Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
hmm i ktoś może coś powiedzieć o skuteczności klimatyzowanego schowka z rurą w prawej kratce? bo dzisiaj wraz z Tomek gd, montowałem to i ciąg jego jest, no powiem szczerze, taki sobie. no ale nie wiem może podczas jazdy wytworzy się tam odpowiednia temperatura.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 19:47 przez synec, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój MKIV viewtopic.php?f=89&t=227169
Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Gwoli uzupełnienia wrzucam fotki oryginalnego węża klimatyzowanego schowka (wąż z wersji GB, bo tylko taki numer znalazłem, ale to akurat lepiej, bo jest na nim wypustka i akurat z właściwej strony przy montażu w prawym tunelu nawiewu - czas oczekiwania aż w ASO ściągną z Niemiec do 10 dni, koszt ok. 30zł).
Wąż z zewnątrz jest karbowany, ale w środku jest gładki, a co za tym idzie nie mamy efektu "turbiny"
Ja oczywiście pociągnąłem swój sposób montażu, tj. w tunelu prawej kratki nawiewu.
Musiałem trochę zwiększyć średnicę otworu i w tak spreparowany otwór wcisnąłem wąż, który zaskoczył na kołnierzu i fajnie, sztywno jest osadzony na tunelu
A tu fotki:
Wąż z zewnątrz jest karbowany, ale w środku jest gładki, a co za tym idzie nie mamy efektu "turbiny"
Ja oczywiście pociągnąłem swój sposób montażu, tj. w tunelu prawej kratki nawiewu.
Musiałem trochę zwiększyć średnicę otworu i w tak spreparowany otwór wcisnąłem wąż, który zaskoczył na kołnierzu i fajnie, sztywno jest osadzony na tunelu
A tu fotki:
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- -=RAFAL=-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
montował już ktoś ten wężyk w oryginalnym miejscu w rozdzielaczu powietrza (wystający dzióbek przy nagrzewnicy) bo mam pytanie czy on jest jakoś zaślepiony? czy da się do niego dostać "na macango" czy trzeba zdejmować cały kokpit?
bo jeśli otwór jest zaślepiony to nie ma szans tylko trzeba zwalać kokpit i wiercić dziurę.
bo jeśli otwór jest zaślepiony to nie ma szans tylko trzeba zwalać kokpit i wiercić dziurę.
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Trzeba ściągać kokpit i wiercić ale nie tam gdzie jest wspomniany przez Ciebie dzióbek tylko tam gdzie pokazuję żółta strzałka na pierwszym zdjęciu. Dokładnie tam jest miejsce przeznaczone na otwór i tam też było w nagrzewnicach od Passata B5.-=RAFAL=- pisze:montował już ktoś ten wężyk w oryginalnym miejscu w rozdzielaczu powietrza (wystający dzióbek przy nagrzewnicy) bo mam pytanie czy on jest jakoś zaślepiony? czy da się do niego dostać "na macango" czy trzeba zdejmować cały kokpit?
bo jeśli otwór jest zaślepiony to nie ma szans tylko trzeba zwalać kokpit i wiercić dziurę.
Wężyk jest wciskany i ma wyżłobienie w do którego trzeba dopasować otwór. Wyżłobienie widać na zdjęciu nr 2 żółta, cienka przerywana linia.
Najlepiej zrobić otwór w jakimś plastiku i dopiero w obudowie nagrzewnicy żeby mieć pewność czy pasuję idealnie. Końcówka węża będąca w środku jest tak wyprofilowana żeby kierować część powietrza do wężyka i dalej do zaworka.
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Bardzo ciekawy link do tematu
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=80023&page=1
Z tłumaczeniem google:
http://translate.google.pl/translate?hl ... =firefox-a
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=80023&page=1
Z tłumaczeniem google:
http://translate.google.pl/translate?hl ... =firefox-a
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Dzisiaj zamontowałem klimatyzowany schowek tak jak było np. w passacie b5.
Po zdjęciu kokpitu niestety okazało się, że miejsce w którym była rurka w B5 jest zasłonięte przez podszybie. Wywierciłem dziurę frezem do drewna nr 20 jak na zdjęciu. Patrząc od środka nagrzewnicy dziura jest przed klapką od regulacji temp. a za chłodniczką czyli ok (uwaga na szybę przy wierceniu). Po wywierceniu odkurzyłem w środku nagrzewnicy plastikowe wióry, nakładając na końcówkę odkurzacza kawałem węza ogrodowego. Montaż jest prosty, wąż od zaworka wchodzi ciasno dzięki czemu dobrze trzyma. Jest jedynie trochę mało miejsca na dłoń przy montażu bo z jednej strony podszybie a z drugiej metalowa rura. Złożenie kokpitu też ok 40min. Po montażu test:) Jestem zadowolony bo wodę, która leżała w samochodzie w dzień o temp 25 st. schłodziło w schowku po ok 20min jazdy - rewelacja!
Po zdjęciu kokpitu niestety okazało się, że miejsce w którym była rurka w B5 jest zasłonięte przez podszybie. Wywierciłem dziurę frezem do drewna nr 20 jak na zdjęciu. Patrząc od środka nagrzewnicy dziura jest przed klapką od regulacji temp. a za chłodniczką czyli ok (uwaga na szybę przy wierceniu). Po wywierceniu odkurzyłem w środku nagrzewnicy plastikowe wióry, nakładając na końcówkę odkurzacza kawałem węza ogrodowego. Montaż jest prosty, wąż od zaworka wchodzi ciasno dzięki czemu dobrze trzyma. Jest jedynie trochę mało miejsca na dłoń przy montażu bo z jednej strony podszybie a z drugiej metalowa rura. Złożenie kokpitu też ok 40min. Po montażu test:) Jestem zadowolony bo wodę, która leżała w samochodzie w dzień o temp 25 st. schłodziło w schowku po ok 20min jazdy - rewelacja!
Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 07:00 przez thomas1919, łącznie zmieniany 1 raz.
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
mała uwag abo jestem akurat po montażu - przed wykonaniem otworu polecam odkręcić kierownice powietrza żeby móc sprawdzić dokąd sięga klapa zamykająca od ciepłego powietrza bo latem ok a zimą będzie wam zimno bo będzie wam blokować zamkniecie klapki
tu daję fotki jak wygląda klapka - można sprawdzić jej prace włączając cimatronic i dodając ciepła
tu jest minimum gdzie można zrobić otwór
a tak wygląda otwór i obok część rurki o którą może zawadzać klapka - jak widać otwór musi być jak najdalej - dlatego musiałem wyciąć kawałek wręgi
tu daję fotki jak wygląda klapka - można sprawdzić jej prace włączając cimatronic i dodając ciepła
tu jest minimum gdzie można zrobić otwór
a tak wygląda otwór i obok część rurki o którą może zawadzać klapka - jak widać otwór musi być jak najdalej - dlatego musiałem wyciąć kawałek wręgi
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re:
sorry, że tak odgrzewam temat ale interesuje mnie chłodzenie schowka, kolego thomas1919 sprawdziłeś to może bądź masz jakieś świeże info na temat tej rurki, czy aby na pewno jest ona do klimy schowka?thomas1919 pisze: forumowicz Greg zauważył, że w obudowie nagrzewnicy-klimy od MK4 w tym miejscu jest wystająca rurka, która prawdopodobnie jest wyjściem na wąż
Jutro to sprawdzę bo mam nagrzewnice-klimy po demontażu w garażu. Jeśli jest przed wlotem do nagrzewnicy tzn, że to jest ori wyjście pod klimatyzowany schowek jak w Passacie B5
- thomas1919
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
- Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
- Kontakt:
Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Miejsce zaznaczone cienką czerwoną strzałką nie ma nic wspólnego z klimatyzowanym schowkiem i odradzam wiercenie w tym miejscu.
Sprawdzony sposób bez wyjmowania całej nagrzewnicy to miejsce opisane przez grg474 pokazane też tu (niebieska strzałka):
Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
A ja mam pytanko, bie nie znalazłem nigdzie.
Jaki jest nr części tego oryginalnego wężyka od Skody (wer. europejska) i czy pasuje do Golfa.
Jaki jest nr części tego oryginalnego wężyka od Skody (wer. europejska) i czy pasuje do Golfa.
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
Numer wężyka z Fabii jest w pierwszym poście..Faazer pisze:A ja mam pytanko, bie nie znalazłem nigdzie.
Skoda Fabia / Roomster / Polo - 6Y0 816 311A[/b]Faazer pisze:Jaki jest nr części tego oryginalnego wężyka od Skody (wer. europejska)
Passat B5 - 3B1 816 311
A zainteresowanym polecam ponowną lekturę 1 posta
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne
troche odgrzeje.. zakupilem ori czesci ze skody i mam problem z montazem rurki, nie wiem jak ja zamontowac zeby dobrze w nia wialo, co proponujecie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości