[All VW] Przekaźniki świateł
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- k0nr4d
- _
- Posty: 6258
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: GSXR/A8
- Silnik: R4V8
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Zresztą najpierw sprawdź, jaki spadek napięcia masz na żarówce, bo może się okazać, że to 'głupiego robota' te przekaźniki.
[All VW] Przekaźniki świateł
Jutro będę u elektryka tak czy tak więc przy okazji sprawdzę. Choć z informacji tutaj zawartych wyszło, że nie ma i osoby z mk4 również zauważyły znaczną poprawę po montażu przekaźników.
Jeżeli ich nie ma to prosiłbym o odpowiedzi na zadane pytania, gdyż jutro mam czas by się za to zabrać, a nie chciałbym dnia zmarnować . Będę wdzięczny.
Jeżeli ich nie ma to prosiłbym o odpowiedzi na zadane pytania, gdyż jutro mam czas by się za to zabrać, a nie chciałbym dnia zmarnować . Będę wdzięczny.
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
- Lokalizacja: Biłgoraj
[All VW] Przekaźniki świateł
Nie. Skoro spadki napięć pojawiają się na przewodach zasilających z biegunem dodatnim to na masie też może się pojawić kilka dziesiątych wolta a każdy spadek jest niepożadany. Obcinać masy nie trzeba. Ja dolutowałem do oryginalnej masy w lampie dodatkową masę z aku.MojNick pisze:Patrząc na schematy w każdym z nich masa wychodząca z reflektora jest ucinana, łączone są obydwie wychodzące z reflektorów i prowadzone do minusa akumulatora. A nie można po prostu nie obcinać standardowej masy? Wtedy wystarczyło by tylko uciąć kabelki od świateł długich i krótkich, po podłączać, i jak masę potrzeba do przekaźników to dociągnąć ją nowymi przewodami. Nie lepiej tak?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[All VW] Przekaźniki świateł
Najważniejsze dla Kolegi są:
Żółty, prawe (żółto czarny, jeśli lewe) - mijania;
Białe, prawe (biało-czarne, jeśli lewe) - drogowe;
Szaro-czerwony, prawe (szaro-czarny, jeśli lewe) - pozycyjne;
Brązowe - masy.
I względem wątpliwości czy Golfy miały czy nie - przekaźniki na reflektory: ŻADEN Golf od 1 do 4 nie miał fabrycznie przekaźników na reflektory - koniec, kropka.
Żółty, prawe (żółto czarny, jeśli lewe) - mijania;
Białe, prawe (biało-czarne, jeśli lewe) - drogowe;
Szaro-czerwony, prawe (szaro-czarny, jeśli lewe) - pozycyjne;
Brązowe - masy.
I względem wątpliwości czy Golfy miały czy nie - przekaźniki na reflektory: ŻADEN Golf od 1 do 4 nie miał fabrycznie przekaźników na reflektory - koniec, kropka.
[All VW] Przekaźniki świateł
Dzięki Zico63b, po wielu bojach rano udało się dostać do oryginalnych kolorów przewodów. Ostatnie pytanie - którą masę ciąć? jest różnica? Bo skoro warto to również ją potnę.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[All VW] Przekaźniki świateł
Tą, która idzie bezpośrednio od dużych żarówek; z masą pozycyjnych czy migaczy można walczyć także - ale nie jest to konieczne. Najważniejsze te przewody od żarówek oświetlających drogę
[All VW] Przekaźniki świateł
Uff, doszedłem co jest co.
Na przyszłość jak by ktoś potrzebował.
Strona pasażera / kierowcy
1 Zółty / Żółty
2 Żółto-szary / żółto-szary
3 brązowy / brązowy
4 brązowy / brązowy
5 biało brązowy / biało brązowy
6 zielono szary / biało czarny
7 żółty / żółto-czarny
8 brązowy / brązowy
9 biały / biało czarny
10 szaro czerwony / szaro czarny
Patrząc na stronę pasażera
kabel nr 1 - silniczek ustawiania reflektorów
kabel nr 2 - u mnie nie prowadzi do niczego
kabel nr 3 - masa silniczka ustawiania reflektorów
kabel nr 4 - masa kierunkowskazów
kabel nr 5 - silniczek ustawiania reflektorów
kabel nr 6 - kierunkowskaz
Kabel nr 7 - światła mijania
kabel nr 8 - masa pozycyjnych, mijania i drogowych
Kabel nr 9 - światła drogowe
kabel nr 10 - światła pozycyjne
Domyślam się, że nr 2 będzie od przeciwmgielnych, których nie posiadam. I wtedy któraś masa będzie również tam prowadzić.
Po stronie kierowcy będzie analogicznie.
Na przyszłość jak by ktoś potrzebował.
Strona pasażera / kierowcy
1 Zółty / Żółty
2 Żółto-szary / żółto-szary
3 brązowy / brązowy
4 brązowy / brązowy
5 biało brązowy / biało brązowy
6 zielono szary / biało czarny
7 żółty / żółto-czarny
8 brązowy / brązowy
9 biały / biało czarny
10 szaro czerwony / szaro czarny
Patrząc na stronę pasażera
kabel nr 1 - silniczek ustawiania reflektorów
kabel nr 2 - u mnie nie prowadzi do niczego
kabel nr 3 - masa silniczka ustawiania reflektorów
kabel nr 4 - masa kierunkowskazów
kabel nr 5 - silniczek ustawiania reflektorów
kabel nr 6 - kierunkowskaz
Kabel nr 7 - światła mijania
kabel nr 8 - masa pozycyjnych, mijania i drogowych
Kabel nr 9 - światła drogowe
kabel nr 10 - światła pozycyjne
Domyślam się, że nr 2 będzie od przeciwmgielnych, których nie posiadam. I wtedy któraś masa będzie również tam prowadzić.
Po stronie kierowcy będzie analogicznie.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: [All VW] Przekaźniki świateł
Wrzucę nieco od siebie w kwestii tego czy warto montować i jaka jest różnica.
Poniżej wrzucam zdjęcia zmiany ilości światła przy zmianach napięcia zasilania żarówki (od 11,2V do 13,7V co 0,5V) - można sobie zmierzyć jaką wartość macie obecnie u siebie i zobaczyć jakiej poprawy możecie się spodziewać.
Nie sprawdzałem przy wyższym napięciu bo niestety obecny zasilacz nie wydala, jak tylko doposażę się z zasilacz laboratoryjny o odpowiedniej wydajności to dorzucę zdjęcia przy napięciach 14,2V i 14,7V.
Najlepiej odtworzyć jako pokaz slajdów w tej kolejności w jakiej są ustawione, fajnie wtedy widać różnicę w oświetleniu.
Jutro narysuję schemat jak to u siebie rozwiązałem elektrycznie kwestię przekaźników i opiszę efekty.
I rzecz o której wiele osób nie pamięta, do każdej żarówki idzie przewód plusowy i minusowy/masowy, montaż przekaźników redukuje stratę napięcia na przewodzie plusowym, żeby zredukować stratę napięcia na przewodzie minusowym/masowym najlepiej od razu podciągnąć dodatkową masę prosto z obudowy alternatora.
Poniżej wrzucam zdjęcia zmiany ilości światła przy zmianach napięcia zasilania żarówki (od 11,2V do 13,7V co 0,5V) - można sobie zmierzyć jaką wartość macie obecnie u siebie i zobaczyć jakiej poprawy możecie się spodziewać.
Nie sprawdzałem przy wyższym napięciu bo niestety obecny zasilacz nie wydala, jak tylko doposażę się z zasilacz laboratoryjny o odpowiedniej wydajności to dorzucę zdjęcia przy napięciach 14,2V i 14,7V.
Najlepiej odtworzyć jako pokaz slajdów w tej kolejności w jakiej są ustawione, fajnie wtedy widać różnicę w oświetleniu.
Jutro narysuję schemat jak to u siebie rozwiązałem elektrycznie kwestię przekaźników i opiszę efekty.
I rzecz o której wiele osób nie pamięta, do każdej żarówki idzie przewód plusowy i minusowy/masowy, montaż przekaźników redukuje stratę napięcia na przewodzie plusowym, żeby zredukować stratę napięcia na przewodzie minusowym/masowym najlepiej od razu podciągnąć dodatkową masę prosto z obudowy alternatora.
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
A ja mogę dodać tyle:
MKIII
pierwsze foto bez przekaźników
drugie po pół godź. na przekaźnikach i po ustawieniu lamp
Czy warto? Pozostawiam każdemu do własnej oceny
MKIII
pierwsze foto bez przekaźników
drugie po pół godź. na przekaźnikach i po ustawieniu lamp
Czy warto? Pozostawiam każdemu do własnej oceny
[All VW] Przekaźniki świateł
Witam
Ja również w swoim golfie mk2 mam zamiar założyć przekaźniki świateł.
Jak to wcześniej wyczytałem że należy kupić przekaźniki świateł nr 541 od poloneza, lecz w sklepie dostałe też przekaźniki świateł ale od VW i teraz moje pyt czy te również mogę zastosować czy lepiej jednak te od poloneza?
Zdj. owych przekaźników poniżej.
Pzdr
Ja również w swoim golfie mk2 mam zamiar założyć przekaźniki świateł.
Jak to wcześniej wyczytałem że należy kupić przekaźniki świateł nr 541 od poloneza, lecz w sklepie dostałe też przekaźniki świateł ale od VW i teraz moje pyt czy te również mogę zastosować czy lepiej jednak te od poloneza?
Zdj. owych przekaźników poniżej.
Pzdr
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Kecaj92, śmiało mogą być. Przekaźniki 53 nadają się jak najbardziej. W oryginale w mk4 jest to przekaźnik np halogenów, ale nie tylko
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
[All VW] Przekaźniki świateł
Tak, te przekaźniki jak najbardziej się nadają.
Są to równorzędne przekaźniki dla tych, które chciałeś kupić (od poloneza).
Na trzecim zdjęciu masz pokazane pod którymi pinami masz jakie wyjście.
Osobiście jednak dla siebie szukałem przekaźników z uszkiem do mocowania, łatwiej później gdzieś je zamocować w komorze silnika.
Są to równorzędne przekaźniki dla tych, które chciałeś kupić (od poloneza).
Na trzecim zdjęciu masz pokazane pod którymi pinami masz jakie wyjście.
Osobiście jednak dla siebie szukałem przekaźników z uszkiem do mocowania, łatwiej później gdzieś je zamocować w komorze silnika.
[All VW] Przekaźniki świateł
Dzięki za pomoc.
A i do przekaźników kupiłem podstawkę pod przekaźniki świateł z wyprowadzonymi już kablami i tym uszkiem do mocowania o którym wspomniałeś:)
A i do przekaźników kupiłem podstawkę pod przekaźniki świateł z wyprowadzonymi już kablami i tym uszkiem do mocowania o którym wspomniałeś:)
[All VW] Przekaźniki świateł
przekaźniki świateł mam już ponad miesiąc i napięcie z 12,30V spadło do 12,19V. to jest chyba normalne co? co tydzień doładowuje go prostownikiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości