Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: cashtetzky » wt mar 29, 2011 00:26

Nareszcie znalazłem czas i chęci do wyciągnięcia N75.
Z początku miałem problem ze ściągnięciem wężyków. Przy okazji zassałem powietrze w przewodzie idącym do gruchy - sztanga ładnie pracuje.
Zgodnie z instrukcją wyczyściłem poszczególne elementy. Na pierwszy rzut oka niby wszystko było ok. Jednak jak się później okazało trochę syfu znajdowało się w małym tłoczku. Całość porządnie wyczyściłem, zabezpieczyłem wd40. Tłoczek chodzi bez żadnych oporów.
Do sklejenia użyłem super glue, miałem obawy czy przez przypadek nie skleiła się membranka. Zaciągnąłem powietrze z czarnego krućca, słychać było jak zaskakuje - wszystko ok. Przy okazji oczyściłem styki przy wtyczce.

Po odpaleniu silnika z zaworu dobiega dźwięk - grzechotanie. Podczas jazdy widać poprawę. Dziś 3. i 4. bieg, przeciąganie do 4k obrotów idzie płynnie, o notlaufie nie ma mowy. Jedynie przy 2. biegu z niższych obrotów czuć dziurę. Wcześniej było słychać gwizd turbawki, tak jak od kilku miesięcy tak i teraz cisza.

Mam kilka pytań przy okazji.
1. Czy "grzechotanie" (trybikowanie) to zdrowy dźwięk n75?
2. Jak to jest z tym "dźwiękiem" turbo? Powinno gwizdać czy nie?
3. Warto czyścić n18? Czy będą jakieś zauważalne efekty?


Obrazek
Obrazek

GrubyMajki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 13:11

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: GrubyMajki » pn cze 13, 2011 17:46

Panowie, zmostkowałem czerwony z niebieskim i auto dalej zamulone jest tak jak było... zastanawiam się teraz czy rozbierać te n75 dodam ze słychać jak zawór pracuje... co robić ?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Shmatan » wt cze 14, 2011 15:49

cashtetzky pisze:zabezpieczyłem wd40
zły pomysł - wd wysusza, usuwa smary. Ja przed złożeniem napsikałem smarem silikonowym



GrubyMajki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 13:11

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: GrubyMajki » wt cze 21, 2011 23:53

Poradziłem sobie z moim problemem, mianowicie pomogła wymiana filtra powietrza i przeczyszczenie rury od przepustnicy... pisze bo to pierdoła jednak była a nadenerwowałem się przy tym ostro :banghead:



Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Tofik90 » wt lip 26, 2011 18:23

Witam. Kiedyś miałem no lauf, bo wyjeciu N75 zobaczyłem, że sprężynka która w nim była rozpadła się na 2 części: krótsza i dłuższą. Zostawiłem tą dłuższą czesc i wszystko przesmarowałem. Przez pół roku wszystko było OK ale niestety od jakiegoś czasu znowu no lauf sie zaczął pojawiac... myślicie, ze znowu to ten nieszczesny N75 ?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Shmatan » śr lip 27, 2011 10:11

GrubyMajki, może jestem ignorantem, ale gdzie w tdi jest przepustnica?

Tofik90, odepnij wężyk idący do turbiny i zasysając/dmuchając kontroluj ruch sztangi - w ten sposób wykluczasz nieszczelny wężyk i zacięte kierowniczki. Następny podejrzany to zwykle n75



Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Tofik90 » śr lip 27, 2011 12:43

Ja nie mam turbiny o zmiennej geometrii



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Artiks » pn sie 01, 2011 00:18

Shmatan pisze:
cashtetzky pisze:zabezpieczyłem wd40
zły pomysł - wd wysusza, usuwa smary. Ja przed złożeniem napsikałem smarem silikonowym
Poza wewnętrznym tłoczkiem nie używałem smarowidła. Główny tłok i metalowa rurka przy górnym deklu potraktowana benzyną,odtłuszczone i czyste, nie ma co na wszystko dawać WD40 bo N75 działa poprzez elektromagnez.



dudi_silesia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:12
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: dudi_silesia » pn sie 15, 2011 17:53

Zdziwiłem się ostatnio jadąc do pracy, że samochód mi nie przyspiesza... 120km/h max po długim bujaniu na S1. Dziś wyczyściłem N75 wg instrukcji, skleiłem Super Glue i Turbo znów zaczęło miło świstać od 1800 rpm :pub: Przegoniłem Golfa na testowych 50 km i wszystko gra :)

Następny wolny weekend poświecę na czyszczenie zmiennej geometrii - tu też na bank coś nie gra choć ABSOLUTNIE nie uprawiam PSJ :satan:


PozdraVWiam
Dudi

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: cashtetzky » wt sie 16, 2011 22:55

Shmatan, Artiks, być może macie rację. Jednak tak jak pisałem, zakonserwowałem to WD 40. Już minęło parę miesięcy, kilka 4k km za mną a auto chodzi bez zastrzeżeń.
ps. A co mają właściwości WD40 do prawidłowego działania elektromagnesu? :chytry:


Obrazek
Obrazek

Misio1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 21:10
Lokalizacja: Brzesko

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Misio1988 » pn paź 10, 2011 13:08

hej,
wyczyscilem ostatnio turbawke auto smigalo 2-3 dni az milo bez notlaufow az nagle wpadlo w notlauf i co chwila to samo..
pytanie brzmi bo moj "n75" tyka jak turbo jest w awaryjnym i to dosyc glosno , uwazacie ze to moze byc jego wina? dzis sprobuje je podmienic z n18 ale jak to nie bedzie to to juz nie mam pojecia.. ;// i jeszcze pytanie o zaworek zwrotny ten walec czarno bialy obok n75 .. on jest w jakis sposob potrzebny czy mozna go usunac.. ?

..........
podmienilem n75 z n18 i dalej to samo
jedynie co slysze to taki syk jakby gdzies powietrze uchodziło, nie wiem czy uchodzi ale mam zrobionego oil catch tanka i wyjscie na zewnatrz wiec moze to byc od niego? czy raczej mam gdzies nieszczelnosc?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Shmatan » wt paź 11, 2011 08:20

Czy N75 może być powodem niedoladowań? zwykle biło mi ok 0.9bar, a od tygodnia zwykle trzyma ok 0.7/0.6 z tym że okazyjnie jak mu depne to wybija aż na 1.3 (kiedyś overboosty były fo 1.1) i oscyluje między 0.7 a 1.1bar



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Sztomel » śr paź 12, 2011 09:42

W ALH uszkodzenie N75 jest mało prawdopodobne. Raczej zawalona zmienna geometria to powoduje lub zardzewiała sztanga wewnątrz gruchy. Chcesz mieć pewność co do N75 to podmień go miejscami z N18 bo w ALH są zamienne (turbo jest sterowane podciśnieniem tak samo jak N18).


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Shmatan » śr paź 12, 2011 14:57

Sztomel, grucha i geometria sprawdzona (sztanga chodzi płynnie, daje się "zaciągać" węzykiem.

Podmienie na dniach i dam znać ;]



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości