[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: Wegiel » ndz kwie 16, 2006 13:47

WITAM WPADLEM NA POMYSL PODCZAS REGULACJI GWINTA ZEBU ZROBIC MALA FOTORELACJE
DOTYCZY SIE TO MODELU ,,KW -20 -60 -80,, DO GOLFA III

1. ZACZYNAMY OD POLUZOWANIA SRUBA I PODLEWAROWANIA AUTA, NASTEPNIE ZDEJMUJEMY KOLO(RYS.2)

RYS.1
Obrazek

RYS.2
Obrazek

ODKRECAMY IMBUSEM SRUBE (ZAWSZE W LEWO)

RYS.3
Obrazek

PRZED REGULACJA NALEZY DOBRZE OCZYSCIC GWINT Z PIASKU I BRUDU!

PAMIETAJMY ZEBY ZMIERZYC DOKLADNIE SUWMIARKA WYSOKOSC JAKA CHCEMY AUTO OBNIZYC LUB PODNIESC ZEBY Z DUGIEJ STRONY BYLO TAK SAMO!

RYS.4
Obrazek


I ZACZYNAMY REGULACJE W PRAWO KRECIMY -W GORE A W LEWO -W DOL

RYS.5
Obrazek


PO WYREGULOWANIA ZAWIESZENIA SKRECAMY WSZYSTKO SPOWROTEM DO KUPY I CIESZYMY SIE EFEKTEM :grin:

RYS.6
Obrazek

POZDRO WEGIEL!


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

GOLF III - REGULACJA GWINTOWANEGO ZAWIESZENIE

Post autor: PacekPlacki » pt sty 14, 2011 16:05

Dziś przyszła do mnie paczka od MApeta z gwintem do Passata czy po każdej zminie wysokości trzeba ustawiac zbiezność ???


( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: zielu » pt sty 14, 2011 17:48

PacekPlacki, nie
jak założysz i wyregulujesz to naturalnie trzeba jechać na zbieżność... ale później przy nie wielkich zmianach tj tak do 2cm nie trzeba ponownie ustawiać


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Re: [MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: PacekPlacki » pt sty 14, 2011 23:21

OK Dzięki jutro zdejmuje standardowe i zakładam Nowe.


( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC

ogryzek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lut 19, 2008 22:01
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE.PL / SELBY.UK
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: ogryzek » pt lip 13, 2012 15:58

hi, nie znalazłem nic na forum z takim problemem wiec podepnę się pod ten temat . Mianowicie chodzi mi oto ze ustawiłem gwint jak wyżej napisano ( zgodnie z foto porada) ale mam różnicę miedzy nadkolami a ziemia i to o 2cm z tylu po stronie gdzie mam bak jest niżej a z przodu tez jest różnica około 1,5 cm ale jedno nadkole mam kupiony zamiennik bo ori zjadła rdza wiec może dlatego ale co z tyłem ?
z góry dzięki za pomoc



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: Shmatan » sob lip 14, 2012 18:37

ogryzek, bo gwint ustawia się metrem do ziemi (tzn regulujesz, zakładasz koła, jeździsz chwilkę i mierzysz wysokość) tak żeby stał równo. Mierzenie suwmiarką (jak kolega Wegiel) ma sens tylko wtedy, kiedy od pewnego poziomu chcesz cały samochód np. 1cm jeszcze posadzić czy podnieść.



Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: oli26 » ndz lip 22, 2012 10:58

Dzisiaj trochę się pobawię tą regulacją. Jeżeli chodzi o tył to chyba na lewarku już się nie da tego wyregulować? chodzi o MKIV


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: Qto » ndz lip 22, 2012 15:02

oli26 pisze:Jeżeli chodzi o tył to chyba na lewarku już się nie da tego wyregulować? chodzi o MKIV
temat dotyczy mk3 :bajer:

co do mk4, to ziomek z tyłu skręca gwint normalnie na parkingu, auto podnosi na lewarku i tyle... ma Borę to tam głębiej trzeba się wkulać pod auto



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: Shmatan » pn lip 23, 2012 09:58

Ja do regulacji tyłu rozpinam zwykle amortyzator i wyjmuje sprężynę - zajmuje to 2 minuty więcej, a jest dużo wygodniej



Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: oli26 » pn lip 23, 2012 21:05

Dzisiaj zrobiłem to na lewarku, trochę się narobiłem ale udało. Gwint skręcony do końca, a efekt nadal mnie nie zadowala :ass: . Chyba trzeba będzie wywalić regulacje :grin:


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
Maximus-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 526
Rejestracja: sob cze 20, 2009 23:29
Lokalizacja: Neutomischel (Wlkp)
Kontakt:

Re: [MK3] Regulacja gwintowanego zawieszenia

Post autor: Maximus-83 » czw lip 26, 2012 14:54

oli26 pisze:Dzisiaj zrobiłem to na lewarku, trochę się narobiłem ale udało. Gwint skręcony do końca, a efekt nadal mnie nie zadowala :ass: . Chyba trzeba będzie wywalić regulacje :grin:
słuszna decyzja :satan:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości