[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wooytek6 » pn cze 07, 2010 11:51

Witajcie,

Mam zegary w Golfie IV 1j0 920 826 C z tego wątku wiem ze mogę aktywować u siebie zasięg na baku w liczniku i chyba tylko to....

Zastanawiam się teraz nad kablem (USB): Czy kupić vagtacho (allegro), k-line+can (vag commander) czy może kabel pod vag-com usb i aktywować vag eepromer (pytanie czy ruszy spod USB) ?

Jaki sposób będzie najlepszy ?

edit:

Czy komuś udało się aktywować vag commanderem dodatkową funkcję w liczniku ?
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 17:46 przez wooytek6, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Zioolko00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 21, 2009 01:22
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Zioolko00 » pn cze 07, 2010 17:13

ja kupilem kabel commander bo ma najwiecej mozliwosci... vag tacho jest tylko na liczniki... comanderem wejdziesz w silnik... zwykly kabel usb tez mam ale nigdy nie probowalem vag epromem cos robic .... patrz na ceny tez...tacho jest najdrozsze... zrobisz jak uwazasz :D



bakutyl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 15, 2010 23:51
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: bakutyl » ndz cze 13, 2010 13:58

JEST TAKI koles z rumii ale jak dobrze pamietam to chce 60 lub 70 zł w sumie tyle prawie co kabel, bo widziałem vag tacho mozna kupic za 120 zł.
Dzis jeszcze spróbuje vag com po usb i eepromer 1.18 zobaczymy czy odczytam dumpa.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

uaktywniłem w zegarach przywitanie i ile przejadę na baku

Post autor: 1 6 D » ndz sty 08, 2012 17:07

Wiem że archeolog ze mnie, ale przy okazji ze zbędnych rozmów watek oczyściłem.


Szukam aktualnie informacji jaki licznik do Golfa 4 TDI z 99 roku wrzucić (poza tym sterownik silnika też bym musiał poszukać by był z CANem) i znalazłem taki link który tu nie był umieszczany:
http://www.gti-tdi.de/board2/index.php? ... eadID=1320" onclick="window.open(this.href);return false;

Pisze w nim że liczniki VDO z końcowymi numerami 825, 845, 826 i 846 mogą mieć aktywne RKM.

Czyli według tej stronki nie ważne jest IMMO a bardziej producent licznika.

Myślę przy okazji żeby może w pierwszym poście pozbierać numerki liczników i producentów z całego tematu w których się udało uaktywnić a w jakich nie. Aby były informacje bardziej czytelne.


Poza tym ciekawostką jest to że Octavia 1 Tour z MFA w obrotomierzu ma funkcję zasięgu aktywną, licznik produkcji VDO

Podsumowując kody dla opcji zasięgu z tego co w necie wyszukałem:

opis zmian do liczników Bosch
Adres 0x381:
00=> Standard(off)
02=> Rkm ON

opis zmian do liczników MM i VDO
Adres 0x416:
C1=>Standard(off)
E1=>Rkm ON


Ja szukam licznik do Golfa 4 99 rok 1,9 TDI 110 koni a dokładniej AHF, już sterownik silnika jest z CAN, tak samo ABS i się zastanawiam jaki mam szukać z CAN.
Aktualny: 1J0 919 881 D
ETKA mówi że pod ten motor mogą być:
1J0 920 822 B
1J0 920 825 B
1J0 920 826 B
A chciałbym właśnie mieć też funkcje zasięgu przy tej przeróbce



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: owies » śr sty 11, 2012 22:53

1 6 D pisze:Pisze w nim że liczniki VDO z końcowymi numerami 825, 845, 826 i 846 mogą mieć aktywne RKM
już na drugiej stronie wątku masz napisane:
Bei 845 und 825 gibt es zwar das Byte aber eine Änderung bewirkt nichts.
czyli że immo2 (825, 845) to nie dotyczy, zmienisz wartości a nie ma reakcji.
chyba kiedyś próbowałem w 825, gdyby się udało na pewno bym pamiętał.
1 6 D pisze:Poza tym ciekawostką jest to że Octavia 1 Tour z MFA w obrotomierzu ma funkcję zasięgu aktywną, licznik produkcji VDO
no dobrze, a wiesz jakie oznaczenie ma licznik w niej ? znając numery i rocznik auta można by przeorać jej eprom. skoda konstrukcyjnie ma bardzo podobne liczniki.

Chcąc mieć zasięg na baku potrzebujesz licznika z immo3 czyli z końcówką 6. Pytanie teraz jaki masz sterownik airbag, bo jeśli całkowicie analogowy to masz pierwszy problem z kompatybilnością - teraz nie pamiętam czy poduszki mimo wszystko będą działać czy tylko kontrolka na liczniku będzie cały czas sygnalizować brak komunikacji z nimi, musiałbyś doczytać. Kontrolkę można wyłączyć kodowaniem bramki CAN, tylko jaki to ma wtedy wpływ na sterownik poduszek to ci nie powiem. Druga sprawa to komfort, jeśli masz to na pewno analogowy, ale powinno dać się zmobilizować licznik do sygnalizowania otwartych drzwi kierowcy oraz zapalonych świateł. W każdym razie mnie się zawsze udawało.
Jeśli jesteś pewien że twój ecu nie ma CAN i wystarczy ci pół fis to wybierz licznik 822. Na pewno dogada się z poduszkami - tyle, że wtedy zapomnij o RKM.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: 1 6 D » śr sty 11, 2012 23:10

owies pisze:chyba kiedyś próbowałem w 825, gdyby się udało na pewno bym pamiętał.
W tym wątku przewijają się wypowiedzi Oliego że mu się parę razy w immo2 udało, jednak na PW mi parę dni temu napisał ze już nie pamięta numerów tych liczników
owies pisze:no dobrze, a wiesz jakie oznaczenie ma licznik w niej ? znając numery i rocznik auta można by przeorać jej eprom. skoda konstrukcyjnie ma bardzo podobne liczniki.
fragment z VCDSa, auto jest z 2010 roku, jednak licznik występuje już od 2003 czy 2004 roku w Octaviach 1

Kod: Zaznacz cały

Address 17: Instruments        Labels: 1U0-920-xxx-17.lbl
   Part No: 1U0 920 811 J
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13  
   Coding: 19114
   Shop #: WSC 73430



Awatar użytkownika
mareczek115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 18, 2011 14:51
Lokalizacja: Grójec

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: mareczek115km » pt sty 13, 2012 04:51

koledzy czytam to wszystko ale i tak nie wiem jak sprawdzić immo mam golfa 2000r styczeń prawie full opcja navi itp ale nie wiem o jakie kontrolki nad fisem chodzi żeby sprawdzić ktoś pomoże ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: Qto » pt sty 13, 2012 08:05

mareczek115km pisze:koledzy czytam to wszystko ale i tak nie wiem jak sprawdzić immo mam golfa 2000r styczeń prawie full opcja navi itp ale nie wiem o jakie kontrolki nad fisem chodzi żeby sprawdzić ktoś pomoże ?
na 100% jest gdzieś info że w 2000r jest jeszcze immo2



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: 1 6 D » pt sty 13, 2012 11:55

Styczeń 2000 to rok modelowy 2000 i według mnie będzie u Ciebie licznik o numerze 1J0920842C i to jest immo2 a według większości informacji się nie da jednak.



Awatar użytkownika
chrisjar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lut 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Radłów k/Tarnowa
Auto: Superb II 2.0 TDI 170 KM, Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM DSG
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: chrisjar » czw sty 26, 2012 01:13

mam MK4 z lipca 2001, 1/2fis, 2x po 4 kontrolki w rzędzie nad fis.
czy możecie z pewnym prawdopodobieństwem określić co to za licznik bo nie mam instrumentów do jego sprawdzenia. thx


Kiedyś było...
Golf MK3 1.6 75 KM
Golf IV ALH 135KM & 326Nm by ProjectXs & Masters
Octavia II 2.0 TDI BMM 140 KM
Golf Plus 1.9 TDI BLS 105 KM
Teraz:
Superb II 2.0 TDI 170 KM
Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM DSG

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: Qto » czw sty 26, 2012 15:17

chrisjar pisze:czy możecie z pewnym prawdopodobieństwem określić co to za licznik bo nie mam instrumentów do jego sprawdzenia. thx
zgadywać można, łatwiej byłoby gdyby była fotka...ale nie łatwiej Tobie odkręcić dwie śrubki i zobaczyć numer na liczniku??



rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: rokoski » wt sty 31, 2012 13:57

Witam, jakiś czas temu chciałem sobie dodać RKM bo brakowało tego, zwłaszcza że wyskakuje symbol rezerwy i niewiadomo ile można przejechać ; -)

W każdym razie zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie i wszystko poszło idealnie, dzięki chłopaki za pomoc ; - )

... no może mi się dłużyło w tym punkcie ;p
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
... i tak z 2 minuty ;)
Seed-key mode: 01
Seed-Key OK !
Access GRANTED!

Pozdrawiam
rokoski



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: Haki » pn lut 20, 2012 20:29

Popatrzcie lepiej na to .... podrzucił mi linka znajomy z forum ,,,

" onclick="window.open(this.href);return false; przy tym RKM/PRZYWITANIE to bida marchwiana :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Aktywacja przywitania i ile przejadę na baku w zegarach

Post autor: Qto » wt lut 21, 2012 00:48

Haki pisze:Popatrzcie lepiej na to .... podrzucił mi linka znajomy z forum ,,,

" onclick="window.open(this.href);return false; przy tym RKM/PRZYWITANIE to bida marchwiana :bigok:
jest o tym temat w dziale "Diagnostyka" - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=404527" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 70 gości