MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Tak to wygląda W dziale o problemach w silnikach diesla otrzymałem odp żeby założyć mniejszą, tak jak jest w etce i innej literaturze.
Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
dokladnie tak zrob
viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Wymienione, wszystko masakrycznie zapieczone. Termostat nie chciał wyjść razem z króćcem i przez to ułamały się dwie łapki odpowiedzialne za trzymanie go w kupie razem z króćcem. Mam nadzieje że nie będzie to miało wpływu na jego działanie?! Zalałem płyn odpaliłem auto i stopniowo dolewałem wraz z zapalaniem się kontrolki W sumie weszło 4,5l ale mam 1l w bagażniku na wszelki wypadek bo słyszałem że wchodzi 5,5l ale pewnie sie jeszcze nie rozgrzał na tyle by prosić o więcej.
Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam
- MrMikeHunt
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Koledzy jak to jest z zalaniem i odpowietrzeniem układu po wymianie termostatu:
1. Wlewamy płyn do zbiorniczka na zgaszonym silniku
2. Odpalamy auto - wtedy pompa "przetłoczy" płyn przez cały układ, przez co zmniejszy się ilość w zbiorniczku
3. Dolewamy płynu (na zgaszonym czy działającym silniku ?? )
4. O jakiej kontrolce pisał kolega Sphinksus
Mam silnik 1.9 TDI ASV
Pozdrawiam
1. Wlewamy płyn do zbiorniczka na zgaszonym silniku
2. Odpalamy auto - wtedy pompa "przetłoczy" płyn przez cały układ, przez co zmniejszy się ilość w zbiorniczku
3. Dolewamy płynu (na zgaszonym czy działającym silniku ?? )
4. O jakiej kontrolce pisał kolega Sphinksus
5. Czy układ trzeba odpowietrzyć (jeśli tak to w jaki sposób)Sphinksus pisze:Zalałem płyn odpaliłem auto i stopniowo dolewałem wraz z zapalaniem się kontrolki
Mam silnik 1.9 TDI ASV
Pozdrawiam
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
MrMikeHunt pisze:Czy układ trzeba odpowietrzyć (jeśli tak to w jaki sposób)
MrMikeHunt, a nigdzie o tym nie pisze???? W tych silnikach uklad sam się odpowietrza !!!!
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Pisałem o kontrolce płynu chłodzącego. Układ Ci się zam odpowietrzy.
Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Koledzy, również biorę się za wymianę termostatu, mam tylko jeden z zasadzie banalny problem. W ajm-ie, króciec termostatu przysłania tłumik podciśnienia (ta czarna kula na 1 fotce), przez to nie ma za bardzo jak odkręcić śrub obudowy. Jak to odczepić od bloku silnika. Z racji niskich temperatur i twardych plastików nie chce urwać jakiegoś zaczepu.
Dobra już wiem, że trzeba odkręcić śrubę, wcześniej jej nie widziałem.
Mam kolejny problem, otóż przeczytałem gdzieś (niestety już po wymianie termostatu), że należy go włożyć w króciec przekręcić około 90 st i wtedy włożyć go do bloku silnika. Ja zrobiłem odwrotnie włożyłem termostat do bloku na to uszczelka i dopiero króciec i tak skręciłem, zasugerowałem się tym jak był zamontowany poprzedni (nie był wkręcony tylko wsadzony w blok). teraz pytanie: czy będzie to miało na jego działanie? czy muszę to poprawiać czy tak zostawić.
Auto grzeje się lepiej nic nie cieknie tylko nie wiem czy będzie się otwierał, nie mogę go zagrzać na tyle żeby włączyły się wiatraki.
Dobra już wiem, że trzeba odkręcić śrubę, wcześniej jej nie widziałem.
Mam kolejny problem, otóż przeczytałem gdzieś (niestety już po wymianie termostatu), że należy go włożyć w króciec przekręcić około 90 st i wtedy włożyć go do bloku silnika. Ja zrobiłem odwrotnie włożyłem termostat do bloku na to uszczelka i dopiero króciec i tak skręciłem, zasugerowałem się tym jak był zamontowany poprzedni (nie był wkręcony tylko wsadzony w blok). teraz pytanie: czy będzie to miało na jego działanie? czy muszę to poprawiać czy tak zostawić.
Auto grzeje się lepiej nic nie cieknie tylko nie wiem czy będzie się otwierał, nie mogę go zagrzać na tyle żeby włączyły się wiatraki.
Re: MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Panowie a ten imbus to koniecznie musi być z tą kulką ? bo mam imbusy ale zwykłe ale jak trzeba to zakupię
Ile czasu wam zajęła wymiana termostatu ?
z góry dziękuje za odpowiedzi
Ile czasu wam zajęła wymiana termostatu ?
z góry dziękuje za odpowiedzi
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Ja odkręcałem kluczem nasadkowym chyba 10 z grzechotką, silnik AGR ale podejrzewam że we wszystkich jest tak samo .
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
ja tam zamontoawłem jak stary i jezdzi normalnie nic sie nie dizje skad wziąłes to 90 stopni?markus420 pisze:Mam kolejny problem, otóż przeczytałem gdzieś (niestety już po wymianie termostatu), że należy go włożyć w króciec przekręcić około 90 st i wtedy włożyć go do bloku silnika. Ja zrobiłem odwrotnie włożyłem termostat do bloku na to uszczelka i dopiero króciec i tak skręciłem, zasugerowałem się tym jak był zamontowany poprzedni (nie był wkręcony tylko wsadzony w blok). teraz pytanie: czy będzie to miało na jego działanie? czy muszę to poprawiać czy tak zostawić.
Auto grzeje się lepiej nic nie cieknie tylko nie wiem czy będzie się otwierał, nie mogę go zagrzać na tyle żeby włączyły się wiatraki.
viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Miszka82, a co to za różnica ??z kulką gwiazdką itp. imbus 8Miszka82 pisze:Panowie a ten imbus to koniecznie musi być z tą kulką ?
Tak około 2200s przy zdolnościach manualnych . Oczywiscie ta liczba sie wydłuży przy braku tychże zdolnosciMiszka82 pisze:Ile czasu wam zajęła wymiana termostatu ?
piotrek233 pisze:Ja odkręcałem kluczem nasadkowym chyba 10 z grzechotką
piotrek233, kolega pytał o imbus do gruchy podciśnienia ..
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Re: MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Z książki serwisowej obsługa silnika AJM:skad wziąłes to 90 stopni?
W zasadzie zostawiłem już ten temat.
Raczej jest wszystko ok, wiec na razie się nie martwię. Silnik grzeje się jak powinien. Sam termostat też chyba się otwiera, więc nie mam sensu znowu wszystkiego rozkręcać.
Re: MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Opis super
Właśnie wróciłem z garażu zajęło mi to ok 3h ale długo męczyłem się z odkręceniem tego dolnego imbusa
Wymiana termostatu pomogła
dzięki dla autora wątku
Właśnie wróciłem z garażu zajęło mi to ok 3h ale długo męczyłem się z odkręceniem tego dolnego imbusa
Wymiana termostatu pomogła
dzięki dla autora wątku
MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI
Odkopując lekko temat.
Udało mi się dziś (tzn mam nadzieję, że poprawnie) zmienić termostat. Byłem na tyle zdolny żeby urwać jedną z plastikowych łapek trzymających termostat - już wiem dlaczego przy oryginalnym termostacie trzeba go przekręcić o 90 stopni ale tak się zapiekło, że inaczej nie dało rady.
Mam pytanie jak w całości powinno się spuszczać płyn? Odkręciłem kranik na dolnym wężu, następnie odkręciłem korek ze zbiorniczka i wyleciało ok 2L, aż w końcu przestało lecieć. Natomiast po wyjęciu termostatu z bloku wyleciało jeszcze z kolejne 2L.... po bloku silnika - dobrze że udało się prawie wszystko złapać do pojemnika. Może pomogło by nabicie powietrza kompresorem do zbiorniczka to pewnie wyrzuciło by kranikiem reszta płynu ale przy braku kompresora nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.
Ps. Gdzie można "zutylizować" stary płyn do chłodnic? Do kanalizacji nie chcę tego wylewać a nie wiem czy znajdę jakiś warsztat co go przyjmie.
Udało mi się dziś (tzn mam nadzieję, że poprawnie) zmienić termostat. Byłem na tyle zdolny żeby urwać jedną z plastikowych łapek trzymających termostat - już wiem dlaczego przy oryginalnym termostacie trzeba go przekręcić o 90 stopni ale tak się zapiekło, że inaczej nie dało rady.
Mam pytanie jak w całości powinno się spuszczać płyn? Odkręciłem kranik na dolnym wężu, następnie odkręciłem korek ze zbiorniczka i wyleciało ok 2L, aż w końcu przestało lecieć. Natomiast po wyjęciu termostatu z bloku wyleciało jeszcze z kolejne 2L.... po bloku silnika - dobrze że udało się prawie wszystko złapać do pojemnika. Może pomogło by nabicie powietrza kompresorem do zbiorniczka to pewnie wyrzuciło by kranikiem reszta płynu ale przy braku kompresora nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.
Ps. Gdzie można "zutylizować" stary płyn do chłodnic? Do kanalizacji nie chcę tego wylewać a nie wiem czy znajdę jakiś warsztat co go przyjmie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości