FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » sob sie 22, 2009 21:29

Czy ktoś da rade napisać lub najlepiej pokazać jak wymienić uszczelniacze i oring ??


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » śr lut 03, 2010 03:13

a da rady wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy??


mój golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289702

Awatar użytkownika
adikus7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 21:43
Lokalizacja: Chorzów (Schwarzenborn)
Kontakt:

Post autor: adikus7 » śr lut 03, 2010 10:52

Da rade ale trzeba pamiętać o "GMP" bo wtedy czapka z głowy :smoke:



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » pn lut 15, 2010 13:16

sebekgliwice pisze:wlasnie mialem zamiar z kolega brac sie za te popychacze , ale z rana jeszcze sprawdzilem stan oleju w silniku i tu moje zdziwienie ze na miarce oleju nic niema . jest sucho . wytarlem szmatka miarke i po ponownym sprawdzeniu nic nie pokazuje . oczywiscie dolalem oleju prawie litr i na miarce niema nic ? silnik nawet zacza troszke ciszej chodzic . co robic dolac jeszcze oleju ? czy miarka moze nic nie pokazywac ? a wogole gdzie by mi tyle oleju zniklo ? pod spodem silnika jest sucho ?
U mnie w II to 4 litry do stanu trzeba. Widocznie miałeś tylko większe braki oleju.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw lip 08, 2010 17:52

Moze głupie pytanie ale jakie są skutki jezdzenia z "tykajacym silnikiem" .Chciałem sie wziąsc za wymiane tych popychaczy ale troche mnie to przeraziło z tym rozrządem.Nigdy nie grzebalem w silniku i nie chce nic zepsuć .Pod okiem kogoś z forum chetnie bym to zrobił ale samu niestety...



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw lip 08, 2010 18:01

krxychu pisze:Moze głupie pytanie ale jakie są skutki jezdzenia z "tykajacym silnikiem" .Chciałem sie wziąsc za wymiane tych popychaczy ale troche mnie to przeraziło z tym rozrządem.Nigdy nie grzebalem w silniku i nie chce nic zepsuć .Pod okiem kogoś z forum chetnie bym to zrobił ale samu niestety...
taki zabieg to u mechanika 20 minut roboty... i z 20 zł zapłaty... ( tak mysle ) albo szukaj kogoś z forum :>


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
sebal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 597
Rejestracja: pt lis 12, 2004 00:13
Lokalizacja: WWL

Post autor: sebal » czw lip 08, 2010 18:29

krxychu, nie pękaj też zmieniałem 1 raz


[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lip 09, 2010 15:40

abrams pisze:taki zabieg to u mechanika 20 minut roboty... i z 20 zł zapłaty... ( tak mysle ) albo szukaj kogoś z forum :>
no bez przesady, mechanik też musi coś jeść i opłacić rachunki :) itd.
20 za wymianę popychaczy? To ile za rorząd? 10 zł? Nie ma też opcji aby to zrobić w 20 minut, bo ty by była wymiana na wariata, nikt tak nie pracuje chyba, że w jakiejś fabryce w Chinach.
Wymiana popychaczy to zgrusza koszt wymiany rozrządu, bo co prawda dołu nie trzeba rozbierać od strony rozrządu to trzeba zdjąć pokrywę zaworów, wyjąć wałek i rozrząd i tak potem trzeba ustawiać, a nie raz i zapłon na lampe jak ucieknie kółko wałka pośredniego.



Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

Post autor: maxgt » pt lip 09, 2010 16:37

jarek3251 pisze:panowie dlaczego trzeba czekac 1-2 h zeby popychacze sie ulozyly czy to znaczy ze po zamontowaniu nie odpalac silnika wogole przez 2 h???? to jak one sie uloza jak nie beda pracowały nie rozumie tego :crazy:
jak sama nazwa wskazuje są to popychacze hydrauliczne,silnik trzeba zapalić i powinien pochodzić na wolnych obrotach, nic nie musi stać, jak nie masz guw. wartego oleju powinny napełnić się szybko, zresztą jak kupisz nowe np. firmy INA to zauważysz,że są tłuste, tzn, na pewno nie są w środku suche



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lip 09, 2010 17:11

popychacze są przechowywanie w opakowaniu odwrócone, jest na pudełku zaznaczone którą stroną do góry. Przypuszczam, że to włąśnie dlatego, ze one są zalane jakimś olejem w celu zakonserwowania na czas magazynowania.
Myślę, że producent zaleca odczekać właśnie po to aby ten olej swobodnie z nich wypłynął. Być może zdarza się, ze przy słabym ciśneniu oleju w silniku, nowy popychacz od razu po montażu i rozruchu może się przywiesić, i żeby tego uniknąć zaleca się odczekanie (ja się spotkałem z 30 minutami).
Można to sobie różnie tłumaczyć ale ja bym tej procedury akurat nie upraszczał i zawsze odczekuję na wszelki wypadek.
pzdr



Awatar użytkownika
sebal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 597
Rejestracja: pt lis 12, 2004 00:13
Lokalizacja: WWL

Post autor: sebal » pt lip 09, 2010 18:10

sas_gti pisze:i zawsze odczekuję na wszelki wypadek.
dokładnie za każdym razem :bigok:


[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Post autor: Lucki » pt cze 10, 2011 13:53

dzisiaj znalazłem i postanowiłem dołożyć cegiełkę do tematu (ori instrukcja INY)


Obrazek Obrazek


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
karolek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 24, 2011 22:47

FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Post autor: karolek82 » sob cze 18, 2011 21:14

Bardzo ważne,nikt nie wspomniał o tym że, gdy zdejmie się pasek rozrządu to może przeskoczyć pasek na kółku, które odpowiada za ustawienie zapłonu i b. często jest tak że pasek przeskakuje na tym kółku i zapłon już jest przestawiony i więc po mimo dobrego złożenia i ustawienia rozrządu auto nie odpali



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

FAQ Wymiana popychaczy w RP-ku

Post autor: Lucki » ndz cze 19, 2011 13:34

Ale to chyba normalne , ze jak rozpinasz rozrząd to później go na znaki ustawiasz a nie na tzw "czuja" :jezor:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości