Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » ndz sty 08, 2012 16:01

witam Panowie, moje autko to mk3 1.9 tdi silnik 1z , jak go kupiłem zaworek n75 przy zapłonie i uruchomionym silniku cały czas cykał, od jakiegoś czasu nic nie słychać, rozebrałem zaworek założyłem nową sprężynkę , przeczyściłem, złożyłem i dalej nie cyka , obawiam się tego że mogłem dać za dużą sprężynkę,i tłoczek ciężko chodzi i nie cyka czy to nie ma różnicy??? a samochód jak by był bardziej zrywniejszy, na razie rundka po mieście to dużo nie odczułem, jak będę w trasie to zobaczę ile poleci na każdym biegu :-) , porada jak najbardziej potrzebne , plusik dla kolegi :bigok:



berys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:16
Lokalizacja: wroclaw

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: berys » pn sty 09, 2012 15:11

witam, przeczyscilem n75 i n18 (mam je podmienine itak zostawilem) podczas czyszczenia zauwazylem ze n75 z biala glowka ma w tej glowce rureczke mosiezna czy tez miedziana o wiekszej srednicy niz n18. czy ma to wplyw na prace silnika (osiagi) ? po czyszczeniu od 3tys obrotow ciagnie znacznie lepiej i plynnie ale do 3tys obrotow nie jest plynnie tzn ciagnie i chwilowo jakby przestal i dalej ciagnie. to chyba lopatki turbo



Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: truckman » wt sty 10, 2012 15:19

berys, mi jak tak przerywał do 3 tys obrotów to filtr paliwa był do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » wt sty 10, 2012 20:27

ja myślałem że turbina mi padła, na 3 3500 tyś. obrotów ciągnął, na 4 do 3 tyś. w ciągu jednego dnia wymieniłem kilka filtrów paliwa, aż kupiłem jeden porządny fakt że ok 60-70 zł ale problem minął :hmm:



berys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:16
Lokalizacja: wroclaw

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: berys » śr sty 11, 2012 23:08

przed zima wymienilem filtr na nowy - firmy MANN modelu nie pamietam



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » pt sty 13, 2012 17:42

dzisiaj przepaliłem golfa w trasie, różnica po regeneracji n75 jest bardzo duża, nie wiem jak u innych posiadaczy TDI ale po wymianie sprężynki turbina ładnie kręci od 2 tyś. do 4 tyś . może dlatego że dałem dość dużą i gruba sprężynkę, no nie wiem, na 2 -80 km, 3 -120 km, 4 -160 km, ciągnięty max do 4.5 tys obrotów, plusik dla kolegi co wstawił fotki z zaworkiem n75 z golfa III dodam jeszcze że zaworek nie cyka, ale na pewno działa :pub:



Awatar użytkownika
Marcin_ko7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:09
Lokalizacja: DSR

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Marcin_ko7 » ndz sty 15, 2012 10:38

Pare dni temu przeczysciłem n75. Po wyjechaniu na probe, znowu przeładowania :/
Ale po jakims czasie juz nie przeładowywał. Wytłumaczyłem sobie to tak ze po jakims czasie utworzyło sie cisnienie i teraz juz bedzie oki.
wczoraj wyjezdzam z domu i co... znowu przeładowuje :/ ale znów po jakims czasie przestało.
Miał ktos moze taki przypadek ?
Musze sobie dokładnie posprawdzac wezyki ale dziwne ze przed czyszczeniem cały czas przeładowywał a teraz tylko na poczatku...


Był :( VOLF
Jest :) BOLF

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Sphinksus » czw sty 19, 2012 00:09

Tradycyjnie 5 bieg 120 i koniec przyspieszania. Jutro sprawdze przewody i ew zreanimuje N75. Mam jednak pytanie. Od kad auto jest w rodzinie (3 lata) nikt nie pomyslal o wymianie filtra paliwa. Zauwazylem ze w przewodzie jest 0,5cm babel powietrza. Moze to byc przyczyna notlaufa? Bo jak zaworek bylby dobry to moze szkoda rozbierac. A filtr tak czy siak wymienie. :smile:

Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk

Edit: Zaworek zreanimowany (mam wrażenie że na 4 biegu lepiej ciągnie), wcześniej miałem problem z dziwnym buczeniem po zgaszeniu silnika. Problem ustał. Filtr paliwa już zamówiony. Jednak przyczyną notlaufa jest zapieczona sztanga i to na amen. Trzeba turbo czyścic :banghead:


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Sztomel » śr sty 25, 2012 03:30

No niestety, N75 w układzie podciśnieniowym jest bardzo rzadką usterką - wręcz prawie żadną.


Obrazek

Awatar użytkownika
swirrr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 10:30
Lokalizacja: pow.staszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: swirrr » śr lut 01, 2012 21:30

hmmmm najprawdopodobniej jak kupowalem od kolegi auto mial juz podobne problem tzn. odcinalo mi turbo po odpuszczeniu gazu i wcisnieciu sie zalaczalo czyli nie jest to notlauf. moj problem polega nie tylko na odcieicu ale na szarpaniu auta 4 wrzucam (przyklad) przy 70 (spokojna jazda) i gazu dosc duzo dodaje szarpie niemilosiernie. dodam ze mam super powera w postaci czipu za dziesiec groszy:-) przy wlaczeniu go szarpie jeszcze bardziej . moje pytanie czy moze byc tego szarpania zapierdzielony EGR?? czy faktycznie N75 znow do czyszczenia?? a moze nie daj panie turbo??



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » czw lut 02, 2012 13:33

a kiedy zmieniałeś filtr paliwa, może kup nowy i nie jakiś byle jaki, i spróbuj wyciągnąć wtyczkę od pompy paliwowej , i przeczyść ją, miałem taki podobny problem u siebie i pomogło, a mechanicy już chcieli nowe turbo mi wstawiać, nowy zawór N75 a nawet nową pompę :jezor: a tu przewód czy przewody nie łączyły



Awatar użytkownika
swirrr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 10:30
Lokalizacja: pow.staszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: swirrr » sob lut 04, 2012 20:14

filtr wymieniany przy ostatniej wymianie oleju wiec chyba to nie to



ditomee
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn paź 17, 2011 20:13

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: ditomee » wt lut 07, 2012 01:23

Witam postanowilem wyczyscic moje sterowniki n18 i n75 i jedna z membran nie wyglada za dobrze tak jak by membrana byla zuzyta ,mieliscie tak ?? Obrazek



ditomee
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn paź 17, 2011 20:13

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: ditomee » wt lut 21, 2012 02:06

Czy to jest oryginalny zawor pierburg do golf 4 ahf 110km http://allegro.pl/pierburg-zawor-regula ... 68779.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości