Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mieczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: śr lip 27, 2005 00:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Post autor: mieczus » sob maja 20, 2006 17:08

Witam
Dosc czesta usterka w naszych Golfikach jest niedzialajaca dmuchawa na wszystkich biegach. Naprawa nie jest skomplikowana wiec postaram sie ja opisac.
W tworzeniu opisiu pomogl misiek10111.

Zdjecia niestety sa robione telefonem wiec sorki za jakosc.

No to do roboty!

Najpierw nalezy wyciagnac oczywiscie dmuchawe.
Sposob w jaki nalezy to wykonac opisany jest tutaj:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 20:44 przez mieczus, łącznie zmieniany 1 raz.


mieczus

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 20, 2006 18:34

mieczus pisze:Teraz nalezy zmostkowac bezpiecznik przewodem. Czyli najlepiej wyciac go i w jego miejsce wlutowac kawalek cienkiego przewodu. Niestety montaz nowego nie bedzie mozliwy z tego powodu, ze jest to bezpiecznik termiczny i przy lutowaniu ulegnie on spaleniu.
Ja kupiłem taki bezpiecznik termiczny za 5 zł (przepłaciłem) na 194 st. Celsluszja, wlutowałem normalną lutownicą o małęj mocy, i jakos sie nie zjarał......może to kwestia tego że specjlanie zostawiłem jak najdłuższe druciki , innymi sowy lutowałem możliwie daleko od samego bezpiecznika.....
fakt , cyna topi sie chyba w 222 st. C ale jakos poszło....
Ja wlutujesz drucik , to on na pewno sie nie przejara i jakby sie łożysko znowu zatarło i silnik by stanął to myśle że pożar też sie moze pojawić, a pod tapicerką to raczej rzecz nieporządana....ja polecam jednak bezpiecznik :bajer:

[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 18:37 ]
aha i jescze taka uwaga,
Ta porada dotyczy raczej przypadku gdy działa tylko 3ci bieg, bo ze spalonyum bezpiecznikiem tak własnie jest......a jak nie działa żaden bieg to na pewno nie jest wina samego bezpiecznika...



Awatar użytkownika
maciej.12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 11:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maciej.12 » ndz maja 21, 2006 12:33

Właśnie, a wiecie może co jest przyczyną tego,iż w moim VW3 nie działają 1 i 3 bieg dmuchawy???
Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 21, 2006 12:39

maciej.12 pisze:Właśnie, a wiecie może co jest przyczyną tego,iż w moim VW3 nie działają 1 i 3 bieg dmuchawy??
to raczej będzie wina styków pod pokrętłem. Przynajmniej jak chodzi o pierwszy bieg. Trzeci to albo pokrętło albo te zakichane oporniki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » ndz maja 21, 2006 12:40

No właśnie to zabezpieczenie.
Jeśli 4 działa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz maja 21, 2006 12:48 przez BeBe_1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 21, 2006 12:41

POknociłem, miało być na odwrót z tym biegami, i zapomniałem że trójki maja 4 biegi, więc tu i tu może być uszkodzenie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maciej.12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 11:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maciej.12 » ndz maja 21, 2006 12:58

Dzięki "Paweł Marek", chyba zaraz pomimo niedzieli polete to sprawdzić!!!

[ Dodano: 21 Maj 2006 13:11 ]
A tak na marginesie to moze jeszcze ktoś wie jak się dobrać do tych stykow pod pokrętłem, moze jakis link do instukcji rozbiurki tego elementu czy coś!? To będzie moj pierwszy raz :wink: jak coś bede rozbrajał i prubował naprawić przy tym wozie a nie chciałbym czegos połamać, tudzież powyrywać!!??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 21, 2006 14:44

Pociąg pokrętło i wylezie. Pozostałe dwa też. Ramka jest na zatrzaskach. POtem wszystko jest na wierzchu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maciej.12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 11:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maciej.12 » ndz maja 21, 2006 15:14

Dzięki, dzięki, dzięki Paweł Marek, :metal: Byłem, rozbroiłem, blaszke nagiełem i wszystkie 4 biegi nawiewu działają :bigok: !!! Wirtualny punkcik dla Ciebie bo tematu nie zakładałem i inacze nie moge!!! Pozdrawiam i twoje zdrowie :pub:



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw cze 15, 2006 12:50

rozbierał ktoś może sam silnik od dmuchawy?? mam nadpalony komutator ale niemogę go wyciągnąć


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
MK2BOSTON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 09:59
Lokalizacja: K-ce

Link

Post autor: MK2BOSTON » czw cze 15, 2006 13:46

Podobna porada jest na stronie:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231

Pozdro
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 20:45 przez MK2BOSTON, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 Boston 89

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » wt lis 21, 2006 16:24

W ubieglym tygodniu zastrajkowala moja dmuchawa - zatrzymala ja korozja na oskach lozysk slizgowych . Zdemontowalem z auta nie mozna bylo obrocic wogole wirnikiem , zdemontowalem zabezpieczenie koncowe na osi wraz z podkladkami wentylator mozna bylo przesowac okolo 1 cm poosiowo , zdemontowalem plastikowa oslone silnika sa tam 3 gumowe stabilizatory trzymajace silnik w oslonie , sprawdzilem elektryke wszystko bylo ok . Caly silnik z wirnikiem wsadzilem do pojemnika z Nafta i powoli zaczalem obracac wirnikiem z lozysk slizgowych i osi zaczela wyplywac wymoczona rdza , pozniej pedzlem umylem caly silnik , wentylator, szczotkotrzymacz , komutator i pozostawilem do wyschniecia nafta sama odparuje .Po wyschnieciu - odparowaniu nafty nasmarowalem lozyska smarem w areozolu to dolne i to przy wirniku- wiatraku , a nawet psiknalem do srodka wirnika silnika , tak nasmarowamy obracalem recznie - pozniej podlaczylem do prostownika ( trzeba uwazac na oczy bo smar przy duzych obrotach pryska ) nadmiar smaru wytarlem i pozostawilem zmontowany wentylator do odparowania smaru (lotne zwiazki , obok kaloryfera )Teraz wentylator - dmuchawa smiga niesamowicie choc czuc troche smar .
PS. WD 40 pomaga tylko na bardzo krotko po miesiacu zwlaszcza w zimie psikanie trzeba powtarzac ,


Obrazek

Awatar użytkownika
kolaboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 08, 2006 12:32
Lokalizacja: Chorzow
Kontakt:

Post autor: kolaboss » pt gru 22, 2006 17:36

Male pytanko czy tak samo wyciagne dmuchawe z mk3 ?


TDI

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt gru 22, 2006 18:12

kolaboss pisze:Male pytanko czy tak samo wyciagne dmuchawe z mk3
masz tu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 34 gości