czy ten 75W90 czy 80W90... 75 jest niby lepszy ale gdzies tam wyżej pisali że do starszych skrzyń lepiej jednak tą 80 bo jest gęstsza a dla skrzyni z większym przebiegiem to może być lepsze... no i w końcu czy wiesz może ile w moją skrzynie może wejść?? (5 biegów 1,8 RP) czy też musze szukać jakiegoś oznaczenia skrzyni?? Bo nie wiem czy kupować 2 litry czy 3...?Michał_1977 pisze:Czyli chyba tylko Hipol Ci pozostanie...i wymiana skrzyni w niedługim czasie po zaaplikowaniu goMarJan84 pisze:ja musze szukać czegoś tańszego z przyczyn oczywistych
Ja leję ori VW olej po 40zł/l. Mobil jest w podobnych pieniądzach.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
wymiana oleju w skrzyni
czy ja wiem?Michał_1977 pisze:Czyli chyba tylko Hipol Ci pozostanie...i wymiana skrzyni w niedługim czasie po zaaplikowaniu go
przed swapem miałem 1.6 i skrzynie CNU (dolno wybierakową) i tam lubił delikatnie ale to bardzo delikatnie uciekać koło simeringu olej ze skrzyni.
Przez 6 lat lałem hipol (jest gęstszy i nie uciekał) i skrzynia pracowała lepiej niż na tym który był katalogowo.
Teraz sprzedałem skrzynie bo leżała koło garażu i nowy właściciel jest bardzo zadowolony
wymiana oleju w skrzyni
To dodam znowu od siebie nowy olej:
http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-fe-75w.html
Ten ma pasować do Golfa i do mojego Passata.
Także zmieniam decyzję z Castrola na FUCHS
http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-fe-75w.html
Ten ma pasować do Golfa i do mojego Passata.
Także zmieniam decyzję z Castrola na FUCHS
grittz
suhotnik
suhotnik
Re: wymiana oleju w skrzyni
No właśnie... tez gdzieś czytałem że że do starszej skrzyni a tym bardziej z jakimś wyciekiem lepiej mineral bo jest gęstszy i wyciek nie powinien się zwiększyć. A moja skrzynka właśnie mokra z boku trochę, tez chyba puszcza ten simering... więc olać stereotypy o hipolu, raz mi nawet mechanik jeden powiedział że często tańszy olej/płyn chłodniczy do starego samochodu może być lepszy niż z ''górnej pólki..." w końcu 20-25 lat temu nie było np Castrol Magnatec a auta jeździły... a wiesz może ile go wchodzi w skrzynie 5 biegową przy silniku 1,8 RP?? bo nie wiem czy kupować 2 litry czy 3...?KoguT pisze:czy ja wiem?Michał_1977 pisze:Czyli chyba tylko Hipol Ci pozostanie...i wymiana skrzyni w niedługim czasie po zaaplikowaniu go
przed swapem miałem 1.6 i skrzynie CNU (dolno wybierakową) i tam lubił delikatnie ale to bardzo delikatnie uciekać koło simeringu olej ze skrzyni.
Przez 6 lat lałem hipol (jest gęstszy i nie uciekał) i skrzynia pracowała lepiej niż na tym który był katalogowo.
Teraz sprzedałem skrzynie bo leżała koło garażu i nowy właściciel jest bardzo zadowolony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości