Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: iigAlisArr » pt paź 07, 2011 17:49

greg pisze:Pin 1 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 24
Pin 2 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 23
Pin 3 - kabel podpięty do masy
Pin 4 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 25
Zaraz idę lutować kable we wtyczce manetki i spotkałem się, że pin 1. i 2. mają być na odwrót, więc pytanie o powyższe: Jak polutować, tak jak podał greg czy odwrotnie pin 2. na miejsce 1. ???


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Behemoth1987 » pt paź 07, 2011 18:32

tak jak greg mam i działa jak zamienisz to raczej nie bedzie działac



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: owies » pt paź 07, 2011 22:24

Behemoth1987 pisze:jak zamienisz to raczej nie bedzie działac
bzdura, nie ma to praktycznie żadnego znaczenia
23 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › u góry, (wskazanie przełącza do tyłu)
24 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › na dole, (wskazanie przełącza do przodu)


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: iigAlisArr » sob paź 08, 2011 07:37

owies pisze:bzdura, nie ma to praktycznie żadnego znaczenia
Tak myślałem, ale dla pewności podłączyłem jak w poradzie. Jedynie zmieni to kierunki przełączania prawda ? Najwyżej przepnę piny we wtyczce, 5 minut roboty i będę miał po kolei.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Behemoth1987 » sob paź 08, 2011 13:15

Nie sprawdzałem czy można zamieniać napisałem swoją opinie i potwierdziłem poradę Grega i że RACZEJ nie będzie działać napisałem co nie wyklucza faktu iż może działaś wiec owies nie denerwuj się

pytanie było czy może polutować tak jak greg i w części miałem racje ty pewnie masz na odwrót zrobione i Ci się podoba



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: iigAlisArr » sob lis 26, 2011 00:37

Jak nie mam licznika MFA/FIS ale licznik obecny ma numer xxx 920 xxx czyli pod CAN to muszę ciągnąć kabel z ECU, żeby mi nowy z FIS pokazywał spalanie ? Jak sprawdzić czy te info jest "puszczone" do licznika ? (mam zdjęcia, które piny są zajęte we wtyczkach licznika)


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Behemoth1987
GREEN
GREEN
Posty: 666
Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Behemoth1987 » sob lis 26, 2011 07:02

masz opisane w temacie jak sprawdić czy masz przewody od spalania będzie działać bo spalanie nie idzie po canie nie mam can a mam fisa i spalanie mi pokazuje



boraRADOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lis 02, 2009 22:00
Lokalizacja: Radom

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: boraRADOM » ndz lis 27, 2011 21:33

witam.
posiadam Borę rocznik 2000 TDI wersja BASIS 115 km silnik AJM, chciałbym zamontować MFA, czy posida ona CAN, ewentualnie gdzie mogę to sprawdzić...z góry dziękuję za podpowiedzi



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Qto » ndz lis 27, 2011 21:36

boraRADOM, numer licznika sprawdzić...podłączyć pod kompa lub wykręcić i zobaczyć na naklejce. Środkowe numery 920 - CAN, 919 - brak CAN



Awatar użytkownika
chx83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 17:15

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: chx83 » wt lis 29, 2011 18:25

Adek99 pisze:Panowie mój numer licznika to : 1J0 920 801E czyli mam immo2?? Mam rację?? I do tego can?? Jakbym chciał jakiegoś fisa to z jakimi numerami szukać licznika??
Proszę o pomoc!! PozdraVWiam!! :bigok: :bigok:
witajcie,
jak kolega, ja również posiadam licznik 1J0 920 801E tylko inny silnik tj. AGR,
jeśli jest taka możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS to jaki licznik byłby wg. Was odpowiedni do tego modelu i czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?! :)
z góry dziękuję za sugestie
pozdrawiam



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: iigAlisArr » wt lis 29, 2011 19:51

chx83 pisze:możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS
Masz możliwość nawet i na pełny.
chx83 pisze:czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?
Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć, jest z tym trochę manualnej roboty ale można sobie poradzić i pozostaje kwestia kupienia gratów - ale to już samodzielne decyzje a jak się dobrze poszuka to można tanio trafić.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
chx83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 17:15

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: chx83 » wt lis 29, 2011 20:52

iigAlisArr pisze:
chx83 pisze:możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS
Masz możliwość nawet i na pełny.
chx83 pisze:czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?
Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć, jest z tym trochę manualnej roboty ale można sobie poradzić i pozostaje kwestia kupienia gratów - ale to już samodzielne decyzje a jak się dobrze poszuka to można tanio trafić.
hej, dziękuję Ci bardzo za odpowiedź, a jeżeli chodzi o tą "świeczkę" chodziło mi bardziej o to czy nakład pracy i środków nie przerośnie zdecydowanie efektu końcowego, ale jeśli można spokojnie wyposażyć to raczej warto :) .. w każdym razie dzięki, a jak ktoś pomoże jeszcze odnośnie tego jaki licznik pasowałby najlepiej, ew. gdzie takowych informacji szukać, ponieważ nigdzie do tej pory nie znalazłem
pozdrawiam
Wiktor



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: passatgl5 » pt gru 09, 2011 00:43

zawadziu pisze:Dobra już zrobione :) Dzięki owies i pekol jak by co to w wersji z immo 2 wystarczy pin nowych zegarów.

Kod: Zaznacz cały

Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem
przeleciałem cały tema i stwierdziłem ze ten kawałek textu to cos co mnie dotyczy tylko jak to zwykle w zyciu bywa pojawiają sie pytania... oto pierwsze z Nich:

1. Czy powyższa operacja przejdzie przy użyciu VAG-COM 3.11 w odblokowanej wersji?
2. Czy po włożeniu kluczyka nr 2 przekrecamy w pozycje "zapłon" czy tylko wkładamy do stacyjki czekamy az lampka zgaśnie i dopiero przekrecamy az do odpalenia silnika?
3. Jak wyczytałem w tekscie w momencie gdy grupa 50 jest nieaktywna po wejsciu w zegary oznacza to ze mam immo 2 tak?
4. Czy po przykładowo nieudanej próbie dopasowania nowych zegarów jak włoże stare to one rusza czy próba adaptacji nowych uniemozliwi to?
Dla informacji podam ze nowe zegarmistrze z MFA (wczesniej go nie było) maja numer 1J0 919 880 D

Dzieki za odpowiedz. na te pytania w wątku odpowiedzi niema a skoro ta informacja przyda sie mnie to i napewno innym tez.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Zapfen » czw gru 22, 2011 02:42

odkopuje... dwa szybkie pytania,
MFA 919 (bez can)
1. gdzie znajdę sygnał spalania, bez demontażu podszybia?

2. czy da się przegrać dane ze starego licznika takie jak, przebieg, VIN itd. jeżeli tak to czym (jakie kabelki ;D)


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 13 gości