Witam. Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AGU. Auto było strasznie mułowate. Przejżałem forum i byl poradnik jak wyczyścić zawór N75 lecz z silnika TDI - zaworek różni sie z wyglądu i pewnie z budowy znacznie.
Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.
A wiec tak.Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. (UWAGA- okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć. )
http://img51.imageshack.us/img51/7273/dsc5864x.jpg
Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)
Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
http://img824.imageshack.us/img824/581/dsc5868a.jpg
POPRAWE UŁOŻENIE SPRĘŻYNKI DO MONTAŻU:
http://img132.imageshack.us/img132/433/dsc5870g.jpg
Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.
Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.
Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.
Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIĆ TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.
http://img141.imageshack.us/img141/2456/dsc5872.jpg
Mam nadzieje ze pomogłem komuś ożywić zdechły zaworek N75
POWODZENIA !!
PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO
dobry odrdzewiacz używasz- castrola. Ja dodam od siebie iz co jakis czas psikam takiego odrdzewiacza lub chocby nawet samej ropy do wezykow tak by sobie pompa zassala przez zaworek N75. Czysci to i smaruje go i pieknie chodzi.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
Re: PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO
Mała poprawka, ponieważ temat jest w faq, a jest tutaj błąd.guti66 pisze:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Kolego guti66, dobrze włożyłeś tą sprężynkę za pierwszym razem. To położenie które zaznaczyłeś na czerwono jest nieprawidłowe.
Piszę o tym bo rozbierałem już dwa takie zaworki od AGU i sprężynka była tak jak miałeś za pierwszym razem.
PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości